Haaveena vauva 2022

Ovislimoista vielä. Mulla ne loppuu kuin seinään kun dpo1 pyörähtää käyntiin. Mulla on ovis yleensä kp11-12 ja limat alkaa jo hyvinkin kp7. Näitä on päässyt hyvin seuraamaan niissä kierroissa joissa ei voi yrittää. Yrityskierroissa koen limojen seuraamisen hankalaksi kun siellä on koko ajan muutakin tavaraa sisällä :ROFLMAO:
 
Halit sinne. Ja onnea ensikiertoon. Monella on tärpännyt nopeasti uudelleen, ainakaan raskautumiselle ei siis kohdallasi ole esteigä jos positiivisesti ajattelee.

Itse täällä odottelen vaan. 30/28 koopeellä.
Eilen rfsu näytti negaa. Laskeskelin että jos olenkin ovuloinut myöjemmin, niin dpo voisi olla tänään 12-13 vaikka viime talletuksen mukaan. Varmaan aika far cry. Mutta aina voi kuvitella. Testasin eilen rfsu:lla negan. Plääh. Jatkan kuvittelua kunnes menkat alkaa. Tai sitten jatkan testailua
Hei mun kaveri testas hailakan plussan kun kuukautiset oli viikon myöhässä! Eli toivoa on :giggle:
 
Plööh. Menkkoja ei kuulu eikä näy. Tein illasta testin ehkä 3 tunnin pidätyksellä ja puhdasta negaa näyttää. Josko huomenna aamusta "oikeaoppisesti".

Tuli jostain keskustelunpätkästä mieleen, että miten paljon olette miettineet hoitokuvioita puolisonne kanssa lapsen syntymän jälkeen? Oma puoliso on yrittäjä (työllistää itsensä lisäksi veljensä), minkä takia itsellä on helpoin jäädä pois töistä. Tosin työsuhteiden loppumisen takia ja ensi vuoden heikkojen rahoitusnäkymien takia äitiyspäiväraha ei kyllä mikään iso tule olemaan... Puoliso pystyy onneksi kuitenkin sen noin kuukauden olemaan pois töistä, ja vähän projektien aikataulujen mukaan lomia pitämään. Tällä hetkellä ajatus olisi, että vuoden haluaisin muksun kanssa olla kotona. Mahdollisesti jaksamisen ja tilanteen mukaan voisin väikkäriä siinä vähän tehdä. Sen jälkeen sitten osa-aikanen siirtymä, toki tässä kohtaa ei pysty sanomaan, että mikä tuntuu sitten oikealta ratkaisulta kun tilanne on päällä. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täällä tänä aamuna cb ihan selkeä plussa! Onestepissä vasta näkyi haamuna. Cb viikkonäytöllinen näytti kuitenkin 2-3 viikkoa. Maanantaina kp 26 tein nega testin. Tänään kun heräsin oli vaan niin vahva fiilis, että pakko testata!
Sopivasti ollut täällä puhetta juuri oloista ennen plussaa, niin mulla ollut nyt vajaan viikon verran tissit aivan älyttömän arat ja turpeet. Toinen merkki ehkä ollut ilmaa mahassa varsinkin aamuisin. Muuten ei ole ollut oikein tuntemuksia. Mieli ollut yllättävän rauhallinen ja hyvä fiilis vrt ennen menkkoja pms kiukku yms. :D LA ois 7.1. toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa. Mietin juuri että miten kerron miehelle kun tulee töistä.
 
Täällä tänä aamuna cb ihan selkeä plussa! Onestepissä vasta näkyi haamuna. Cb viikkonäytöllinen näytti kuitenkin 2-3 viikkoa. Maanantaina kp 26 tein nega testin. Tänään kun heräsin oli vaan niin vahva fiilis, että pakko testata!
Sopivasti ollut täällä puhetta juuri oloista ennen plussaa, niin mulla ollut nyt vajaan viikon verran tissit aivan älyttömän arat ja turpeet. Toinen merkki ehkä ollut ilmaa mahassa varsinkin aamuisin. Muuten ei ole ollut oikein tuntemuksia. Mieli ollut yllättävän rauhallinen ja hyvä fiilis vrt ennen menkkoja pms kiukku yms. LA ois 7.1. toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa. Mietin juuri että miten kerron miehelle kun tulee töistä.
Onnea! :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Bubbu
Käviköhän näppis virhe @petronella09 @minttuni Kohdalla?
Pisti vaa silmään kun oltiin samoilla kiertopäivillä aiemmin
Piti monta kertaa katsoa, että miksihän lista sekaisin. Ja siis minä itse päivitin tuon aamulla ja siirsin itse itseni tuonne alas :D mikä tää muisti on?! :D vaihdoin kiertopäivät siksi, koska tässä mun stimulaatioohjelapussa lasketaan stimulaatiolääkkeen aloitus kierron ensimmäiseksi päiväksi! Eli nyt menossa "kierron toinen päivä" ja toivottavasti "kp 13" tienoilla punktio! Laitoin nyt huvikseni noin, että ois vähän enemmän kohdillaan, kun muuten mulle tulisi joku superpitkä kierto tästä xD
 
Omaa napaa, viimeksi kerroin kp 17, joten nyt sitten jatkan kp18.

Kp18 - Menkkatunnetta, huuliherpes, alaselkäkipua
Kp19 - Nivusissa vihlontaa, alaselkäkipua, päänsärkyä, tahmeat limat
Kp20 - Päänsärkyä, ärtyneisyyttä, tahmeita limoja
Kp21- Eli tänään tähän mennessä päänsärkyä, väsymystä ja alaselän jomottelua

Vielä ei oo tullu kaikkia tyypillisiä menkkaoireita mitä noin viikkoa ennen tulee, mutta uskon vahvasti uuden kierron alkavan viikon kuluttua.
Odottelen edelleen postissa ovulaatiotestejä saapivaksi.
 
Minulla Flo heitti tikuttelun kanssa kans 4 päivää. Muutin asetuksista sit vähän niitä tietoja kun tiesin milloin se ovulaatio on.
Nyt juuri kun manailin sitä, että kuinka toi Flo ilmoittaa ovista tälle päivälle niin tänään jäi hymyilemään CBn kaksoishormoni. Mulla on aina tähän asti ollut 2 päivää tyhjä ympyrä, 4 päivää vilkutellut ja sit 7.Päivä testauksesta alkanut hymyilemään pysyvästi. Oon niin yllättynyt et nyt jo! Koska ma ja ti oli tyhjä pallo, eilen vilkutti ja nyt hymyilee.

Tässä kierrossa oon ottanut käyttöön ton kiistellyn greippimehun, jota on siis julmetun vaikea löytää mistään kaupasta. Join säännöllisesti kierron alussa, sitten oli viikon paussi ja tällä viikolla oon juonut varmaan puol litraa päivässä. Jos tästä kierrosta nappaa ni kyl oon sitä mieltä et jotain toi on edesauttanut!

eli mut voi laittaa huomiselle piinailijoihin dpo 0 tai tälle päivälle -1.

Oon ollut vähän epämääräisissä fiiliksissä tän koko kierron suhteen, kun toivoin niin paljon jouluvauvaa. Tiputus korkealta ja kovaa, niin kesti harmituksesta päästä ja miehellekin ryttyilin varmaan viikon.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Ilihc ja minttuni
Bubbu onnea plussasta!! Ihanaa kun saa plussia tänne!
Leonida tsemppiä sinulle piinailuun! Toivotaan että tulisi plussa.

Mulla ei jostain syystä näy mitkään hymiöt täällä vaikka niitä laitan.. kauhean ilmeetöntä tekstiä tulee :D

Aiemmin jokin nimimerkki kirjoitti pari sivua sitten, että toivoisi synnytyksen olevan korjaava kokemus ensimmäisen huonon kokemuksen jäljiltä (anteeksi, en nyt muista kuka nimimerkki se oli). Mulla ihan samat fiilikset ja tunnelmat. Esikoisen synnytys oli aivan todella pitkä (yli 25h oltiin salissa). Lisäksi ponnistusvaihe oli melkein kaksi tuntia, ja olin aivan varma että kuolen. En ymmärrä, miksei synnytystä avustettu mitenkään, vaikka olin aivan tajunnan rajamailla lopussa. Muutaman kätilön kanssa jälkeenpäin olen puhunut, ja he ovat kaikki olleet sitä mieltä että itse eivät olisi antaneet ponnistusvaiheen venyä niin pitkäksi. Lisäksi sain todella pahat repeämät, jotka ihme kyllä ajan kanssa paranivat. Episiotomiaa ei tehty, vaikka se olisi varmasti ollut aiheellinen. Lisäksi kesken synnytyksen tuli vauvalla tukala tilanne, ja hetken jo luulin että vauva ei selviä tai joudutaan sektioon.

Näin 3 vuotta myöhemmin en enää pelkää synnyttämistä, enkä ole katkerakaan, mutta silti toivon että jos joskus toinen tulee niin synnytys menisi kaikin puolin paremmin.
 
Tein viikkonäytöllisen, ja ei raskaana. Uskottavahan se on. Kai se näyttäisi, vaikka dpo olisikin jollakin ilveellä 13 ? :(
No, uutta päin! Jos ei muuta hyvää niin tämän pitemmän kierron vuoksi toukokuu siirtyi niin pitkälle että todennököisesti ovis päästään hyödyntämään :D ihmeellistä että on ollut niin kosteaa kokoajan. Edelleen pitää tarkistella että menkatko ne siellä, mutta aina samaa kirkasta...
 
Onnea @Bubbu plussasta :)

Tsemppiä piinailijoille:)

@Keksi82 kurjaa kun menkat antaa odottaa mutta testit negaa :(

Huomis aamua odotellessa: ahdistaa, jännittää, ärsyttää.Ei tahtoisi nähdä negaa ja sitten taas toivoo ja uskoo,että voihan sieltä tulla plussa .Kaikista järkevintä olisi odotella kiltisti maanantaihin tai menkkojen alkuun,mutta en pysty. En kestä tätä stressiä..tiedänpä huomenna jos negaa näyttää,että tämäkin kierto oli tyhjä arpa :( Taas on sellainen fiilis ettei jaksa uutta kiertoa...eniten ahdistaa se miten jatkossa tallettelut onnistuu kun mies käy vaan kotona kääntymässä:(

Synnytykset on minulla mennyt ihan ok,esikoista synnytin lähemmäs 20h ja ponnistin tunnin, lopulta autettiin imukupilla ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Bubbu ja Ilihc
Onko kellään kokemusta OneStepin 10mlU testeistä? Onko oikeesti niin herkkiä kun väittää? Luin jotain vanhaa keskustelua jossa moni sanoi että ei saanut plussaa noilla testeillä heti alkuun vaikka herkkiä pitäisi olla.

Onnea kaikille plussanneille!
 
Onko kellään kokemusta OneStepin 10mlU testeistä? Onko oikeesti niin herkkiä kun väittää? Luin jotain vanhaa keskustelua jossa moni sanoi että ei saanut plussaa noilla testeillä heti alkuun vaikka herkkiä pitäisi olla.

Onnea kaikille plussanneille!
Ei tule heti plussaa. Ainakaan ei minulla näkynyt kunnolla mitään vaikka cb testissä oli selkeä viiva
 
Kp 30/30 eikä menkkoja oo näkyny vielä.
Aamulla testaan taas jos menkat ei oo alkanu. Esikoisen plussasin kp31 aikanaan, ei haittais mennä samalla kaavalla. Mut negaan asennoidun.

Noista synnytyksistä ollu puhetta, esikoista synnytin 23h ja tunnin ponnistus. Annoin synnytykselle täyden 10! Esikoinen oli iso, melkein 4,5kg silti kaikki meni kyllä niin hienosti. Nyt lähinnä pelottaa että mitä jos seuraava synnytys onkin aivan kamala.

Myös tuosta että kuinka vauvan kanssa oltaisiin kotona.. olisin varmasti sen 8kk + pitäisin lomia pois sekä jos talous antaisi myöden niin olisin hoitovapaalla 1-2kk. Isä olisi kotona sitten loppuajan siihen asti että vauva täyttää vuoden.
 
Bubbu onnea plussasta!! Ihanaa kun saa plussia tänne!
Leonida tsemppiä sinulle piinailuun! Toivotaan että tulisi plussa.

Mulla ei jostain syystä näy mitkään hymiöt täällä vaikka niitä laitan.. kauhean ilmeetöntä tekstiä tulee :D

Aiemmin jokin nimimerkki kirjoitti pari sivua sitten, että toivoisi synnytyksen olevan korjaava kokemus ensimmäisen huonon kokemuksen jäljiltä (anteeksi, en nyt muista kuka nimimerkki se oli). Mulla ihan samat fiilikset ja tunnelmat. Esikoisen synnytys oli aivan todella pitkä (yli 25h oltiin salissa). Lisäksi ponnistusvaihe oli melkein kaksi tuntia, ja olin aivan varma että kuolen. En ymmärrä, miksei synnytystä avustettu mitenkään, vaikka olin aivan tajunnan rajamailla lopussa. Muutaman kätilön kanssa jälkeenpäin olen puhunut, ja he ovat kaikki olleet sitä mieltä että itse eivät olisi antaneet ponnistusvaiheen venyä niin pitkäksi. Lisäksi sain todella pahat repeämät, jotka ihme kyllä ajan kanssa paranivat. Episiotomiaa ei tehty, vaikka se olisi varmasti ollut aiheellinen. Lisäksi kesken synnytyksen tuli vauvalla tukala tilanne, ja hetken jo luulin että vauva ei selviä tai joudutaan sektioon.

Näin 3 vuotta myöhemmin en enää pelkää synnyttämistä, enkä ole katkerakaan, mutta silti toivon että jos joskus toinen tulee niin synnytys menisi kaikin puolin paremmin.
Mie kirjottelin siitä. Tutulta kuulostaa miten siulla mennyt. :( Itse olin kanssa viimeiset tunnit puol tajuttomana, välillä sanoin vaan et koht lähtee taju ku silmissä sumeni. Mie kans vajaa pari tuntia yritin ponnistaa, ja ihan turhaan ku väärä tarjonta. Kätilö oli sitä jo epäillyt jonnin aikaa, mut lääkärin mielestä piti vaan yrittää.
Olin jo muutenkin niin sippi ku oli monen päivän käynnistykset alla +raskausmyrkytys. Ja luulin kanssa et jompi kumpi meistä kuolee. Viimeinen ajatus olikin tuo, kun leikkurissa nukuttivat et tästä ei molemmat tuu selviämään. Mut niinpä vaan molemmat selvittiin hengissä ja terveinä. Ja kohtukin selvisi!!!

Eikä oo tarkoitus peloitella ketään, ketkä esikoisesta vasta haaveilee. Tästä vaan tuli tälläinen purkaus.

Yleensä synnytukset menee ihan jouhevasti ja myös suht nopeesti. :)
Miulla vaan tuntui sattuvan kaikenlaista. En ees viiti tähän kaikkea kirjoittaa.
 
Itse olen ollut onnekas,molemmat synnytykset sujuneet hyvin ja olivat hyviä kokemuksia :) esikoisesta alkoi supistukset maanantaina aamuyöstä ja syntyi tiistaina illalla ja kuopuksesta alkoi torstaina iltapäivällä ja syntyi perjantaina iltapäivästä. Mutta siis turha on etukäteen tietenkään kenenkään pelätä kun sitä ei kukaan osaa sanoa miten loppupeleissä menee. hyvä tietty lukea etukäteen miten synnytys tapahtuu,tutustua kivunlievityksiin ym niin tietää vähän paremmin ennenkuin synnytys lähestyy.
 
Minulla esikoisen synnytys kesti 6,5h, lähti liikkeelle vesien menolla. Toinen alkoi supistuksilla ja oli tuntia lyhyempi kokemus. Meillä synnytyssairaalaan 1h matka. Jännittää että tajuaa lähteä ajoissa jos kolmas tulee vielä nopeammin. Olen aiemmin ollut kotona sen pari tuntia ennen sairaalaan lähtöä.

En haluaisi tilannetta että syntyy matkalle, mutta en myöskään ajaa "turhaa" kierrosta.

Huomenna aloitan jälleen oviksen etsinnän vaikka miulla onkin jo vahva aavistus että samoilla päivillä se on kuin viimeksi. Onpahan jotain tekemistä ja mitä odottaa.
 
Moi. Täällä alkoi eilen viikon tuhruttelun jälkeen menkat ja kauheat kivut. En muistanut miten kauheeta tää on. Ehkäisyn kanssa pysyi menkat niukkoina ja kivutkin maltillisina. Nyt toivon että tässä kierrossa ei tulisi tuota tuhruttelua, en ymmärrä yhtään mitä se oli. Mulla on nyt sellainen tunne että tämä ei oo meidän kierto. Oon kaikkien viiden kohdalla osannut aavistella milloin tärppää jo heti alkukierrosta ja joidenkin kohdalla jo kun on yritys aloitettu olen arvannut kuukauden oikein. Mutta eihän sitä voi koskaan varmasti tietää. Meillä ei oo mikään kiire mut toivoisin että lokakuussa viimeistään tärppäis niin vauva syntyisi ennen kuin kuopus täyttää kolme.
 
Jos kolmas lapsi tulisi, niin kuvittelen itse olevani kotona kunnes vauva on noin 10kk, ja että mies olisi kunnes lapsi noin 1,5 vuotta. Mutta ei olla miehen kanssa tarkemmin puhuttu. Kahden ensimmäisen kohdalla olin putkeen kotona kunnes kuopus oli 2-vuotias ja opiskelin samalla, joten mies ei päässyt pitämään pitkää vanhempainvapaata. Nyt sen mahdollisuuden hänelle haluaisin antaa.
 

Yhteistyössä