G: paljonko ovat kuukausitulosi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Aika huono palkka akateemiselle
Eipä minusta, jos vaikka on aloittamassa uraansa. Mistähän johtuu, että yleensä kuvitellaan että kolunpenkiltä saatavan heti huippupalkkaa? Vai johtuuko se, että monilla muilla aloilla työvuodet tuovat ruhtinaalliset pari sataa euroa lisää liksaa eli ero kokeneeseen työntekijään on todella pieni.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Laskeskelin tässä sun ilmoittamiasi vuosituloja. Teet ilmeisesti myös ylitöitä. Kun päiväpalkkasi lasketaan kertomastasi summasta, siihen lisätään työnantajan voitoksi itselleen haluama osuus, alv 22% ja huomioidaan se, että et kuitenkaan tee koko päivää suoraan asiakkaalta laskutettavaa työtä, väkisinkin tulee mieleen, että missä oikein olet töissä. Tai ainakin, missä Suomessa ollaan valmiita maksamaan koodauksesta sellaisia summia. Tarkoitan siis asiakkaat ovat valmiita maksamaan sellaisia summia, kun halvemmallakin voisi saada. Jos taas olet yrittäjä, niin sitten toi summa ei kuullosta edes erityisen suurelta.
Teen myös ylitöitä. Mutta pidän ne vapaata normaalityöajastani eli en halua viettää päivää toimistolla, jos olen ollut keikalla yöllä.
Nykyään, kun ulkoistetaan, niin ei peruskoodaria tunnu löytyvän alle 80e/h. Tämä tekee jo 12 500e/kk peruskoodarista asiakkaalle. Nyt jos puhutaan sitten erikoisosaamisesta, niin siitä yleensä isot firmat laskuttaa jo 1500e/päivä. Se tekee jo 30ke/kk. Sitten kun lasketaan tähän vielä yötyöt (hätätilanteet), joista työnantaja laskuttaa asiakkaan panikoinnin mukaan (voi olla jopa 20ke/yö), niin kyllä tästä jää vielä maksettavaksu itse työntekijällekin sivukulujen (2-2,5xpalkka) ja yrityksen oman voiton jälkeen helposti 10 000-20 000e/kk.

Ei tätä peruskoodarille kannata maksaa. Monet yritykset ulkoistaa intiaan. Se on itselleni onni, sillä sieltä tulee niin paljon korjattavaa, kun asiakas huomaa, että joku on yöllä kökkinyt systeemit toimimattomaksi.

Kaikille konsulteillehan on oikea onni, kun p***ka osuu tuulettimeen, eikö?

Laskutusasteeni on ollut vuodesta 2000 asti lähes 130%.






 
sossu
Alkuperäinen kirjoittaja KohtaKandi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Miten voi akateemisella koulutuksella saada noin vähän? Mikä ala? Itse vasta yliopisto-opiskelija (kolmas vuosi), ja tulot melkein tuon verran oman alan töissä.
sosiaalialalla ainakin tuo on jo hyvin käteen
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Laskeskelin tässä sun ilmoittamiasi vuosituloja. Teet ilmeisesti myös ylitöitä. Kun päiväpalkkasi lasketaan kertomastasi summasta, siihen lisätään työnantajan voitoksi itselleen haluama osuus, alv 22% ja huomioidaan se, että et kuitenkaan tee koko päivää suoraan asiakkaalta laskutettavaa työtä, väkisinkin tulee mieleen, että missä oikein olet töissä. Tai ainakin, missä Suomessa ollaan valmiita maksamaan koodauksesta sellaisia summia. Tarkoitan siis asiakkaat ovat valmiita maksamaan sellaisia summia, kun halvemmallakin voisi saada. Jos taas olet yrittäjä, niin sitten toi summa ei kuullosta edes erityisen suurelta.
Teen myös ylitöitä. Mutta pidän ne vapaata normaalityöajastani eli en halua viettää päivää toimistolla, jos olen ollut keikalla yöllä.
Nykyään, kun ulkoistetaan, niin ei peruskoodaria tunnu löytyvän alle 80e/h. Tämä tekee jo 12 500e/kk peruskoodarista asiakkaalle. Nyt jos puhutaan sitten erikoisosaamisesta, niin siitä yleensä isot firmat laskuttaa jo 1500e/päivä. Se tekee jo 30ke/kk. Sitten kun lasketaan tähän vielä yötyöt (hätätilanteet), joista työnantaja laskuttaa asiakkaan panikoinnin mukaan (voi olla jopa 20ke/yö), niin kyllä tästä jää vielä maksettavaksu itse työntekijällekin sivukulujen (2-2,5xpalkka) ja yrityksen oman voiton jälkeen helposti 10 000-20 000e/kk.

Ei tätä peruskoodarille kannata maksaa. Monet yritykset ulkoistaa intiaan. Se on itselleni onni, sillä sieltä tulee niin paljon korjattavaa, kun asiakas huomaa, että joku on yöllä kökkinyt systeemit toimimattomaksi.

Kaikille konsulteillehan on oikea onni, kun p***ka osuu tuulettimeen, eikö?

Laskutusasteeni on ollut vuodesta 2000 asti lähes 130%.
Minä taasen ihmettelen, missä tänä päivänä on firma, jossa järjestelmät heitetään yöllä testaamatta tuotantoon? Sen firman asiakas en tasan haluaisi olla. Olen työskennellyt konsulttina useissa yrityksissä, ja kaikissa noissa kyllä testattiin muutoksia - esim. pankkialalla jopa useampi kuukausi, ennen kuin ohjelmat pääsivät sitten tuotantokäyttöön.

Olen työskennellyt myös suoraan asiakasorganisaatioissa, ja täytyy sanoa, että testaamatta tuotantoon yritykset olivat urani alkupuolelta -90 -luvun alusta siis. Tänä päivänä isoimmat ongelmat, joihin olen itse törmännyt ovat dokumentaation puute ja siitä seuraava avainhenkilöriski ja toisaalta myös varmistamattomat järjestelmät - ohjelmat henkilökohtaisilla koneilla ilman varmistuksia - pahimmassa tapauksessa myös data siellä.

Intiasta tulee sutta ja sekundaa ja myös hyvää työtä - Intiaan pitää lähteä todella tarkat ohjeet siitä, mitä ollaan tekemässä. Kun testauksen määrä suomessa lisääntyy - niin tekemäsi kaltainen työ kyllä käsittääkseni vähenee. Se mitä jatkossa varmasti tarvitaan, on ihmiset jotka tulkkaavat intiaan sen, mitä siellä pitää tehdä. Lisäksi on niitä firmoja, jotka haluavat maksaa laadukkaasta työstä, jossa palvelu ja apu on lähellä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Teen myös ylitöitä. Mutta pidän ne vapaata normaalityöajastani eli en halua viettää päivää toimistolla, jos olen ollut keikalla yöllä.
Nykyään, kun ulkoistetaan, niin ei peruskoodaria tunnu löytyvän alle 80e/h. Tämä tekee jo 12 500e/kk peruskoodarista asiakkaalle. Nyt jos puhutaan sitten erikoisosaamisesta, niin siitä yleensä isot firmat laskuttaa jo 1500e/päivä. Se tekee jo 30ke/kk. Sitten kun lasketaan tähän vielä yötyöt (hätätilanteet), joista työnantaja laskuttaa asiakkaan panikoinnin mukaan (voi olla jopa 20ke/yö), niin kyllä tästä jää vielä maksettavaksu itse työntekijällekin sivukulujen (2-2,5xpalkka) ja yrityksen oman voiton jälkeen helposti 10 000-20 000e/kk.

Ei tätä peruskoodarille kannata maksaa. Monet yritykset ulkoistaa intiaan. Se on itselleni onni, sillä sieltä tulee niin paljon korjattavaa, kun asiakas huomaa, että joku on yöllä kökkinyt systeemit toimimattomaksi.

Kaikille konsulteillehan on oikea onni, kun p***ka osuu tuulettimeen, eikö?

Laskutusasteeni on ollut vuodesta 2000 asti lähes 130%.
Kyllä sä taidat ihan oikeassa olla :D Kun aloin miettimään, mitä itse laskutan asiakkaalta, niin peruskoodaria ei asiakas tosiaan saa alle 80 e/h. Erikoisosaajasta on maksettava reippaasti enemmän.

Syy, miksi antamasi luvut tuntuivat alussa käsittämättömiltä on se, että toisen palveluksessa ollessani monet työt - jopa ne kiireelliset - kuuluivat asiakkaan kanssa tehdyn ylläpitosopimuksen piiriin. Ts yritys ei voinut laskuttaa asiakasta jokaisesta tehdystä tunnista ja siten koodareidenkaan palkat eivät olleet huippuluokkaa vaan guruillakin siellä 5000-6000 euron välillä. Ylläpitosopimus on ihan jees yrityksen kannalta, jos ylläpitoja tulee harvoin. Jos taas ylläpitoja tulee usein, yrityksen kannalta järkevämpää on suora tuntilaskutus.

Mä olen myös työskennellyt yrityksissä, joissa noudatetaan aina Tietotekniikka-alan sopimusehtoja. Näiden ehtojen noudattamista vaativat asiakkaat aina, mikä asiakkaan kannalta on toki järkevääkin. Tuotteilla on takuu ja jos koodari - Suomessa tai Intiassa - ryssii homman, asiakas ei joudu siitä erikseen maksamaan senttiäkään. Jos softa menee huonosti testattuna tuotantoon, toimittaja tekee korjaukset asiakkaan näkökulmasta ilmaiseksi. Kuuluu siis takuuehtoihin. Näiden sopimusehtojen vuoksi mulle olikin aika yllätys, että jossain on vielä asiakkaita, jotka ovat valmiita maksamaan ekstraa ja vielä tuplaten, jos toimittaja ryssii softassa.

 
Mum
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä taasen ihmettelen, missä tänä päivänä on firma, jossa järjestelmät heitetään yöllä testaamatta tuotantoon? Sen firman asiakas en tasan haluaisi olla. Olen työskennellyt konsulttina useissa yrityksissä, ja kaikissa noissa kyllä testattiin muutoksia - esim. pankkialalla jopa useampi kuukausi, ennen kuin ohjelmat pääsivät sitten tuotantokäyttöön.

Olen työskennellyt myös suoraan asiakasorganisaatioissa, ja täytyy sanoa, että testaamatta tuotantoon yritykset olivat urani alkupuolelta -90 -luvun alusta siis. Tänä päivänä isoimmat ongelmat, joihin olen itse törmännyt ovat dokumentaation puute ja siitä seuraava avainhenkilöriski ja toisaalta myös varmistamattomat järjestelmät - ohjelmat henkilökohtaisilla koneilla ilman varmistuksia - pahimmassa tapauksessa myös data siellä.

Intiasta tulee sutta ja sekundaa ja myös hyvää työtä - Intiaan pitää lähteä todella tarkat ohjeet siitä, mitä ollaan tekemässä. Kun testauksen määrä suomessa lisääntyy - niin tekemäsi kaltainen työ kyllä käsittääkseni vähenee. Se mitä jatkossa varmasti tarvitaan, on ihmiset jotka tulkkaavat intiaan sen, mitä siellä pitää tehdä. Lisäksi on niitä firmoja, jotka haluavat maksaa laadukkaasta työstä, jossa palvelu ja apu on lähellä.
No, en voi kyllä firmoja netissä nimeltä mainita. Ei varmaan kukaan enää mitään tärkeää järjestlemää ihan täysin testaamatta tuotantoon heitä, mutta ongelma onkin nykyään yhä kompleksimmat hajautetut järjestlemät, jossa on backendejä > 10. Vaikka testaus- ja integraatioympäristö on olemassa ja jonka pitäisi olla tarkka kopio tuotannosta, ei asia näin aina ole.
Monesti kun vielä projektit ja järjestlemähankkeet on täysin ulkoistettu ja asiakas on liian laista tai teknisesti asiantuntematon tekemään omaa osuuttaa eli hyväksymistestusta, menee sitten tuotantoon asti mokia.

Vaikka asiakkaalla oli kehitetty laadunvalvonta yms prosessit, ei alihankkijat niitä aina noudata, vaan menevät sieltä, mistä aita on matalin. Asiakas haluaa leikata hintoja, joten monesti alihankkijat joutuvat myymään nykyisessä kilpailutilanteessa aika alhaisella katteella ohjelmisto- ja järjestlemäkehitysprojektit. -> laatu ja testus kärsii.

Monesti myös tuotannossa tulee suorituskykyongelmia, jotka tulee korjata pikaisesti.

Itse olen kyllä huomannut, että ulkoistus on lisännyt laatuongelmia rajusti. Koodaustyön tuottaminen Intiassa lisää ongelmia ja suomalainen asiakas ei testaa, koska sekin on ulkoistettu.

Omat työni ovat vain lisääntyneet, enkä näe niille loppua.

Olen kyllä muutamissa pankeissakin istunut yöllä korjaamassa heidän tuotanto-ongelmia, joten kyllä sielläkin usein joku pettää, vaikka heillä on kaikkein kehittyneimmät laadunvarmistusprosessit ja testausympäristöt.

Tästähän on vain esimerkkinä surullisenkuuluisa ex-pankkimme, joka myytiin ulkomaille.
On tässä muillakin pankeilla ollut ongelmia, mutta ne eivät yleensä päädy lehtiin, jos ongelmat saadaan korjattua asap.











 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
Elatusmaksut, lapsilisät korotuksineen tekee jo paljon jos laskee ne mukaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
Mulla on ansiosidonnainen sen verran hyvä, kun tuli tehtyä noita duunarin töitä menneinä vuosina =)
Rahaa silloin tuli, mutta taisi sitä mennäkin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
Elatusmaksut, lapsilisät korotuksineen tekee jo paljon jos laskee ne mukaan..
Mä en tällä hetkellä saa elareita, ENKÄ SAA SOSSUSTA PENNIÄKÄÄN :attn:
 
Mum
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
Mulla on ansiosidonnainen sen verran hyvä, kun tuli tehtyä noita duunarin töitä menneinä vuosina =)
Rahaa silloin tuli, mutta taisi sitä mennäkin :ashamed:
Ok, ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella ihmettelen vaan. :) Minkälainen palkka sulla oli silloin kun saat noin hyvin ansiosidonnaista? En tiedä ansiosidonnaisesta mitään, miten se oikein määräytyy? Ei oo pakko vastata kun ei niin tähän ketjuun liity mut alkoi kiinnostamaan jos ite joutuu joskus työttömäksi..

 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2200e käteen + 210 lapsilisiä... akateeminen koulutus...
Aika huono palkka akateemiselle
Eipä minusta, jos vaikka on aloittamassa uraansa. Mistähän johtuu, että yleensä kuvitellaan että kolunpenkiltä saatavan heti huippupalkkaa? Vai johtuuko se, että monilla muilla aloilla työvuodet tuovat ruhtinaalliset pari sataa euroa lisää liksaa eli ero kokeneeseen työntekijään on todella pieni.
Minä taas mietin, että 2200 euroa käteen on luokanopettajalle aika paljon - vaatii ylimääräisiä opetustunteja tai tosi pienen veroprosentin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mum:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pari tonttua kuussa ja työtön oon :saint:
Mtäh? Et voi olla tosissasi? Mä tienaan saman verran nettona, hieman allekin ja mulla on vaativa työ, akateeminen koulutus jne. Ok, palkkani on hieman alhainen, 2600 ? brutto kuussa, mutta olen vasta urani alussa (3v. työkokemusta). Kun vaihdan työpaikkaa niin tulot nousee n. 3500 ? - 4000 ? /kk brutto. Mutta että työttömänä noin paljon??! Wtf?
Mulla on ansiosidonnainen sen verran hyvä, kun tuli tehtyä noita duunarin töitä menneinä vuosina =)
Rahaa silloin tuli, mutta taisi sitä mennäkin :ashamed:
Ok, ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella ihmettelen vaan. :) Minkälainen palkka sulla oli silloin kun saat noin hyvin ansiosidonnaista? En tiedä ansiosidonnaisesta mitään, miten se oikein määräytyy? Ei oo pakko vastata kun ei niin tähän ketjuun liity mut alkoi kiinnostamaan jos ite joutuu joskus työttömäksi..
Bruttotulothan oli ihan kohtuulliset, kk ansiot vaihteli paljon sen mukaan tekikö mitä vuoroa ja ylitöitä. 20? tunti lisineen oli palkka.
Mut oon ihan tyytyväinen etten niitä hommia tee enää, ihan sama vaikka tulot tippuiskin seuraavassa työssäni, kunhan ei ole enää noin raskasta hommaa.
Eikös ansiosidonnainen ole 75% palkasta vai miten se meni, en mä enää muista :/ Oman liittosi sivuilta varmaan selviää tämäkin asia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Tästähän on vain esimerkkinä surullisenkuuluisa ex-pankkimme, joka myytiin ulkomaille.
On tässä muillakin pankeilla ollut ongelmia, mutta ne eivät yleensä päädy lehtiin, jos ongelmat saadaan korjattua asap.
Siitä surullisen kuuluisasta ex-pankista tiedän enemmän kun voit kuvitellakaan. Suomessa tehdyt järjestelmät toimivat erinomaisen hyvin - kyse ei sinänsä siellä ollut testaamattomista järjestelmistä vaan ensi sijaisesti tiedon sisältö eroista ja tanskalaisten asenteesta, jossa he tietävät paremmin. Mutta enempää en tuosta asiasta julkisilla keskustelupalstoilla lausu.

Mutta todellakin olen edelleen sitä mieltä, että kunnollinen testaus ja version hallinta, kyllä hanskaavat kuvaamasi kaltaiset ongelmat.

Itse olen tehnyt sekä koodausta, että myös asiakkaiden nykytilan arviointia, toimenpide suosituksia jne. Ja nyt taas olen itse asiakasorganisaation leivissä - myös ostamassa, ja sanonpa ihan suoraan, että suomesta saa huipputason koodareita jo 60 eurolla tunti, kun sopimus tehdään vain riittävän pitkäksi / laajaksi. It-firmat arvostavat tämän hetkissä taloudellisessa tilanteessa myös vakautta - siis niitä pitkiä sopimuksia. Nykyisessä työpaikassani on siis itsellä varsin pieni it-osasto, mutta paljon teetetään ulkopuolella useissa eri firmoissa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
että suomesta saa huipputason koodareita jo 60 eurolla tunti, kun sopimus tehdään vain riittävän pitkäksi / laajaksi..
Toi pitää paikkaansa. Mä annan itsekin asiakkaalle alennusta normaalista tuntilaskutuksestani, jos sopimus on tarpeeksi pitkä tai tehtävä projekti riittävän iso. Mutta en sentään 60 eurolla tee :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eikös ansiosidonnainen ole 75% palkasta vai miten se meni, en mä enää muista :/ Oman liittosi sivuilta varmaan selviää tämäkin asia =)
No ei todellakaan tässä maailmassa. Pitää olla jo hyvät tulot, että saa 2000e BRUTTO kuussa ansiosidonnaista. Saatika verojen jälkeen moiset käteen... Onko sinulla joku korotettu ansiopäiväraha?

http://www.tyj.fi/default.asp?id=466

Taitaa olla noin 22 päivää kuussa, mitä rahaa saa. Jos sun tuntipalkkasi lisineen on 20e/h, ei sillä saa vielä 2000e ansiosidonnaista bruttona, tahi nettona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eikös ansiosidonnainen ole 75% palkasta vai miten se meni, en mä enää muista :/ Oman liittosi sivuilta varmaan selviää tämäkin asia =)
No ei todellakaan tässä maailmassa. Pitää olla jo hyvät tulot, että saa 2000e BRUTTO kuussa ansiosidonnaista. Saatika verojen jälkeen moiset käteen... Onko sinulla joku korotettu ansiopäiväraha?

http://www.tyj.fi/default.asp?id=466

Taitaa olla noin 22 päivää kuussa, mitä rahaa saa. Jos sun tuntipalkkasi lisineen on 20e/h, ei sillä saa vielä 2000e ansiosidonnaista bruttona, tahi nettona.
Kuten mä sanoin, että mun tilit ei olleet aina sentilleen samat, 20? h oli vasta LÄHTÖPALKKA, siihen lisät, ylityökorvaukset jne jne päälle.
Pitää kaivaa noi tiliotteet esille, niin sit osaan sanoa tarkempia summia
 

Yhteistyössä