Häät ILMAN ALKOHOLITARJOILUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän häissä oli alkumaljat, ruoan kanssa anopin kotiviiniä ja sitten myöhemmin illalla boolia. Itse en olis latiakaan upottanu toisten kännäämisiin, mutta mun isä ja appiukko halusivat hoitaa boolin paikalle, niin annettiin heidän se tehdä. Voisi olla ihan asialliset häät, jos vieraat tai pahimmassa tapauksessa morsiuspari ei olis aivan perskännissä.

Mä en ylipäätään ymmärrä miks jokaisiin juhliin pitää sotkea se viina?! Onko häät niin onneton tapahtuma, että täytyy vetää pää täyteen...? Itse en ole koskaan kenenkään häissä juonut kuin alkumaljan, senkin usein alkoholittomana kun lapset ovat yleensä mukana ja mun periaate on etten juo pisaraakaan, jos lapset on läsnä.

Ja voisin väittää, että jos häissä on edes useampi kymmenen ihmistä, niin joukkoon mahtuu aina muutama, jotka eivät osaa juoda sivistyneesti...

Mielestäni ei tarvitse tarjota alkoholia, jos itse ei sitä halua. Mitään "näin kuuluu tehdä"-ohjeita ei ole häistä =) . Meidän häissä tarjottiin vain alkumalja, jotkut taisivat ostaa jonkun juoman tiskiltä (ko. paikalla A-oikeiudet).

Itse olen ollut sekä alkoholittomissa, että alkoholitarjoilullisia häissä. Viime kerralla tyttö oli vajaa 4kk, joten en todellakaan ottanut ja sitä edellisellä kerralla olin tehnyt positiivisen raskaustestin vain muutamaa päivää aikaisemmin ;) . Olen ollut noin 10 eri häätilaisuudessa, ja täytyy sanoa että tylsimmät olivat ne jossa tarjoiltiin kaikki mahdolliset alkoholit (alkumalja, viinit, avecit, booli).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei haittaisi vaikka alkoholia ei olisikaan. Meillä molempien suvussa on alkoholisteja joten viinattomat häät olisivat olleet meidänkin ratkaisumme jos olisimme hääjuhlan pitäneet. Ja kun joku ehdotti ettei kutsu häiriköiviä vieraita niin olisi aika kummat häät jos morsiammen isää eikä sulhasen äitiä ja isäpuolta kutsuttaisi ollenkaan... Myös molempien tädeissä ja sedissä/enoissa on alkoholisteja.

Päätimme säästyä stressiltä ja monelta surulta kun menimme naimisiin pienellä profiililla ja ihan ilman vieraita, maistraatissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme sakkia:
no mun mielestä on tosi typerää tarjota YKSI lasi viiniä. Mielummin älkää tarjotko ollenkaan ja sitä haluavat sitten ostavat itse. Tuosta yhdestä lasista ei tule muuta kuin olo, että ompa kitsas isäntäväki. Mielummin ei ollenkaan alkoa.

Ja sulle ei sitten riitä mikään? Se, että saat hyvät ruuat, hienot puitteet ja lasin viiniä ei ole tarpeeksi? Vaan pitää saada vähintään 2 lasia?! Paljonko sä yleensä tarviit juomaa ruuan kanssa? Montako lasillista maitoa tai vettä sä juot kotona päivällisen yhteydessä?

jos tässä on hienot häät kyseessä niinkun ap hehkuttaa ja jos on monta ruokalajia tarjolla, niin musta on tosi junttia kitsastella viinissä. Porukat hilpasee sitten alkuruuan jälkeen ostaan ite toisen lasin viiniä.
Paljon fiksumman kuvan antaa kun ei tarjoo ollenkaan.
Ja vertaatko ihan tosissas kotipäivällistä hääateriaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja Minä tulen:
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Minusta aikuinen ihminen ei tule örvellyskuntoon siitä, että juo aterian kansaa 2 lasia viiniä, alkumaljan ja kahvin kanssa konjakin/liköörin. Nämä tuovat vaan mielestäni juhlavuutta häihin ja siksi niitä suosisin. Boolin ym. voi jättää pois, jos juhlissa ei ole tarkoitus viihtyä pikkutunneille.

Tätä juuri tarkoitan. Ne tuovat tunnelmaa, juhlavuutta jne, eikä siltikään tarkoitus ole järjestää mitään ryyppäjäisiä!

Minä tulen melkoiseen humalaan noin paljosta juomisesta.

Samoin! Ei tarvita kuin 2 annosta, niin tämä äiti on jo ihan eri maailmoissa :wave:

no mun mielestä on tosi typerää tarjota YKSI lasi viiniä. Mielummin älkää tarjotko ollenkaan ja sitä haluavat sitten ostavat itse. Tuosta yhdestä lasista ei tule muuta kuin olo, että ompa kitsas isäntäväki. Mielummin ei ollenkaan alkoa.

Ja sulle ei sitten riitä mikään? Se, että saat hyvät ruuat, hienot puitteet ja lasin viiniä ei ole tarpeeksi? Vaan pitää saada vähintään 2 lasia?! Paljonko sä yleensä tarviit juomaa ruuan kanssa? Montako lasillista maitoa tai vettä sä juot kotona päivällisen yhteydessä?

jos tässä on hienot häät kyseessä niinkun ap hehkuttaa ja jos on monta ruokalajia tarjolla, niin musta on tosi junttia kitsastella viinissä. Porukat hilpasee sitten alkuruuan jälkeen ostaan ite toisen lasin viiniä.

Junttia on valittaa tarjoilusta vaikka ei itse edes pääse paikanpäälle.

Vertaan. Ethän sitä nestättä tarvi ruuan kanssa yhtään sen enempää olipa se hieno sisäfile tai nakkikeitto. Se, että haluaa sitä viiniä enemmän vain sen takia et se on viiniä eikä maitoa, viittaa siihen et stä juodaan todellakin jonkin muun takia kun se et ruuan kanssa tarvii jotain suun kostuketta.

Muistan, kun omiin häihimme olimme pitopalvelun kanssa menua suunnittelemassa, niin siellä neuvottiin että viiniä (jos haluaa tarjota) olisi varattava 2-3 kaatoa/hlö ruuan kanssa. Heidän pitkän kokemuksensa mukaan se on oikea määrä, ei ainkaaan lopu kesken ruokailun. Itselleni kyllä riittää lasillinenkin ruuan kanssa, mutta näin neuvoivat. Ja tuon mukaan hommasimme viinit ja riittivät hyvin aterian kanssa. Meillä siis hääpaikka, johon saimme tuoda itse alkoholijuomat.

Meillä tarjottiin häissä, alkumalja ja ruuan kanssa lasi viiniä. Juhlapaikalla oli baari josta jokainen sai itse ostaa juomaa niin paljon kun halusi. Ja meillä todellakin oli rahakysymys tämä miksi ei kustannettu 50 ihmisen ryyppäämistä!! Siis maksettaisi itsemme kipeeksi, ottaisi hirveä laina, sen takia et joku ei halua itse ostaa omia juomia?! Me panostettiin juhlapaikkaan sekä äärettömän hyvään ruokaan. Vanhemmat vieraat poistuivat kahvin jälkeen mutta ystävät ja nuoriso jäi ryyppäämään. Eikä YKSIKÄÄN ihminen valittanut siitä et joutui itse kustantamaan juomisensa. Juhlat jatkui aamu neljään jollon meidät ajettiin sieltä pois ;) Mä en käsitä miksi otetaan et juhlapari kustantaa kaiken! Että häihin tullaan vaan sen takia et sieltä saa ILMASET KÄNNIT!!!! Se ei ole häiden tarkoitus, vaan juhlia tuoretta avioparia.

Musta tä on enemmän kuin järkevää!!
En pistäis pahaks jos omat juomat maksaisin.Musta se olis ihan fiksuakin.Ja vähentäis sitä örvellystä mitä jotkut tekee!!

Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Samoin! Ei tarvita kuin 2 annosta, niin tämä äiti on jo ihan eri maailmoissa :wave:
.

Kaikkea mitä tarjotaan, ei ole pakko juoda...

Miksi ap yleensä kyselee täällä mitään, kun on jo päättänyt mitä haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
.

Kaikkea mitä tarjotaan, ei ole pakko juoda...

Miksi ap yleensä kyselee täällä mitään, kun on jo päättänyt mitä haluaa?

:o Olisko mun pitänyt kysyä silloin kuin mietittiin asiaa, ja tehdä päätös sitten teidän kommenttien perusteella? Mielipiteitä siis ei saa kysyä muuten vaan, selvä, merkkaan ylös... :D

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä tarjottiin häissä, alkumalja ja ruuan kanssa lasi viiniä. Juhlapaikalla oli baari josta jokainen sai itse ostaa juomaa niin paljon kun halusi. Ja meillä todellakin oli rahakysymys tämä miksi ei kustannettu 50 ihmisen ryyppäämistä!! Siis maksettaisi itsemme kipeeksi, ottaisi hirveä laina, sen takia et joku ei halua itse ostaa omia juomia?! Me panostettiin juhlapaikkaan sekä äärettömän hyvään ruokaan. Vanhemmat vieraat poistuivat kahvin jälkeen mutta ystävät ja nuoriso jäi ryyppäämään. Eikä YKSIKÄÄN ihminen valittanut siitä et joutui itse kustantamaan juomisensa. Juhlat jatkui aamu neljään jollon meidät ajettiin sieltä pois ;) Mä en käsitä miksi otetaan et juhlapari kustantaa kaiken! Että häihin tullaan vaan sen takia et sieltä saa ILMASET KÄNNIT!!!! Se ei ole häiden tarkoitus, vaan juhlia tuoretta avioparia.

Musta tä on enemmän kuin järkevää!!
En pistäis pahaks jos omat juomat maksaisin.Musta se olis ihan fiksuakin.Ja vähentäis sitä örvellystä mitä jotkut tekee!!

Näin :) En ymmärrä, et tosiaanko sinne häihin mennään ilmaisten kännien toivossa?! Ymmärrä, et joku ei halua mennä häihin missä ei ole missään muodossa saatavissa alkoholia, mutta se että sinne ei mennä sen takia että ei olla valmiita siitä itse maksamaan, on mun mielestä jo aika törkeetä. Musta ainakin oli mukavaa tietää, että juhliin todellakin tultiin juhlimaan MEITÄ eikä sitä et saadaan ryypätä jonkun muun piikkiin :/

Jos juhlapaikalla on baari mistä juomia voi ostaa niin ei morsiusparin tarvi koko iltaa tietenkään kustantaa!

Mutta...ellei baaria ole, odottaisin että alkoholijuomia olis tarjolla.
Meidän porukoissa olis tosi erikoista jos kuivin suin pitäs bailata.

Miksi ihmeessä ap teet tämmöisen aloituksen jos et lainkaan kestä kun ihmiset ovat eri mieltä? Mun mielestä alkoholitarjoilu kuuluu häihin ja jos sitä ei ole, niin ei sitten lainkaan. Siis jättäisin tuon yhden viinilasillisen vallan pois ja pitäytyisin ainoastaan alkumaljoissa.

Ei siinä mitään että haluatte pitää häät ilman alkoholitarjontaa. Mutta ymmärrä nyt että perinteisissä häissä alkoa jossain muodossa kuitenkin tarjotaan. Eli varmasti moni miettii että onpa tylsät häät jos ei alkoa ole. Ei se silti tarkoita että teidän häistänne sellaiset tulisi, mutta kyllä siihen on mahdollisuus.

Kannattaa muuten oikeesti ilmoittaa jotenkin jo kutsussa että alkoholitarjoilua ei ole. Tietää vieraat varautua kukkaron täytteellä ja taskumateilla.

Tässäpä nähään taas, mimmosta junttikansaa me ollaan... Vinukkaa on oltava joka juhlissa ja perkele B) :ashamed:

Mutta juu, mua ei haittaisi nimeksikään mitkään alkottomat häät. PÄINVASTOIN :) Kännisten jorinaa ja ödläystä on useimmiten sangen kuvottava katsella.

mun mielestä häät on sellaiset, millaiset hääpari tahtoo .itse en välitä juomista, kun en niitä paljoa muutenka juo. Hyvä ruoka / tarjoilu ja vieraat parasta =0) . Mun mielestä on älytöntä , jos ei " kuivat " häät kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Miksi ihmeessä ap teet tämmöisen aloituksen jos et lainkaan kestä kun ihmiset ovat eri mieltä? Mun mielestä alkoholitarjoilu kuuluu häihin ja jos sitä ei ole, niin ei sitten lainkaan. Siis jättäisin tuon yhden viinilasillisen vallan pois ja pitäytyisin ainoastaan alkumaljoissa.

Ei siinä mitään että haluatte pitää häät ilman alkoholitarjontaa. Mutta ymmärrä nyt että perinteisissä häissä alkoa jossain muodossa kuitenkin tarjotaan. Eli varmasti moni miettii että onpa tylsät häät jos ei alkoa ole. Ei se silti tarkoita että teidän häistänne sellaiset tulisi, mutta kyllä siihen on mahdollisuus.

Kannattaa muuten oikeesti ilmoittaa jotenkin jo kutsussa että alkoholitarjoilua ei ole. Tietää vieraat varautua kukkaron täytteellä ja taskumateilla.

Mä kestän sen että ollaan eri mieltä, mutta en sitä että väitetään asioita mitkä ei pidä paikkaansa tai laitetaan sanoja mun suuhun.

Ja jos jollain on tylsää häissä siksi, että sieltä ei saa alkoholia, ei ole mun ongelma vaan ihan sen ihmisen itsensä.

vedät ap hirveet herneet nenään kun joku on eri mieltä. Mitä sä halusit kuulla...mahtavan upeat häät tuollaset, harmi kun ite tarjottiin pitopalvelun suosittelema 3 lasia per henkilö.

Alkuperäinen kirjoittaja oona:
vedät ap hirveet herneet nenään kun joku on eri mieltä. Mitä sä halusit kuulla...mahtavan upeat häät tuollaset, harmi kun ite tarjottiin pitopalvelun suosittelema 3 lasia per henkilö.

meillà oli todellakin ne pullot pòydàssà,eikà kukaan vetànyt làrvejà

Niin kyllä mä nyt olen kamala ihminen :laugh: Mulla on hauskaa kun te vedätte herneen nenään kun luulette että mä vedän herneen nenään.

Tämä muuten riippuu pitopalvelusta. Meille sanottiin et "normaali" käytäntö on 1-2 kaatoa (lasillista) ja me valittiin tuo 1.

Yhteistyössä