Haaveena vauva 2020

@W.we :poop: homma, mut toivotaan et hoidot toimia niinku heti.:love:

Täällä tuntuu et menkat voi alkaa jo ajoissa. Taitaa tulla 27kierto tästä ku tänäänkin on *ituttanu ku pientä oravaa ja se jokakuinen finniki tuli viikon liian aikasin. Onkohan se sit seuraavaks kierto nro10...:cautious:
En kyl ikinä arvannut et tää on näin vaikeeta.:poop:
Mut onneks nyt on niin paljo muita uusien juttuja mielessä et ei oo silleen väliä. Mulla alkaa koulu ja hyvässä lykyssä myös uus duuni syyskuussa. Vähän erilaisia muutoksia mitä alkuun kaavailin, mut ihan tervetulleita:love:
Jos ei siihen loka- marraskuulle oo tärpännyt niin sit mekin hakeudutaan tutkimuksiin. Ei se huono oo ollenkaan:)
 
Vauvakuume on niin kova että tässä alkaa kuvitella itselleen jo raskausoireita.. äsken koski tisseihin ja mahassa tuntuu erilaiselle :whistle: Yksi raskaustesti odottaa kaapissa, tänään kierron 11. päivä. Toissapäivänä nipisteli kohdunsuuhun. Yritin googlettaa olisiko se raskausoire mutta en löytänyt vastausta..
Heippa !
Mulla nipisteli kohdunsuuta melkein heti ovulaation jälkeen useana päivänä ja toisinaan edelleen. Mä en tiedä oliko se raskaus oire, mutta kyllä plussasin reilun viikon päästä oviksesta:love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Pöö täältä hiljaisuudesta :)

Onnea kaikki plussanneet ja monella ovis pohdinnassa, että siihenkin tsempit. Toivon jokaiselle plussaa parin viikon päästä :love:

Itselle voi laittaa kp3 @Wintersun jos voit päivittää. Kiitos <3

Jos luteaali vaihe pysy siinä 12-13 päivää niin ovis olla ollut jo pari päivää Flota ennen eli kp 15. Siten tallettelut tuli ehkä vähän myöhässä. No ei ollut kauhea harmitus, vähän kyllä.
Varattiin elokuulle klinikalle aika:love::love::love::love: eli minun tutkimukset tulossa, mies jo tutkittu(y) @W.we mä toivon teille kans tsempit hoitoihin ;) tää on jännää, et mitä ne sanoo siellä ultrassa ym. Mitä lääkäri ehdottaa hoidoiksi. Jotenkin helpottaa, että nyt meitä autetaan:love:.

Kaikkea hyvää jokaisen vaiheeseen ja tilanteeseen. Uskotaan hyvään ja aurinkoon :ROFLMAO:
 
Testattu dpo 9. Ei mitään näy. No eihän toki vielä tarvitsisikaan, jos tärppi olisi käynyt.
Tein raskauskeijun muka herkän ja kokeilin myös ovistestillä. O-teatejä mulla nääs vinot pinot. Hieman outoa, että ovistestissä ei oikeastaan näy toista viivaa lainkaan. Ainahan mulla on selvä toinen viiva näkynyt missä välissä kiertoa tahansa. Nyt ei oikeasti näy juuri mitään.

Testaan seuraavan kerran vasta lauantaina. Olen reissussa ja enempää en ottanut testejä mukaan.
 
Luulen että mun ovis oli eilen. Alkoi muuttosiivouksen jälkeen iltapäivällä kivistää ja poltella oikeaa munasarjaa, oli tärinäkipua jne. Repsahdin sitten illalla ostamaan paketin rfsu:n ovistestejä, ja haaleaa viivaa näytti. Tämän aamun pissasta viiva oli melko lailla saman vahvuinen. Mahaa pakottaa jonkin verran niin kuin usein oviksen jälkeen. Yleensä mulla ovistestiviivat on tosi vahvoja pari päivää ennen ovista. Toki nyt oli eka kerta ku rfsu:n testejä kokeilin, en tiedä millainen tulos olisi tullut raskauskeijun testeillä. Ainoa talletus oli dpo -1.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla pitäis Flo:n mukaan olla tänään ovis, minkaanlaisia oireita ei kyllä ole. (n) no eilen kuitenkin varuuksi talleteltiin ja pitää vielä tänään tai huomenna koittaa uudelleen. Sitten vaan toivotaan parasta.
Ovistestit (cb) ei oo näyttänyt mitään. :/
 
Harmi kun tuolla Prismassa ei ollut pc:tä. Tommosia viivoja mulle tuli. Voihan se olla että ovis on vasta tulossa kun ei niitä limojakaan ole ollut, mut en jotenkin usko. En kyllä tiiä miten siittiöt pääsis perille ilman limoja. (n)
 

Attachments

Hitsit eilen aamulla (2-3pv oletetusta oviksesta) alkoi tuntuun semmonen paineen tunne kohdussa ja jatkuu tänäänkin. Olin ensin ihan vakuuttunut että nyt joku pissatietuhellus tullut, mutta ei kirvele pissatessa tai mitään. Tosi outo juttu. Myös väsyttää aivan tolkuttomasti ja tunteet tosi herkässä. Esim hermostuin eilen ja alkoin melkein itkemään kun en muistanut yhden leffan nimeä :D

Goolettelin tuosta paineen tunteesta ja tottakai se voi olla ihan mitä vaan raskaudesta tulehtuneeseen umpisuoleen xD Joten katsotaan kuinka käy.. kp20 vasta joten vielä pitää ottaa reilu viikko ennenku voi testailla.
 
Dodii, aamulla oli pari tippaa verta housuissa mutta ei kuitenkaan alkanut enempää vuotamaan vielä. Testiä en ole tehnyt uudelleen, käyn varmaan tänään ostamassa ja teen sen negan niin voin sitten rauhassa odottaa vuodon alkua! Ihan ihme juttu kyllä että oon ollu tosi hyvällä tuulella vaikka nyt näyttää kallistuvan siihen ettei tälläkään kertaa tärpännyt. (y) Lähinnä vaan vähän ärsyttää että joka toinen kierto tuntuu venyvän aina vähän pitemmäksi. (n)
 
Tuun vähän päivittämään kuulumisia tänne. Viikko sitten tein herkän testin mikä oli nega, enkö sen jälkeen ole tehnyt enää. Jotenkin tuntuu, etten haluaisikaan tehdä kun se laskee sitten taas fiiliksiä. Mutta nyt kun en testaa, mietin asiaa ja pelkään että tää ajattelu viivästyttää menkkoja (joiden ehkä olis pitäny alkaa tänään). Vedän nyt tero-kuuria ja toivon että menkat alkaa ennen kuin kuuri loppuu, kuten viimeksikin. Ei oikein ole oireita, alavatsassa tuntuu välillä jotain, alaselkä kipuilee. Kauhea väsy on ollut, mutta se voi mennä ihan vaan univelkojen piikkiin. Tänään uskaltauduin näin illasta ottaa kahvia ja juon nyt toista kuppia. Saas nähdä pystynkö sitä juomaan. Oviksen jälkeen en yleensä pysty ja sit ku menkat alkaa niin siedän taas kahvia paremmin :ROFLMAO:
 
Mä en nyt oo varma oliko eilen vai tänää ovis. Fiiliksen mukaa eilen. Sovitaan niin. Eli huomenna dpo 2.
 
Täällä herätty menkkojen alkamiseen, voi miten masentavaa voikaan olla! Toisaalta ajatusta helpottaa se, että kierto on säännöllinen mutta sitten taas huolettaa miks ei raskautuminen siitäkään huolimatta innostu. Ottaisikohan tässä kierrossa nyt ovistestit käyttöön kunnolla ja sen greippimehun?
Mies ei ole viikkoisin kotona, mikä myös osaltaan vaikeuttaa tätä prosessia, ja tämähän kylläkin alunperin piti pitää ihan rentona tulee jos on tullakseen meininkinä mutta itse täällä alkaa miettimään kun ei onnistu. Plaah :( :(
 
Hei kaikille
Ilmottaudun uutena mukaan

Veevavi, 34v., kp1/28-30 yritystä 1/2019 alkaen.

E-pillerit lopetettu tammikuussa, siitä lähtien kuukautiskierto ollut tuon 28-30 päivää. Täysin puskista tullut joka kierrossa kaameat ovulaatiokivut heti, jotka kestävät 3vrk (ovulaatio varmistettu testillä). Nyt viimeiset 5 kiertoa luteaalivaihe ollut vain 10päivää ja kuukautisvuoto kestää 1.5-2vrk. 2-4 vrk ennen kuukautisia alkaa jomotus alavatsalla. Lyhyen luteaalivaiheen takia menty ykstityiselle lapsettomuusklinikalle, jossa lääkäri totesi, että raskautuminen todennäköisesti ei onnistu ja keltarauhanen ei toimi kunnolla-->labrakokeet ja uusi aika 27.7, jolloin tod.näk. tabletti/pistoshoidon aloitus. Alkuviikosta dpo 7 progesteroni labratulos 21 nmol/l( eli keltarauhanen ei toimi riittävällä tasolla). Ensiviikolla sitten kp 3-5 muut hormonilabrat. Pelottaa mitä sieltä löytyy

Onneksi ei jääty odottamaan kunnalliselle pääsyä, vaan saadaan heti apua, kun kerta vikaa on. Turhauttaa kyllä että ollaan turhaan toivottu raskautumista, ja toivon että lääkkeistä olisi sitten apua.

Edellisiä raskauksia minulla on takana, viimeisin yli 11-vuotta sitten.
Tervetuloa mukaan! Monesko lapsi nyt haaveissa :love:
 
@Ajele harmi menkoista. Mulla pitäs myös alkaa tänään, dpo15. Vähän tullut jo oranssia vv. Mulla varastoraudat vähissä, joten siinä ehkä syy ettei raskaus ala. Onneksi selvisi; olis aika huolestuttavaa jos pitäs sikiötä kasvattaa näillä raudoilla. Kyllähän sikiöt ottaa omansa, mut jos ei oo mistä ottaa.
Tankkaan nyt rautaa ja toivon että sais sinne vähän lisää, jotta raskaus alkaisi - lisäraudalla sikiökin (ja minä!) voisi paremmin.
 
@Ajele harmi menkoista. Mulla pitäs myös alkaa tänään, dpo15. Vähän tullut jo oranssia vv. Mulla varastoraudat vähissä, joten siinä ehkä syy ettei raskaus ala. Onneksi selvisi; olis aika huolestuttavaa jos pitäs sikiötä kasvattaa näillä raudoilla. Kyllähän sikiöt ottaa omansa, mut jos ei oo mistä ottaa.
Tankkaan nyt rautaa ja toivon että sais sinne vähän lisää, jotta raskaus alkaisi - lisäraudalla sikiökin (ja minä!) voisi paremmin.
Paljonko sun ferritiiniarvo on?
 

Yhteistyössä