G: pärjäättekö ilman astianpesukonetta?

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
Siis varsinkin kolme tai useamman lapsen perheet? Kuinka teillä on järjestetty niin ettei aina ole tiskialtaassa/pöydällä astioita?

Ollaan kesäkuun alusta oltu ilman konetta ja nyt alkais tuntua et piisaa mutta ukko on sitä mieltä et se on turha kapistus.. :o
 
No viimeks ku astianpesukone hajos ja meni korjaamolle, ni ostin kertiksii....
Nyt kone ruksutti tänään siihen malliin et hajoo taas... ni mä en ilman konetta ole..

Meillä 5 lasta 3kk-12v...

Ja yksi allas vaan keittiössä(syy se et pieni asunto 4h+k+s, keittiö pieni koppi...)... siinä en alkais 7hlö astioita pesemään... mul ei riittäis muilta töiltä siihen aikaa, eikä kyllä hermotkaan..
 
Meillä tosin vain kaksi lasta, mutta ei pärjätty!
Oltiin asunnon muuton ja uuden kodin keittiöremontin yhteydessä 2kk ilman tiskikonetta ja tuskaa oli! Mä inhoan tiskaamsita muutenkin ja ei se kyllä mitenkään ihanaa ollut! Ja meillä oli sentään sellainen iso ja syvä keraaminen tiskisallas, joten sinne niitä sitten mahtui hvyin säilömään -poissa silmistä!
Kyllä se päivä oli mitä täydellisin kun tiskikone jälkitoimituksena vihdoin saapui! Ja mies sai asentaa heti! Ilman en selviäisi mitenkään, enkä ole ellei ole aivan pakko -esim hetkellisesti koneen hajoamisen takia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Siis varsinkin kolme tai useamman lapsen perheet? Kuinka teillä on järjestetty niin ettei aina ole tiskialtaassa/pöydällä astioita?

Ollaan kesäkuun alusta oltu ilman konetta ja nyt alkais tuntua et piisaa mutta ukko on sitä mieltä et se on turha kapistus.. :o

Olen pärjännyt 35 vuotta!Tiskiä on aina. En ota ressiä jos tiskipöytä ei ole tyhjä. Myrkkyaineita jää vaan konneesta astioihin!
 
:headwall: :headwall: Joo, kun pakko on.

Kuuden ihmisen tiskit, tiskivuorot, jotka eivät pelitä ja alushanskat ja päällyshanskat, Ecoveria ja kuumaa vettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Siis varsinkin kolme tai useamman lapsen perheet? Kuinka teillä on järjestetty niin ettei aina ole tiskialtaassa/pöydällä astioita?

Ollaan kesäkuun alusta oltu ilman konetta ja nyt alkais tuntua et piisaa mutta ukko on sitä mieltä et se on turha kapistus.. :o

Ukko tiskaamaan.

Meilläkin kone otti ja hajosi monta, monta kuukautta sitten.
 
Meillä on kolme lasta ja pärjättäis kyllä ilman konetta... Mut kun kerran on kone, niin hoitakoon se työn. ;)
Kun tiskaa käsin niin homma on kerralla hoidettu, ei tarvitse ensin huuhtoa, täyttää ja tyhjentää jne. kuten konetta täytyy.
 
Jos ihan pakko niin tietty pärjää.Kädet vaan ei tykkää,tiskaan hanskat kädessä ne vähät tiskit mitä ei saa koneeseen laittaa.Olisi meidän 8 hengen perheessä loputon tiskaaminen ilman konetta :kieh:
 
Meillä kolme lasta ja pärjätään ilman :wave:

Me ollaan muutenkin kyllä ihan outoja kun meillä ei ole autoa, ja asutaan koko viiden hengen perhe 65 neliön kolmiossa... Ja nyt vielä tämä pesukone...
 
Kyllä tuo aika usein joutuukin tiskaamaan, nyt keksi et lapsetkin mielellään tiskaa pienen palkan tähden.. Mutta kuitenkin noita astioita tuossa on, kaks altaallista plus kaiken maailman kattilat ja pannut aamulla tiskasin, nyt siellä on taas päivällisruoan tiskit ja kohta iltapalan... Plaah... Mä ajattelin et ku joulukuussa loppuu yks osamaksu et sit tilaan uuden mutta en nyt sit tiiä.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Meillä kolme lasta ja pärjätään ilman :wave:

Me ollaan muutenkin kyllä ihan outoja kun meillä ei ole autoa, ja asutaan koko viiden hengen perhe 65 neliön kolmiossa... Ja nyt vielä tämä pesukone...
Ihan mielenkiinnosta...Miten saatte ruuat kaupasta kotiin ilman autoa?

 
Jos tekee paljon ruokaa, niin ei kyllä monen tunnin ruokasession jälkeen iske tiskata vielä tunti. Kone se olla pitää. Saa tiskipöydän siistiksi, koska tiskit ei loju pöydällä. Kertakäyttöastiat on kyllä kans hyvä vaihtoehto väliaikaratkaisuksi.
 
olen joutunut olemaan ilman tiskikonetta 3 lapsen kanssa, ja pärjättiin. mutta rehellisyyden nimissä on pakko sanoa, että kyllähän mä nautin kun sain tiskikoneen:)
mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on että pärjäisin ilman, mutta on asia erikseen haluanko enää olla ilman...
 
Alkuperäinen kirjoittaja i:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Meillä kolme lasta ja pärjätään ilman :wave:

Me ollaan muutenkin kyllä ihan outoja kun meillä ei ole autoa, ja asutaan koko viiden hengen perhe 65 neliön kolmiossa... Ja nyt vielä tämä pesukone...
Ihan mielenkiinnosta...Miten saatte ruuat kaupasta kotiin ilman autoa?

Polkupyörät ja terveet jalat ja kädet on keksitty! Minäkin olin 34 ennekuin sain kortin ja auton. Hyvin elettiin ilman, mutta nyt en mistään hinnasta luopuis autosta.
 
Niin ja siis meille marraskuussa neljäs lapsi syntymäs...

Tuota autotonta elämää mäkin oon ajatellut, varsinkin kun nyt tartteis sit tila-auton jotta koko perhe mahtuu, kun kuitenkin paljon tulee käytyä kotipaikkakunnalla niin lähdepä siit kaikkien kanssa junalla ja nuo kauppareissut, sais olla aikamoiset muskelit että jaksais meidän kamat edes kahdestaan kärryjen kanssa kotiin roudata.. :xmas:
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä