G:Tuskallisin/karmein tutkimus/hoitotoimenpide jossa oot ollut?

  • Viestiketjun aloittaja Mikähän olis
  • Ensimmäinen viesti
rr
Synnytyksen jälkeen istukka ei irronnut ja sitä painettiin vatsan päältä jos pullahtaisi ulos. Hoitaja nojasi koko painollaan vatsaan. Oli aivan järkyttävää juuri synnyttäneenä ja samalla oli vielä supistustippa menossa ja kauheat supistukset. Senpä takia ei enää lapsia tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rr:
Synnytyksen jälkeen istukka ei irronnut ja sitä painettiin vatsan päältä jos pullahtaisi ulos. Hoitaja nojasi koko painollaan vatsaan. Oli aivan järkyttävää juuri synnyttäneenä ja samalla oli vielä supistustippa menossa ja kauheat supistukset. Senpä takia ei enää lapsia tule.
Sori, mut näitä synnytykseen liittyviä ei lasketa. :D
Kamalinta synnytyksessä oli munkin mielestä se istukan ulos saanti, mullakin oli "jumissa".
 
ehkä outo kokemus
Kävin lekurilla näyttämässä tulehtuneita korviani ja lääkäri putsasi korvia pumpulipuikolla. Ja mulla oli korvakäytäväntulehdus ja se sit osus tietty siihen korvakäytävään. Eläissäni en vastaavaa kipua ole kokenut :( Vaiva on krooninen, mutta elän sen kanssa, kun en jatkotutkimuksiin suostu enää ton jälkeen menemään, korvaa kun ei voi millään puuduttaa :(
 
partoli
batholin rauhasen puhkasu, aivan kuten eräällä aiemmalla. Mulla tosin puudutettiin, mutta se puudutuspiikki oli jotain hirveetä. Samalla sijalla samaisen rauhasen poisto + kahden onneks hyvälaatuisen kasvaimen poisto siitä ympäriltä, se herääminen siitä ja toipuminen. ai että teki gutaa.
 
se kun multa vedettiin napa auki ilman puudutusta ja testasivat että onko sisäistäverenvuotoa. olin ollut auto-onnettomuudessa ja lekuriilla ei ollut aikaa odottaa että puudutus tehoaa. sillä oli kiire leikkaukseen. :headwall: :headwall: :$
 
yksi
kerta kun peräsuolen kautta lääkäri tutki kohtua. Se perkele runno ja venytti ja paineli niin että sai minut itkemään. Eikä se mulkku puhunut minulle muuta kuin kun kysy millon olleet viimeset kuukautiset. Puhu sanelukoneeseen. koko ajan ja ronkki välillä.
Hoitaja pyysi anteeksi ja pahoitteli ja halasi lääkärin puolesta oven takana ja sanoi ettei ymmärrä mikä lääkäriin oli mennyt. Olin tuolloin 22v ja lapsettomuutta tutkittiin ja tuo sisätutkimus oli eka toimenpide. En tenyt valitusta kun en tajunnut. Olin niin murtunut lapsettomuudesta etten tajunnut valittaa tuosta asiasta.
10v myöhemmin sama äijä oli synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa ja sanoin etten huoli tuota lääkäriä. Ukko tuli kysymään miksi ei, kerroin miksi. Ukko pahoitteli tapahtunutta ja selitti että joskus ne on kivvuliaita kun tutkitaan peräsuolen kautta. Sanoin ettei ole ikinä enne eikä sen jälkeen sattunut minnekkään kyseinen tutkimus.
No se vannoi että on helläkätinen ja ei tee peräsuolitutkimusta. Okei se ultras ja emättimen kautta tutki eikä sattunut. ja oli niiiiiin lepretelevä ja asiakaslähtöinen.
Mutta ikinä en unohda sitä kipua ja runttausta.
 
Gerbera
Kärsin huonosti ilmautuvista korvista jotka tulehtuvat jatkuvasti, seitsemännen perättäisen tulehduksen takia lääkäri päätti puhkasta molemmat. Tärykalvot ovat pahasti arpeutuneet useista puhkomisista joten neulan saaminen läpi vaati lääkäriltä aika ponnistelua. Kaks sairaanhoitajaa piti päästä kiinni ja huuti että pidä nyt se pääsi paikallaan. Koski ihan älyttömän hemmetin paljon. EI ENÄÄ IKINÄ.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kävin paksusuolen tähystyksessä 14vuotiaana eikä se minusta niin kamalan kivuliasta ollu :eek:
en sitä tähän sanois itse...
Se tehään sen ikäsenä nukutettuna. Tai ainakin mulle tehtiin 13-vuotiaana. Eivät edes ehdottaneet muuta.
no ei tehty nukutettuna mulle! :eek:
 
hmm
kyllä se oli kohdunulkoisesta raskaudesta johtuneet tajuttomat kivut sisäisen verenvuodon takia,
tilanteen henkinen kipu,
sekä toimenpiteiden jälkeinen kipu.
Helvettiä yhtä kaikki.

Sektioitu sittemmin perätilavauvan takia, ja se oli leikkiä vaikken kipulääkkeitä syönyt kuin ekan yön :)
 
aika kamalaa oli kun imulla otettiin vaikkua kipeestä korvasta,mutta vielä kamalampaa oli kun viisauden hampaan oton jälkeen sinne pohjalle ei tullutkaan sitä veripaikkaa vai mikä sen nimi nyt onkaan,särki ihan jumalattomasti,ja ihan kakkendaalin maku oli suussa,ja mitkään särkylääkkeet ei auttanu.
olis vaan antanu suorilta antibiootti kuurin,kolmannella kerralla sain vasta ton lääkekuurin.eli viikon sisällä kolmesti kävin hammaslääkärissä.
 

Yhteistyössä