Haaveena vauva 2020

Minä malttamaton otin ja testasin sitten tänä aamuna ja sain one step testiin hyvin hyvin hailakan viivan ja sitten kun malttamaton olen, niin testasin clearblue testillä vielä, joka voi näyttää tuloksen jo ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa ja se piru vie sanoo et oon raskaana. OMG. Sanokaa, et tää ei oo totta. Mä oon ollut ihan varma et tää eka inssi yritys ei onnistunut kun ei oo ollut mitään raskaus oireita. Tiistaina pitäisi siis kuukautisten alkaa jos alkavat. Miten ihmeessä mä selviän tän päivän työpäivästä kun täällä itken ja tärisen kuin mikäkin hullu :) No pitää nyt kuitenkin malttaa odottaa keskiviikkoon, kun saa tehdä virallisen testin et mitä se näyttää, ennen kuin alkaa juhlia. Pelkään kuitenkin et sitten se näyttää negatiivista ja murenen täysin...
(Yritin laittaa kuvaakin, mut oli liian iso ja nyt ei kykene alkaa muokkailemaan :))
Varovaiset onnittelut! ❤
 
Argh, nyt alkoi sen verran turhauttamaan tuo negatiivinen että tekisi mieli juosta heti kauppaan ja tehdä uusi testi josko tuossa muka olisi ollut jotain vikaa :notworthy: näin tässä aina käy kun alkaa testailemaan eikä suostu hyväksymään tulosta! :rolleyes: Päädyin jo googlettamaan valeraskaudesta ja nyt oon saanut itseni vakuutettua että tämä kaikki on varmasti mun päänsisäistä tai mussa on muuten jotain vialla kun kierrot tuntuu heittävän häränpyllyä joka kuukausi. Luulen kuitenkin olevani raskaana ihan turhaan kun kuitenkin on jotain sellaista etten voisi edes lapsia ollenkaan saada. Jep, nyt se hulluus vihdoinkin iski :oops: ihmeen pitkään jaksoin olla rauhallinen.
 
@Tiutiti Toivottavasti vielä plussaat (y) Toivoa on niin pitkään kun menkat pysyy poissa!

Omanapailen taas. Voiko dpo 3 olla jo "raskausoireita" vai kuvittelenkohan vaan (n) Olen tuonne piinailijoihin kirjotellut tässä kierrossa, lisäksi kirjailen flo -sovellukseen. Tässä kierrossa on ovulaation jälkeen ollut nännit arat, nyt toista päivää kestänyt kamala turvotus, alamahaa pistelee/tuikkii vasemmalta useita kertoja päivässä, valkovuoto on vetistä/löysää kosteusvoidemaista ja sitä on runsaasti. Olen googlettanut useita tunteja kaikkia dpo oire listoja, on vaan koko ajan jotenkin tosi varma olo tärpistä ja sitten sitä alkaa kyttäämään kaikkia oireita ja "oireita" (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutiti
@Tiutiti Toivottavasti vielä plussaat (y) Toivoa on niin pitkään kun menkat pysyy poissa!

Omanapailen taas. Voiko dpo 3 olla jo "raskausoireita" vai kuvittelenkohan vaan (n) Olen tuonne piinailijoihin kirjotellut tässä kierrossa, lisäksi kirjailen flo -sovellukseen. Tässä kierrossa on ovulaation jälkeen ollut nännit arat, nyt toista päivää kestänyt kamala turvotus, alamahaa pistelee/tuikkii vasemmalta useita kertoja päivässä, valkovuoto on vetistä/löysää kosteusvoidemaista ja sitä on runsaasti. Olen googlettanut useita tunteja kaikkia dpo oire listoja, on vaan koko ajan jotenkin tosi varma olo tärpistä ja sitten sitä alkaa kyttäämään kaikkia oireita ja "oireita" (n)
Heippa !
Itse kirjoitin päiväkirjaa koko kierron ajan kaikista tuntemuksista yms alkaen siis ihan kp1. Halusin, että jatkossa on jotain mitä vertailla ja jos tärppi käy voin katsoa millaisia tuntemuksia ollut. DPO 2-4 ollut "nännit arat,vatsa sisältä kireä, kramppeja, reilusti limoja, erikoinen tunne vatsassa ns kohtu tuntuu? ja kohdunsuuta nippailee." Oliko nämä sitten raskaus tuntemuksia vai olisiko ollut muutenkin en tiedä ja ei ollut oikein mitään mihin verrata kun YK 2, mutta plussa tuli DPO 9 :love:
 
Heippa !
Itse kirjoitin päiväkirjaa koko kierron ajan kaikista tuntemuksista yms alkaen siis ihan kp1. Halusin, että jatkossa on jotain mitä vertailla ja jos tärppi käy voin katsoa millaisia tuntemuksia ollut. DPO 2-4 ollut "nännit arat,vatsa sisältä kireä, kramppeja, reilusti limoja, erikoinen tunne vatsassa ns kohtu tuntuu? ja kohdunsuuta nippailee." Oliko nämä sitten raskaus tuntemuksia vai olisiko ollut muutenkin en tiedä ja ei ollut oikein mitään mihin verrata kun YK 2, mutta plussa tuli DPO 9 :love:
Kiitos vastauksestasi! Mä oon tosiaan flo sovellukseen pyrkinyt merkkaamaan tuntemuksia ja tässä kierrossa tuonne yhteen keskusteluun, ja flota kun selasin niin en ole ainakaan merkannut aiempiin kiertoihin rintojen/nännien kipeytymistä missään vaiheessa kiertoa. Toivottavasti nämä "oireet" merkkaisi raskautta - tai no tässä vaiheessa vasta hedelmöittymistä. Pyrin kuitenkin siihen etten liikaa kyttäile omaa kehoa, mutta esim alamahan vihlonnat ja nippailut tulee ihan yhtäkkiä vaikkapa kauppareissulla - silloin kun ajatukset tosiaan on aivan jossain muualla kuin siinä että onkohan tärppi käynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Hmk2020
Mulla oli kans eka kierto pillereiden jälkeen se normi 28 ja seuraava 41/42. Kyl se vaikutti vielä silloin. Sit normalisoitui kyl nopeesti ja on ollu se 27-29 aikalailla.

Aivan varmasti hormonit vaikuttaa. Aikaisemmin en jotenki ”uskonu” kaikkiin sivuoireisiin niihin liittyen mutta kun nyt on ollu ilman kuukauden niin oon kyllä huomannut että miten paljon ne vaikuttikaan!! Toivottavasti nyt normalisoituisi kierto, ihan hyvältä vaikuttaa kun positiivinen ovistesti pärähti iltapäivällä, nyt illalla oli jo selkeästi vaaleampi. Mulle voi siis huomenna @Wintersun merkata dpo0. Oli kyllä järkevä jatkaa testaamista, kiitos kaikki vinkeistä!

Ja toivotaan @Haavejuttu että oireet ois merkki raskaudesta ❤ Ja @Tiutiti toivottavasti plussa tulisi!
 
Hei, kirjoitan nyt vähän aiheen ohi, mut en oikein keksinyt sopivaa alustaa täältä tähän ja johonkin on pakko päästä purkaa mun ahdistusta. Homman nimi on se, että seurustelen naisen kanssa ja ollaan siis naispari. Ollaan haaveiltu lapsesta (no mä koko ikäni), mut silleen aktiivisesti vuoden ajan. Sovittiin kuitenkin et ku 8/19 (eli aivan pian) mennään naimisiin nii odotetaan siihen asti et aloitetaan yrittäminen. Elämäkin lutviutui tosi hyvin ja me oltiin molemmat vakavissa töissä. Toki siis odottavan aika on pitkä, mut koska hedelmöityshoidot maksaa, haluttiin hääkulut ensin alta pois.. lähellä on paljon ihmisiä, jotka on raskautunut viimeisen vuoden aikana ja jotenkin hirveästi satuttaa seurata kun kaikki vaan sikiää ympärillä. No ei tässä vielä mitään. Elokuu ja yritys oli tulossa hyvin pian.

Mut sit tuli torstai muutama päivä sit.. ja mä sain muutama päivä ennen mun työpaikan koeajan loppua potkut töistä. Syykin oli tuulesta temmattu ja nyt oon ihan hukassa.. nyt ei oo varaa aloittaa lapsen yrityst (tai uskallusta keikauttaa rahatilannetta) ku mä oon nyt vaan opiskelija / ihan pian valmistunut työtön... Tästäkin järkytyksestä olisin vielä selvinnyt vähän optimiatisempiin fiiliksiin, mut sit saatiin kuulla eilen et mun puolison sisko joka on viel todella nuori on raskaana. Ja tää fakta jotenkin syö mua todella paljon. Mulla oli haaveita ja unelmia perheestä ja maailman ihanin työpaikka. Yhtäkkiä ei oo mitään ja lapsettomuus jatkuu ja yrityksen alku siirtyy määrittelemättömästi eteenpäin. Kun kaikki muut ihmiset, jopa ihan läheisetkin saa nauttia asioista, joista jään paitsi.
 
@Tiukuna
Oon todella pahoillani sun kurjasta tilanteesta :(
Tiedän miltä tuntuu joutua pettymään. Toivottavasti työllistyisit pian ja pääsette taas jatkamaan suunnitelmia! Ja jokainen täällä varmasti tietää miltä tuntuu kuulla vauvauutisia ympäriltä. On ihan karseeta yrittää hymyillä niissä fiiliksissä...:unsure:
 
@Tiukuna ompa todella kurja tilanne, jaksamisia sinne! Toivottavasti löytyy uusi työ pian ettei tarvitsisi kovin pitkälle suunnitelmia lykätä!

ON: Nyt viimeinkin alkoi menkat. Eihän meillä mennyt tälläkään kertaa tallettelut putkeen vaikka edellistä kiertoa pidemmälle hommailtiinkin, mutta kierto oli nyt niin pitkä ennusteeseen verrattuna, että siirtyi arvioitu ovulaatiokin liian pitkälle. Tähän kiertoon nyt kyllä sit talletellaan niin pitkään, ettei varmasti voi käydä enää näin! Kyllä olin ku maani myyny sillon kun sen negan testasin. Mutta nyt taas uuteen nousuun salmiakkikaupan kautta!

@Wintersun mulle voi huomiselle merkata kp 2/28-32.
 
Moikka!
Oon sivusta seuraillut tätä ketjua jo jonkin aikaa ja lukenut kaikki viestit läpi. Mulle on tässä hiljaksiaan viime talven/kevään aikana tullut vauvakuume, joka näköjään kasvaa päivä päivältä. Huomaan itseni bongailemassa raskaanaolevia, vaunuja työnteleviä ihmisiä ja pieniä vauvoja kaikkialla :love:
Taustoista sen verran, että ollaan vielä melko nuoria, ikää mulla ja miehellä vasta 22. Mies on vakitöissä, mä opiskelen vielä jonkin aikaa mutta yksi ammatti alta jo löytyy, joten koulun ohella töitä tulee tehtyä. Motivaatio kouluun on tällä hetkellä aika huono, huomaan usein ajattelevani että ehtiihän sitä mammaloman jälkeenkin opiskella loppuun :sneaky: Mulla on jo nuorena todettu PCOS, joka on nyt aiheuttanut mulle erilaisia pelkotiloja siitä, etten ikinä raskaaksi tulisikaan. Mulla on vielä ehkäisykapseli, jonka käyn poistattamassa loppukesästä/alkusyksystä. Sitten varmaan liityn joukkoon aktiivisemmin, nyt vielä vähän taustailen :)

Onnea kaikille plussanneille minultakin! On kiva lukea teidän ajatuksia, vaikka ei itsellä vielä konkreettisesti olekaan yritys alkanut :)
 
@Tiukuna Onpa kurja tilanne :( Toivottavasti löytäisit pian paremman työpaikan. Uskon että läheisten raskautumiset tuntuu pahalta ja epäreilultakin. Mulla on kevään ja kesän aikana 7 tai 8 tuttavaa ilmoittaneet raskaudesta ja vieläkin välillä tuntuu pahalta, vaikka eihän heidän raskaudet oo multa pois. Mutta nämä ajatukset on ihan inhimillisiä, se oman lapsen toive on niin suuri.

Mulla on kp 17 ja mitään ovislimoja ei näy vieläkään, tahmeaa on edelleen. Oon ottanut useampana päivänä buranan tässä viikon aikana, en tiedä onko sillä vaikutusta. Toivottavasti ovis tulis vaikka kp 21 tienoilla, niin tallettelut ehkä onnistuisi.
 
Tervetuloa @pikkuhaave :)

Ja tsemppiä @Tiukuna , toivottavasti löydät sopivan työpaikan pian!

Omaa napaa. Kerroin aiemmin että vaihdan työpaikkaa ja joudun hetken olemaan työttömänä. Mutta monen mutkan kautta pääseekin aloittamaan uudessa työssä jo maanantaina! En voisi onnellisempi olla :giggle:
Vihlonnat ja nippailut alavatsalla jatkuu edelleen, vv kellertää hieman ja sitä on runsaasti, nännit myös hieman arat (n) Kuluisipa päivät äkkiä niin pääsis testaamaan! Sunnuntaina olis dpo 10 niin sillon voisi ehkä jo testata.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutiti
Heippa!

Täällä ois yks innokas tulemaan ketjuun mukaan! :)
Minä 25-v. ja mieheni 29-v. ollaan ajateltu, että syys- tai lokakuussa voitaisiin alkaa yrittämään meidän ensimmäistä vauvaa :) Itse olen jo vauvakuumeilut jonkin aikaan ja viimeaikoina on lähteny jo aikalailla keulimaan! :D Jäätävä vauvatutka päällä koko ajan ja kirjastosta oon lainannut äitiyskirjoja ja ompelen jo valmiiksi vauvanvaatteita. Tänään kävin ostamassa foolihappoa, kun kuulemma olisi fiksua aloittaa niiden popsiminen jo pari kuukautta ennen ehkäisyn pois jättämistä. Itselläni on kuparikierukka, jonka varmaan tän kuun puolella käyn jo poistattamassa, mennään sitten vielä hetki kumilla. :) Mua ollaan siis melko todennäköisesti vakinaistamassa elo-/syyskuussa, ja mun töissä pitää heti kertoa raskaudesta esimiehelle, kun raskaana ei saa kaikkien asiakkaiden kanssa työskennellä. Niin haluan pelata varman päälle, ettei vaan vaikuttaisi päätöksen tekoon, vaikka ei tietenkään saisi vaikuttaa. En tiiä miten päin tässä jaksaa syksyyn ootella!

Onnea kaikille plussanneille, toivotaan että kaikki muutkin plussaa pikapuolin! <3

Ja tiedot vielä punasella: 25-v. / 1. / syksy/2019
 
No niin, tänään pääsin kierukan poistoon. Tänään on Flon mukaan myös ovulaatiopäivä, en tiedä ehtiikö tässä vaiheessa kiertoa enää tärpätä mutta lisätään mut silti piinailijoihin, huomiselle dpo 1 (y) Huomenna on siis kp 14/28. Varmaan mun tietoja pitäis muokata aloitusviestiinkin, kun hätäisenä ilmoitin silloin vapun tienoilla että yritys alkaa toukokuussa, mutta kierukan sain pois vasta tänään. Siis ya 7/2019 :D

Me ollaan loppuviikosta lähdössä viikoksi reissuun, pitäisköhän mun ottaa testejä mukaan ettei mee kokonaan ohi mahdollisuus kyttäillä haamuja :whistle: Mä oon aikaisemmissa raskauksissa testannut vain selkeitä plussia ja haluan nyt aloittaa testailun aikaisin ja kokea kunnon haamujahdin. En usko että tässä kierrossa tärppää, mutta jos tärppäisikin niin kotiin tultua saisin varmaan taas vain selvää plussaa.

Tsemppiä kaikille, viimeisimmistä varsinkin @Tiukuna n viesti meni jotenkin tilanteen turhauttavuudessa ihon alle. Toivottavasti sun työkuviot selviää pian. Ja onnea plussanneille!
 
Mulle voi päivittää etusivulle tofu_ 24v./2./ ya 6/19.

Tsemppiä tilanteeseesi @Tiukuna! Toivottavasti löydät hyvän ja viihtyisän työpaikan piakkoin.

Jännää kun niin moni taas piinailee:barefoot:. Itellä ovis ehkä huomenna:rolleyes:. Päivittelen tänne tuntemusten mukaan. En oo tikutellu ovista ja koitan sitä välttääkin, kun muuten alkaa vaan stressaamaan. Greippimehua oon nyt juonu alkukierron ihan vaan huvin vuoksi ja kahvin oon jättäny minimiin. Mammavitamiinit on nyt ollu päällä reilun kuukauden. Jospa sitä tässä kierrossa (yk 2) tärppäis :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Kiitos kaikille tsempeistä! ♥ Pakko vielä sanoa, että mulla on tietyssä vaiheessa kiertoa semmoista kunnon hormooniturvotusta.. Aivan ku olisin neljännellä kuulla raskaana.. ja tänään tottakai sain tuntemattomilta paljon katseita mahaan ja sit perään hymyjä. Teki mieli huutaa perään et kiva kun hymyilyttää mun läskit noin paljon :D. Äiti myöskin kuuli eilen et mun anopista tulee mummo(luki sen fbstä) ja tuli kyselee et kai se on se mun puolison sisko joka on raskaana.. ihanniiku me jätettäisiin kertomatta semmoinen asia.. (toki ymmärrettävää ku puolison sisarukset on nii nuoria)
 
Onnea plussanneille! :love:

@Tiukuna onpa epäreilun kuuloinen tilanne kaikkiaan. :( Toivottavasti löytäisit töitä pian ettei haaveita tarvitsisi pitkälle siirtää.

Omassa navassa tilanne on kp 1/31. Nyt jälkikäteen jos ovulaation laskee olleen 14 päivää sitten niin meni tallettelut liian aikaiseen. :cautious: Alkaa kyllä muutenkin tuntua siltä että ei taida raskautuminen olla mahdollista niin kauan kun imetän. Sen loppuminenkin on kuitenkin tällä hetkellä aika kaukainen ajatus.
 
Tervetuloa kaikille uusille vauva-haaveilijoille! :love:

Illan testi antoi haamua testiajalla, mutta lopulta se haalistui olemattomaksi. Varmaan siis vaan viivanpaikka. Tässä kuitenkin kuvat kun viiva vielä näkyi.

katso liitettä 7158
katso liitettä 7159

Vielä ei tietoakaan menkoista. Odottavan aika on pitkä!
Kyl mä näkisin kyllä haamun noissa(y)
Ootko kokeillu digitaalisella?
Mulla näytti tikku juuri tuolta tai ehkä jopa vielä haaleammalta, mutta digitaalinen ilmoitti että raskaana.
 
Tervetuloa @pikkuhaave :)

Ja tsemppiä @Tiukuna , toivottavasti löydät sopivan työpaikan pian!

Omaa napaa. Kerroin aiemmin että vaihdan työpaikkaa ja joudun hetken olemaan työttömänä. Mutta monen mutkan kautta pääseekin aloittamaan uudessa työssä jo maanantaina! En voisi onnellisempi olla :giggle:
Vihlonnat ja nippailut alavatsalla jatkuu edelleen, vv kellertää hieman ja sitä on runsaasti, nännit myös hieman arat (n) Kuluisipa päivät äkkiä niin pääsis testaamaan! Sunnuntaina olis dpo 10 niin sillon voisi ehkä jo testata.
Mä en kestä sitä ajatusta et sunnuntaina plussaat ja maanantaina eka päivä uudessa paikassa ja mielessäs tiedät et muutaman viikon päästä pitäis kertoa esimiehelle :X3:
Toivottavasti näin käy, vaikka hankaloittaakin uutta työtä :p
 
Omaa vielä; aamulla testipäivä ja ihan digi hankittu ettei tarvi arvailla.
Jos on nega, soitetaan felicitakseen ja mies vie huomenna näytteen :)Jee hoitojen suunnittelu voi alkaa :love:

Toki en valita, jos se testi on positiivinen, eikä tarvitsisi mennä lääkäriin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Olen pitkänaikaa taustalla lukenut teidän kuulumisia. Paljon onnea plussanneille ja kaikille muille isot tsemppihalit piinapäiviin, uusiin kiertoihin ja muuten elämäntilanteisiin.

Meillä jännä tilanne. Ollaan talleteltu kesäkuussa hyvin aktiivisesti, vaikkei meidän vielä pitänytkään aloittaa yritystä mun töiden takia. No nyt on kierto jo hieman venynyt. Marraskuussa 2018 tuli varhainen keskenmeno, jonka jälkeen menkat olleet 23-25 päivää. Tammikuun lopussa yritti selkeästi kiinnittyä, mutta liian lyhyt kierto, (testit näytti haaleaa plussaa). Sit kevyemmällä talletteluilla menty, kun kierto ollut niin lyhyt, ettei oikeastaankaan olisi edes mahdollista raskautua.

Nyt kierrossa menossa päivä 28 eikä menkkoja näy. Kierto ennen marraskuista oli erittäin tasaisesti 28 vrk. Oon parina päivänä testaillut. Ensin testasin 4 pv ennen rfsu.n one stepillä (tää testi antanut aiemminkin todella törkeitä punaisia haamuja mulla) , ja kahteen testiin tule värilliset haamut. Sit pregchecillä ei edes haamua. 27. Pv kierron alusta clearblu- testi puhdas nega ja tänään 28. Pv kierrosta apteekin testi nega. Jotenkin kuitenkin sellainen olo, että olis raskaana. Mietityttää kuitenkin et ovuloinko tässä kierrossa vai mikä on. Todelliset limapäivät oli 15-18.6 ja sen jälkeenkin vv oli melko runsasta. Mietin, et tuleekohan menkat vaan normikiertopituuteen km.n jälkeen vasta nyt. Ois kyllä aika ihanaa jos ne ei tuliskaan ja testeihin tulisi plussa.

Pysyn edelleen taustajoukoissa.
 

Yhteistyössä