G: paljonko ovat kuukausitulosi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
äti myös
Alkuperäinen kirjoittaja Voih:
Olisipa kiva saada vaikka pari tonnia kuussa käteen. Mutta vieläkin ihanampaa on olla kotona ja nähdä lasten kasvavan. Sitten kun menevät kouluun haluan olla auttamassa ja viemässä ja vastassa. Sitten jossain vaiheessa kun menevät n. 3.luokalle olisi jo aika minunkin mennä töihin. Sitä en tiedä mihin tulen työllistymään. Olen valmistautunut siihen että voisi kouluttautua hoitoalalle, koska siellä lienee aina töitä.
Ja kehä kiiltää!
Ton sun tekstin vois tulkita kategoriaan "työlle allerginen"
 
outsider
[/quote]

opettaja, mutta luokan- ei lto =)[/quote]

Onnea opelle.

Olet pitkän lomasi ansainnut.
Luokanopella tää menee hyvin tasapainoon, luulisin, tää aherruksen ja loman suhde.

Aineenopettajat - aika burnouteja olen niitä nähnyt. Heidän kohdallaan puhutaan vaan pitkistä lomista. Mainitaanko koskaan kokeiden korjaukset, esseet, yo-kirj. korjaukset, tenttikaudet.

En missään tap. väheksy tällä nyt luokanopeja :flower: :flower:

 
amis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja amis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
aika vähän.
mulla ammattikoulu ja samat tulot :)
mut ei varmaan 13viikkoa vuodessa lomaa? =)
6viikkoa on lomaa, joten ei vedä vertoja sulle :) mites sun lomies aikana saatko palkaa ?
kun oon kuullu et moni ope hakee kesätöitä just sen takia kun kesällä tulot tipahtaa?
 
Käyhä
Kohta 40v ja töissä oon ollut ennen lapsia. Köyhä, köyhä, köyhä, mut tarkeintä mulle on lapset ja et oon saanut kotona heitä hoitaa. 20v ja alle hankin rahaa, niin paljo ku pystyin. Omakotitalokin on ja auto, mutten oo pystynyt töitä enää tekemään. Köyhä siis oon.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Täytyy kyllä sanoa, että akateemisesta koulutuksesta ei it-alalla yleensä makseta. Osaamisesta sen sijaan kyllä. Itse olen oman alani huippu, ja tekijöistä on jopa pulaa todellakin, esim. juuri vaihdoin työpaikkaani ihan kevyesti. Silti tuon suuruisista palkoista en edes unelmoi. Ja lisäksi vielä, mulla on useampikin ystävä esimiehinä, jotka tietävät millaisia palkkoja mistäkin duunista maksetaan. Ja he esim. sanovat, että todelliselle gurulle voidaan maksaa 5,5 tonnia, mutta sitten todellakin on kyse gurusta!
No tuosta akateemisesta koulutuksesta voi olla montaa mieltä. Akateemisuus tässä yhteydessä tarkoittaa, että olen valmistunut yliopistosta ja tehnyt mm. tieteellisiä tutkimuksia.
Pidän omia kotisivuja, jossa on nämä tutkimukset, kirjoittamani artikkelit ja teknisiä ohjeita.
Esimerkiksi pari viikkoa sitten Googlen headhunteri soitti Jenkeistä, koska oli vieraillut kotisivuillani ja tarjosi työpaikkaa ihan vain koulutukseni/tutkimusteni perusteella ulkomailla, mutta en suostunut lähtemään. Kyllähän tämä yliopistokoulutus on hieman menettänyt hohtoaan, koska nykyään kaikilla tuntuu olevan amk-koulutuskin. Osaaminenhan se on tietenkin tärkein peruste.

Saanko udella, missä sä olet töissä? Ei siis firman nimeä, mutta:
-yksityinen/kunnallinen, iso vai pieni ja minkä alan tehtäviä teet tarkemmin?

Eikö susta tunnu hassulta, jos ahtaajakin tienaa helposti jo 5ke/kk ja muka sitten hyvin palkatulla IT-alalla muka guru tietää pomosi mukaan max. 5.5ke?




 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
No tuosta akateemisesta koulutuksesta voi olla montaa mieltä. Akateemisuus tässä yhteydessä tarkoittaa, että olen valmistunut yliopistosta ja tehnyt mm. tieteellisiä tutkimuksia.
Pidän omia kotisivuja, jossa on nämä tutkimukset, kirjoittamani artikkelit ja teknisiä ohjeita.
Esimerkiksi pari viikkoa sitten Googlen headhunteri soitti Jenkeistä, koska oli vieraillut kotisivuillani ja tarjosi työpaikkaa ihan vain koulutukseni/tutkimusteni perusteella ulkomailla, mutta en suostunut lähtemään. Kyllähän tämä yliopistokoulutus on hieman menettänyt hohtoaan, koska nykyään kaikilla tuntuu olevan amk-koulutuskin. Osaaminenhan se on tietenkin tärkein peruste.

Saanko udella, missä sä olet töissä? Ei siis firman nimeä, mutta:
-yksityinen/kunnallinen, iso vai pieni ja minkä alan tehtäviä teet tarkemmin?

Eikö susta tunnu hassulta, jos ahtaajakin tienaa helposti jo 5ke/kk ja muka sitten hyvin palkatulla IT-alalla muka guru tietää pomosi mukaan max. 5.5ke?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Laskeskelin tässä sun ilmoittamiasi vuosituloja. Teet ilmeisesti myös ylitöitä. Kun päiväpalkkasi lasketaan kertomastasi summasta, siihen lisätään työnantajan voitoksi itselleen haluama osuus, alv 22% ja huomioidaan se, että et kuitenkaan tee koko päivää suoraan asiakkaalta laskutettavaa työtä, väkisinkin tulee mieleen, että missä oikein olet töissä. Tai ainakin, missä Suomessa ollaan valmiita maksamaan koodauksesta sellaisia summia. Tarkoitan siis asiakkaat ovat valmiita maksamaan sellaisia summia, kun halvemmallakin voisi saada. Jos taas olet yrittäjä, niin sitten toi summa ei kuullosta edes erityisen suurelta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Vuonna 2008 oli 130 000e. Nyt laitoin aika pienen veroprosentin, että saan jotain käteen äitiysaikana. Olen kyllä ihan tavallinen "duunari" (koodaus, fiksaus), sillä erotuksella että on akateelinen sopiva koulutus ja osaan työni.

Mitä enemmän työtä ulkoistetaan Intiaan, sitä enemmän ongelmia on ja töitä tulee mulle lopulta hätäkorjattavaksi yön yli.
Täytyy kyllä sanoa, että akateemisesta koulutuksesta ei it-alalla yleensä makseta. Osaamisesta sen sijaan kyllä. Itse olen oman alani huippu, ja tekijöistä on jopa pulaa todellakin, esim. juuri vaihdoin työpaikkaani ihan kevyesti. Silti tuon suuruisista palkoista en edes unelmoi. Ja lisäksi vielä, mulla on useampikin ystävä esimiehinä, jotka tietävät millaisia palkkoja mistäkin duunista maksetaan. Ja he esim. sanovat, että todelliselle gurulle voidaan maksaa 5,5 tonnia, mutta sitten todellakin on kyse gurusta!
Jos mä IT alan 100 hengen palkanlaskijana ihmettelen tosi hyväpalkkasta koodaria, niin ei ihme että muutkin....
Ja mä kun olin sitä mieltä että meillä on hyvät palkat.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja amis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
aika vähän.
mulla ammattikoulu ja samat tulot :)
mut ei varmaan 13viikkoa vuodessa lomaa? =)
Mä saan tuota luokkaa, vaikka mulla ei ole edes ammattia. Olen sijaisena hoitofirmassa ja lomaa on niin paljon kuin haluan ;)
oot sijaisena ja saat niin monta viikkoa palkallista lomaa kuin haluat?!? kerro heti missä oot duunissa, niin mäkin ilmottaudun listoille! :)
 

Yhteistyössä