G:Tuskallisin/karmein tutkimus/hoitotoimenpide jossa oot ollut?

  • Viestiketjun aloittaja Mikähän olis
  • Ensimmäinen viesti
!
Alkuperäinen kirjoittaja myöskin kaikkea kärsinyt:
oikeesti ihan kauheeta mitä ihmiset ovat kokeneet :O minulla on ollut sellainen luulo että vain itselläni voi olla noita karmeita kokemuksia roppakaupalla, on sitä muillakin. Näitä en osaa laittaa kipeys järjestykseen elikkä viisauden hampaan poisto kun hammas ei puutunut, veripahkun imeminen vatsapeitteiden läpi ilman puudutuksia tietenkin, si-nivelen kortisoni piikki, isovarpaan kynnen irtoaminen kokonaan iskun seurauksena, lasin hajoaminen käteen, magneettikuvaus selällään kun selkä oli jumalattoman kipeä ja piti maata paikoillaan, itkin ja tärisin koko ajan.
se kertoo vaan sun itsekkyydestä. Sulla on minä-minä-minä-asenne. Älytöntä kuvitella että olisit ainoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Onhan noita ollut.... Viimesin kauhea juttu oli valtimokatetrin laitto ja kun se ei kuivuneelle ihmisella ekalla runttauksella mene... Vieläkin on arvet ranteissa ja kyynärtaipeissa...
Mistä syystä se laitettii??
Kerran tunnissa otettavien verikokeiden takia. Melkein kuukauden olin sairaalassa. Välillä pääsin kotiin ja ne otettiin pois ja sit kahden vuorokauden päästä uudelleen ja taas ne laitettiin samoihin reikiin... |O On täällä paljon alotuksia mun ketoasidooseista...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
poskionteloiden punkteeraus, sen jälkeen en ole enää poskionteloitani lääkärissä käyny näyttämässä vaan olen kitkutellu kaksiviikkoa aina kotona.
Olisit kieltäytyny siitä. Itse kieltäydyn ja oon aina saanu antibioottikuurin.
Ei ne antibiootit aina auta. Mulla punkteerattiin toissa vuonna yhteensä 9 kertaa kun antibiootit ja nenätipat sun muut ei auttaneet. Lopuksi sitten leikattiinkin...
Jos mulla olis niin huono tuuri niin ilman troppeja en kyllä alkais siihen hommaan ja piste. Lääkärissä saa kyllä lääkkeet ja vaikka nuijanukutuksen kun vaan osaa vaatia.
Ei edes ollut se itse punkteeraaminen kamalin osa, se kun ei oikeastaan tunnu miltään. Sieraimet oli ihan umpeen turvonneet ja kun puuduttavat, tunkevat sinne sellaisen tikun jonka päässä on pumpulia ja puudutusainetta. Se sattuu niin että meinaa taju lähteä.
Juu tiedän kuinka tehdään, oon alalla ja avustanu lääkäriä ko toimenpiteessä. Itselle ei oo ikinä tehty eikä kyllä tehdäkkään mitä oon sivusta kattonu... :x
 
No en tiedä mikä on kauheinta mut mun mittakaavassa kivuliaita ja inhottavia juttuja: toka kerta ku laitettiin valtimokatetri, toka epiduraali, kohdun painelu sektioiden jälkeen minimaalisella lääkityksellä, (mulla on kans poistettu verta varpaan kynnen alta kun olin jättäny sen oven alle, mut se ei sattunu ku huusin jo valmiiks niin paljon, ikää oli n 9v), klexanepiikit (hitto et voi joku kirvellä!!), virtsakatetrin laitto on kans ihan jostain tosi syvältä!
 
Ammattilainen
Näytteen otto virtsaputkesta, ennalta varoittamatta (piti ottaa vain papa) |O
Hyvänä kakkosena tulee ihan tavallinen tipan laitto, sellaisen opiskelijan laittamana joka ei vaan osaa. Kauhee patti nousi kämmenselkään pariin kertaan, sitten se varsinainen hoitsu sanoi että annapa mä laitan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Näytteen otto virtsaputkesta, ennalta varoittamatta (piti ottaa vain papa) |O
Hyvänä kakkosena tulee ihan tavallinen tipan laitto, sellaisen opiskelijan laittamana joka ei vaan osaa. Kauhee patti nousi kämmenselkään pariin kertaan, sitten se varsinainen hoitsu sanoi että annapa mä laitan.
Ai niin on mullakin otettu näyte virtsaputken päästä. Ei tuntunu kyllä kivalta.
Ja viisurikin poistettiin alipuudutettuna (itse pyysin, ettei pistäis piikkiä), mut ei se tuntunut yhtään pahalta (paitsi se ääni).
 
SweetesPoison harmailee
jouduin hätäsektioon, kun raskausmyrkytys meni pahaksi. muuten en saanut traumoja, MUTTA se kun leikkaussalissa ängettiin kanyylia kämmenen valtimoon tai jotain... kouristelin ja olin ihan tokkurassa, mutta sen kivun tajusin ja taisin huutaa ai v""a siellä... :( ja sitten ne piikit joita sain joka ilta mahanahkaan teholta päästyäni, kirveli pirusti. en ole keltään muulta sektioidulta kuullut moisesta piikityksestä ja olen vieläkin ymmälläni... estivät kuulma kuolion tai jtn. myös se sektiohaavan painelu oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta...
 
SweetestPoison harmaana
ai niin ja tämä : en tiedä miksi, mutta kun pari kk sitten sain kortisonia vasempaan polveen se koski niin että huusin täysillä "LOPETA! LOPETA!!! " ja kiroilin. kipu pelästytti minut, sillä oikeaan polveen ei ollut tuossa joulun tienoilla tuntunut missään . en todellakaan tiedä, miksi se nyt sattui. ensi kuussa taas aika ja olen paniikissa, kun tuo vasen polvi on jäykkä ja turvonnut, takuulla tarjotaan taas pistosta... EI EI JA EI :( auttakkoot miten paljon tahansa, vasempaan polveen ei enää pistellä
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja SweetesPoison harmailee:
jouduin hätäsektioon, kun raskausmyrkytys meni pahaksi. muuten en saanut traumoja, MUTTA se kun leikkaussalissa ängettiin kanyylia kämmenen valtimoon tai jotain... kouristelin ja olin ihan tokkurassa, mutta sen kivun tajusin ja taisin huutaa ai v""a siellä... :( ja sitten ne piikit joita sain joka ilta mahanahkaan teholta päästyäni, kirveli pirusti. en ole keltään muulta sektioidulta kuullut moisesta piikityksestä ja olen vieläkin ymmälläni... estivät kuulma kuolion tai jtn. myös se sektiohaavan painelu oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta...
sait varmaan klexanea? ei liity kuolioon mitenkään vaan se estää veritulpan syntyä. se pistetään mahanahkaan ja saattaa kirvellä
 
vieras
Papa-kokeen otto raskausviikolla 12, kun ulkomaalainen lääkäri ei osannutkaan sitä ottaa tai ei saanut jostain syystä otettua. Lopulta terkkari joutui sen ottamaan, mutta tuo lääkärin ronklaus oli hirveätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetesPoison harmailee:
jouduin hätäsektioon, kun raskausmyrkytys meni pahaksi. muuten en saanut traumoja, MUTTA se kun leikkaussalissa ängettiin kanyylia kämmenen valtimoon tai jotain... kouristelin ja olin ihan tokkurassa, mutta sen kivun tajusin ja taisin huutaa ai v""a siellä... :( ja sitten ne piikit joita sain joka ilta mahanahkaan teholta päästyäni, kirveli pirusti. en ole keltään muulta sektioidulta kuullut moisesta piikityksestä ja olen vieläkin ymmälläni... estivät kuulma kuolion tai jtn. myös se sektiohaavan painelu oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta...
sait varmaan klexanea? ei liity kuolioon mitenkään vaan se estää veritulpan syntyä. se pistetään mahanahkaan ja saattaa kirvellä

näin juuri. minä olin viisi päivää sairaalassa sektion jälkeen ja jokapäivä tuon piikin sain, eikä se kyllä missään tuntunut.
 
sunflower20
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Selkäydinpunktio. Ei kivulias, mutta se tunne kun neula työntyy selkäytimeen... Sanoikuvaamattoman vastenmielisen kammottavaa.
Kuin mun sanoilla sanottu.
Aivokalvontulehdusta epäilivät niin otettiin. Oli aika paska olo silloin niin toi tuntui aivan käsittämättömän ilkeeltä.
"Samaahan" spinaalissa tehtiin, mutta silloin se oli ovi autuuteen joten sitä ei voi laskea.
:)
 
SweetestPoison harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetesPoison harmailee:
jouduin hätäsektioon, kun raskausmyrkytys meni pahaksi. muuten en saanut traumoja, MUTTA se kun leikkaussalissa ängettiin kanyylia kämmenen valtimoon tai jotain... kouristelin ja olin ihan tokkurassa, mutta sen kivun tajusin ja taisin huutaa ai v""a siellä... :( ja sitten ne piikit joita sain joka ilta mahanahkaan teholta päästyäni, kirveli pirusti. en ole keltään muulta sektioidulta kuullut moisesta piikityksestä ja olen vieläkin ymmälläni... estivät kuulma kuolion tai jtn. myös se sektiohaavan painelu oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta...
sait varmaan klexanea? ei liity kuolioon mitenkään vaan se estää veritulpan syntyä. se pistetään mahanahkaan ja saattaa kirvellä
no veritulppahan se olikin :D en vain tajua, mikseivät kaikki sektioidut saa sitä?
 

Yhteistyössä