Haaveena vauva 2022

Heippa, mielenkiintoista kuulla. Hienoa, että keliakia löytyi ja sait apua vaivoihin. Ja raskauskin alkoi! Minulla on erilaisia epämääräisiä vaivoja, mutta keliakiaa ei ole koskaan tutkittu, kun itsekin löydän erilaisia syitä, mistä voisi johtua. Pitänee ottaa lääkärin kanssa puheeksi suolistovaivat, en ole koskaan tainnut niistä mainita.
Suolistovaivat ovat joskus syy sekä miehen että naisen lapsettomuuteen. Suolisto voi olla pahasti tulehtunut ja häiritsee kokonaisuutta. Juuri ollaan asiasta oltu puheissa alan erikoislääkärin kanssa. Miehillä vaikuttaa mm. siittiöiden laatuun ja jatkuva tulehdustila ei tee kropalle hyvää.
 
Hienoa,että löytyi syy

Minulta on viimeksi vuonna -12 pois suljettu tähystyksellä ja koepaloista keliakia. Tokihan se voi puhjeta milloin vain.

Epäilen ärtyneen suolen oireyhtymää itselläni
Suosittelen tutkimuksia. Vastasinkin tuossa aiemmin tähän aiheeseen. IBD voi myös aiheuttaa probleemia?

Meillä on (luultavasti) osasyynä miehen suolistosairaus sekä siihen tarvittavat solusalpaajat (alkaneet vasta hetki sitten). Juteltiin pitkään lapsettomuuslääkärien sekä vatsalääkärien kanssa aiheesta ja vaikutuksista, lisäksi he keskustelivat myös keskenään hoitolinjauksista. Lopputulema, raskausmahdollisuus paranee suolen tultua kuntoon (miehellä).
Uskon vaikuttavan myös naisen osuuteen mutta en mene vannomaan.
 
Mulla oli 9kk yrittämisen jälkeen niin suuri harmi epäonnistumisista, että laitoin hetkeksi tosissaan yrittämisen tauolle ja koitin ajatella muuta. Ja se käytännössä tarkoitti sitä, että me ei oltu yhdynnässä raskautumisen kannalta parhaimpiin aikoihin, koska tiesin kyllä koska ovis on. En jännittänyt, pelännyt menkkoja ja stressannut (koska arvasin ettei kumminkaan tärppää), mutta ei siitä kyllä tullut vauvaakaan.
@petronella09 me ollaan yritetty jo tuskastuttavan kauan, mutta eiköhän laiteta taas sormet ristiin ja toivotaan että tämä toukokuu on se kun vihdoin onnistutaan!
 
Olen raskautunut aiemmin vatsa vaivoista huolimatta.. toki se voi hidastaa ja haitata tässä,kun monta muutakin hankalaa asiaa, kuten oma ikä.

Olisi niin helppoa kun joku osaisi kertoa mikä on syy miksi raskaus ei ala,niin sitten voisi vain korjata sen..mutta eihän se mene niin :(
Luulisi että kun ehkäisyä ei ole ja seksiä on oikeaan aikaan,niin kyllähän sitä raskaaksi tullaan,no ei välttämättä tulla:(

Kiitos kaikille kannustavista viesteistä:) Toivon niin kovin kaikille täällä haaveileville naisille plussaa ja vauvaa :)

Kun olisikin joku joka voisi kertoa, että vielä tulee raskaaksi :) sitä vaan pelkää, että aika loppuu kesken.

Minä myös tunnen kehoni niin hyvin,että en voi olla huomaamatta ovulaatiota.Ei oikein viitsi jättää yhtään kuukautta käyttämättä..

Jännää vieläkö @Hulda91 ja @Keksi82 testit muuttuu plussaksi:)
 
Me olemme yrittäneet koko ajan, ei taukoa yrittämisestä. Mutta tässä ivf-hoitoja odotellessa ei mitenkään yrittämällä yrittämistä, mutta kyllä seksiä oli silti läpi kierron. Ei auta, miettiikö vai onko miettimättä. En ole koko ajan kartalla kierron päivistä tms, mutta kyllä keho antaa viestiä ovulaation aikaan ja menkkojen lähestyessä, ei voi olla huomaamatta. Minulle on sanottu niin monenlaisia neuvoja tässä aikana, mutta tiedän, että ihmiset eivät tarkoita pahaa. Vaikea aihe ja ja jotain lohduttavaa halutaan sanoa. "Kaikella on tarkoituksensa" on sellainen, mitä olen paljon kuullut ja toki yritän itsekin miettiä. Mutta en ole vielä päässyt ymmärrykseen siitä, mikä tarkoitus tällä kärsimyksellä on.. Mutta niin, oma kokemus myös on, että vaikka lopetti stressaamisen ja laskeskelun ja erilaiset kikat, niin ei vauvaa siltikään ole tullut. Ja jollekin käy juuri niin, että kun lopettaa miettimisen tai juo greippimehua tai kiinnittymisviiniä jne., niin onnistuu.

Minulla sujuu pistäminen hyvin. Ensi viikolla pari ultraa ja seurataan, miten rakkulat kasvaa. Toivottavasti hyvin. Nenäsumusta oireina päänsärky ja itkuisuus, nyt stimulaatiopistoksista tuntuu jomottelua munasarjoissa. Toivottavasti hyvä merkki! :) Päänsärkyä on edelleen päivittäin. Ja ehkä väsyneempi olo. Mutta ei vielä sen pahempaa.
 
Kiva kuulla minttuni, että pistokset sujuu hyvin . Mä tuun pari viikkoa jäljessä susta hoidoissa, eli synarelaa sumutellut nyt muutaman päivän. Ekan kerran jälkeen tuli varmaan kymmenen aivastusta ja nenä meni ihan tukkoon, onneksi oli vaan sen yhden kerran. Muita oireita ei ole vielä ilmaantunut.
Ihanasti on tullut plussia tähän ketjuun! Onnea plussanneille!
 
Itse pohtinut välillä sitä, että entä jos odotinkin liian kauan. Mitä jos en saa lasta, kun yrityskin aloitettu vasta nyt kun olen jo yli kolmekymmentä. Menikö juna jo ohi kohdallani.
Olen joskus käynyt ultrauttamassa munasarjat, kun piti luovuttaa munasoluja. Silloin sanottiin, että nuorekkaat on paikat ja turha pelätä ainakaan ennenaikaisia vaihdevuosia.
Ja toisaalta tiedän, ettei ikäni (pian 35) pitäisi estekkään olla.

Ja nää mun hymiöt ei toimi sitte yhtää puhelimen kanssa!! Argh!
 
Täällä kans yritystä on ollut 2vuoden ajan, (apua kun kuullostaa pitkältä ajalta) Alunperin aateltii yrittää vuosi, sitten sen jälkeen no jos vielä puol vuotta, nyt ollaa kahessa vuodessa, eikä olla enää puhuttu mistään millon tää haaveilu lopetetaan...
4xplussattu ja kemialliset päälle, ei vielä vauvaa sylissä. 3 noista tärpännyt lomilla eli stressittömyyttä jollain tapaa varmaa ollu mut vauva asiat kyl aina siitäki huolimatta mielessä sekä tietää ja tuntee kierron eri vaiheet. Edellisin tärppi syksyllä oli oi-kierto joten omalla kohdalla en usko et unohtais vaa koko jutun ja hups oliski yllättäen 2 viivaa tikussa. Ovulaatiota on tikutettu jokaisessa plussaankin johtaneessa kierrossa.
Ei lohduta sanat kyllä te onnistutte, koska ei kukaan tiedä tosiaan yrittääkö tässä ihan turhaan ja onnistuuko viemään raskautta loppuun, enään ei oo ku tyyliin 50% mahis onnistua jos raskautuu :( lisäksi kuultu näitä onneksi meni ajoissa kesken, olkaa onnellisia et raskaus alkaa..öö miten mun pitäs olla onnellinen mun keskenmenoista, en kyl sois niitä kenenkään kokea :( toki sanomattakin selvää että kuolleen lapsen synnyttäminen olisi jotain ihan järkyttävää mutta järkytys se menetys on missä kohtaa vaan. Ethän voi mennä sanomaan ihmiselle joka menettää vaikka käden ni onneksi sulla on jalat kuitenkin. Mut ehkä se on sitä kun toiset ei elä siinä tilanteessa niin koittaa vaan sanoa jotain vaikka välillä tuntuu et parempi olis sanomatta mitään.

Täytyy kyl jälleen todeta et tää vertaistuki täällä on jotain niin spessua et purkaa tänne mitä vaan niin aina löytyy joku kohtalotoveri eikä oo yksin näiden ajatusten kanssa❤
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

2.5.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Keksi82...............kp 33/28
Hulda91...............kp 33/30
Meemuli...............kp 28/35-43
Toiveikas1992....kp 24/28
Suhveli....................kp 23/27
Irtokehys..............kp 21/28-32
Leonida................kp 17/29
Mansikka_maanantai...kp 17/30
Alinna86.............kp 15/26
Mamtobe.....kp15/?
Mirksukka...........kp 13/28-30
Skidi..........................kp 12/35-36
Sinisilmät.............kp 12/29
Scarletta...........kp 10/28
Töppönen...........kp 9/26
Kirjoh89................kp 7/28
Krippis...................kp 7/25-28
Wbä.......................kp 7/27
Iinanen................kp 7/23-24
Minttuni................kp 5/25
Heidisofia..........kp 4/29-32
Sofialiina.............kp 3/24-27
Petronella09......kp 1/27


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Meemuli.....................dpo 7
Mamtobe......dpo 3
Leonida.....................dpo 2
Alinna86..........dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tsemppiä pisteilyihin hoitokierrossa oleville, ainakin @minttuni & @PiP83

@Hulda91 onnea!

Lapsettomus/keskenmenot kommentointi
Harvoin ihmiset tarkoittavat pahaa, silti kommentit voivat loukata tai tuntua tilanteeseen sopimattomilta. Kuten todettiin (minttuni?), niin ihmisillä on tarve sanoa jotain, koska haluavat lohduttaa.

Meille parhaita kommentteja on "Mä voin mennä sun kanssa "mieheni nimi" paneskelemaan ja kantaa teidän lapsen".
Tilanteessa, kun kerroimme aloittaneemme hoidot muutamaa kuukautta aiemmin.
Tämän hauskan vitsin kuulimme silloiselta läheisen tuttavapariskunnan naiselta.

Oli muuten naurut itselläni vähissä, silä silloin vielä kaikki syy oli minussa ja tämän olimme juuri myös kertoneet.

Yrityksen kestosta
Meilläkin pärähtää kohta kaksi vuotta mittariin tässä rumbassa. Vuosi sitten aloitettiin hoidot, jotka nyt tosiaan terveyssyistä tauolla. Katselin listaa ja monta nimeä on, jotka olemme 2019 jo aloittaneet yrityksen ja (edit) myös 2018 aloittaneita. Yli vuoden yrittäneitä on liuta ylipäätään :sneaky: :sneaky:

Tsemppiä ja onnistumista toivon kaikille tasapuolisesti, yrityksen kestosta huolimatta! Kaikille se haave on samanlainen, riippumatta yrityskiertojen määrästä.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä pisteilyihin hoitokierrossa oleville, ainakin @minttuni & @PiP83

@Hulda91 onnea!

Lapsettomus/keskenmenot kommentointi
Harvoin ihmiset tarkoittavat pahaa, silti kommentit voivat loukata tai tuntua tilanteeseen sopimattomilta. Kuten todettiin (minttuni?), niin ihmisillä on tarve sanoa jotain, koska haluavat lohduttaa.

Meille parhaita kommentteja on "Mä voin mennä sun kanssa "mieheni nimi" paneskelemaan ja kantaa teidän lapsen".
Tilanteessa, kun kerroimme aloittaneemme hoidot muutamaa kuukautta aiemmin.
Tämän hauskan vitsin kuulimme silloiselta läheisen tuttavapariskunnan naiselta.

Oli muuten naurut itselläni vähissä, silä silloin vielä kaikki syy oli minussa ja tämän olimme juuri myös kertoneet.

Yrityksen kestosta
Meilläkin pärähtää kohta kaksi vuotta mittariin tässä rumbassa. Vuosi sitten aloitettiin hoidot, jotka nyt tosiaan terveyssyistä tauolla. Katselin listaa ja monta nimeä on, jotka olemme 2019 jo aloittaneet yrityksen.

Tsemppiä ja onnistumista toivon kaikille tasapuolisesti, yrityksen kestosta huolimatta! Kaikille se haave on samanlainen, riippumatta yrityskiertojen määrästä.
Kiitos :)

Toi kommentti sun ystäväpariskunnan naiselta on aivan älyttömän törkeä!!! Mä itse ymmärän nää "lopettakaa yritys tai oo stressaamatta", koska noista on yleensä jopa apua jos onnistuisi elämään stressittä. Mutta toi sun saama "vitsi" on aivan kamala.
 
Lapsettomuus vaikea ja kipeä aihe sille, joka sitä kokee, mutta myös muillekin voi olla hankala asia. Siksi voi olla vaikea löytää oikeita sanoja ja saattaa lipsauttaa jotain ajattelematonta. Ja toisaalta saattaa sanoa tietoisestikin törkeästi. Meitä on moneen junaan. Minulle on sanottu myös paljon ihania asioita! Esimerkiksi "lapsi ei voisi parempia vanhempia saada" ja "te jos ketkä ansaitsette onnistua" ❤ Todella erilaisia reaktioita saa ihmisiltä, jotkut itkee, jotkut todella neutraaleja, joku vitsailee. Ja toisaalta kuulijastakin riippuu miten suhtautuu. Minä en kovinkaan paljoa järkyty mistään kommentista, mutta kyllä toisinaan tuntuu pahalta. Yritän myös opetella puolustamaan itseäni ja sanomaan vauvan tekemisestä vitsaileville, esim. "Kaikki eivät saa lapsia, vaikka haluaisivat", "tahaton lapsettomuus on hyvin yleistä" jne.

@PiP83 minulla synarela aivastuttaa myös. Aivastus ei tule heti, vaan vähän ajan päästä. Ensin lääke alkaa maistumaan suussa, sitten noin puolen tunnin päästä tulee aivastelukohtaus :D Mietin etukäteen, että meneekö lääke oikeaan paikkaan ja tehoaako, mutta onneksi oli toiminut. Nyt stimulaation alettua synarelaa menee vain 1 suihkaus aamulla ja illalla. Tuntuu, että siitä johtuvat oireetkin ovat jo helpottaneet.
 
Lapsettomuus vaikea ja kipeä aihe sille, joka sitä kokee, mutta myös muillekin voi olla hankala asia. Siksi voi olla vaikea löytää oikeita sanoja ja saattaa lipsauttaa jotain ajattelematonta. Ja toisaalta saattaa sanoa tietoisestikin törkeästi. Meitä on moneen junaan. Minulle on sanottu myös paljon ihania asioita! Esimerkiksi "lapsi ei voisi parempia vanhempia saada" ja "te jos ketkä ansaitsette onnistua" Todella erilaisia reaktioita saa ihmisiltä, jotkut itkee, jotkut todella neutraaleja, joku vitsailee. Ja toisaalta kuulijastakin riippuu miten suhtautuu. Minä en kovinkaan paljoa järkyty mistään kommentista, mutta kyllä toisinaan tuntuu pahalta. Yritän myös opetella puolustamaan itseäni ja sanomaan vauvan tekemisestä vitsaileville, esim. "Kaikki eivät saa lapsia, vaikka haluaisivat", "tahaton lapsettomuus on hyvin yleistä" jne.

@PiP83 minulla synarela aivastuttaa myös. Aivastus ei tule heti, vaan vähän ajan päästä. Ensin lääke alkaa maistumaan suussa, sitten noin puolen tunnin päästä tulee aivastelukohtaus Mietin etukäteen, että meneekö lääke oikeaan paikkaan ja tehoaako, mutta onneksi oli toiminut. Nyt stimulaation alettua synarelaa menee vain 1 suihkaus aamulla ja illalla. Tuntuu, että siitä johtuvat oireetkin ovat jo helpottaneet.
Juurikin näin, aihe on herkkä myös kuulijalle. Oikeiden sanojen löytäminen voi olla haastavaa.

Olen elämässäni joutunut käymään hoidoissa aiemmin ja kaikkea mahtuu mukaan näihin lähes kymmeneen vuoteen. Myös niitä ihania komenttaja, kuten teilläkin :love: (y)
 
Täällä kp33/28
Tein sen cp viikkonäytöllisen negan torstaina. En tiiä pitäiskö tänää vielä testailla. Kotona on rfsu ei herkkä vaan perus. Ihmettelen kyllä tätä kiertoa. Näin pitkää ei ole ollut koskaan, edes kierukan jälkeen viimesyksynä. Kp30 taitaa olla enkka. Ei mitään oireita että olis menkat tulossa. Mutta toisaalta torstain cp varmaan olisi näyttänyt jos olisi raskauttakaan. Stressiä ei ole yhtään, tässä vaan odotellaan huomaamatta ja enempiä muistamatta koko asiaa. Ihan kivaa tämä menkattomuuskin välillä. Hirveä kulkea "vaippa housussa" :I
 

Yhteistyössä