G: paljonko ovat kuukausitulosi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
outo
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
0?. Saishan tuota mieluusti enempiki olla mutta onhan tässä pärjätty.
saatko mieheltäsi taskurahaa?
Meillä on kaikki rahat yhteisiä eikä niitä mitenkään lasketa miten kumpiki saa käyttää.
niin hyvähän se sun on tuudittautua tuohon ajatukseen...mikset saa työttömyysrahaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
0?. Saishan tuota mieluusti enempiki olla mutta onhan tässä pärjätty.
saatko mieheltäsi taskurahaa?
Meillä on kaikki rahat yhteisiä eikä niitä mitenkään lasketa miten kumpiki saa käyttää.
niin hyvähän se sun on tuudittautua tuohon ajatukseen...mikset saa työttömyysrahaa?
Miks mun pitäis tuudittautua mihinkään ajatukseen?

En saa työttömyysrahaa koska olen alle 25v ilman ammattia eikä opiskelupaikka ole haussa.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
0?. Saishan tuota mieluusti enempiki olla mutta onhan tässä pärjätty.
saatko mieheltäsi taskurahaa?
Meillä on kaikki rahat yhteisiä eikä niitä mitenkään lasketa miten kumpiki saa käyttää.
niin hyvähän se sun on tuudittautua tuohon ajatukseen...mikset saa työttömyysrahaa?
Miks mun pitäis tuudittautua mihinkään ajatukseen?

En saa työttömyysrahaa koska olen alle 25v ilman ammattia eikä opiskelupaikka ole haussa.
ai sä olet niin nuori viälä :) koulutus kyllä kannataisi.
mua harmittaa kun en itse ole ammattia opiskellut
 
hääääh
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
0?. Saishan tuota mieluusti enempiki olla mutta onhan tässä pärjätty.
saatko mieheltäsi taskurahaa?
Meillä on kaikki rahat yhteisiä eikä niitä mitenkään lasketa miten kumpiki saa käyttää.
niin hyvähän se sun on tuudittautua tuohon ajatukseen...mikset saa työttömyysrahaa?
Miks mun pitäis tuudittautua mihinkään ajatukseen?

En saa työttömyysrahaa koska olen alle 25v ilman ammattia eikä opiskelupaikka ole haussa.
Sulla on niinku ollu peruskoulun jälkeen 10v aikaa mennä hankkiin se ammatti :D Mies on varmaan ylpeä susta:)
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja KohtaKandi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
Et taida paljoa akateemisten alojen kirjosta tietää, jos noin sanot. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hääääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Miks mun pitäis tuudittautua mihinkään ajatukseen?

En saa työttömyysrahaa koska olen alle 25v ilman ammattia eikä opiskelupaikka ole haussa.
Sulla on niinku ollu peruskoulun jälkeen 10v aikaa mennä hankkiin se ammatti :D Mies on varmaan ylpeä susta:)
Peruskoulun päättymisestä on aikaa 7 vuotta, sen jälkeen olen käyny lukion ja vähän muutakin mutta ammattiin en ole valmistunut. Lisäksi täysin itsenäistä opiskelua omalla ajalla ilman tutkintoja tai valvontaa. Ukolla ei ole mitään tätä vastaan, ei kannata sitä vetää tähän mukaan kun et häntä tunne etkä tiedä millainen on. Ammatit ja opiskelut tutkintoineen ei oo hällä niinku ei mullakaan ole arvoasteikon kärkipäässä ollenkaan. En näe mitään järkeä opiskella vain opiskelun ja ammatin takia, kenties alaa joka ei lainkaan kiinnosta. En jaksais sellaista.
 
vieras
Miten ihmeessä hoitovapaalla voi saada noin paljon rahaa? Kerro mulleki... Käytkö töissä? mulla nimittäin tulot nettona n. 500 e (kotihoidontuki + lapsilisät)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Vähän vajaa 1700e jää.. hoitovapaalla plus asumistuki.
 
Tihis
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
ai sä olet niin nuori viälä :) koulutus kyllä kannataisi.
mua harmittaa kun en itse ole ammattia opiskellut
Niinhän se kannattais toki. :) Pitäis vaan löytää se ala joka kiinnostais riittävän paljon.
Niin no... Ei minuakaan kiinnostaisi mikään ala, jos nollatuloilla viheltelisin menemään.

Ja minä kun luulin tienaavani ihan kopsasti... 2300 e netto. Ei se mennytkään niin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Vähän vajaa 1700e jää.. hoitovapaalla plus asumistuki.
Tässä oiva esimerkki siitä miten hyvin yh:na voi pärjätä!
Jep, en ole ikinä ymmärtänyt miten hoitovapaalla oleva yh olisi erityisen köyhä. Toki mulla menee tuosta lähes puolet asumiskuluihin mutta jäähän siinä siltä ihan kivasti kuukaudeksi käteenkin. Kh-tuki, kuntalisä, lapsilisät yh-korotuksineen, kahdet elarit, asumistuki.

Mutta siitäkin huolimatta tienaan kyllä enemmän työelämässä, kun silloin käteen jäävän palkan päälle tulee vielä lapsilisät ja elarit.

Tosin minun viralliset tulonihan ovat sen jotain 600e (?) mitä kh-tuki on mutta laskin tuohon koko talouteen tulevat rahat koska perheen menoihinhan ne kuitenkin menee ja on tarkoitettukin. Virallisten menolaskelmien mukaanhan jään miinukselle, kun lasketaan ne summat mitä on tarkoitettu kuukausittain meneväksiin itseen ja kahteen lapseen.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Siitä surullisen kuuluisasta ex-pankista tiedän enemmän kun voit kuvitellakaan. Suomessa tehdyt järjestelmät toimivat erinomaisen hyvin - kyse ei sinänsä siellä ollut testaamattomista järjestelmistä vaan ensi sijaisesti tiedon sisältö eroista ja tanskalaisten asenteesta, jossa he tietävät paremmin. Mutta enempää en tuosta asiasta julkisilla keskustelupalstoilla lausu.
No, ehkä me ollaan koskus oltu kollegoita. Ex-pankkimme edellistä järjestelmää ei kyllä tehty Suomessa kuin paperilla. Intialaiset sitä koodasi Maltalla. Sieltä se tuli ex-pankkimme hovihankkijan ylläpitoon. Enkä sanoisi, että järjestlemä toimi erityisen hyvin, sillä sen toimittajakin meni konkkaan, kun ei saaneet hyvää asiakasreferenssiä toimivuudesta. On siinäkin puljussa viettänyt monta yötä korjailleen järjestelmää ennen ulkomaille myyntiä.


Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Itse olen tehnyt sekä koodausta, että myös asiakkaiden nykytilan arviointia, toimenpide suosituksia jne. Ja nyt taas olen itse asiakasorganisaation leivissä - myös ostamassa, ja sanonpa ihan suoraan, että suomesta saa huipputason koodareita jo 60 eurolla tunti, kun sopimus tehdään vain riittävän pitkäksi / laajaksi. It-firmat arvostavat tämän hetkissä taloudellisessa tilanteessa myös vakautta - siis niitä pitkiä sopimuksia. Nykyisessä työpaikassani on siis itsellä varsin pieni it-osasto, mutta paljon teetetään ulkopuolella useissa eri firmoissa.
Voitko kertoa, mistä näitä koodareita muka löytyy ja millaisella kokemuksella? Mä en tiedä yhtään firmaa, joka myisi hyvää koodaria alle 80e/h. Pitkät sopparit on tietenkin nykyään luksusta.
Mielestäni 3-6kk sopparille ei löydy hyvää koodaajaa alle 80e/h.

Tämä keskustelu kyllä meni nyt ihan off topic, mutta ihan mielenkiintoista keskustella tästä aiheesta.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Syy, miksi antamasi luvut tuntuivat alussa käsittämättömiltä on se, että toisen palveluksessa ollessani monet työt - jopa ne kiireelliset - kuuluivat asiakkaan kanssa tehdyn ylläpitosopimuksen piiriin.
...
Mä olen myös työskennellyt yrityksissä, joissa noudatetaan aina Tietotekniikka-alan sopimusehtoja. Näiden ehtojen noudattamista vaativat asiakkaat aina, mikä asiakkaan kannalta on toki järkevääkin. Tuotteilla on takuu ja jos koodari - Suomessa tai Intiassa - ryssii homman, asiakas ei joudu siitä erikseen maksamaan senttiäkään. Jos softa menee huonosti testattuna tuotantoon, toimittaja tekee korjaukset asiakkaan näkökulmasta ilmaiseksi. Kuuluu siis takuuehtoihin. Näiden sopimusehtojen vuoksi mulle olikin aika yllätys, että jossain on vielä asiakkaita, jotka ovat valmiita maksamaan ekstraa ja vielä tuplaten, jos toimittaja ryssii softassa.
No, eiköhän tosiaan aina noudateta jotain IT2000-ehtoja, kuten mainitsit. Isoilla asiakkailla on aina ylläpitosopparit, kuten myös mianitsit.

Näissä on vaan se ongelma, että monesti järjestelmää ei ole määritelty niin tarkasti varsinkaan ei-funktionaalisilta ominaisuuksiltaa, että voisi sanoa tarkasti, että järjestlemässä on "virhe". Se vaan ei toimi asiakkaan mielestä oikein, mutta toimittajan mielestä kyseinen "ominaisuus" ei taas kuulunut toimitukseen.
Esim. vaikka tämä ylioppilaslautakunnan järjestelmä, josta lukiot saivat tarkistaa ylioppilaskirjoitusten tulokset sähköisesti vanhan paperisodan sijaan: se toimi ihan ok, kunnes kaikki lukiot halusivat yllättäen ;-) tarkistaa tulokset juuri samana päivänä, kun ne julkaistiin.
Järjestelmä kaatui ylikuormitukseen. Kenen vika? Toimittajan vai asiakkaan määrittelijän?

Entäs tämä vaikka AKE:n mittava järjestelmäuudistus, joka on siis Suomen isoin IT-hanke (alkoi -99 ja kestää ainakin 2011 asti). Budjetti on ylittynyt kolminkertaisesti ja myös aikataulu. Toimittajina on isot firmat: Tunaattori, Logica, Accidenture yms. Kaikki sopparit ja ylläpitosopimukset on ihan varmaan lakimiesten tekemiä ja järjestelmää on määritelty ja suunniteltu vuosia.
Osajärjestelmiä on testattu lähes vuoden ajan yms. Sitten kun tehdään tuotantoonsiirto, niin puhelimeni soi...

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article291625.ece

Mä olen siitä onnellinen, etten yleensä ole toimittajan roolissa (toki kyllä koodaan). Mut yleensä vaan tilataan paikalle, kun ne ruskea mössö on osunut tuulettimeen.



 

Yhteistyössä