Haaveena vauva 2022

Eiköhän se ihan normaalia ole! mulla ainakin oli tässä pari päivää "kuivaa" ja nyt taas dpo 3 ei niinkään enää.
Mulla ei oo kerinny kuivaa vaihetta tässä vie ollakkaan.. yleensä vaan tähän mennessä on vaihtunu jo sellaseks valkoseks maitomaisemmaks jo ja nyt on edelleen nännit kipeet ja tollasta geeliä.. Toki en vielä tiedä miten toi toivottu painon nouseminen vaikuttaa limoihin yms :unsure:
 
Minulle tehtiin viime syksynä geneettinen raskaudenkeskeytys rv 17 vauvan kromosomipoikkeaman vuoksi. Muutama päivä keskeytyksen jälkeen jouduin yöksi sairaalaan kohtutulehduksen takia, istukkaa oli jäänyt kohtuun. Sain antibioottia suoneen sekä uudet tyhjennyslääkkeet ja seuraavana päivänä kotiin kahden ab-kuurin kanssa ja parin viikon päästä jälkitarkastus. Noh, jälkitarkastuksessa selvis et kohdun takaseinässä on edelleen istukkaa kiinni ja sovittiin sitten kaavinta viikon päähän. Tää kaavinta oli siis loppujenlopuksi melkein kuukauden päästä siitä keskeytyspäivästä. Kaavinnan jälkeen kaikki meni sit hyvin ja pari viikkoa kaavinnan jälkeen oli jälkitarkastus jossa todettiin kaiken olevan aivan normaalisti.
Oli kyllä aika raskasta aikaa kun olin henkisesti niin romuna siitä et jouduin tekemään ensin elämäni raskaimman päätöksen ja sit tuli vielä tuollaisia komplikaatioita. Itse keskeytys sujui onneksi hyvin ja oli ohi neljässä tunnissa siitä kun lääkkeet sain enkä ollut mitenkään erityisen kipeäkään. Toki raastava henkinen tuska oli läsnä.
Kahdet (todella epäsäännölliset) kuukautiset ehti tulla sen viimesimmän jälkitarkastuksen jälkeen, kun päätettiin yrittää raskautta uudelleen ja tärppäsi heti, huomenna tulee täyteen raskauden puoliväli ja ensi viikolla olisi rakenneultra
Voin joo kuvitella, että on tosi vaikea päätös! Me puhuttiin siitäkin itseasiassa jo ja ollaan molemmat sillä linjalla, että tehtäis sama päätös kuin sinäkin. Niin karmeaa kun se oliskin.

Kiva kuulla, että ootte päässeet elämässä eteenpäin ja jo seuraava raskaus tulossa. :) toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin ja perheeseen liittyy ihanin pieni ihminen!

Täällä on ajatuksena yrittää seuraavaa heti kun vaan ovulaatio bongaillaan. :)
 
@Alinna86 kyselit piinailijoiden kuulumisia
Tänään dpo 10, joka päivä ollut pää kipeä, iltaa kohden tulee vähän huono olo.
Menkkamaisia tuntemuksia.
Ruoka ei oikein maistu, dpo 8 holahti valkkaria vessakäynnillä.
Tänään havahduin aamulla siihen, että nännit on arat, liekö varoittelee nyt sitten taas lähestyvistä kuukautisista.
En oo jaksanut oikein stressata, päivä kerrallaan...
Kuullostaa alkuraskaus oireilta..;):X3:
Meinasitko testailla?
 
Ällö varotus !

Mä säikähdin yöllä pimeessä vessaan haparoidessani että mitä nyt tapahtuu kun tuntu oikein että reittä pitkin valuu jotain (nukun siis alasti yleensä). Vessassa pyyhkiessä tuli sellanen verinen geelimäinen klöntti paperiin.. Oli pakko tarkistaa jopa sänky että oliko puhdas.. Mulla on aikasemmin ovulaation vuodot ollu ns tavallisen valkovuodon värjääntymistä, eikö ovislimojen.. Osaako joku sanoo onko normaalia et dpo 2 on vie ovislimoja vai pitääkö olla jo paniikissa
Mulla tollainen ns.limatulppa oli viimekierrossa. Veriviiruista limaa oli koko loppukierto. Itsellä oli todennäköisesti hormonit hakuteillä vielä minipillereiden jäljiltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe
Tänään vasta DPO7 mutta koska luteaalivaihe on normaalisti sen 8-10 päivää niin kävin tänään verikokeessa mittauttamassa progesteronin ja tulos oli 49 nmol eli ihan hyvä. Jännityksellä siis odottelen, olisiko luteaalivaihe vähän pidempi tällä kertaa. Ainakin ovulaation olisi pitänyt tuon verikokeen perusteella tapahtua. :giggle:

tuntemuksia vatsalla, mutta en elättele suuria toiveita tässä kierrossa.

Ensi kierrossa jatkuu vihdoin ovulaation induktio, jolla tulin viimeksi raskaaksi, mutta kesken meni.
 
Omaa napaa.
Ei tullut vielä aamulla hymynaamaa, vaikkakin oireita oviksen suuntaan on ollut jo monta päivää. Eilen nipisteli kovastikin muniksia ja voi luoja mitkä limat ja halut, mies on ollut ihmeissään mutta ei oo pannut vastaan mun hyökkäyksille :D
Spekulointi Sirpa kun olen niin luulenpa että se terolut kuuri teki temput koska tämmöstä en ees muista milloin ois viimeksi ollut. Vähän mietin otanko teroja nyt käyttöön loppukiertoon kun niistä tuli niin kamalat päänsäryt vai antaisko kropan mennä omalla painollaan.
Hieman on kärsinyt mun aloitteisuus makkari hommissa, kaikkien keskenmenojen, aikatauluttamisen ja hoitojenkin myötä. Tuntuu että nyt oon oma itteni, sitähän ei taas tiiä kauan tää vaihe kestää mut nautitaan nyt tästä! :LOL:
Illemmalla täytyy tikuttaa ovista uudestaan.
 
Kuullostaa alkuraskaus oireilta..
Meinasitko testailla?
Flo ennustaa kuukautisia sunnuntaille alkavaksi ja toinen sovellus maanantaille.. Taidan odotella alkuviikkoon (huom jos maltan) ja odotella ensin alkaako ne kuukautiset nyt ajallaan vai ei.. :D
En oo nyt ollut yhtää kärttynenkää niinkuin yleensä aina ennen kuukautisten alkamista.. :unsure:
 
Huomenia!
Ovulaatio on tänään, ja kyllä me nyt sit eilen hyödynnettiin tilaisuus.
En yhtään usko et tästä Kierukan poisto-kierrosta jo vois tärpätä, mutta jos joku päivittää listaa niin vois laittaa mulle tälle päivälle dpo 0

Ihan vaan siksi et oon innoissani et vihdoin mekin päästiin yrittämään!
Mä tulin raskaaksi aikoinaan heti, kun poistatin kierukan joten on kyllä hyvin mahdollista ❤❤

Tsemppiä piinailuun
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
vierailija
Täällä moni on yrittänyt jo pitkään. Lähes jokainen meistä miettii että vika täytyy olla meissä naisissa jos ei tärppää. Mennään ultriin ja gynelle. Mutta kuinka monen mies suostuu itse lähtemään tutkimuksiin? Oon törmännyt muutamiin miehiin jotka sanoo heissä ei ole mitään vikaa. Heillä on priimaa tavaraa. Ja totuus voi olla toinen. Mitä olen tälläkin palstalla lukenut että on tutkittu gynellä kaikki ja mitään vikaa ei ole löydetty. Harva kertoo että mieskin on tutkittu.

Anteeksi purkautuminen mutta välillä ärsyttää kun meitä naisia yleensä syytetään lapsettomuudesta ja että ikä huonontaa mahdollisuutta. Yhtä lailla miehen ikä vaikuttaa raskautumiseen.
 
Onneks tilasin eilen ennen ovisplussaa monella kympillä lisää ovistestejä! :ROFLMAO:
Toivottavasti niille ei enää tulis silti käyttöä.

Mutta no, ne on nyt jo noudettavissa, että suuri suositus menee kotitesti.fi:lle.(y) Niillä on joku hyvä setup toimitusfirmojen kanssa, koska raskauskeijulta tilatessani he kyllä laittaa paketin nopeasti eteenpäin mutta paketin toimitukseen mennyt aina n. viikko, jopa yli.

Ja jumalavita kun ottaa hermoon ettei noi hymiöt tunnu tulevan ekalla eikä tokallakaan, vaikken taatusti mitään enää näpyttele hymiön laittamisen jälkeen. :poop:
 
Täällä moni on yrittänyt jo pitkään. Lähes jokainen meistä miettii että vika täytyy olla meissä naisissa jos ei tärppää. Mennään ultriin ja gynelle. Mutta kuinka monen mies suostuu itse lähtemään tutkimuksiin? Oon törmännyt muutamiin miehiin jotka sanoo heissä ei ole mitään vikaa. Heillä on priimaa tavaraa. Ja totuus voi olla toinen. Mitä olen tälläkin palstalla lukenut että on tutkittu gynellä kaikki ja mitään vikaa ei ole löydetty. Harva kertoo että mieskin on tutkittu.

Anteeksi purkautuminen mutta välillä ärsyttää kun meitä naisia yleensä syytetään lapsettomuudesta ja että ikä huonontaa mahdollisuutta. Yhtä lailla miehen ikä vaikuttaa raskautumiseen.
Meillä mies tutkittiin, pitkään aatteli et hänessä vika tai siittiöt jotenkin huono laatuisia ja kun ikä 42v.
Mutta olivat hyvin hedelmällisiä, ja just "priimaa" joten siitä ei kiikasta tää homma, mutta oishan se kiva tietää missä se vika sitten on vai onko tosiaan vaa niin huono tuuri :(
 
  • Surullinen
Reactions: Karen99
Kp 1 :(
Olo on turtunut ja surullinen, uskoa ei plussaa oikein ollutkaan :( Kyllästyttää aloittaa uusi kierto,koska kuitenkaan ei tärppää :(

Miestä ei ole tutkittu eikä hän suostu menemään koska meillä lapsia jo on .Gynen mielestä myös hyvät mahdollisuudet raskautua kahden vuoden sisällä kun oma tilanne näytti hyvältä ja niitä yhteisiä lapsia on .

Raskautuminen kierukan poiston jälkeen: tokasta ja kolmannesta lapsesta plussasin jotain yk 5 :) Nyt kierukan poistosta kohta 1v 2kk eikä yhtään plussaa testiin ole tullut:(
 
Täällä moni on yrittänyt jo pitkään. Lähes jokainen meistä miettii että vika täytyy olla meissä naisissa jos ei tärppää. Mennään ultriin ja gynelle. Mutta kuinka monen mies suostuu itse lähtemään tutkimuksiin? Oon törmännyt muutamiin miehiin jotka sanoo heissä ei ole mitään vikaa. Heillä on priimaa tavaraa. Ja totuus voi olla toinen. Mitä olen tälläkin palstalla lukenut että on tutkittu gynellä kaikki ja mitään vikaa ei ole löydetty. Harva kertoo että mieskin on tutkittu.

Anteeksi purkautuminen mutta välillä ärsyttää kun meitä naisia yleensä syytetään lapsettomuudesta ja että ikä huonontaa mahdollisuutta. Yhtä lailla miehen ikä vaikuttaa raskautumiseen.
Miehelleni on tehty tutkimukset osana lapsettomuushoitoja eikä ole pistänyt yhtään hanttiin. Kaikki oli testien mukaan kunnossa.

miesten lapsettomuutta on aika vaikea hoitaa, joten ehkä siinä myös osasyy miksi jotkut ovat haluttomia tutkimuksiin. jos kummastakaan ei ns löydy vikaa niinkuin meillä niin ainoa mahdollisuus on yrittää hoitaa naista.
 
Kuinkahan paljon miehen ylipaino voi vaikuttaa raskautumiseen? Jostain luin, että 10%. Mies reilusti ylipainoinen, ollut enemmän ja vähemmän aina,silti ollaan onnistuttu. Olen koettanut kannustaa liikkumaan yms..mutta ei toista voi pakottaa ja painostaa.

Vähän kuumottelisi käydä niissä hedelmällisyys verikokeissa,mutta en halua maksaa niistä niin paljon.. lähete on vuoden voimassa. Haluaisin niin kovin uskoa, että vielä onnistuttaisiin .Kokoajan hiipii pelko,että aika pian loppuu :( Alkanut tuntumaan siltä, että luonto on päättänyt ettei meille enempää lapsia suoda :/

Olen pättänyt etten enää kokeile mitään uusia "poppakonsteja" .Koetan pitää rauta-arvot hyvänä ja syön mama monivitamiinia:) Koetan myös olla toivottamatta liikaa minkään kuukauden vauvaa,jotta pettymys olisi helpompi kestää. Hetkeen ei ole onneksi tullut vauva uutisia mistään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
@petronella09 , ehkä muistat minut, sama ikä kuin sulla ja tahkottu tässä jo kohta 2 v ja ainoan plussan olen saanut viime syksyn alkionsiirrosta, joka oli vaan tuulimuna.. mullahan ois muuten ollut siitä la nyt kesäkuussa. Meille muutti uudet naapurit ja rouvalla la samana päivänä ku mulla ois ollut jos ois onnistunut, saa tässä koko ajan kattella missä nyt ois ollut itse.. no joo mun ei siitä pitäny kirjoittaa vaan siitä, että mulla katottiin noi hedelmällisyysarvot vuosi sitten. Amh oli ihan ok mut FSH oli alkukierrossa 10, mikä on just siinä viitteellä ja kielii premenopausaalisin lähentelystä. En ole varma haluanko rohkaista sinua noihin testeihin vai en, mutta omalla kohdalla FSH:n mataluus vuosi sitten kyllä jo infosi, että en oikein voi senkään puitteissa odottaa luomuplussaa. Miksi se tulisi nyt kohta 39-vuotiaana, kun ei se tullut 2 v sitten syksyllä kun olin ”vasta” 37v.? Lienee varmaan jo enemmän kuin 10. Mutta joo. Olen osittain antanut siis jo periksi. Olen vielä ilman ehkäisyä ja varmaan tämän kesän yli, mutta pikkuhiljaa on pakko luovuttaa. Toisaalta jos mulla olisi vähän matalampi alkukierron FSH en olisi näin lannistunut. Mä en odota enää pääseväni mihinkään plussa aaltoon tai mihinkään muuhunkaan. Kuitenkin jo 2 v oltu ilman ehkäisyä eikä edes alkionsiirtoraskaudesta vauvaa saatu, joten taitaa jäädä yhden lapsen perheeksi me, mutta onneksi edes se yksi...!! Toisaalta kannustaisin sua myös käymään mittauksissa, koska ne kyllä jotain kertoo niistä omista mahdollisuuksista. Lähinnä just AMH ja FSH ne olennaiset. Tsemppiä!!
 
Kuinkahan paljon miehen ylipaino voi vaikuttaa raskautumiseen? Jostain luin, että 10%. Mies reilusti ylipainoinen, ollut enemmän ja vähemmän aina,silti ollaan onnistuttu. Olen koettanut kannustaa liikkumaan yms..mutta ei toista voi pakottaa ja painostaa.

Vähän kuumottelisi käydä niissä hedelmällisyys verikokeissa,mutta en halua maksaa niistä niin paljon.. lähete on vuoden voimassa. Haluaisin niin kovin uskoa, että vielä onnistuttaisiin .Kokoajan hiipii pelko,että aika pian loppuu Alkanut tuntumaan siltä, että luonto on päättänyt ettei meille enempää lapsia suoda :/

Olen pättänyt etten enää kokeile mitään uusia "poppakonsteja" .Koetan pitää rauta-arvot hyvänä ja syön mama monivitamiinia Koetan myös olla toivottamatta liikaa minkään kuukauden vauvaa,jotta pettymys olisi helpompi kestää. Hetkeen ei ole onneksi tullut vauva uutisia mistään
Itteeni kyl helpotti käydä ne testit ottaas ja selvis just mm. Alentunut hedelmällisyys, tavallaan ei odota enään liikoja kun nega tulee vaikkakin ainahan se on pettymys. Joinain kuukausina pahempi kuin toisina.
Lääkäri myöskin sanoi että voi mennä vuosia että luomuna onnistuis, hirveen pitkä aika kun on tästä jo haaveiltu 6vuotta. Tuntuu jokainen kk ikuisuudelta varmasti meillä kaikilla.
Silti sitä aina toivoo, kun muillekin ihmeitä tapahtuu.
Uskon että teillekin vielä se tapahtuu ❤
Mutta oletko ajatellut sitä progesteroni arvoa käydä mittaas? Viikko ovulaation jälkeen, esim. Puhdin kautta oli vaan n.23e.
Mulle oli yllätys että vaikka testit näytti ovis plussan, ei sitä silti joka kierrossa edes tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Karen99

Yhteistyössä