Gallup: Kuinka paljon säästössä rahaa ja ikä?

  • Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti
köyhis
29v. Säästötilillä 500€ ,eläkesäästötilillä 3000€, talolainaa jäljellä 120t, tönön arvo 230t, autoista ei velkaa, niiden arvo tällähetkellä yhteensä n.15t. En ole koskaan ollut säästäväinen, vaan elänyt hetkessä ja tuhlannut sen suurempia miettimättä.. Duunareita ollaan molemmat, perintöjä ei olla saatu, eikä tulla saamaankaan, eli ihan itse omaisuutta kerrytetään, ei mietitä mitään tulevia perintöjä, koska siinävaiheessa kun lapsemme meidät perii ovat he todennäköisesti jo itsekkin eläkkeellä.. Autan lapsiani aikuisina olemalla rakastava äiti, jonka kodin ovet ovat aina avoinna tapahtuipa mitä hyvänsä.
 
Juupajoo
Ikää löytyy 25v

Omaisuutta 450t€
Lainaa 150t€

Voitolla siis ollaan 300t€

Saan sitten luultavasti 10v päästä perinnön ja se tulee luultavasti olemaan 800t€ luokkaa eli aika varmasti miljonääri ennen 40
 
Lääkäri
Heitän paljon keikkaa ympäri suomen, tällä hetkellä Levillä, tienaan bruttona 8000-12000e/kk mutta tuon enempää ei ole säästössä. 40000e arvoinen Skoda on kyllä velaton. Sitä kun on viriili poikamies ja vasta kolmekymppinen niin rahaa saattaa palaa viikonloppuisin jopa 2000e :(
Pitäis opetella säästämään.
 
vie ra ss
39 v. Käyttötilillä n. 12 000-13 000e. Rahastoissa ja osakkeissa n. 50 000e. Velaton asunto, arvo nyt ehkä 150 000e.

Pienituloisesta duunariperheestä olen 17-vuotiaana omilleni lähtenyt, ei perintöjä tai saatua rahaa. Yliopistokoulutuksen hankin ja olen töissä teollisuudessa, jossa palkat ihan hyvät. Kaksi kertaa olen ollut lapsen kanssa kotona noin vuoden ja nytkin teen lyhennettyä viikkoa, että jää aikaa perheelle.

Säästäminen on, ihan niinkuin laihtuminenkin, matematiikkaa. Jos menot ovat pienemmät kuin tulot, jää rahaa säästöön. Jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.
 
jei
33 ikää. Sijoitusasunto, varmaan 20 000 saisi voittoa, jos sen möisi. Pankissa ei pahemmin rahaa ole, vajaat 3 tonnia rahastoissa. Menin työelämään vasta 28-vuotiaana ja olen tehnyt ns. paskahommia, joista olen tienannut 1200-1700 euroa/kk.
 
leuka mononen
Pari vuotta sitten sain 70 tonnin perinnön ja kaikki on tuhlattu matkusteluun , naisiin ja makeaan elämään. Matkusteluun olen elämäni aikana laittanut omakotitalon verran rahaa, tavoite on se, että kuollessa jää sen verran että hautauskulut kattaa ei yhtään enempää. Mitä niitä rahojaan muille jättää.
 
"munamies"
Pari vuotta sitten sain 70 tonnin perinnön ja kaikki on tuhlattu matkusteluun , naisiin ja makeaan elämään. Matkusteluun olen elämäni aikana laittanut omakotitalon verran rahaa, tavoite on se, että kuollessa jää sen verran että hautauskulut kattaa ei yhtään enempää. Mitä niitä rahojaan muille jättää.
Juuri näin olen itsekin elänyt. Jos ei ole lapsia niin mitä helvetin järkeä säästää...
 
"Säästäjä"
ikää 49v ja velaton rivari, 3x lomaosake ja noin 143 000 e säästössä (taalloina, osakkeissa, tilillä) sekä lisäksi 86 000 e eläkesäästössä.

Itse säästän hyvästä palkasta osan ja tavoite on päästä nuorena ' eläkkeelle'
 
Kattomän
Kun katsoo tätäkin ketjua niin todella moni tuntuu makuuttavan isoja summia rahaa tilillä, inflaatio nakertaa koko ajan summaa pois JA samaan aikaan rahastot ovat tuottaneet ennätyksiä.
 
Jipikayee
[QUOTE="nainen";30578790]Niin, mitä eroa on lauseella: "Viime vuonna osakkeista sai yleisesti 20-30% tuottoja mutta samaa ei välttämättä ole luvassa tälle vuodelle." kuin sillä että on olemassa muutamia osakkeita ja indeksejä, joissa kasvu on ollut tuota luokkaa?

Tunnetko ketään sijoittaajaa, joka olisi tienannut "yleisesti osakkeilla 20-30%" viime vuonna? Et varmana tunne, koska sijoittajat aina hajauttavat.

Yleensa se osakesalkun vaikka twr-tuotto on jotaki alle 10%.[/QUOTE]

Hep mä tunnen ;)
Tosin ei kyllä riitä tuo 20-30% mihinkään
Salkussa.
1. Scanfil
2.Eb
3. Nokia
4.SSH Communications Security Oyj
Rahastoina mulla on
1. Seligson Pohjois-amerikka
2. Seligson Pharma
3 25 brands

Ollut viimeinen 3v melko sairasta kyytiä kaikille noilla 8)
 
"Elvis"
45 v, lainaa n. 240t, kämpän arvo n. 500t, osakesalkussa ja rahastoissa n. 250t, tilillä n. 130t (josta osa tulee menemään pian sijoituksiin). Ja kyllä, osakkeilla on viimeiset 3 vuotta saanut helposti +20% tuottoja mutta toki se ei jatku ikuisesti. Mutta niin pitkään kun lainojen korot näin alhaalla, saa pelkällä osingoilla kymmenkertaisen tuoton - eli lainaan ei kosketa ennenkuin korot alkaa nousta...
 
Smoke
[QUOTE="munamies";30592036]Juuri näin olen itsekin elänyt. Jos ei ole lapsia niin mitä helvetin järkeä säästää...[/QUOTE]

Ilman rahaa on vaikea ostaa mitään, ja ilman säästämistä ei ole rahaa.
 
Meillä näin
Säästötilillä 40000€, asuntojen arvo yhteensä 700000€, eläkesäästöissä yhteensä 30000€, lapsilla 15000€ per lapsi ja sitten on joitakin kymmeniä tuhansia erilaisissa osakesäästöissä.
Ja käyttötilillä 10000€.

Itse en ole ollut palkkatöissä kuin elämäni aikana ehkä yhteensä kaksi vuotta ja ikää 37-v. Vanhemmat aina maksaneet kaiken ja itse omat tienatut rahat, lahjarahat suoraan tilille. Niitä on sijoitettu sitten tuottoisasti. Mieheni tienaa ihan normaalisti, mutta ei ole lainaa ja on vuokratuloja, niin pärjätään. Ja aina laitetaan vähän säästöön. Kulutetaankin paljon, esim matkustellaan 3-5 kertaa vuodessa ja ravintoloissa sekä merkkivaatteita. Sitten kun itse menen töihin, niin saadaan enemmän säästöön.
 
"Säästöpossu"
Ikä: 23 / ASP - tilillä 25 000 € = 5 vuoden säästämisen tulos.
Toinen säästötili: about 2000 €

Opiskelen ja käyn töissä.

Lopputulos: ensi asunnon pohdinta alkaa olla tässä päällä. :)
 

Yhteistyössä