Haaveena vauva 2022

Minulla flo käytössä,olen miettinyt sen käytön lopettamista,ja unohtaa yrittäminen..jos sitten tärppäis.Tämä päivä mennyt surullisin fiiliksin..en tiedä mitä jaksaa enää tehdä asian eteen, kaikenlaiset vitamiinit käytössä,vyöhyketetapia, homeopaattinen aine, ovulaation tikutus, säännöllisesti tallettelut..:( Kaikki pitäisi olla ok,säännöllinen kierto,ei tiputteluja. Kuukausi toisensa jälkeen pettymys:(

Anteeksi avautuminen:(
 
Minulla flo käytössä,olen miettinyt sen käytön lopettamista,ja unohtaa yrittäminen..jos sitten tärppäis.Tämä päivä mennyt surullisin fiiliksin..en tiedä mitä jaksaa enää tehdä asian eteen, kaikenlaiset vitamiinit käytössä,vyöhyketetapia, homeopaattinen aine, ovulaation tikutus, säännöllisesti tallettelut.. Kaikki pitäisi olla ok,säännöllinen kierto,ei tiputteluja. Kuukausi toisensa jälkeen pettymys

Anteeksi avautuminen
Ymmärrän tuon pettymyksen.
Ehkä kannattaisi olla vaan yrittämättä ja katsoa jos sitten onnistuisi kun asiaa ei stressaa? Itsellä esikoinen sai alkunsa hetikun lopetettiin yrittäminen.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Ymmärrän tuon pettymyksen.
Ehkä kannattaisi olla vaan yrittämättä ja katsoa jos sitten onnistuisi kun asiaa ei stressaa? Itsellä esikoinen sai alkunsa hetikun lopetettiin yrittäminen.
Näin mieheni jatkuvasti sanoo..gynekologi myös neuvoi tekemään näin.
Tässä on nyt vuosi yrittämällä yritetty, aiemmat lapset tulleet helpommin ...tuntuu hullulta kokea näin vahvoja tunteita ja pelkoa, ettei meidän perheeseen enää tule uutta perheen jäsentä :(
 
Näin mieheni jatkuvasti sanoo..gynekologi myös neuvoi tekemään näin.
Tässä on nyt vuosi yrittämällä yritetty, aiemmat lapset tulleet helpommin ...tuntuu hullulta kokea näin vahvoja tunteita ja pelkoa, ettei meidän perheeseen enää tule uutta perheen jäsentä
Muistelin, että aika mittava on ollut lista mitä kaikkea olette jo yrittäneet. Ei se kuulosta ollenkaan hullulta kokea tuollaisia fiiliksiä.

Voisiko löytyä vielä jotain hyötyä esim. Ruoka-aineista, jos saisi muutoksilla molempien pH:t sopimaan yhteen? Vitsi kun voisi keksiä jonkun helpon keinon, mutta on tää niin vaikeeta ja välillä aina pelottavaakin.
 
Eilen kp21 ja iltaa kohde nännit kipeytyi, tänään jatkuu.
Viime kierrossa ei tullut nännien arkuutta ollenkaan, mutta aijemmissa kierroissa jo oletetun ovulaation aikaan nännit tosi kipeät, vahvasti odottelen, että kuukautiset alkaa ensi perjantaihin mennessä.
Sovelluksen mukaan nyt olisi dpo 7, tuntemusten mukaan ehkä dpo 9/10.
Jotenkin vain usko tärppeihin on kadonnut vaikka tiedän kyllä, että tärppiin voi mennä aikaa vaikkei siihen mitään selvää selitystä olisikaan, mutta jotenkin sitä on elänyt uskossa, että kun nuoria ja terveitä ollaan niin vauva ilmottaisi piankin tulostaan...
Eihän meillä ole kun vasta yk 4 menossa, mutta oon luonteeltani muutenkin tosi pessimisti...
Ja sitten näiden valitusten myötä mietin, että eihän meillä ole mitään hätää, monet ovat yrittäneet jo todella pitkään, ei saisi valittaa.
Tuttuja ajatuksia. Tavallaan ajatteli, että voisi onnistua nopeastikin, kun terveitä ja suht nuoria olemme. Ja samalla ymmärsi, että ei välttämättä onnistu. Ja kun aikaa kuluu, hoitoja kokeillaan, ei mitään syytä sille, miksi ei onnistu. Niin kyllä se turhauttaa :cry:
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

1.5.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Keksi82...............kp 32/28
Hulda91...............kp 32/30
*Tähtipölyä*............kp 31/30-33
Meemuli...............kp 27/35-43
Petronella09......kp 26/27
Toiveikas1992....kp 23/28
Suhveli....................kp 22/27
Irtokehys..............kp 20/28-32
Leonida................kp 16/29
Mansikka_maanantai...kp 16/30
Alinna86.............kp 14/26
Mirksukka...........kp 12/28-30
Skidi..........................kp 11/35-36
Sinisilmät.............kp 11/29
Scarletta...........kp 9/28
Töppönen...........kp 8/26
Kirjoh89................kp 6/28
Krippis...................kp 6/25-28
Wbä.......................kp 6/27
Iinanen................kp 6/23-24
Minttuni................kp 4/25
Heidisofia..........kp 3/29-32
Sofialiina.............kp 2/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

*Tähtipölyä*............dpo 14
Meemuli.....................dpo 6
Leonida.....................dpo 1
Alinna86..........dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Muistelin, että aika mittava on ollut lista mitä kaikkea olette jo yrittäneet. Ei se kuulosta ollenkaan hullulta kokea tuollaisia fiiliksiä.

Voisiko löytyä vielä jotain hyötyä esim. Ruoka-aineista, jos saisi muutoksilla molempien pH:t sopimaan yhteen? Vitsi kun voisi keksiä jonkun helpon keinon, mutta on tää niin vaikeeta ja välillä aina pelottavaakin.
En oikein tiedä,enkä tiedä jaksanko "kiusata" itseäni esim.sokerittomalla /herkuttomalla ruokavaliolla enää uudelleen..Nyt vaihdoin taas gluteenittomiin tuotteisiin kun tuo vatsa kipuilee ja turpoaa.
 
Täällä vielä ovistestit negatiivisia niinkuin oletus on kun kp on vasta 12. Mulla ovis yleensä kp 17/18. Sapaahan tähän malttamattomuuteen jotain sisältöä kun testailee. :D
Talleteltu on nyt joka toinen päivä, fiiliksen mukaan. En halua tehdä tästä suorittamista ja vaikka vauva ja raskautuminen äkkiä onkin mielessä jatkuvasti, koitan pitää rennon mielen. Aiemmin olen raskautunut nopeasti, mutta koitan muistaa että olen nyt myös 4 vuotta vanhempi kuin viimeksi. Hormooniehkäisyä ei ole ollut käytössä tässä välissä, voi se ehkä vaikuttaa positiivisesti.
On tämä vaan jännää. Paljon satelee vauvauutisia ympärillä, että suotaispa meillekin.
 
Petronella kovasti tsemppiä ja jaksamista! On varmasti todella turhauttavaa ja piinallista kun vauvaa ei kuulu ja kaikkea on yritetty.. Itsekin varmaan tekisin nyt niin, että muutamaksi kuukaudeksi lopettaisin yrittämisen ja koittaisin sitä kautta saada stressitasoja alemmas.. ❤

Itsekin nyt latasin tuon Flon ihan mielenkiinnosta. Mulla minipillerit olleet käytössä ja menkat tulleet niiden aikana, tosin niukempina. Mulla kierto ollut aina tosi epäsäännöllinen (tämän vuoksi lääkärissäkin käyty mutta ei mitään selittävää ole löytynyt). Siksi huvittaisi sitä ovista alkaa tämän kuun aikana tikuttelemaan.
 
vierailija
En oikein tiedä,enkä tiedä jaksanko "kiusata" itseäni esim.sokerittomalla /herkuttomalla ruokavaliolla enää uudelleen..Nyt vaihdoin taas gluteenittomiin tuotteisiin kun tuo vatsa kipuilee ja turpoaa.
Pakko näin sivusta huudella, että omaksi lapsettomuuden syyksi aikanaan löytyi keliakia.

En tiedä testataanko nykyään rutiinisti lapsettomuutta tutkiessa, mutta kannattaa varmistaa. Olin kärsinyt oudoista vatsavaivoista, mutta pistin stressin ja liian kahvinjuomisen piikkiin.

Elämää on onneksi keliakiadiagnoosin jälkeenkin :D meni muistaakseni n. 1,5 vuotta ehdottoman tarkan gluteenittoman ruokavalion aloittamisesta, kun tulin spontaanisti raskaaksi. Raskaus sujui ongelmitta ja lapseni syntyi 9 pisteen vauvana <3
 
Pakko näin sivusta huudella, että omaksi lapsettomuuden syyksi aikanaan löytyi keliakia.

En tiedä testataanko nykyään rutiinisti lapsettomuutta tutkiessa, mutta kannattaa varmistaa. Olin kärsinyt oudoista vatsavaivoista, mutta pistin stressin ja liian kahvinjuomisen piikkiin.

Elämää on onneksi keliakiadiagnoosin jälkeenkin meni muistaakseni n. 1,5 vuotta ehdottoman tarkan gluteenittoman ruokavalion aloittamisesta, kun tulin spontaanisti raskaaksi. Raskaus sujui ongelmitta ja lapseni syntyi 9 pisteen vauvana <3
Heippa, mielenkiintoista kuulla. Hienoa, että keliakia löytyi ja sait apua vaivoihin. Ja raskauskin alkoi! ❤ Minulla on erilaisia epämääräisiä vaivoja, mutta keliakiaa ei ole koskaan tutkittu, kun itsekin löydän erilaisia syitä, mistä voisi johtua. Pitänee ottaa lääkärin kanssa puheeksi suolistovaivat, en ole koskaan tainnut niistä mainita.
 
Pakko näin sivusta huudella, että omaksi lapsettomuuden syyksi aikanaan löytyi keliakia.

En tiedä testataanko nykyään rutiinisti lapsettomuutta tutkiessa, mutta kannattaa varmistaa. Olin kärsinyt oudoista vatsavaivoista, mutta pistin stressin ja liian kahvinjuomisen piikkiin.

Elämää on onneksi keliakiadiagnoosin jälkeenkin meni muistaakseni n. 1,5 vuotta ehdottoman tarkan gluteenittoman ruokavalion aloittamisesta, kun tulin spontaanisti raskaaksi. Raskaus sujui ongelmitta ja lapseni syntyi 9 pisteen vauvana <3
Hienoa,että löytyi syy :)

Minulta on viimeksi vuonna -12 pois suljettu tähystyksellä ja koepaloista keliakia. Tokihan se voi puhjeta milloin vain.

Epäilen ärtyneen suolen oireyhtymää itselläni :(
 
vierailija
Minulla flo käytössä,olen miettinyt sen käytön lopettamista,ja unohtaa yrittäminen..jos sitten tärppäis.Tämä päivä mennyt surullisin fiiliksin..en tiedä mitä jaksaa enää tehdä asian eteen, kaikenlaiset vitamiinit käytössä,vyöhyketetapia, homeopaattinen aine, ovulaation tikutus, säännöllisesti tallettelut.. Kaikki pitäisi olla ok,säännöllinen kierto,ei tiputteluja. Kuukausi toisensa jälkeen pettymys

Anteeksi avautuminen

En jaksanut nyt kirjautua mutta oon seurannut tätä palstaa sen vajaa pari vuotta. Halusin toivottaa kovasti tsemppiä teille! <3 Meillä yritystä tuli sen vajaa 1.5 vuotta ennenkuin raskauduin ja olihan se henkisesti tosi raskasta aikaa, etenkin se loppukierto ja ekat kuukautisten päivät oli ihan kauheaa. Näin joka paikassa vaan raskaana olevia tai vaunuja työntäviä vanhempia. Pettymykset kierrosta toiseen oli raskaita ja lopulta heitinkin hanskat tiskiin monen kierron ajan kun huomasin, että ei tästä mitään raskautta koskaan tule. Että oli siis stressittömiä kiertojakin välissä eikä mitään todellakaan tapahtunut siltikään.

No multa ja mieheltä löytyi sitten lapsettomuustutkimuksissa lopulta oireeton klamydia joka tuli alkuun aika shokkina meille molemmille. Mulla siihen päälle vielä lievä kohtutulehdus jota en ollut tajunnut vaikka se oli oireillut kyllä, tosi lievänä siis!

Olin jo satavarma, että kaikki mahdolliset röörit tuolla kohdussa ja munasarjoissa on tukossa sen takia mutta niin vaan raskauduin heti luomusti antibioottikuurin jälkeisestä kierrosta. Siihen mennessä en ollut saanut yhtään plussaa yrityksen aikana. Oli pakko siksi tulla tämä myös kirjoittamaan, että mulla särähtää aina korvaan tuo "lopettakaa se yrittäminen" -neuvo (vaikka siis todellakin tiedän, että ei sitä kukaan pahalla sano!! <3 ). Mä tuskin oisin tullu raskaaksi jos ei olisi hakeuduttu tarkempiin tutkimuksiin eikä se ollut siitä siis kiinni, että yritettiin liikaa. Ja kaikki ei tule raskaaksi ilman apuja, se on fakta joka on hyvä muistaa. Jotenkin silti toivon, että nämä lopettakaa yrittäminen ja stressaaminen -neuvot jätettäisiin pois vaikka pahalla sitä ei tarkoitetakaan. Se kommentti sattui muhun aika kovaa koska itsellä oli kokoajan vahva tunne, että jokin on vaan pielessä. Ja niin olikin. Toki kaikilla ei ole.

Ehdottamasti jos yhtään tuntuu, niin kannattaa kysyä olisiko mies halukas käymään siemennesteanalyysissä. Ajatuksena se voi olla monelle varmasti kammottava. Se ei kuitenkaan maksa paljoa yksityisellä. Mutta ymmärrän, että kaikki ei siihen halua. Joka tapauksessa tosi paljon tsemppiä sinne vielä! <3 Toivottavasti saatte sen odotetun plussan pian sinne testiin! Ja samaa toivon kaikille täällä palstalla oleville, täällä taisi olla monia muitakin pitempään yrittäneitä ja hoidoissa olevia <3 Ja toki plussaa toivon siis muillekin lyhyemmän aikaakin yrittäneille! :)
 
Petronella halaus täältä! :love: Onko sun miehen siittiötilannetta tarkastettu?
Mä katsoin aika pysäyttävän MOT-dokumentin muutama päivä sitten mikä kertoi miesten huonontuneesta siittiötilanteesta. Siinä kerrottiin mm. Siitä miten lapsettomuuden syytä usein etsitään naisesta, vaikka suomalaisten miesten siittiötilanne on heikentynyt vuosi vuodelta.
Mua pelottaa vähän kohta alkava yritys, koska en tiedä miten jaksaisinjos vauvaa ei alkaisi kuulumaan suht nopeasti.
 
Mies ei suostu mihinkään tutkimuksiin, enkä häntä voi pakottaa..olen alkanut epäilemään, että "vika"on siittiöissä,mutta en ole uskaltanut sitä ääneen sanoa..kumminkin meille on suotu yhdessä useampi lapsi luomusti ..miehellä ollut tässä välissä eräs lääkitys,joka voisi olla syynä, mutta sekin ollut nyt jo pian 1,5v tauolla,silloin kun aloitti lääkkeen,niin ei silloin sanottu, että voisi pysyvästi tehdä jotain heikennystä..Miehellä myös ylipainoa:(

Itsekin inhoan tuota lausetta lopettakaa yrittäminen :( Se saa niin surulliseksi:(
 
Mies ei suostu mihinkään tutkimuksiin, enkä häntä voi pakottaa..olen alkanut epäilemään, että "vika"on siittiöissä,mutta en ole uskaltanut sitä ääneen sanoa..kumminkin meille on suotu yhdessä useampi lapsi luomusti ..miehellä ollut tässä välissä eräs lääkitys,joka voisi olla syynä, mutta sekin ollut nyt jo pian 1,5v tauolla,silloin kun aloitti lääkkeen,niin ei silloin sanottu, että voisi pysyvästi tehdä jotain heikennystä..Miehellä myös ylipainoa

Itsekin inhoan tuota lausetta lopettakaa yrittäminen Se saa niin surulliseksi
Mä veikkaan että aika monella miehellä on tuo, että eivät halua tutkimuksiin.
 
Niin sama.

Ja mie väitän, et jos nainen yhtään tuntee omaa kuukautiskiertoaan, niin on aika vaikee unohtaa yritys. Koska kyllähän suurin osa tietää jo ajallisesti ovispäivät, ja varsinkin jos on selviä ovulaatio-oireita. Niin miten siinä unohdat yrittämisen, kun elimistö kuitenkin viestittää, että nyt ois päivät kohdillaan!?
Sitä ei vaan voi unohtaa ja lopettaa yrittämistä.
 
Tuttuja ajatuksia. Tavallaan ajatteli, että voisi onnistua nopeastikin, kun terveitä ja suht nuoria olemme. Ja samalla ymmärsi, että ei välttämättä onnistu. Ja kun aikaa kuluu, hoitoja kokeillaan, ei mitään syytä sille, miksi ei onnistu. Niin kyllä se turhauttaa
En osaa kuvitellakkaan miltä tuntuisi yrittää ja toivoa omaa ja vielä ensimmäistä vauvaa vuodesta toiseen...
Siksi tälläinen hätäily valittelu vähän hävettääkin, mutta ehkäpä täällä ollaan kaikki siksi, että voidaan omia ajatuksia purkaa, niin hyviä kuin huonojakin.
Toivon niin kovasti jokaiselle kunnon plussa aaltoa! :love:
 
Hienoa,että löytyi syy

Minulta on viimeksi vuonna -12 pois suljettu tähystyksellä ja koepaloista keliakia. Tokihan se voi puhjeta milloin vain.

Epäilen ärtyneen suolen oireyhtymää itselläni
Minulla on tuo ibs ja laktoosi intoleranssia aiheutta genotuyppi-cc joka tekee välillä elämästä yhtä tuskaa. Ei auta edes laktoosin pilkkojat. Eivät itseassa kohdallani vaikuta ollenkaan. Siitä jää aina pieniä määriä pilkkomatta jotka pääsevät ohi ja laukaisee suolisto oireet. Jos tietämättäni jostain sitä saa, niin edessä on kolmenviikon ummetus kaiken maailman peräpukamineen :( mikään ruokavalio ei oikein auta, jos paketissa lukee saattaa sisältää maitoa, on se jätettävä syömättä. Olen töissä paikassa jossa tiedän että jos "saattaa sisältää" niin sitä todennäköisesti myös siinä on. Ja tämä riittää minun vatsalle :notworthy:


Ja yhä menkat puuttuu
 
Työpsykologin ohjeistuksesta kuuntelin äänikirjana Arto Pietikäisen joustava mieli -kirjaa (vahva suositus!). Ehkä oleellisin havainto siitä oli, että monen ihmisen stressin taustalla on itse asiassa stressi siitä stressistä. Eli esim. työstressin kohdalla tekee kaikkensa, että ei tarvitsisi kohdata niitä stressin syitä. Moni myös häpeää kokemaansa stressiä, mikä entisestään syventää sitä stressikuoppaa.

Nää lopeta vaan yrittämästä/ stressaamasta -neuvot tuntuu tosta näkökulmasta lähinnä märältä rätiltä. Ei sitä elefanttia olohuoneessa oikein voi olla huomaamatta. Enemmänkin pitäisi ehkä korostaa empaattisesti sitä, että huoli/stressi on ok, ja tukea siinä, että saisi elämään sellaista sisältöä, joka auttaa siinä, että päähän mahtuisi muutakin sisältöä.

Vaikka itse olen vasta yrittämisen alkuvaiheessa, niin tunnustan, että välillä huoliomasta tilanteesta kaatuu päälle kuin hyökyaalto. Samoin suru siitä, että on varsin todennäköistä, että lapsiluku jää siihen yhteen. Oon viimeaikoina koittanut lisätä liikuntajuttuja ja kirjojen lukemista, jotka itsellä katkoo hyvin niitä huolikehiä.
 

Yhteistyössä