Häät ILMAN ALKOHOLITARJOILUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihmesakkia: toivottavasti JOKA AINOA paikka osaa jotain suositella.....

aika moni varmaan osaa,mutta joskus isàntàvàki haluaa itse valita. makuasioista voi keskustella myòs viiniasiantuntijoiden kanssa (sorry ap ei tàmà ole mitààn kettuilua, ihan asiallinen kommentti mielestàni kun viinistà kerran puhutaan)

Mun mielestäni isompi paha näissä nykyajan häissä on se, että kahvin kanssa ei tarjota muuta kuin sitä kamalaa hääkakkua. Jotkut ihmiset ottais mieluummin pullaa (tai vaikka suklaakonvehteja olis kohteliasta olla tarjolla). Itse oon ollu tänä vuonna kolmissa häissä ja ruokailukaava oli tämä: ihanat runsaat alkupalapöydät (yksissä häissä oli italialainen teema), sitten joku tukeva pääruoka (yksissä häissä jätti vähän kylmäksi kun ei ollut ku kanaa ja perunaa sekä mautonta kastiketta) ja sitten kahvi ja hääkakku!!! Siis pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, pullaa (vaikka jotain peruskranssia) kehiiiiiiiiin! Inhoan täytekakkua yli kaiken ja jäi tosi nihkeä maku näistä häistä. Yksissä "hienoissa" häissä se hääkakku oli just niin pahaa ku täytekakku vaan voi olla. Laitin siskoni syömään oman palani. Ja tämänhän pitäis olla aina loppuhuipennus!
Siis tiedän et hääruokailut on kalliita järjestää ja siksi ihmettelenkin tätä nykyajan trendiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sokerihiiri:
Mun mielestäni isompi paha näissä nykyajan häissä on se, että kahvin kanssa ei tarjota muuta kuin sitä kamalaa hääkakkua. Jotkut ihmiset ottais mieluummin pullaa (tai vaikka suklaakonvehteja olis kohteliasta olla tarjolla). Itse oon ollu tänä vuonna kolmissa häissä ja ruokailukaava oli tämä: ihanat runsaat alkupalapöydät (yksissä häissä oli italialainen teema), sitten joku tukeva pääruoka (yksissä häissä jätti vähän kylmäksi kun ei ollut ku kanaa ja perunaa sekä mautonta kastiketta) ja sitten kahvi ja hääkakku!!! Siis pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, pullaa (vaikka jotain peruskranssia) kehiiiiiiiiin! Inhoan täytekakkua yli kaiken ja jäi tosi nihkeä maku näistä häistä. Yksissä "hienoissa" häissä se hääkakku oli just niin pahaa ku täytekakku vaan voi olla. Laitin siskoni syömään oman palani. Ja tämänhän pitäis olla aina loppuhuipennus!
Siis tiedän et hääruokailut on kalliita järjestää ja siksi ihmettelenkin tätä nykyajan trendiä.

Mä olin toissaviikonloppuna häissä jossa oli kakun lisäksi lusikkaleipiä(?), leivonnaisia ja aivan ihania valkoisesta suklaasta tehtyjä "hääkarkkeja", sellaisia joissa oli hääparin nimikirjaimet. Ne oli niin hyviä että olisin voinut syödä niitä enemmänkin!

Meillä mies ei ole kermakakkujen ystävä joten muutakin on tarjolla
=) Mä haluan suklaata :p

Alkuperäinen kirjoittaja sokerihiiri:

Mä inhoan täytekakkua, enkä koskaan ota sitä missään juhlissa. Omissa häissä oli pakko ottaa muodon vuoksi. Ei se ole hääiloa tai ruuasta nauttimista vähentänyt.

Mä en ole ollut kuin yksissä häissä, joissa tarjolla oli alkoholia alkumaljan lisäksi. Omissa häissämmekään ei ollut virallisesti. Monissa paikoissa kun on baari auki, niin sielä ei omia juomia saakkaan tarjota.

Vaikka monissa häissä on sitä alkoa voinut naukkailla, joko takakontista tai baarista ostamalla, niin en taida olla kuin yksissä häissä sitä tehnyt, kun muuten olen aina ollut lasten kanssa, odottavana tai imettävänä sekä myöskin autolla liikenteessä. Eikä mua selvinpäin olo ole haitannut.

Olen ollut myös häissä, joissa ei edes sitä alkumaljaa ole ollut ja ne häät loppuivatkin jo mukavasti ennen ysiä.

mun mielestä se pulla on ihan turhaa siellä kahvin kanssa, sitä ei kukaan kaipaa, ehkä jotkut vanhemmat mummot. kaikilla on maha täynnä ruuasta, niin sen seittemän sorttia makeaa on liikaa. kakku ja piparit onkin se suosituin vaihtoehto.
jos häissä ei ole viinatarjoilua, vieraat häipyy aika nopeasti paikalta.. se vaan on tosiasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
juu voisi lapsillekin laittaa yhden lasin maitoa ja jos joku haluaa lisàà voi kàydà itse tilaamassa (en ihan ymmàrrà).

maitolasi ja alkoholi ei ole todellakaan rinnasteisia. Ehkä teillä siellä italiassa asiat menee toisin ja juotte vaikka arkilounaalla tai ainakin joka sunnuntai viiniä ruokapöydässä.
Suomessa taas ei viini kaikille edes juhlaruokailuun kuulu ja sitten on niitä jotka ei osaa pitää rajojaan.
Eli jos itse häitä vielä viettäisin niin ruokajuomat on ruokajuomat ja viinikin siinä mutta kukaan ei tarvitse ruuankaan kanssa enempää kuin pari lasia viiniä tai pari olutta.
Ryyppääminen ei kuulu omiin tapoihini enkä jaksaisi itsekään katsella päissään aamuyöstä örveltäviä ihmisiä. ei ne häät edes tarvitse aamuviiteen kestää ja silti ne voi olla ihan hyvät ja kivat häät.
muutamissa häissä olen ollut, mutta missään ryyppypidoissa en koskaan vaan ihan asiallisesti on menneet ja hauskaakin on ollut. Jos ei ole hauskaa viinattomissa häissä niin voi vilkaista peiliin ja kysäistä kuvaltaan että onko itse se tylsä tapaus vai ne muut.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
juu voisi lapsillekin laittaa yhden lasin maitoa ja jos joku haluaa lisàà voi kàydà itse tilaamassa (en ihan ymmàrrà).

Mitä sä et nyt ymmärrä?

ettà miksi jotakin ruoka tai juoma-ainesta rajoitetaan? jos on kerran tarjolla... ymmàrsitkò?

Kyllä mä ymmärrän että sä haluat vängätä tästä vaikka loppuillan.

Alkumalja kuuluu juhlaan ja lasi viiniä hääpaikan menuun. Loppu on vieraan omalla "vastuulla".

tämä järjestely sopisi ainakin minulle erittäin hyvin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi kuuluu juhliin....Ja varsinkin juhlallisiin juhliin (ei mihinkään lastenjuhliin )

joillekin häät on koko suvun juhlat jonne kutsutaan läheiset vauvasta vaariin.

Jep. Mun mielestä häät ovat koko perheen juhla! Ja silloin kun on pieniä paikalla on kohtuullinen alkoholin käyttö paikallaan.. Sillon kun tarjolla on alkumaljat, ruoalla viiniä 1 tai 2 (tai 3) kaatoa, kahvin kanssa avecit ja vielä boolia päälle, niin siinä kohtuun rajat on ylitetty jo kohisten. Kaikkea tosin ei ole pakko juoda vaikka tarjotaan.

Ei haittaisi yhtään. Häät ovat teidän näköisenne, jos jotkut kaipaa välttämättä sitä viinaa niin pääseehän sieltä sitten baariin yms.. Mun vanhemmilla on ollut alkoholittomat häät joskus 70 luvun alussa. Eivätkä mitään absolutisteja ole. Kukin tavallaan.

Se vaan on joku ihme käsitys, että hauskaa ei voi olla ilman viinaa..Olen erimieltä.

Ei alkoholitarjoilu o mikään välttämättömyys. Voi olla kivat ja tunnelmalliset häät, vaikka viina ei virtaiskaan onnittelumaljoja lukuunottamatta. Ei se viina mukavaa juhlaa tee, vaikka onkin monesti osa sitä... Ite voisin viihtyä tipattomissa häissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mun mielestä on tosi typerää tarjota YKSI lasi viiniä. Mielummin älkää tarjotko ollenkaan ja sitä haluavat sitten ostavat itse. Tuosta yhdestä lasista ei tule muuta kuin olo, että ompa kitsas isäntäväki. Mielummin ei ollenkaan alkoa.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Ei alkoholitarjoilu o mikään välttämättömyys. Voi olla kivat ja tunnelmalliset häät, vaikka viina ei virtaiskaan onnittelumaljoja lukuunottamatta. Ei se viina mukavaa juhlaa tee, vaikka onkin monesti osa sitä... Ite voisin viihtyä tipattomissa häissä.

Peesaan!
Sen tunnelman tekee ihmiset ei alkoholi.
Omissa häissämme oli alkoholia tarjolla.

mä vastaan ei. meillä ei ollut häissä alkoholia, muutakuin iltasella pienelle porukalle. ei tahdottu että juhlaruokailun ja ohjelmien aikana porukka alkaa humaltumaan. meillä ei tosin ollut mitään gourmee ruokiakaan vaan hyvin perinteistä sapuskaa, mummon rieskaa, kotikaljaa jne.

Häät voivat olla täysin alkottomat ilman että tunnelma häiriintyy, MUTTA jos tarjolla on juhlaillalisen kanssa ainoastaa 1 kaato viinä, niin kyllä siitä kitsaan kuvan saa. Viinilasillinenhan on yleensä 12cl tai 16 cl ja kyllä ainakin itse ruon ruuan kanssa enemmän kuin reilun desin juomaa, oli se sitten vettä, maitoa tai viiniä.

persteluna se ettei itse juo viiniä on vähän sama kuin se, että liharuokien ystävät eivät tarjoaisi kasvisvaihtoehtoa häissään... tosin jos sekään ei sisälly juhlamenuun, niin minkäs voit...

Yhteistyössä