G: Mitä uskontokuntaa edustat? (eikä sitten tapella)

Alkuperäinen kirjoittaja Empä nyt vain ymmärrä..:
Ja mitä opetatte lapsillenne? "Äippä ja isukki nyt kuuluu kirkkoon, mutta äh, ei siitä nyt tarvitse välittää.. Ja joo, kyllä sinutkin sinne kastettiin, mutta menet sitten riparille niin ne kertoo sulle kaiken tarvittavan.."
Mun vanhemmatkin kuuluvat kirkkoon ja eivät usko jumalaan kuten en minäkään. Ei meillä koskaan vanhemmat selitelleet asiaa. Se on vaan tapa että siihen kuulutaan. Enkä mä aijo omillenikaan alkaa mitään selittämään elleivät itse kysy.

Mimosan äippä
Kuulumme miehni kanssa ev.lut seurakuntaan, kirkossa käymme vain kristillisten juhlien yhteydessä, minulla on omanlainen tapani uskoa, yleensä ahdostuneena ja vaikeina aikoina uskonasiat ovat mielessä enemmän.

Kirkosta emme aio erota koskaan koska arvostamme kirkon tekemää työtä alkoholistien, sairaiden, köyhien ja muiden apua tarvitsevien eteen. Maksamme ilomielin veron, koska verorahoilla saadaan aikaan paljon hyvää.

Juu saa kirkkohäät ja kastaa lapsensakin, mikä autuus!! :) Ja mitä opetatte lapsillenne? "Äippä ja isukki nyt kuuluu kirkkoon, mutta äh, ei siitä nyt tarvitse välittää.. Ja joo, kyllä sinutkin sinne kastettiin, mutta menet sitten riparille niin ne kertoo sulle kaiken tarvittavan.."
No, onhan se onni, maksaa koko ikansä kirkollisveroa ja saa tosiaan kastejuhlaan papin, häät, sen rippileirin ja haudallensakin vielä papin siunaamaan. Harmi kun hautapaikka ei enää sisälly samaan hintaan.
En nyt vain ymmärrä.. :)
oon sun kanssa vähän samoilla linjoilla ja mua ärsyttää ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon vain tavan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Älä ymmärrä, mutta eipä se sun henkilökohtainen asiasi ole. Mieti jos kaikki ev.lut kirkkoon kuuluvat ei-uskovaiset eroaisivat kirkosta, niin kyllä kirkon tulot romahtaisivat....
toisaalta taas eipä menisi kirkolla rahaa ns. turhiin kastamisiin ja vihkimisiin... ripareista puhumattakaan.

Lunatic
Juu saa kirkkohäät ja kastaa lapsensakin, mikä autuus!! :) Ja mitä opetatte lapsillenne? "Äippä ja isukki nyt kuuluu kirkkoon, mutta äh, ei siitä nyt tarvitse välittää.. Ja joo, kyllä sinutkin sinne kastettiin, mutta menet sitten riparille niin ne kertoo sulle kaiken tarvittavan.."
No, onhan se onni, maksaa koko ikansä kirkollisveroa ja saa tosiaan kastejuhlaan papin, häät, sen rippileirin ja haudallensakin vielä papin siunaamaan. Harmi kun hautapaikka ei enää sisälly samaan hintaan.
Onhan kirkolla paljon hyviäkin palveluja, että ei ne rahat ihan hukkaan mene. Diakonit ja muu vähävaraisten tukeminen muunmuassa.
Rippikoulua en ole käynyt, ja hautajaisiin saa kyllä ihan jeesus-vapaan puheenkin, että ei se nyt mitään halleluujaata tule olemaan. B)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
oon sun kanssa vähän samoilla linjoilla ja mua ärsyttää ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon vain tavan vuoksi.
Mikä siinä niin ärsyttää???? Entä jos kuuluu vaikka "Marttoihin" vain kannatusjäsenenä eli ei käy kerhoissa eikä osallistu toimintaan mut kannattaa hyvää ajatusta ja toimintaa maksamalla jäsenmaksun? Sama asia mut ärsyttääkö moniakin?

Yhteistyössä