~Great Girls~

:( Mulla iski järkyttävä hiivatulehdus yön aikana. Eilen jo alkoi pieniä oireita olemaan, mutta nyt se pamahti. Viddu mikä olo. :/
Toivottavasti tää ois oire jostain muusta....Pitkään aikaan mulla ei ole tulehduksia ollutkaan, mut muistaakseni pojan odotusaikana niitä oli tosi usein...

Kyl tää on arsesta...
 
Hope73 Täällähän mä :wave: Kirjottelen tällä hetkellä niin moneen pinoon, että on jäänyt tämä vähemmälle :snotty:

Onnittelut painon pudotuksesta! Mäkin kävin vaakalla eilen, mutta olen syönyt kuin hevonen ja se kyllä näkyy! Yli 80 kg taas paukkui reilusti. Se oli yhden aamun huumaa, että pääsi alle 80 kg!

Laitoin plussasta kuvan tuonne esikoishaaveilijoiden plussapuhuripinoon. En osaa sitä linkittää, mutta jos joku haluaa sen kaivella, niin eilisillasta löytyy.

Tänään on serkun häät, joten en tänään varmaan ehdi enempää kirjottelemaan.

Missä päin maailmaa drakonia olet? Jos haluat sanoa. Mulla olisi varmaan kanssa sama tunne, että suomeen haluaisi lapsen takia. Kai sitä sitten isomman lapsen kanssa voisi ulkomailla asua, mutta ei odotus/synnytysvaiheessa.

Mun työpaikan vaihtokin jäi nyt haaveeksi, koska vakipaikalta kannattaa jäädä äippälomalle. Jos kattelen sitten myöhemmin. Kun vain kaikki menisi hyvin :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Kiitos leidit kun jaksatta mun höpötyksiä lukea :LOL: :flower: siitä hyvästä :flower:

Jojo :hug: tuosta tulehduksesta, toivottavasti menee pikaseen ohi!!!!!

Moi Sompio :wave: mä itseasiassa jo vilkasin sen sun plussan tuolta esikoisista ja kyllä se ihan selkeä oli!!!! Vielä kerran onnittelut :flower: :heart:

Tervetuloa Papaijaa, tänne mahtuu mukaaan =)

Missä päin maailmaa juu olet Drakonia... siis jos haluat kertoa? Mäkin olen itse maailmalla meinaan =)

Mut nyt lähden valmistautumaan reissuun... olen valitettavasti pitkälle alkuviikkoon poissa ja en ole ihan varma, kuinka paljon ehdin ja pystyn kirjoittelemaan täällä.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Hope :heart:
 
hahahha... liian paljon kirjotuksia ja meinas ihan

Selis unohtua onnitella sua painonpudotuksesta! :flower: Varmaan laivalla jotain pientä lisää tulee, mutta se ei varmaan paljon haittaa kun siihen onn osannut jo varautua :p

Ens perjantaina sitten taas uusia lukuja kehiin ;)

MOI :wave:
 
Hei! onpa täällä ahkeria keskustelun ylläpitäjiä, vau! Ja ihanaa kun jotkut plussaileekin! Onnea teille kaikille!! Meilläkin alkaa olla se tilanne, että aletaan vihjailemaan vauvojen perään. eikä me oikeestaan ole kellekään kerrottu, että ollaan oltu jo jonkin aikaa ilman ehkäsyy, mua vaan pelottaa ajatus siitä, että siinähän raportoidaan kun ei vieläkään ole tärpännyt. Utelut pitää vaan koettaa sivuuttaa, kun ei viittis valehellakaan. Jos vaikka kävis tuuri ja plussattaisiinkin :p
Joku tuolla aihemmin kertoi hurjista terkkareista, tähän vasta kokemus löytyy. minun piti pitkästä aikaa käydä papa-kokeessa ja vakkari gynelleni ei löytynyt aikaa, joten jouduin jollekin jenkkitohtorille, joka tosiaan oli sitä mieltä, että mitäs te siinä mitään lasta yritätte, ylipainoisillahan on suurempi riski saada esim kehitysvammasia lapsia, keskenmenoja ja mitä muuta kauhukuvaa se kuulkaa maalaili. sieltähän sitten lähdin itku kurkussa, mutta onneksi mun rakkaat työkaverini kuuntelivat mun itkuja (itsekin ylipainoisia) ja lohduttivat omilla kokemuksillaan.. heillä on jo lapsia ja suunnilleen saman verran painoa kun minulkin, ja kukaan ollut heit haukkunu pystyyn. meinasin jo luovuttaa koko yrittämisen, mutta nämä kaverit saivat nostettua suosta! Tarinan opetus siis: älä koskaan luota jenkkitohtorin sanaan!!! hemmetti, että vieläkin hatuttaa :headwall:
jopas olikin asiaa, paree lähteä möksälle. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Lauantaita vietellen..

Syönyt olen taas kuin pieni porsas. Miten saisinkaan itseäni niskasta kiinni? Ei nimittäin lisäpainon kerääminen oloa paranna. Miksi ahdistukseen pitää syödä? Oppisinpa tekemään vaikka ristipistotöitä :)

Vauva-ajatus rintamalla ei tapahdu oikein mitään. Viikon päästä suurin piirtein pitäisi menkkojen alkaa ja veikkaan, että alkaakin. Kovasti taas huomaan sitä plussaa toivovani, vaikka tämä kierto on ollut fiilisten suhteen mitä on. Ei taida kuitenkaan nyt olla kovin tödennäköinen.

Onnea plussanneille! Sompio ja Heidsuhan ne onnelliset taisi olla :)
 
Minkä takia sitä pitää aina testata liian aikaisin? :/
Kyllähän mä tiedän, että tässä vaiheessa ei mulla plussa edes näkyis, mutta pitipähän taas kerran tuhlata se ainut testi, mikä oli kaapissa odottamassa...Hitto vie...
 
Heissan taas,

Hienosti olette leidit pudottaneet painoa! Ojennan kukkakimpun kaikille laiharilla oleville :flower: Ihanaa miten aktiivinen tämä pino on nyt ollut. Tosin minun muistilla se tarkoittaa sitä, etten muista kenelle piti mitäkin kommentoida, kun tekstiä on niin paljon... :ashamed:

Minä asetin nyt itselleni ekaksi tavoitteeksi saada 7 kiloa pois. Sen kun saavuttaa ensin niin sitten mietin jatkoa. Liian masentavaa miettiä kokonaispudotusta... :ashamed:
Viime viikolla näkyy lähteneen 1,3 kiloa jolloin jäljellä olisi 5,7 kiloa mutta en usko tuota pudotusta koska lipsuin niin paljon...joku outo heittely kai vain ja huomenna jo tullut takaisin.
Jopas oon positiivisella päällä! ;)

Noista vauvauteluista. Suht vähän niitä nyt on tullut.
Olen alkanut epäillä, että väki on saanut tietää mun keskenmenosta vaikka oltiin raskaudesta aika hiljaa, koska ennen sitä kyseltiin aina milloin on vauvoja tulossa, ja nyt ei enää ole kyselty.

Silloin mä meinasin räjähtää kun käytiin pari viikkoa keskenmenon jälkeen serkun 10-v synttäreillä ja siellä oli yksi pariskunta vauvan kanssa.
No tämän serkun äiti sitten alkaa vaahtoamaan että viedääs X:lle tää vauva niin saadaan siihen vauvakuume tartutettua, kun ei ne tajua tehdä lapsia jne. Musta tuntu et se tilanne kesti ikuisuuden kun se tyrkyttää mulle sitä muksua ja hokee et
"Etkö säkin haluis tällaisen? " jne.

Siis musta tuntu niin pahalta! Teki mieli alkaa huutamaan, että kuule vielä kaksi viikkoa sitten olin neljännellä kuulla raskaana ja olen vasta päässyt sairaalasta kotiin että voitko pitää pääsi kiinni. |O
Mut jotenkin mä sit nielin ne tunteet ja painuin hetkeksi pihalle... On kyllä itse oppinut sen, ettei kysele keltään vauvauutisia!

Tulipas sepostus, sori kun purnaan :ashamed:

Iloisempiin asioihin... ovis taitaa taas kolkutella ovella. Meinaan taas tässäkin kierrossa yrittää noilla ovistesteillä sen löytää. Kovasti on ainakin pupuiltu :p joten toivotaan että tärppi nyt kävisi.

Minä muuten vanhenen huomenna, saa onnitella! =) Tärppi oiskin paras lahja mitä vois saada!

Plussapuhureita kaikille! :wave:

-Meritähti-
 
ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE

Piglet...............kp3/29.............yk11 km. jlk.
Hope73...........kp4/27-28........yk4....(-)3.6kg/20kg
drakonia...........kp11/n.30........yk1.....(-)4.5kg/20kg
kiharapää.........kp12/32-35......yk13
Meritähti...........kp16/35...........yk5
kiukkutäti.........kp17/30-34.....yk17
Lumo...............kp18/28-35.....yk1
Nasunen-82.....kp18/28..........yk18
yöperhonen.....kp19/23-25......yk8
johanna83.......kp23/31...........yk6
syttis...............kp26/?.............yk8



TOISTA TOIVOVAT

tii-tikkä...........kp3/28-33........yk29
Selis...............kp15/30............yk6....(-)2.1kg/15kg
Sokeripulla......kp18/30-45......yk2
Härveli............kp50/30............yk?



KOLMATTA TOIVOO

tikruliini..........kp11/37.............yk3....(-)5kg/10kg
Emmama......kp23/28-33........yk3....25kg
Piijuska-78....kp25/28-32........yk4...(-)4kg/25kg
pisita.............kp26/28-38........yk3
jojo369.........kp30/30-35.......yk?....(-)15.6kg/45kg



NELJÄTTÄ UNELMOI

Lilo................kp18/?.................yk3



VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73......kp9/31..............yk4
Sinderella......kp12/28-30.......yk4...(-)1.3kg/25kg



KUUDETTA KUUMEILEE

Bianca72........kp7/?...............yk?
Aavikkoruusu..kp16/28-32.......yk25...45kg



MUKANA MYÖS

papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava

~~PLUSSANNEET~~

LillaGubben :flower:
Heidsu :flower:
Sompio :flower:

ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!!!


 
jojo369 Toivottavasti tulehduksesi menee pian ohi!!! :hug:

Minulla oli kerran hiiva jossa ei tullut oireita. Gynekologi sanoi siita enka tiennyt :x Sen jalkeen en tieda onko mulla ollut sita, koska ei ainakaan mitaan oireita tule.

papaijaa81 Tervetuloa joukkoomme! =)

Selis Hieno pudotus, onnea! :heart:

Emmama Paata jamakasti etta nyt ei vaan osteta herkkuja taloon. Tai vaikka ostetaan niin sina et niita syo. Osta itsellesi jotain hyvaa kevytta naposteltavaa. Itse syon nykyaan aika paljon purkkaa :D

Vauva on aika hyva motivaatio itselle ja tiedan jo kokemuksesta etta tulee parempi olo kun on kevyempi ja haluan laihtua.

Meritähti Onnea jo etukateen! :hug: Olipa torkea pariskunta :eek: Itse olisin varmasti rajahtany huutamaan :eek: Koitahan napata ovis ;) Plussatuulia :heart:


Talla hetkella majaillaan siis Irlannissa. Samaa mielta olen Sompion kanssa, etta sitten kun lapsi on kouluikainen voisin palata ulkomaille, mutten missaan tapauksessa odotus- ja vauva-aikana :) Sen nakee sitten, en ole suunnitellut viela yhtaan mitaan, koska mitaan vauvaa ei ole edes viela :x ja suunnitelmat halut ja ajatukset muuttuu elaman mukana :)
 
Huomenta =) ? Ite herasin vasta tunti sitten :LOL:

Viikonloppu alkaa olla ohi, onneksi mulla on viela huomenna lomaa :) Eilen tein hirveen siivoustyon, nyt on ihanaa ku on vahan siistimpaa :)

Hyi etta nain ihan hirveeta unta yolla : s Jattakaa lukematta jos ette kesta ; Olin jossain paikassa jossa oli hirveasti ruumiita. Siina sitten joku henkilo paatti ketka armahdetaan ja ketka syodaan. Menin sen jalkeen keittioon jossa oli elavia vauvoja! Ja niista tehtiin ruokaa :'(
Siina sitten katselin kun niita leikeltiin. Ihan hirvea uni, miks olen ruvennu nakemaan jotain painajaisia vauvoista : s Viimeksi nain sellasta, etta minulla oli jo oma lapsi ja hoidin hanta, mutta kaikki minka tein meni aina jotenkin pieleen! Esim. kun vaihdoin vaippaa niin se vaippa muuttu yhtakkia joksiki pieneksi paperinpalaksi jne. En pida tallasista unista :$ Tuo viimeoinen oli kylla kamalin painajainen aikoihin : s Hyva etten itkeny kun herasin. :'(


Toivottavasti ensi yona on mukavemmat unet! Nyt rupean nauttimaan ihanasta sunnuntaista, ulkona paistaa aurinko :)
Kaikille haluan toivottaa onnea ensi viikon punnitukseen ja plussatuulia <3
 
Mukava viikonloppu!

Kylläpä on ollut mukava viikonloppu pitkästä aikaa. Todella rentouttava. Ihanaa. Olen jotenkin onnistunut jopa aktivoitumaan laihdutusajatusten saralla. Olen vaan jotenkin ihan putkiaivo :LOL: Nimittäin siksi, että en osaa ajatella tätä laihdutusta ja vauva-asiaa rinnakkain. Joko sitä vauvaa pitäisi tehdä tosissaan tai sitten laihduttaa, mutta yhdistäminen on hankalaa. Mietinkin miten olette muut ajatelleet raskautumisen jälkeisen kilojen vahtimisen. Voiko raskaana vielä laihduttaa? Periaatteessa ei, mutta kun minulla on vain kaksi vaihdetta 1. laihdutus tai 2. järkky mässäys. Eikä tuo laihdutuskaan mitään tehokasta ole, joten ehkä sitä voisi jatkaa raskaanakin?? Se olisi varmasti lähempänä sellaista normaali-ihmisten ruokavaliota kuin tuo kakkosvaihtoehto. Eli tästä päästään lopulta sellaiseen ajatukseen, että ehkä raskautumisen ja laihdutuksen voisi kuitenkin yhdistää eikä ne sulje pois toisiaan. Huomenna aion puntarille vaikka pelottaa :kieh:

Nyt keskityn laihdutukseen ja viikon päästä selviää vauvahommatkin. Voi vitsi jos olisikin onnistanut :heart:

Uuteen viikkoon kaikille tosi kovasti laihdutustsemppiä ja vauvaonnea myös.

Drakonia: Olipa tosi hurja uni. Ei varmaan kiva tunne herätä tuollaisesta. Itse en näe kovin pahoja unia, mutta hiukankin ahdistavat ovat yöllä vielä paljon ahdistavampia kuin miltä ne aamulla tuntuvat.
 
ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE

Piglet...............kp4/29.............yk11 km. jlk.
Hope73...........kp5/27-28........yk4....(-)3.6kg/20kg
drakonia...........kp12/n.30........yk1.....(-)4.5kg/20kg
kiharapää.........kp13/32-35......yk13
Meritähti...........kp17/35...........yk5
kiukkutäti.........kp18/30-34.....yk17
Lumo...............kp19/28-35.....yk1
Nasunen-82.....kp19/28..........yk18
yöperhonen.....kp20/23-25......yk8
johanna83.......kp24/31...........yk6
syttis...............kp27/?.............yk8



TOISTA TOIVOVAT

tii-tikkä...........kp4/28-33........yk29
Selis...............kp16/30............yk6....(-)2.1kg/15kg
Sokeripulla......kp19/30-45......yk2
Härveli............kp51/30............yk?



KOLMATTA TOIVOO

tikruliini..........kp12/37.............yk3....(-)5kg/10kg
Emmama......kp24/28-33........yk3....25kg
Piijuska-78....kp26/28-32........yk4...(-)4kg/25kg
pisita.............kp27/28-38........yk3
jojo369.........kp31/30-35.......yk?....(-)15.6kg/45kg



NELJÄTTÄ UNELMOI

Lilo................kp19/?.................yk3



VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73......kp10/31............yk4
Sinderella......kp13/28-30.......yk4...(-)1.9kg/25kg



KUUDETTA KUUMEILEE

Bianca72........kp8/?...............yk?
Aavikkoruusu..kp17/28-32.......yk25...45kg



MUKANA MYÖS

papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava

~~PLUSSANNEET~~

LillaGubben :flower:
Heidsu :flower:
Sompio :flower:

ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!!!
 
Selis , mulle sai laittaa sen miinus kilo yheksänsataa!

Ihan totta on ettei kannata masentua vaikka puntari näyttää välillä suurempia lukuja ku välillä. Kokonaissuunta ratkaisee. Mulla on sekä terveyskortissa että kiloklubissa painokäyrät näkyvillä. Ne menee välillä ylöspäin ja välillä taas alaspäin, mutta loppusuunta on kuitenki laskusuuntainen. Hmmm, tulikohan sekava selostus?

Täällä beiberintamalle kuuluu lähestyvä h-hetki...
 
Oho, me oltiin tiputtu kakkos sivulle saakka. Kiukkutädillä on hienosti paino tippunut, onnea :flower: .

Mä oon tänään hiukan vielä lipsunut, mutta huomenna alkaa taas tiukka linja syömisen kanssa. Oli railakas laivareissu ja hyvin tuli syöty.... Nyt on tullu painoon plussaa, jaiks.
 
Piti vielä kommentoida että drakonia oli kyllä nähnyt pelottavia painajaisia, huih.

Emmama, mulla on kanssa vaikeet toi laihdutus kun tosi helpolla karkaa käsistä ihan hirmuiseen mässäilyyn. Nyt täytyy taas yrittää ottaa itteensä niskasta kiinni!
 
ENSIMMÄISTÄ KUUMEILEE

Piglet...............kp5/29.............yk11 km. jlk.
Hope73...........kp6/27-28........yk4....(-)3.6kg/20kg
drakonia...........kp13/n.30........yk1.....(-)4.5kg/20kg
kiharapää.........kp14/32-35......yk13
Meritähti...........kp18/35...........yk5
kiukkutäti.........kp19/30-34.....yk17
Lumo...............kp20/28-35.....yk1
Nasunen-82.....kp20/28..........yk18
yöperhonen.....kp21/23-25......yk8
johanna83.......kp25/31...........yk6
syttis...............kp28/?.............yk8



TOISTA TOIVOVAT

tii-tikkä...........kp5/28-33........yk29
Selis...............kp17/30............yk6....(-)2.1kg/15kg
Sokeripulla......kp20/30-45......yk2
Härveli............kp52/30............yk?



KOLMATTA TOIVOO

tikruliini..........kp13/37.............yk3....(-)5kg/10kg
Emmama......kp25/28-33........yk3....25kg
Piijuska-78....kp27/28-32........yk4...(-)4kg/25kg
pisita.............kp28/28-38........yk3
jojo369.........kp31/30-35.......yk?....(-)15.6kg/45kg



NELJÄTTÄ UNELMOI

Lilo................kp20/?.................yk3



VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73......kp11/31............yk4
Sinderella......kp14/28-30.......yk4...(-)1.9kg/25kg



KUUDETTA KUUMEILEE

Bianca72........kp9/?...............yk?



MUKANA MYÖS

papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava

~~PLUSSANNEET~~

LillaGubben :flower:
Heidsu :flower:
Sompio :flower:

ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!!!


 
Heippa rallaa,

Pikaisesti kommentoimaan ennen nukkumaan menoa. Kiitos onnitteluista, nyt sitä ollaan taas vuotta viisaampia.

Ovista en ole vielä pongannut. Nippaillut on kyllä masussa siihen tyyliin, että jotain uskoisin olevan meneillään, mutta ovisplussaa en ole tikkuun vielä saanut. En kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon, viimeksi ovisplussa tuli kp19.

Ukko-kulta vain on kipiänä, joten vähän mietityttää miten käy...jotenkin taas masentaa ja tuntuu että ei tästä mitään tule... :/
Välillä oon toiveikas ja välillä tuntuu, että en mä saa koskaan omaa vauvaa... että ehkä sit adoptoidaan tai jos vaikka hoidoilla onnistuis. Ja sit tulee mieleen, että ei ne meitä hoitoihin ota kun mä olen niin iso. Ja että adoptiojono on Suomessa kait viisi vuotta ja ulkomailta ei saa vauvaikäistä adoptoitua ja se on kait kallistakin...ja ja ja.... HUOH!
Hulluksihan tässä tulee :ashamed: Pyöriikö muilla koskaan tällaisia ajatuksia päässä?

Mitäs mun piti kommentoida...jaa niin drakonia mäkin näen välillä tosi inhottavia painajaisia, ja muutenkin sellaisia ihan sekopäisiä unia...toi oli kyllä inhottava uni.

Ja Emmama mä jatkoin viimeksi laihduttamista raskaanakin, koska ylipainoa oli niin paljon ettei haittaa vaikka raskauden aikana tippuisikin (neuvolassa olivat samaa mieltä ) Samanlailla olin järkeillyt kuin sinä, että tämä "laihdutus-ruokavalio" on lähempänä normaalia ja parempi kuin mun aiempi "normi-syöminen" .
Täähän on niin lähtökohdista kiinni, lievästi ylipainoisen ei käsittääkseni missään nimessä pitäisi raskaana ollessa laihduttaa. Neuvolassa onneksi osaavat neuvoa.

Mitäs sitten...sori jos unohdin jonkun, joka ansaitsi erityismaininnan. Mä olen tällainen valopää... :whistle:

Mutta tsemppiä leidit laihdutukseen ja plussapuhureita koko poppoolle! :wave:

-Meritähti-
 

Yhteistyössä