Gallup: Kuinka paljon säästössä rahaa ja ikä?

  • Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
21v Ei yhtään säästössä ja pikavipit ulosotossa.. Saattaa jonku aikaa siis mennä vielä miinuksen puolella.. Sitä kun 18 vuotiaana olin niiiin aikuinen ja panin elämäni ranttaliksi.. :/
 
"höpöhöpö"
Alkuperäinen kirjoittaja ja pöh;27731467:
Jaa... no kannattanee vaihtaa pankkia. Itse olen 117000e säästöillä/sijoituksilla Sampossa, eli nykyisin Danske Pankissa private asiakas. Jos tuolla säästöllä ei s-leikkipankissa saa kunnon kohtelua, niin vaihda nyt hyvä ihminen pankkia. Sampossa saat hyvin henkilökohtaisen palvelun, punaiset matot ja kuohuvaa, kun haluat tulla käymään. Eikä tarvitse itse "haluta tulla käymään", kun ne soittaa puolivuosittain että tulehan piipahtamaan ja ottamaan kuohuvaa.

Valitse pankkisi paremmin!
En minä ole S-pankissa, muuten kuin noilta kertyneiden bonusten osalta. Ihan oikeassa pankissa ovat säästöt, mutta sitä pun mattoa ei vaan ole näkynyt.
 
Tarkanmarkanmies
Pitipä nostaa tämä uudelleen, kun satuin tähän ketjuun törmäämään.
Jos asiat hoitaa nuoresta asti fiksusti, niin tämä voi olla tulos 40 vuotiaana. 10 000€ käteistä, 40 000€+13 000$ pörssissä. Kaksi velatonta sijoitusasuntoa, noin 250 000€ arvoiltaan. Sitten tietysti rivaria ja autoa alla. Puolisolla en tiedä mitä hirmuomaisuuksia tileillään hautoo :) Pojallakin 2v on säästötilillään pari tonnia, pikkasen lisää vielä ja ETF rahastoon, niin poika voi pian osallistua omiin tarhamaksuihinsa :)
Tämä kaikki jota itse pidän ihan normaalina omaisuutena 40 vuotiaalle, on hankittu täysin itse, tekemällä töitä kellot ympäri, sijoittamalla ja olemalla saita. Nyt voi jo vähän hölläillä...
 
nuori työntekijä
18 vuotiaana oli tilillä 7 000e. Kaikki mahdolliset stipendit, lahjarahat, kesätyörahat ym talletettu. Tuolloin sain vasta tilin käyttöoikeuden.

24 vuotiaana noin 3 000 e. Valmistuin koulusta, opintolainaa 0e.

nyt 32 vuotiaana 17 000.
 
pihimys
26v ja meni just 20 000 € raja rikki, jess :D
Saas nähdä kuinka äkkiä lähtee tili tyhjenee kun jään kotiin lasten kanssa. Eka nyt mahassa, ja jännittää että miten paljon oikeasti pikkulapsiperheessä sitä rahaa menee...

Mies on ikävä kyllä sellanen tili tuli tili meni -ihminen :( Eli yhteisiä säästöjä ei ole. Talosta noin 30% maksettu.
 
Pari tuhatta yhteisellä tilillä. Nekin menee taloon jossain vaiheessa. Säästetään aina jonkin verran ja tehdään remppa. Vuosittain tarkoitus tehdä joku nurkka uusiksi. Esim. Tänä vuonna vaihtuu ulko-ja sisäovet sekä tiivistellään ja lisätään villoja katolle. Seuraavana vuonna on käyttövesiputket remontti ja kylpyhuoneen uusiminen kokonaan (tähän uppoaa nykyiset ja tulevan vuoden säästöt ja voi olla että lainaakin otetaan)."Säästöä" on sitten aikanaan maksettu talo jota on hyvin pidetty.


Keskituloinen pariskunta ei voi säästää ja kunnostaa yhtäaikaa jos meinaa elää edes jotenkin mukavasti lapsiakin huomioiden, joten varallisuutta kerätään pitämällä talo edes jonkin arvoisena.
 
"noo"
[QUOTE="vieras";27730625]Mulla on palkkatulo keskimäärin 6500e/kk, mitä pidän itse hyvänä. Olen ainakin omasta mielestäni hyväpalkkainen. En ymmärrä mistä ihmiset säästää vai mikä mun elintason kustannuksia vaivaa. Talo ei maksa kuin 250 000e, auto 25 000e... noita siis lyhennän. Ei pitäisi olla paha ja kämppä tottakai yhdessä vaimon kanssa.

Mitään ei mulla silti ikinä jää säästöön. Säästötilillä on se 15 000e hätävara, joka on siellä ollut jo vuosia. Sijoittaminen ei kiinnosta pätkääkään ja ei sitä kyllä palkkatyölläkään rikastu.

Jotain mä teen väärin... no sen tiedän, että ravintoloissa tulee vähän käytyä ja olutta juotua... mutta mutta..[/QUOTE]


Enpä nyt tiedä, onko tämä kenenkään oikea tilanne, vai keksitty. Mutta joka tapauksessa tämä tuntuu olevan oikeastikin ongelma: että ei saada säästöön, vaikka olisi hyvät tulot. Siihen on yksi hyvä lääke: päätä säästösumma ja siirrä se säästötilille HETI PALKKAPÄIVÄNÄ. Näin sitä ei voi käyttää.

Jos oikeasti tuntuu siltä, että rahat ei riitä (mikä 6500 € tuloilla kuulostaa vähän epäuskottavalta...), niin voi tietysti ennen säästämispäätöstä kerätä kuukauden pari kaikki kuitit yhteen paikkaan ja laittaa ne sitten exceliin/ ruutuvihkoon. Siitä kannattaa kriittisesti tarkastella, että mihin ne rahat menevätkään ja mikä näistä menorei'istä olisi ehkä tukittavissa. Onko kaikki hankittu tosiaan aivan ehdottoman tärkeää? Voisiko jossain kohti säästää? Onko kaikki pakko hankkia uutena jne.
 
2+2 perhe
Meillä ei ole säästöjä kuin yhteensä jotain 10.000€. Sitten on asunto jonka arvo on tällä hetkellä noin 250 000€, siitä lainaa jäljellä 40 000€. Miten toi sitten lasketaankaan.

Ikää meillä on toisella vähän alle 40v ja toisella vähän yli 40v.
 
nipsuja
Päälle 40 v molemmat. Keskivertoa paremmat palkat. Säästöjä 0 e. Iso talo, mökki ja lainoja on. En näe järkeä makuutella rahoja tileillä. Aina on selvitty yllättävistäkin menoista, tilien saldo vaihtelee 0 - 10 000.
 
työtön luuseri
minäpäs en säästä rahaa koska RAHA on KÄYTTÖÄ VARTEN. NIIN! muistakaa se, ihmiset! miksi pitäisi säästää, vanhuuteen? tai parin vuoden päähän, tai edes kuukauden? voin olla silloin jo kuollut. JOS ON RAHAA, KÄYTÄN SEN HETI. HETI. NIIN, nautin siitä, ostan esim uuden paidan, hienon korun tai suklaata.

niin ja olen 22 vuotias
 

Yhteistyössä