G: paljonko ovat kuukausitulosi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kylvaan
Ai netto... tilinauhassa lukee että nafti 1800 jää käteen.. Oon mä ihan tyytyväinen, suhteessa työn raskauteen ihan ookoo palkka ja muita etuja jotka korvaa sitten niitä puuttuvia euroja
 
Meimi
No jos vastaan että "nettonettotulot" (eli brutto josta vähennetty kohdillaan oleva vero ja asuntolainan korko ja lyhennys) on 1800 e. Toi on mun varoista käytettävissä ruokaan juomaan sun muuhun kivaan. Ihan kivasti piisaa, olen tyytyväinen. Mies tuo taloon vähintään saman, joten hvyin elellään.

Mitäs tykkäätte nettonetto-termistä? Heh heh...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Niin juu ja tyytyväisyys... Eihän tolla rahalla tee yhtään mitään, maksa eds auton lyhennystä/kk, mutta omapahan on valinta, ei auta kitistä :D
Anna mulle, tulis todella tarpeeseen :)
Just nyt n. 400 euroa 2 lapsen lapsilisän kanssa, toivottavasti nousis n. 800 euroon tässä jossain vaiheessa.
 
KohtaKandi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KohtaKandi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
se ala, jolla on hyvät lomaedut :D ja veroprosentti melko isona..
 
vierestä
Alkuperäinen kirjoittaja KohtaKandi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
Veikkaan opettajaa. Lastentarhanopeilla taitaa brutto olla tuon verran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä:
Alkuperäinen kirjoittaja KohtaKandi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
Veikkaan opettajaa. Lastentarhanopeilla taitaa brutto olla tuon verran.
opettaja, mutta luokan- ei lto =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Niin juu ja tyytyväisyys... Eihän tolla rahalla tee yhtään mitään, maksa eds auton lyhennystä/kk, mutta omapahan on valinta, ei auta kitistä :D
Anna mulle, tulis todella tarpeeseen :)
Just nyt n. 400 euroa 2 lapsen lapsilisän kanssa, toivottavasti nousis n. 800 euroon tässä jossain vaiheessa.
Voi että, ei siitä tosiaan riitä annettavaksi, kun ei riitä edes siihen auton lyhennykseen, saati mihinkään muuhun. Toivottavasti sun tulot nousee kuitenkin siihen kahdeksaan sataan, niin vähän helpottaisi :hug:

Mä voisin mennä töihin takaisin vaikka heti eikä meillä ole mitään rahahuolia, niin sikäli en tosiaan viitsi omista tuloistani valittakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Nyt äitiyslomalla. Nettotulot 3400e/kk.
Mitäs äityli tekee, tuollaiseen äippärahaan, kun pitää palkan olla melkoisen suuri. Sillä mitä suuremmat tulot, sitä pienemmällä prosentilla tulee äippärahaakin. Itsekin olen saanut äippärahaa vain vähän yli 50 prosenttia bruttotuloista - verot. Ja silloin tuohon summaan päästäkseni olisi pitänyt tienata hitosti!

Nyt nettotulot 3.000 euroa kuussa + lapsilisät * 3 ja elari yhdestä lapsesta.
 
viiru
mulla jää käteen n. 1900 euroa + lapsilisä. Toki ukko saa sitten enemmän käteen.
Kyllä sillä pärjää. Voi matkutella muutaman kerran vuodessa ja ei tartte jokaista senttiä miettiä.
 
Voih
Olisipa kiva saada vaikka pari tonnia kuussa käteen. Mutta vieläkin ihanampaa on olla kotona ja nähdä lasten kasvavan. Sitten kun menevät kouluun haluan olla auttamassa ja viemässä ja vastassa. Sitten jossain vaiheessa kun menevät n. 3.luokalle olisi jo aika minunkin mennä töihin. Sitä en tiedä mihin tulen työllistymään. Olen valmistautunut siihen että voisi kouluttautua hoitoalalle, koska siellä lienee aina töitä.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Nyt äitiyslomalla. Nettotulot 3400e/kk.
Mitäs äityli tekee, tuollaiseen äippärahaan, kun pitää palkan olla melkoisen suuri. Sillä mitä suuremmat tulot, sitä pienemmällä prosentilla tulee äippärahaakin. Itsekin olen saanut äippärahaa vain vähän yli 50 prosenttia bruttotuloista - verot. Ja silloin tuohon summaan päästäkseni olisi pitänyt tienata hitosti!

Nyt nettotulot 3.000 euroa kuussa + lapsilisät * 3 ja elari yhdestä lapsesta.
IT-alalla. Tuohon ei kyllä ollut laskettu lapsilisää, eikä pääomatuloja.
 

Yhteistyössä