Gallup: Kuinka paljon säästössä rahaa ja ikä?

  • Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti
"xXx"
29v ja omia säästöjä 1200€, yhteisiä miehen kanssa lisäksi kolmisen tonnia. Juu, enempikin voisi olla mutta on nuokin tyhjää parempi jos jotain yllättävää sattuu. Tavoitteena säästää toiset neljä tonnia, sitten vois tehdäkin noilla rahoilla jotain.
 
"vieras"
Mulla on palkkatulo keskimäärin 6500e/kk, mitä pidän itse hyvänä. Olen ainakin omasta mielestäni hyväpalkkainen. En ymmärrä mistä ihmiset säästää vai mikä mun elintason kustannuksia vaivaa. Talo ei maksa kuin 250 000e, auto 25 000e... noita siis lyhennän. Ei pitäisi olla paha ja kämppä tottakai yhdessä vaimon kanssa.

Mitään ei mulla silti ikinä jää säästöön. Säästötilillä on se 15 000e hätävara, joka on siellä ollut jo vuosia. Sijoittaminen ei kiinnosta pätkääkään ja ei sitä kyllä palkkatyölläkään rikastu.

Jotain mä teen väärin... no sen tiedän, että ravintoloissa tulee vähän käytyä ja olutta juotua... mutta mutta..
 
"elli"
HIRMUISIA säästöjä monella. 120 000? ei ihan varmaan ole palkkatyöstä sivuun laitettu. Ilmeisesti perintöjä? Meillä säästössä yhteensä n. 10 000€. Kumpikin käy töissä ja kaksi lasta. Ollaan eletty tosi tiukilla kun mies nuoruudessa hölmöillyt ja siitä lainaa jäänyt.
 
"vieras"
[QUOTE="elli";27731099]HIRMUISIA säästöjä monella. 120 000? ei ihan varmaan ole palkkatyöstä sivuun laitettu. Ilmeisesti perintöjä? Meillä säästössä yhteensä n. 10 000€. Kumpikin käy töissä ja kaksi lasta. Ollaan eletty tosi tiukilla kun mies nuoruudessa hölmöillyt ja siitä lainaa jäänyt.[/QUOTE]

No tämä on nettikeskustelu... haloo... on varmasti ihmisiä, joilla on 120te säästössä, mutta harvinaisia ovat. Se kellä tuollainen summa on säästössä, on pankin private panking -asiakas. Saa punaista mattoa ja kupin kuohuvaa...

Suurimmalla osalla suomalaisista ei tutkimusten mukaan ole lainkaan säästöjä. Alle puolella on se noin 2 x nettopalkan verran. Sitten on se pieni osa jolla on enemmän kuin tuon 2 x nettopalkka.
 
"höpöhöpö"
[QUOTE="vieras";27731367]No tämä on nettikeskustelu... haloo... on varmasti ihmisiä, joilla on 120te säästössä, mutta harvinaisia ovat. Se kellä tuollainen summa on säästössä, on pankin private panking -asiakas. Saa punaista mattoa ja kupin kuohuvaa...

Suurimmalla osalla suomalaisista ei tutkimusten mukaan ole lainkaan säästöjä. Alle puolella on se noin 2 x nettopalkan verran. Sitten on se pieni osa jolla on enemmän kuin tuon 2 x nettopalkka.[/QUOTE]

Mitään punasia mattoja ei kyl oo näkynyt. Säästöjä 133 000 euroa ja S-pankissa hitusen alle 5000 euroa. Ja ikää alle 40 sekä minulla että miehellä.
 
ja pöh
[QUOTE="höpöhöpö";27731414]Mitään punasia mattoja ei kyl oo näkynyt. Säästöjä 133 000 euroa ja S-pankissa hitusen alle 5000 euroa. Ja ikää alle 40 sekä minulla että miehellä.[/QUOTE]

Jaa... no kannattanee vaihtaa pankkia. Itse olen 117000e säästöillä/sijoituksilla Sampossa, eli nykyisin Danske Pankissa private asiakas. Jos tuolla säästöllä ei s-leikkipankissa saa kunnon kohtelua, niin vaihda nyt hyvä ihminen pankkia. Sampossa saat hyvin henkilökohtaisen palvelun, punaiset matot ja kuohuvaa, kun haluat tulla käymään. Eikä tarvitse itse "haluta tulla käymään", kun ne soittaa puolivuosittain että tulehan piipahtamaan ja ottamaan kuohuvaa.

Valitse pankkisi paremmin!
 
Professional Griefer
21v/ ~6500 + rahastoissa jotain ~1800. Asunnoissa myös pätäkkää kiinni. Suunnitellaan noin puolen vuoden oleilua ulkomailla, siihen nuo käteissäästöt varmaan meniskin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27731367]No tämä on nettikeskustelu... haloo... on varmasti ihmisiä, joilla on 120te säästössä, mutta harvinaisia ovat. Se kellä tuollainen summa on säästössä, on pankin private panking -asiakas. Saa punaista mattoa ja kupin kuohuvaa...
[/QUOTE]

Ei kyllä vielä tuolla summalla pääse priva-asiakkaaksi ainakaan meidän pankissa. 200 000 e on se raja meillä. Eikä silloin ehkä puhuta säästöistä, vaan varallisuudesta. Ihan hulluutta on tällä korkotasolla makuuttaa parin tonnin päivittäishätävarasummaa enempää millään säästötilillä.
 
vvvieras
[QUOTE="vieras";27732453]Ei kyllä vielä tuolla summalla pääse priva-asiakkaaksi ainakaan meidän pankissa. 200 000 e on se raja meillä. Eikä silloin ehkä puhuta säästöistä, vaan varallisuudesta. Ihan hulluutta on tällä korkotasolla makuuttaa parin tonnin päivittäishätävarasummaa enempää millään säästötilillä.[/QUOTE]

Oisko sulla antaa konkreettisia esimerkkejä mihin rahat kannattaa sijoittaa?
 

Yhteistyössä