Bubbu onnea plussasta!! Ihanaa kun saa plussia tänne!
Leonida tsemppiä sinulle piinailuun! Toivotaan että tulisi plussa.
Mulla ei jostain syystä näy mitkään hymiöt täällä vaikka niitä laitan.. kauhean ilmeetöntä tekstiä tulee
Aiemmin jokin nimimerkki kirjoitti pari sivua sitten, että toivoisi synnytyksen olevan korjaava kokemus ensimmäisen huonon kokemuksen jäljiltä (anteeksi, en nyt muista kuka nimimerkki se oli). Mulla ihan samat fiilikset ja tunnelmat. Esikoisen synnytys oli aivan todella pitkä (yli 25h oltiin salissa). Lisäksi ponnistusvaihe oli melkein kaksi tuntia, ja olin aivan varma että kuolen. En ymmärrä, miksei synnytystä avustettu mitenkään, vaikka olin aivan tajunnan rajamailla lopussa. Muutaman kätilön kanssa jälkeenpäin olen puhunut, ja he ovat kaikki olleet sitä mieltä että itse eivät olisi antaneet ponnistusvaiheen venyä niin pitkäksi. Lisäksi sain todella pahat repeämät, jotka ihme kyllä ajan kanssa paranivat. Episiotomiaa ei tehty, vaikka se olisi varmasti ollut aiheellinen. Lisäksi kesken synnytyksen tuli vauvalla tukala tilanne, ja hetken jo luulin että vauva ei selviä tai joudutaan sektioon.
Näin 3 vuotta myöhemmin en enää pelkää synnyttämistä, enkä ole katkerakaan, mutta silti toivon että jos joskus toinen tulee niin synnytys menisi kaikin puolin paremmin.