Haaveena vauva 2022

Hulda ehkä toivoa ei ole vielä menetetty...? kylläpäs on jännää!

Ja iinanen kuulostaa kyllä hurjalta sinunkin synnytys. Toivon että toinen sujuu paremmin jos sellainen tulee ❤

Kotona olosta.. Toivoisin toisen kanssa pystyväni olemaan kotona, kunnes hän on reilun vuoden, mielellään 1,5v. Esikoisesta opiskelin koko äitiysloman ja hän meni taloudellisen pakon sanelemana todella pienenä hoitoon että pääsin töihin. Vaikka kaikki sujui kaikin puolin hyvin alusta saakka niin enää en tekisi niin. Onneksi meillä on nyt huomattavan paljon parempi taloudellinen tilanne eikä rahan takia olisi pakko rynnätä töihin heti äippäloman jälkeen. Eikä enää tartte opiskellakaan
 
  • Tykkää
Reactions: Ilihc ja minttuni
Hulda ehkä toivoa ei ole vielä menetetty...? kylläpäs on jännää!

Ja iinanen kuulostaa kyllä hurjalta sinunkin synnytys. Toivon että toinen sujuu paremmin jos sellainen tulee

Kotona olosta.. Toivoisin toisen kanssa pystyväni olemaan kotona, kunnes hän on reilun vuoden, mielellään 1,5v. Esikoisesta opiskelin koko äitiysloman ja hän meni taloudellisen pakon sanelemana todella pienenä hoitoon että pääsin töihin. Vaikka kaikki sujui kaikin puolin hyvin alusta saakka niin enää en tekisi niin. Onneksi meillä on nyt huomattavan paljon parempi taloudellinen tilanne eikä rahan takia olisi pakko rynnätä töihin heti äippäloman jälkeen. Eikä enää tartte opiskellakaan
Eiköhän parin päivän sisään ala selviämään tuleeko plussa vai menkat. Ajattelin laittaa nyt jäitä hattuun ja testata vasta maanantaina jos menkkoja ei näy.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Sofialiina kiertopäivä 1/24-27 (katsotaan nyt millaiseksi tämä kierron pituus tästä asettuu)

Jesh, menkat alkoi aamusta oikeen rytinällä, nyt säteilee menkkakivut alavatsasta nivusiin. Eilen jo juili alavatsaa koko päivän. Aloitin nyt greippimehun, Tropicanan vaalea mehu on kamalaa. Ja siis tätä löytyi yllättäen Prismasta, mutta Foodien haussa olisi pitänyt käyttää grapefruit -sanaa, suomen kielellä ei löytynyt. :rolleyes:Verigreippimehu on onneksi vähän parempaa. Maanantaina sitten labroihin, kun hormoniarvot pitöä ottaa kierron 3.-5. päivänä.

Ihanaa vappua kaikille, syökää munkkeja ja juokaa simaa! (Täytyy todeta, että nää koronavaput on parasta ikinä, kun ei tartte lähteä mihinkään tai säätää picnic-syömisiä tai murehtia säätä. :D)
 
Viimeksi muokattu:
Synnytyksistä. Mä rakastan synnyttämistä, ja molemmat lapset oon synnyttänyt suht helposti. Mulla se latenssivaihe on molemmissa ollut melko pitkä, mutta sit kun synnytys kunnolla käynnistynyt, ei aikaa ole mennyt kuin n. 5-6 tuntia. Ponnistusvaiheet molemmista viitisen minuuttia. Oikeasti odotan et pääsisin vielä kokemaan synnytyksen. Mukavaa vappua!
 
Noista erilaisista kiertosovelluksista. Moni täällä tuntuu käyttävän Flota. Itse olen nyt käyttänyt Applen omaa kierron seurantaa. Onkohan näillä jotain isojakin eroja? Tuohon Appleen voi laittaa aika paljonkin erilaista tietoa, ja nyt näkyy jo säätäneen arviota hedelmällisista päivistä viime kierron pituuden perusteella. Flo näkyy saavan hyviä arvioita erilaisissa vertailuissa.
 
Eilen kp21 ja iltaa kohde nännit kipeytyi, tänään jatkuu.
Viime kierrossa ei tullut nännien arkuutta ollenkaan, mutta aijemmissa kierroissa jo oletetun ovulaation aikaan nännit tosi kipeät, vahvasti odottelen, että kuukautiset alkaa ensi perjantaihin mennessä.
Sovelluksen mukaan nyt olisi dpo 7, tuntemusten mukaan ehkä dpo 9/10.
Jotenkin vain usko tärppeihin on kadonnut vaikka tiedän kyllä, että tärppiin voi mennä aikaa vaikkei siihen mitään selvää selitystä olisikaan, mutta jotenkin sitä on elänyt uskossa, että kun nuoria ja terveitä ollaan niin vauva ilmottaisi piankin tulostaan...
Eihän meillä ole kun vasta yk 4 menossa, mutta oon luonteeltani muutenkin tosi pessimisti...
Ja sitten näiden valitusten myötä mietin, että eihän meillä ole mitään hätää, monet ovat yrittäneet jo todella pitkään, ei saisi valittaa.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Meillä on kaikki kolme syntyneet sektiolla. Kahden ensimmäisen kohdalla vedet meni tuntemattomasta syystä rv 31 ja rv35. Siitä sitten käynnistysyritysten kautta kiireelliseen sektioon. Varsinkin tuosta toisesta jäi ahdistunut olo kun eteni samalla kaavalla kuin ensimmäinen, mutta silti vaan yritettiin käynnistää ja todella kivuliaista supistuksista huolimatta kohdunsuulla ei tapahtunut juuri mitään. Sain vielä jonkun paniikkikohtauksen siinä leikkurissa ja pojan syntymä meni ihan pökkerössä. Kolmas olikin sitten suunniteltu sektio ja ihana korjaava kokemus kaikkinensa. Rauhallinen leikkaustilanne, täysiaikainen vauva ja suoraan masusta rinnalle :love:
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

30.4.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Keksi82...............kp 31/28
Hulda91...............kp 31/30
*Tähtipölyä*............kp 30/30-33
Meemuli...............kp 26/35-43
Petronella09......kp 25/27
Toiveikas1992....kp 22/28
Suhveli....................kp 21/27
Irtokehys..............kp 19/28-32
Leonida................kp 15/29
Mansikka_maanantai...kp 15/30
Alinna86.............kp 13/26
Mirksukka...........kp 11/28-30
Skidi..........................kp 10/35-36
Sinisilmät.............kp 10/29
Scarletta...........kp 8/28
Töppönen...........kp 7/26
Kirjoh89................kp 5/28
Krippis...................kp 5/25-28
Wbä.......................kp 5/27
Iinanen................kp 5/23-24
Minttuni................kp 3/25
Heidisofia..........kp 2/29-32
Sofialiina.............kp 1/24-27


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

*Tähtipölyä*............dpo 13
Petronella09..........dpo 12
Meemuli.....................dpo 5
Leonida.....................dpo 0
Alinna86..........dpo -1


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mulla tänään Flon mukaan kp24 ja ei minkäänlaisia tuntemuksia mistään! Kaikki vähäisetkin oireet mitä on ollut, on kadonnu kuin tuhka tuuleen. Tänään on myös eka päivä kun nännit ei oo arat (kaikkinensa sitä kesti siis kymmenen päivää). Kovasti jo mietityttää, että milloin uskaltais testata vaikka oon melkein varma että nega tulee. Iso ylläri olis jos plussaisin heti ekassa kierrossa. Toki viime yönä näin unta siistä että oon raskaana, mut taitaa vain alitajunta tehdä tepposet
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Noista erilaisista kiertosovelluksista. Moni täällä tuntuu käyttävän Flota. Itse olen nyt käyttänyt Applen omaa kierron seurantaa. Onkohan näillä jotain isojakin eroja? Tuohon Appleen voi laittaa aika paljonkin erilaista tietoa, ja nyt näkyy jo säätäneen arviota hedelmällisista päivistä viime kierron pituuden perusteella. Flo näkyy saavan hyviä arvioita erilaisissa vertailuissa.
Heeei tähän vinkki jos tikuttaa ovista (tai seuraa aamulämpöjä)! Sellainen kuin Premom. Sillä kun ottaa kuvan aina ovistestistä, saa käppyrää siitä, kuinka hormonimäärät muuttuu. Hyvä etenkin heille joilla ei välttämättä muutu räiskyvän punaiseksi ne viivat, nimittäin tuo äppi osaa kuitenkin sit määrittää sen "peakin".
Ainoa vaan et mulla meni Onestepeillä muutama päivä ennen kuin hiffasin sen miten se kuva pitää saada otettua että saa jotain muuta kuin "0" arvoksi.

Tuo kyseinen äppi on ollut ainakin mulle paljon antoisampi kuin Flo tai älykellon seuranta - tietenkin, koska jälkimmäisinä mainitut perustuu lähinnä yleisiin keskiarvoihin ainakin niin kauan kunnes itse saa syötettyä toteutuneet luteaalit jne.
 
Täällä taas itsestäni höpöttelen, mutta kävin töissä ottamassa tänään vielä hcg:n oli enää alle 5 joten se siitä vähäisestä toivosta. Crp oli myös vähän koholla mutta luin että alkuraskaus nostaa sitä vähän.

Täällä puhetta ollut synnytyksistä ja ite toivon seuraavasta vähän parempaa kokemusta kuin eka. Mulla siiis vedet meni la-su välisenä yönä ja sittenhän olin intoa täynnä et nyt syntyy no siitä sitten käytiin sunnuntaina näytillä ja ei muuta kuin takasi kotia. Maanantai aamuna menin sitten sairaalaan ja omat supistukset oli käytännössä loppu tai niitä tuli tosi harvoin, laitettiin oksitosiinitippa ja siinä sitten oltiin loppu synnytys. Olin 4cm auki sillo ku menin maanantaina sairaalalle. Tässä vaiheessa olin valvonut kaksi vuorokautta.

Olin toivonut mahdollisimman luonnollista synnytystä ja no eipä se enää ollut mahdollista, en päässyt oikein liikkumaan kun oli se tippa ja piti olla käyrillä koko ajan, en myöskään päässyt veteen mikä olisi ollut kiva ja olisi ehkä auttanut niihin supistuksiin. Ilokaasulla mentiin ja oxynormia sain myös.

Joskus klo 19:30 maanantaina olin niin kipeä ja ollut hereillä sen 2,5vrk että otin epiduraalin jotta saisin levätä mutta ylläri ylläri siitä ei ollut mitään apua. Klo 22 aloin ponnistamaan ja lopulta lapsi synty 00:19 ponnistuksen kestoksi merkattu 2h4min
Vauva ei ollut laskeutunut kunnolla ja vähän virhetarjonta joka kyllä vaikutti tuohon ponnistusvaiheen kestoon. Mutta ei ollu mikään helppo synnytys mutta ei jäänyt traumoja, toivon vain vähän erilaista kokemusta tulevaisuudessa. Mitään repeämiä ei tullut ja palauduin nopeasti
 
Heeei tähän vinkki jos tikuttaa ovista (tai seuraa aamulämpöjä)! Sellainen kuin Premom. Sillä kun ottaa kuvan aina ovistestistä, saa käppyrää siitä, kuinka hormonimäärät muuttuu. Hyvä etenkin heille joilla ei välttämättä muutu räiskyvän punaiseksi ne viivat, nimittäin tuo äppi osaa kuitenkin sit määrittää sen "peakin".
Ainoa vaan et mulla meni Onestepeillä muutama päivä ennen kuin hiffasin sen miten se kuva pitää saada otettua että saa jotain muuta kuin "0" arvoksi.

Tuo kyseinen äppi on ollut ainakin mulle paljon antoisampi kuin Flo tai älykellon seuranta - tietenkin, koska jälkimmäisinä mainitut perustuu lähinnä yleisiin keskiarvoihin ainakin niin kauan kunnes itse saa syötettyä toteutuneet luteaalit jne.
Itsellä on käytössä CB:n hymynaamatesti. Tunnistaako appi sinisiä viivoja vai tarvitseeko olla perinteiset punaiset? Toki voisi ottaa rinnalle myös RFSU:n halpistestit niin saisi vertailudataa.
 
Itsellä on käytössä CB:n hymynaamatesti. Tunnistaako appi sinisiä viivoja vai tarvitseeko olla perinteiset punaiset? Toki voisi ottaa rinnalle myös RFSU:n halpistestit niin saisi vertailudataa.
Hyvä kysymys! Voi kyllä olla että ne algoritmit on rakennettu vain punaisten sävyjen vertailuun.:unsure: Se toimii siis niin että vertaa testiviivan eroa kontrolliviivan vahvuuteen ja kuvaa ottaessa se etsii automatic oikeaa kohtaa josta kuva napataan. Ei siis ehkä löydä kohdennettavaa jos viivat on siniset. Oikeasti toi äppi on rakennettu parille jenkkitestimerkille, mutta toimii myös muiden merkkien testeille.
 
Hyvä kysymys! Voi kyllä olla että ne algoritmit on rakennettu vain punaisten sävyjen vertailuun. Se toimii siis niin että vertaa testiviivan eroa kontrolliviivan vahvuuteen ja kuvaa ottaessa se etsii automatic oikeaa kohtaa josta kuva napataan. Ei siis ehkä löydä kohdennettavaa jos viivat on siniset. Oikeasti toi äppi on rakennettu parille jenkkitestimerkille, mutta toimii myös muiden merkkien testeille.
Kokeilemalla siis selviää! Kunhan menkat tästä on kärvistelty, niin menee kokeiluun tuo appi! :)
 
Noista erilaisista kiertosovelluksista. Moni täällä tuntuu käyttävän Flota. Itse olen nyt käyttänyt Applen omaa kierron seurantaa. Onkohan näillä jotain isojakin eroja? Tuohon Appleen voi laittaa aika paljonkin erilaista tietoa, ja nyt näkyy jo säätäneen arviota hedelmällisista päivistä viime kierron pituuden perusteella. Flo näkyy saavan hyviä arvioita erilaisissa vertailuissa.
Mulla oli ennen Applen oma sovellus. Latasin tän kierron keskellä vasta Flon. Loppujen lopuksi musta aika samanlaisia. Pieniä heittoja näissä on toisiinsa ainakin mun mielestä. Toki mitä enemmän syöttää tietoja ni molemmat tarkentuu.
 
Pahoittelut negan saaneille :(

Bubbulle onnea plussasta. :)

Kolmas päivä letroja, olo on etova, tulee semmoisia pahanolon aaltoja. Ja on lievää päänsärkyä. Muuten ihan hyvä olo.
Mut tänään on käynyt alakerrassa nippailemaan. Oon yrittänyt muistella et onko normisti näillä päivillä mitään tuntemuksia, mut ei miun mielestä ole ollut. Jospa siellä nyt jotain kasvaisi kovaa vauhtia. :D

Hyvää Vappua kaikille!
 

Yhteistyössä