G:Tuskallisin/karmein tutkimus/hoitotoimenpide jossa oot ollut?

  • Viestiketjun aloittaja Mikähän olis
  • Ensimmäinen viesti
lisko harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja timpalanti:
On aika suosittu tuo mahalaukun tähystys :x
Mulle on tehty. Epämiellyttävä, mut ei kyllä erityisen kivulias. Enkä vertais synnytykseen, jos synnytyksestä selviää, selviää satavarmasti myös vatsalaukun tähystyksestä. Ja tota juurihoitoa ihmettelin. Eikös siinä saa kunnon puudutteet? Puudutuspiikkiä lukuunottamatta, oli melkeistä kivuton. Tylsää vaan, kun piti pitkän aikaa maata suu auki ja monta kertaa vielä.
 
geo
poskionteloiden punkteeraus. Oikeastaan niiden puudutuspiikkien laittaminen sattui eniten. Sitten vain odotushuoneeseen kaksi metallipiikkiä teipillä nenässä odottelemaan puudutuksen voimistumista. Oli kanssa ihmisillä katselemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
Aika outoa mun mielestä. Missä tehtiin?
 
trix
virtsarakon tähystys... muutenkin oli hirveää kirvelyä virtsaputkessa niin sitten sinne piti tunkea se tähystin :/ ja puuduttava geeli ei pahemmin auttanut... pahimmat kivut tuli jälkeenpäin pissatessa.
Vatsalaukun tähystyksessa olen ollut myös, mutta se oli minusta melko helppo juttu.
 
uyfjh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
se on yksilöllistä,mulla oli ärtynyt suoli ja mä olen ollut monenlaisissa tutkimuksissa ja isoissakin leikkauksissa ja tuo oli yksi ikävämpiä kokemuksia tai sit aika kultaa muistot.
 
Q
Kortisonipiikit jalkapöydälle ja puudutuspiikki jalkapohjaan, olivat aika kamalia. Mutta kivuliain toimenpide on ollut arven hoitaminen. Kortisonipiikkejä arpeen jossa keloidia, aivan kamalaa! Piikkejä pistettiin n. 10 ja se piikin pyörittely siellä arvessa :l Aivan kamalaa kipua..

 
Munasolupunktio, vaikka oli kipulääke ja aimo annos rauhottavaa. Anoppi kuuli miun huudon polin aulaan asti :ashamed: Seuraavalla kerralla nukuttivat ja parin viikon päästä nukuttavat taas samaan toimenpiteeseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja alff:
se kun multa vedettiin napa auki ilman puudutusta ja testasivat että onko sisäistäverenvuotoa. olin ollut auto-onnettomuudessa ja lekuriilla ei ollut aikaa odottaa että puudutus tehoaa. sillä oli kiire leikkaukseen. :headwall: :headwall: :$
hui...
 
Yksi kammottavimmista on ollut luuydinnäytteen ottaminen tuolta lonkan seudulta. Naislääkäri ei meinannut saada neulaa luun sisälle vaan tuntui vain kun neula meni luuta vasten. |O |O Ääntä päästämättä kuitenkin kestin sen.

Keuhkojen tähystäminen oli aika kamalaa kans. Se letkun nieleminen oli aivan kamalaa.

Se kun ennen sädehoitojen aloottamista mun naaman muotoon sopiva maski tehtiin ja jouduin makaamaan tuskastuttavan kauan siinä sängyllä ja se maski oli mun naamalla ja reunoista kiinnitettynä. En siis voinut liikkua mihinkään, niskatuki painoi todella kipiästä niskaan ja meinasin mennä paniikkiin. Sain onneksi siirrettyä ajatukseni johonkin muuhun ja rauhootuun. Ei varsinaaset sädehoidotkaan mitään herkkua olleet.

Kaikki mun saamat sytostaatit. Ne ei vain ole mitään herkkua ja kiitos niitten mun verisuonet on menneet huonoksi ja niitä on vaikia löytää.

Puudutuspiikkien laittaminen kitalakeen. :$ Sitten tehtiin leikkaus jossa kitalaessa porattiin kaksi hammasta esille. Tehtiin puudutuksessa ja kiva kattella kun veripisarat lensi...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Q:
Kortisonipiikit jalkapöydälle ja puudutuspiikki jalkapohjaan, olivat aika kamalia. Mutta kivuliain toimenpide on ollut arven hoitaminen. Kortisonipiikkejä arpeen jossa keloidia, aivan kamalaa! Piikkejä pistettiin n. 10 ja se piikin pyörittely siellä arvessa :l Aivan kamalaa kipua..
oliko arpi suuri vai miksi noin tehtiin? Mulla kanssa yksi keloidi enkä oo ikinä aatellu et sinne pitäis piikkejä pistää enkä ees annakkaan pistää...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
Aika outoa mun mielestä. Missä tehtiin?
no jääköön nyt paikkakunta sanomatta. pohjoisessa kuitenkin. eikä mitään nukutuksesta puhuttu! :eek: nimenomaan kammosin niin paljon sitä "letkun nielemistä", niin lääkäri sitten ehdotti tätä alakautta tehtävää, paksusuolen tähystystä ja siihen sitten oli äitini suostunut :eek:
mutta samapa tuo, ei se tosiaan KIVULIAIN kokemus ollut, epämiellyttävä ja nöyryyttävä kokemus toki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q:
Kortisonipiikit jalkapöydälle ja puudutuspiikki jalkapohjaan, olivat aika kamalia. Mutta kivuliain toimenpide on ollut arven hoitaminen. Kortisonipiikkejä arpeen jossa keloidia, aivan kamalaa! Piikkejä pistettiin n. 10 ja se piikin pyörittely siellä arvessa :l Aivan kamalaa kipua..
Hyi olkoot! Sekin teki aivan tarpeeksi kipiää, kun mun leikkaushaava ei mennyt kokonaan kunnolla kiinni ja hoitaja otti sieltä näytteen, että saa kattottua tulehdusarvon. Eikä siis tosiaan muuta kuin sillä näytetikulla pyöräytti siellä.
 
Ällöttävin oli varmaan punkteeraus (ja kun kyselin, et harjoitteletteko ruumiilla aluksi tätä, niin eivät kuulemma vaan elävillä ihmisillä :D )

Ikävältä tuntu kans kun tissileikkauksen jälkeen poistivat dreenit rinnan alta, kun oli kudokset tarttunu siihen putkeen ja se sit nykästiin aika syvältä pois :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Munatorvien aukiolotutkimus. Tai ei se tutkimus itessään vielä mitään, mutta sen jälkeinen olkapääpistot...
Miten se tehtiin ja miksi??
Miulle on kans tehty lapsettomuustutkimusten aikana. Kohtuun ja munanjohtimiin ruiskutetaan vuorotellen vettä ja ilmaa, että nähdään, meneekö vesi munanjohtimien läpi vatsaonteloon eli onko munanjohtimet auki = pääseekö munasolu kulkemaan kohtuun. Miulla oli tukossa :(
 
Q
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Q:
Kortisonipiikit jalkapöydälle ja puudutuspiikki jalkapohjaan, olivat aika kamalia. Mutta kivuliain toimenpide on ollut arven hoitaminen. Kortisonipiikkejä arpeen jossa keloidia, aivan kamalaa! Piikkejä pistettiin n. 10 ja se piikin pyörittely siellä arvessa :l Aivan kamalaa kipua..
oliko arpi suuri vai miksi noin tehtiin? Mulla kanssa yksi keloidi enkä oo ikinä aatellu et sinne pitäis piikkejä pistää enkä ees annakkaan pistää...

Pituutta arvella on vain viitisen senttiä, mutta keloidia oli n. sormen verran (reilun sentin koholla ihosta). Arpi kiristi ihoa mikä aiheutti häiritsevää kutinaa ja aina housuja laskiessa sai varoa ettei kynnet raapineet arpea (kyseessä siis umppariarpi).
Ja olihan se ruma! Ei tosin vieläkään ole kaunis arpi, mutta enää ei ole paljoa koholla. Laittaisivat lisää kortisonia sinne, mutta en anna koska tuo keloidin määrä ei haittaa minua itseäni.
Kauhulla odotan rinnanalueelle tulevia arpia joihin todennäköisesti tulee keloidia niin paljon, että hoito on väistämätön. :/
 
Q
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Q:
Kortisonipiikit jalkapöydälle ja puudutuspiikki jalkapohjaan, olivat aika kamalia. Mutta kivuliain toimenpide on ollut arven hoitaminen. Kortisonipiikkejä arpeen jossa keloidia, aivan kamalaa! Piikkejä pistettiin n. 10 ja se piikin pyörittely siellä arvessa :l Aivan kamalaa kipua..
Hyi olkoot! Sekin teki aivan tarpeeksi kipiää, kun mun leikkaushaava ei mennyt kokonaan kunnolla kiinni ja hoitaja otti sieltä näytteen, että saa kattottua tulehdusarvon. Eikä siis tosiaan muuta kuin sillä näytetikulla pyöräytti siellä.
Kipu oli käsittämätön. Arpi on erittäin tiivistä ainesta joten kortisoni ei tahtonut mennä sinne kunnolla ja koska kortisoni täytyi saada tasaisesti joka kohtaan, joutui lääkäri pyörittelemään piikkiä arven sisällä :/ Ja kaikki tämä toistettiin kymmenisen kertaa :l
 

Yhteistyössä