G:Tuskallisin/karmein tutkimus/hoitotoimenpide jossa oot ollut?

  • Viestiketjun aloittaja Mikähän olis
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tulehtuneen viisaudenhampaan "hoito". Eli kun sitä ei voitu heti poistaa, niin siihen laitettiin joku väliaikaispaikka tai jotain muuta ainetta suojaksi ettei tuntuisi kipua. Hammaslääkärin piti porata kolme kertaa hammasta. Ja jokaisella kertaa pystyi porata tasan sekunnin eli yhteensä kolme sekuntia. Puudutetta laitettiin kolme tai neljä annosta, joka ei auttanut vähääkään.

Oli tunne, että lennän samantien kattoon, niin perhanasti sattui. Tärisin tunnin verran toimenpiteen jälkeen sen verran karmea kipu se oli.
 
vieras
Murtuneen sormen kynnen puhkaisu. Kynnen alle oli siis kertynyt verta ja lääkäri päätti poistaa painetta tekemällä kynteen neulalla reiän. Yleensä neula kuumennetaan hehkuvaksi, jolloin se uppoaa kynteen ilman voimaa. Tämä lääkäri ei saanut kuumenninta toimimaan, niin painoi vaan voimalla.
 
...
Minua vaivasi kaksi vuotta jatkuva hiiva ja kutina alapäässä, kaksi vuotta joka ilta.. Lääkkeet ei auttaneet yhtään , ruokavalion muutos ei auttanut.. Kerran gyne otti koepaloja, se oli ok, mutta sitten kun se päätti laittaa sinne jotain happoa että voi mikroskoopilla tutkia ihon ja limakalvojen pintaa, en nyt muista sen toimenpiteen nimeä, niin se on elämäni kauhein kokemus... Huusin ja itkin, tuntui kun paikat olisi sytytetty tuleen tai syövytetty. Lääkäri ja hoitajat oli ihmeissään, eivät olleet koskaan nähnyt vastaavaa. Se oli siis jotain aivan kauheaa.., en toivo edes sitä pahimmalle vihamiehellenikään. Ja mitään syytä ei oireisiini löytynyt, vain lähete hyksiin ja pohjoisessa asun, aika pitkä gyne matka.. Ja omatoiminen etsiminen ja tutkiminen tuotti tulosta; apteekista löysin pesunestettä joka vei vaivan pois, eli ph arvot oli sekaisin. Ja lääkärit ei tienneet mikä minua vaivasi...
 
Yam
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minua vaivasi kaksi vuotta jatkuva hiiva ja kutina alapäässä, kaksi vuotta joka ilta.. Lääkkeet ei auttaneet yhtään , ruokavalion muutos ei auttanut.. Kerran gyne otti koepaloja, se oli ok, mutta sitten kun se päätti laittaa sinne jotain happoa että voi mikroskoopilla tutkia ihon ja limakalvojen pintaa, en nyt muista sen toimenpiteen nimeä, niin se on elämäni kauhein kokemus... Huusin ja itkin, tuntui kun paikat olisi sytytetty tuleen tai syövytetty. Lääkäri ja hoitajat oli ihmeissään, eivät olleet koskaan nähnyt vastaavaa. Se oli siis jotain aivan kauheaa.., en toivo edes sitä pahimmalle vihamiehellenikään. Ja mitään syytä ei oireisiini löytynyt, vain lähete hyksiin ja pohjoisessa asun, aika pitkä gyne matka.. Ja omatoiminen etsiminen ja tutkiminen tuotti tulosta; apteekista löysin pesunestettä joka vei vaivan pois, eli ph arvot oli sekaisin. Ja lääkärit ei tienneet mikä minua vaivasi...
vissiin kolposkopia... ja etikkaa mitä sinne sivellään.... yöks
 
lissu
Tää on kyl synnytyksen jälkiseuraus mutta tätä ei oo tainnu tapahtua kellekään muulle ku mulle. Mun emättimen suu kuroutui umpeen, ja karmeinta oli se kun se revittiin auki. Revittiin, ei leikattu. Ja luonnollisesti tätä tapahtumaa seurasi liki 10 silmäparia, ikäänkuin mulla ei olis ollu jo valmiiksi ihan raiskattu olo.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
poskionteloiden punkteeraus, sen jälkeen en ole enää poskionteloitani lääkärissä käyny näyttämässä vaan olen kitkutellu kaksiviikkoa aina kotona.
Olisit kieltäytyny siitä. Itse kieltäydyn ja oon aina saanu antibioottikuurin.
 
mm
Selkäydinnäytteen ottaminen on mun listalla ehdottomasti ensimmäisten joukossa.

Spinaalipuudutusta en ota enää ikipäivänä.. Onneksi olen saanut leikkauksissa tuon yhden kokemuksen jälkeen aina nukutuksen. Veikkaan tosin että kyse oli lääkärin ammattitaidottomuudesta että tuo jätti kammon, monihan sanoo ettei tunnu missään tuo.

Mulla on niin korkea kipukynnys kuitenkin et aika paljon saa tehdä kipeää että kammo jää..
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
Aika outoa mun mielestä. Missä tehtiin?
No siis kyllä vaan on ihan Taysissa tapana tehdä lapsillekin ilman nukutusta. Kaverin lapsella Crohnin tauti ja kolme kertaa tähystetty ihan hereillä ollessa. Ja on kuulemma ihan käytäntö jo senkin takia, että nukutus aina itsessään on riski.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
Aika outoa mun mielestä. Missä tehtiin?
No siis kyllä vaan on ihan Taysissa tapana tehdä lapsillekin ilman nukutusta. Kaverin lapsella Crohnin tauti ja kolme kertaa tähystetty ihan hereillä ollessa. Ja on kuulemma ihan käytäntö jo senkin takia, että nukutus aina itsessään on riski.
Ihan tosi? Mulla on Colitis ulcerosa ja Tyksissä tähystettiin. Eivät tosiaan edes ehdottaneet että tehtäisiin ilman nukutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
poskionteloiden punkteeraus, sen jälkeen en ole enää poskionteloitani lääkärissä käyny näyttämässä vaan olen kitkutellu kaksiviikkoa aina kotona.
Olisit kieltäytyny siitä. Itse kieltäydyn ja oon aina saanu antibioottikuurin.
Ei ne antibiootit aina auta. Mulla punkteerattiin toissa vuonna yhteensä 9 kertaa kun antibiootit ja nenätipat sun muut ei auttaneet. Lopuksi sitten leikattiinkin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
poskionteloiden punkteeraus, sen jälkeen en ole enää poskionteloitani lääkärissä käyny näyttämässä vaan olen kitkutellu kaksiviikkoa aina kotona.
Olisit kieltäytyny siitä. Itse kieltäydyn ja oon aina saanu antibioottikuurin.
Ei ne antibiootit aina auta. Mulla punkteerattiin toissa vuonna yhteensä 9 kertaa kun antibiootit ja nenätipat sun muut ei auttaneet. Lopuksi sitten leikattiinkin...
Jos mulla olis niin huono tuuri niin ilman troppeja en kyllä alkais siihen hommaan ja piste. Lääkärissä saa kyllä lääkkeet ja vaikka nuijanukutuksen kun vaan osaa vaatia.
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
Aika outoa mun mielestä. Missä tehtiin?
No siis kyllä vaan on ihan Taysissa tapana tehdä lapsillekin ilman nukutusta. Kaverin lapsella Crohnin tauti ja kolme kertaa tähystetty ihan hereillä ollessa. Ja on kuulemma ihan käytäntö jo senkin takia, että nukutus aina itsessään on riski.
Ihan tosi? Mulla on Colitis ulcerosa ja Tyksissä tähystettiin. Eivät tosiaan edes ehdottaneet että tehtäisiin ilman nukutusta.
Kyllä on ihan taivahan tosi. Ja lapsi pelkää ihan hysteerisenä toimenpidettä, joka tehdään siis kuulemma ihan säännöllisesti hälle tuon sairauden takia. Rauhottavia toki annetaan, mutta nukuteta kuulemma ihan herkösti ei. :/
 
myöskin kaikkea kärsinyt
oikeesti ihan kauheeta mitä ihmiset ovat kokeneet :O minulla on ollut sellainen luulo että vain itselläni voi olla noita karmeita kokemuksia roppakaupalla, on sitä muillakin. Näitä en osaa laittaa kipeys järjestykseen elikkä viisauden hampaan poisto kun hammas ei puutunut, veripahkun imeminen vatsapeitteiden läpi ilman puudutuksia tietenkin, si-nivelen kortisoni piikki, isovarpaan kynnen irtoaminen kokonaan iskun seurauksena, lasin hajoaminen käteen, magneettikuvaus selällään kun selkä oli jumalattoman kipeä ja piti maata paikoillaan, itkin ja tärisin koko ajan.
 
Never again
Munasarjapunktio lapsettomuushoitojen yhteydessä Avaklinikalla. Vastaava toimenpide julkisen puolen sairaalassa puudutettuna ei tuntunut juuri miltään mutta Avalla ei saanut puudutetta ja tökkiminen kesti 45 tuskallista minuuttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
poskionteloiden punkteeraus, sen jälkeen en ole enää poskionteloitani lääkärissä käyny näyttämässä vaan olen kitkutellu kaksiviikkoa aina kotona.
Olisit kieltäytyny siitä. Itse kieltäydyn ja oon aina saanu antibioottikuurin.
Ei ne antibiootit aina auta. Mulla punkteerattiin toissa vuonna yhteensä 9 kertaa kun antibiootit ja nenätipat sun muut ei auttaneet. Lopuksi sitten leikattiinkin...
Jos mulla olis niin huono tuuri niin ilman troppeja en kyllä alkais siihen hommaan ja piste. Lääkärissä saa kyllä lääkkeet ja vaikka nuijanukutuksen kun vaan osaa vaatia.
Ei edes ollut se itse punkteeraaminen kamalin osa, se kun ei oikeastaan tunnu miltään. Sieraimet oli ihan umpeen turvonneet ja kun puuduttavat, tunkevat sinne sellaisen tikun jonka päässä on pumpulia ja puudutusainetta. Se sattuu niin että meinaa taju lähteä.
 

Yhteistyössä