Haaveena vauva 2022

Mä oottelen et kukahan plussaa seuraavaksi?
Millä mielellä Piinailijat?
Meinaako kukaan testailla lähipäivinä?
Mä oon ihan jännän äärellä täällä! Menkat pitäis Flon mukaan alkaa huomenna ja pari päivää on ollut vatsassa kipuja. Aion testata lauantaina, jos ei oo menkat alkanut!
Eniten jännitystä luo nyt se, että tässä kierrossa on kokonaan uupunut normaalisti ennen menkkoja vaivaava nännien kipu ja lisäks on ollut tosi paljon vihlontoja alavatsalla ja oikean munasarjan kohdilla yskiessä, aivastaessa ja tänään jopa ihan vaan auton takapenkiltä tavaroita kurkotellessa. Joskus aiemmissa kierroissakin tuntunut näitä vihlaisuja, mutta ei tosiaankaan näin paljoa. Tiedän toki, että keltarauhanen siellä voi kiusata vaikka menkat alkaisikin, mutta elätellään nyt toiveita silti
 
@Alinna86 kyseli miten menee piinailijoilla. Se pari päivää sitten tehty nega masentaa :( eipä tarvi uusiksi testailla,kun ei ole yhtään testiä kaapissa. Flo ennustaa menkkoja perjantaille tai lauantaille, joten eiköhän ne sieltä kurvaa paikalle :(

Jälleen on luovuttanut fiilis.. huhtikuussa saadut lupaavat tulokset gyne käynnillä ei kovin enää lämmitä..Mieli sanoo,ettei mahdollisuutta ole tärpätä ja järki sanoo,että on mahdollisuus, kun kierto pyörii säännöllisenä ja talletteluja on ,sekä oviskin vaikuttaisi tapahtuvan :) En ymmärrä miten te monta vuotta yrittäneet jaksatte tätä pettymystä kuukaudesta toiseen.

Olisin niin kovin toivonut pääseväni helmikuisiin mukaan:) Mikäli uusi kierto alkaa,seuraava mahdollinen laskettu aika osuisi maaliskuun alkuun.Tiedön ihan hullua ja raastavaa katsella etukäteen, mutta en pysty olla katsomatta. Seuraavat piinapäivät osuisi juuri ennen juhannusta.Jouluna surin menkkoja ja mahdollisesti juhannuksenakin joudun tekemään samoin :(
 
Pahoittelut @1984 :( meillä oli sama joulukuussa, vk11 todettiin että kehitys oli lakannut 9+0 sykettä ja minityyppiä ehdittiin ihailla 7+0 tyhjennys oli myös sairaalassa, kesti 2päivää ja lopulta jouduin kaavintaan, toivotaan että kaikki menee hyvin, hyvä että tehdään kuitenkin polilla ettei kotona tarvitse murehtia kun siellä ne tarkistaa kuitenkin että kohtuun ei jää mitään...Tsempit!
@Skidi Kuullostaa lupaavalta! Pidetään peukkuja! :love: (y)
@petronella09 mäkin katselen aina tulevia mahdollisia la. Nyt jos tärppäis ni menis vielä helmikuulle. Mutta en kans jotenkin usko että ilman hoitoja meillä onnistuu, vaikka ns. Vikaa ei olekaan, tai ainakaan ei vielä ole löytynyt...paitsi mun alentunut hedelmällisyys mutta vastahan täällä joku raskautui siitä huolimatta, joten aina elättelee toiveita että jos muutkin niin ehkä mekin.
Mut tätähän tää on, mieliala vaihtelee niin paljon, on epätoivon kuin toivekkaitakin päiviä. Toivottavasti plussa vielä yllättäisi ❤
 
vierailija
Lääkkeillä mennään, käännyin niiden puoleen kuitenkin kun riskit pienemmät ja toiveena kuitenkin raskautua uudelleen. Sanoin kyllä ensin, että voitteko vaan kaapia suoraan. Kertoivat riskeistä niin päätin antaa lääkkeille vielä mahdollisuuden.

Nyt oikeastaan toivon, että vuoto alkaisi jo itsestään niin saisi prosessia käyntiin. Ja kieltämättä ajatus kuolleesta sikiöstä kohdussa ei varsinaisesti kirkasta mieltä, ihan jo pelkän infektioriskin vuoksi...
Minulle tehtiin viime syksynä geneettinen raskaudenkeskeytys rv 17 vauvan kromosomipoikkeaman vuoksi. Muutama päivä keskeytyksen jälkeen jouduin yöksi sairaalaan kohtutulehduksen takia, istukkaa oli jäänyt kohtuun. Sain antibioottia suoneen sekä uudet tyhjennyslääkkeet ja seuraavana päivänä kotiin kahden ab-kuurin kanssa ja parin viikon päästä jälkitarkastus. Noh, jälkitarkastuksessa selvis et kohdun takaseinässä on edelleen istukkaa kiinni ja sovittiin sitten kaavinta viikon päähän. Tää kaavinta oli siis loppujenlopuksi melkein kuukauden päästä siitä keskeytyspäivästä. Kaavinnan jälkeen kaikki meni sit hyvin ja pari viikkoa kaavinnan jälkeen oli jälkitarkastus jossa todettiin kaiken olevan aivan normaalisti.
Oli kyllä aika raskasta aikaa kun olin henkisesti niin romuna siitä et jouduin tekemään ensin elämäni raskaimman päätöksen ja sit tuli vielä tuollaisia komplikaatioita. Itse keskeytys sujui onneksi hyvin ja oli ohi neljässä tunnissa siitä kun lääkkeet sain enkä ollut mitenkään erityisen kipeäkään. Toki raastava henkinen tuska oli läsnä.
Kahdet (todella epäsäännölliset) kuukautiset ehti tulla sen viimesimmän jälkitarkastuksen jälkeen, kun päätettiin yrittää raskautta uudelleen ja tärppäsi heti, huomenna tulee täyteen raskauden puoliväli ja ensi viikolla olisi rakenneultra :)
 
Ikäviä km-kokemuksia monella. :( Ei osaa edes ajatella, miten pahalta tuollainen tuntuisi.


Ovisfinni on lähtenyt ilmestymään jo nyt. Se ehtii vielä ihan hillittömän isoksi ennen h-hetkeä. :ROFLMAO: Tai ehkä ovis on aikaisemmin, mitä parissa edellisessä kierrossa. Sunnuntaina ajattelin alkaa vasta testailemaan sitä. Aikaisin plussa on tullut kp 15, joka olisi ensi viikon maanantai.
 
vierailija
Kp 1
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sydämeeni
Kävelen kylmissä kýynelissä
Sade sekoittuu niihin poskillani
En välitä vastaantulijoiden katseista
Niitä ei ole minulle olemassa nyt
Käperryn yksinäisiin askeliin
Kävelen kipua pois
Askel askeleelta
Mietin: kastelevatko nämä
vielä eloon pienen toivon siemenen sisälläni?
Voiko minusta tulla vielä uutta elämää?
Tuleeko minun vuoroni vielä?
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sieluuni
On kylmä
Kuljen ajatuksissani taas kahden viikon päähän
Kenties silloin taas
Kyynelistäni kasvaa uusi toivon siemen
 
Kp 1
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sydämeeni
Kävelen kylmissä kýynelissä
Sade sekoittuu niihin poskillani
En välitä vastaantulijoiden katseista
Niitä ei ole minulle olemassa nyt
Käperryn yksinäisiin askeliin
Kävelen kipua pois
Askel askeleelta
Mietin: kastelevatko nämä
vielä eloon pienen toivon siemenen sisälläni?
Voiko minusta tulla vielä uutta elämää?
Tuleeko minun vuoroni vielä?
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sieluuni
On kylmä
Kuljen ajatuksissani taas kahden viikon päähän
Kenties silloin taas
Kyynelistäni kasvaa uusi toivon siemen
Halaus sinne! ❤
Osaatpas kauniisti kirjoittaa niin tutuista tunteista.
 
Kp 1
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sydämeeni
Kävelen kylmissä kýynelissä
Sade sekoittuu niihin poskillani
En välitä vastaantulijoiden katseista
Niitä ei ole minulle olemassa nyt
Käperryn yksinäisiin askeliin
Kävelen kipua pois
Askel askeleelta
Mietin: kastelevatko nämä
vielä eloon pienen toivon siemenen sisälläni?
Voiko minusta tulla vielä uutta elämää?
Tuleeko minun vuoroni vielä?
Sataa, sataa kaatamalla
Suoraan sieluuni
On kylmä
Kuljen ajatuksissani taas kahden viikon päähän
Kenties silloin taas
Kyynelistäni kasvaa uusi toivon siemen
Kauniisti kirjoitettu,hyvin tuttuja tunteita.
Tsemppiä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
@Alinna86 kyseli piinailijoiden kuulumisia, täällä VASTA dpo 1 ja masennus on kova! Naama ja hiukset rasvaset kun mitkä ! Ja finnejä tuhoton määrä! Missä se ”keskikierron hehku” oikein on, ei ainakaan mua oo moisella siunattu! Seksiä oli dpo -2 ja silti on täysin olo että vituiks meni tääkin kierto! YK 17 täältä tullaan !
Täällä myös ihan kamalasti finnejä:( Ihme on jos tästä plussa tulisi:(Lämmöt vielä koholla, yleensä laskee samana aamuna kun menkat alkaa.. Rinnat aristaa edelleen ja makeaa tekee mieli(PMS)
 
Täällä dpo 6 ja ihan kun oisin eilen ja tänään tuntenut jotain lyhyitä, lähes huomaamattomia tuikkaisuja alaselässä. Viime raskauden alussa oli alaselkä kipeä, mutta en muista, oliko tuollaisia tuikkaisuja… pidän kuitenkin toivoa yllä, jos ois ollut jotain kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia. Muuten täysin oireetonta. Testaan varmaan sunnuntaina tai maanantaina, vaikka Flo ennustaa menkkoja vasta seuraavan viikon lauantaille:D
 
@Wintersun on kyllä melkosen lyhyt luteaali noin raskautta ajatelleen, mut josko se siitä tasaantuis ja pitenis :)

@Keksi82 en siis oo ainoo jolla ketuttaa ihan ihmeelliseen aikaan kierrosta:poop:

Mä oon kuvitellu ettei mulla oo mitään pms-oireita mut mies palautti mut maan pinnalleja sano että mulla kestää ne viikon ennen menkkoja:devil::devil:
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Mitä hoitoa teillä nyt tehdään? Onko sulla ollut ovulaation kanssa aiemmin mitään ongelmia? Lapsettomuushoidot on kyllä raastavia. Tuntuu, että koko elämä pyörii tämän aiheen ympärillä ja vaikuttaa niin paljon mielialaan, että tulee ihan fyysisiäkin oireita. Tsemppiä! <3
Mun pitää piikittää (oisko ollut Menopur nimeltään) viidennestä kiertopäivästä kymmeneen. Sitten ultra, joka jännittää jo nyt kun Letrozoleista ei ollut mitään vastetta. Mulla on PCOS eli juurikin ovulaation kanssa ongelmaa. Tuntuu, etten jaksa enää pettymyksiä, oon tehnyt varmaan 100 raskaustestiä. Viime kierrossa tuli neljään testiin ihan törkeet viivanpaikat ja ehdin jo innostua, mutta ultrassa ei näkynyt mitään.

Kiitos tsempeistä! <3 Millainen tilanne sulla on?
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
Täällä myös naamassa finnejä ja kaikki ärsyttää. Aivan kuin pms mutta ovista vasta odottelen. Ärsyttää, väsyttää yms.
Tuo ärsytys kuulostaa myös tutulta. Olen meistä se boheemimpi, mutta meinasin eilen räjähtää miehelle hänen jätettyään kengät vähän liian keskelle lattiaa. No, viime kierrossa jäi PMS olemattomaksi ja olin loppukierrosta hyvinkin iloinen ja maailmaa rakastava. Normiluonne on hyvin pessimistinen ja misantropinen, vaan eipä tuokaan oire raskautta tarkoittanut.
 
@Alinna86 kyselit piinailijoiden kuulumisia :D
Tänään dpo 10, joka päivä ollut pää kipeä, iltaa kohden tulee vähän huono olo.
Menkkamaisia tuntemuksia.
Ruoka ei oikein maistu, dpo 8 holahti valkkaria vessakäynnillä.
Tänään havahduin aamulla siihen, että nännit on arat, liekö varoittelee nyt sitten taas lähestyvistä kuukautisista.
En oo jaksanut oikein stressata, päivä kerrallaan... :)
 
@Alinna86 kyselit piinailijoiden kuulumisia
Tänään dpo 10, joka päivä ollut pää kipeä, iltaa kohden tulee vähän huono olo.
Menkkamaisia tuntemuksia.
Ruoka ei oikein maistu, dpo 8 holahti valkkaria vessakäynnillä.
Tänään havahduin aamulla siihen, että nännit on arat, liekö varoittelee nyt sitten taas lähestyvistä kuukautisista.
En oo jaksanut oikein stressata, päivä kerrallaan...
Täällä myös dpo10. Ei mitään ihmeempiä oireita, rinnat on turvoksissa ja vähän aristelee, mutta niin on monesti negakierroissakin. Päänsärkyä on ollut vähän väliä tän luteaalivaiheen ajan, mutta mulla on hartiat jumissa, joten selittynee enemmän sillä. Vähän tuikkivia alavatsakipuja ollut pari päivää ja alavatsa turvoksissa, mutta pistän aukkarin jälkeisten kiertotuntemusten piikkiin. Ei siis mitään, josta voisi epäillä raskautta. Toivoa on toki vielä, menkat pitäisi alkaa viikonloppuna oviksen mukaan (kierto menee näemmä vähän pitkäksi, vaikka tänään jo kp30, mulla luteaali ollut keskenmenon jälkeen 12). Jos lämmöt ei ole laskeneet sunnuntaiaamuna, testaan sunnuntaina.

Tsemppiä seuraavien päivien piinailijoille, toivotaan, että tää ihana plussa-aalto saa jatkoa ja helmikuisiin tulee valtava ryntäys! <3

Ps. Yritän nyt päivittää listaa ekaa kertaa, katsotaan kuinka sujuu :D
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

27.5. Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
Karen99, 10/19,
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandrab, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, ya 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Summer2021, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

NimiKiertopäivä

Myytta.........................kp 55/29
Skidi................................kp 37/35-36
Sinisilmät....................kp 37/29
Ewa87..........................kp 30/30
Heidisofia.................kp 29/29-32
Wintersun.............kp 29/?
Karen99.....................kp 28/27-34
Petronella09.............kp 26/27
SandraB....................kp 26/26
Elsa96.......................... kp 25/26
Daisy01.........................kp 24/35
Toiveikas1992............kp 23/28
Mozart.............................kp 22/28
Suhveli............................kp 21/27-29
Meemuli.........................kp 20/35-43
Eimy.................................kp 20/30
Gisella..............................kp 17/30
Leonida..........................kp 14/28-29
Jonna_83....................kp 13/27
Mamtobe...................kp 11/28
Eeva650…………………kp 11/28-36
Iinanen...........................kp 10/23-24
Alinna86.......................kp 10/26
Scarletta......................kp 10/28
Keksi82...................kp 10/28
Vauuvasyliin2022......kp 9/26
Esikoishaaveita..........kp 8/29
Krippis..........................kp 6/25-28
Apustaja.............kp 5/?
Piipaa93..............kp 2/31

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Petronella09..........dpo 14
SandraB..................dpo 13
Toiveikas1992...……dpo 10
Ewa87............……………dpo 10
Mozart......................dpo 8
Summer2021...........dpo 7
Karen99......................dpo 7
Wintersun.................dpo 3
Mamtobe.................dpo 2
Vauvasyliin2022.....dpo 2
Eimy..............................dpo 0
Jonna..........................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli koko viime yritysajan 8-9 päivän luteaali. Nyt siis oli ensimmäinen ovulaatio synnytyksen jälkeen, joten saa nähdä. En siis yhtään tiedä mikä nyt on tilanne (10-14vrk kierrot ollu syksystä, en ovuloinut ollenkaan, nyt tosiaan eka). Mut ei meillä luomuonnistuminen ole kyllä kauhean todennäköinen vaikka olisikin pidempi luteaali. Keltarauhashormoni kyllä pidentää sitä mutta ei se raskautta aikaiseksi saanut.
Pidän peukkuja että raskaus olis tasapainottanu kiertoo :) Monelta oon kuullu että ekaa yritetty vuosia ja toka tullu kerrasta kun kroppa tietää mitä pitää tehdä :)
 
Ällö varotus ! :sick:

Mä säikähdin yöllä pimeessä vessaan haparoidessani että mitä nyt tapahtuu kun tuntu oikein että reittä pitkin valuu jotain (nukun siis alasti yleensä). Vessassa pyyhkiessä tuli sellanen verinen geelimäinen klöntti paperiin.. :sick:Oli pakko tarkistaa jopa sänky että oliko puhdas.. Mulla on aikasemmin ovulaation vuodot ollu ns tavallisen valkovuodon värjääntymistä, eikö ovislimojen.. :unsure:Osaako joku sanoo onko normaalia et dpo 2 on vie ovislimoja vai pitääkö olla jo paniikissa:unsure::unsure:
 
Joo, saman oon kuullut! Tosin miehen ongelmat ei parane (jossa kuulemma suurin syy), kun on synnynnäinen tai leikkauksen aiheuttama, joten hoitoja odotellessa.

Mut aina sitä voi jännittää ja katsoa. Testejä en ajatellut tehdä. Varsinkaan kun ei mitään tietoa kierron/luteaalin pituudesta.
no joo ei kyllä.. mut yks ongelma olis aina parempi kun useampi :)
 

Yhteistyössä