G: Mitä uskontokuntaa edustat? (eikä sitten tapella)

Mun päälle ei sovi alkaa järkeilemään että minlä uskontokunnan jumala on se mun jumalani, mutta itseäni suurempi ja rakastava se kuitenkin on. En kuulu kirkkoon, mutta meidän lapsen haluan saavan ev. lut kasteen ja isänsä mukana kirkon kirjoissa kulkee. Olen hengellinen ihminen, ja pyrin elämässäni hengellisesti elämään. Suomen valtauskonto vaan sattuu olemaan kristinusko, joten tapani osoittaa uskoani on olla kiinnostunut kirkollisista jutuista. Esim. äänestin kristillisdemaria, koska Suomessa käytännössä vähempi osaisia eniten auttaa vilpittömästi kirkko! Siis jos vaan osaa ottaa apua vastaan, useat ovat aika umpimielisiä seurakuntaa kohtaan. Jokaisessa uskonnossa on oikeastaan mielestäni samaa, ja pyrkimys sama? Jollain tapaa kuitenkin? evankelisluterilaisuuden historian tapahtumat ovat oikeastaan se mikä minua tökkii lujaa.

vierailen nyt vain
Minä ja lapset ort.doks. mies vannoutunut ev.lut, yhteiset uskonto- ja moraalikäsitykset jaamme ja molemmat tunnemme niskassamme raskaana sukujemme körttiläisyyden paineet.

Liinuska74
Minä hellari ja väestörek. Mies ev.lut. ja lapset väestörek.
Olen ajatellut, että rippikoulun käytyään saavat itse päättää, haluavatko liittyä ev.lut. kirkkoon ja saada konfirmaation.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Enpä mihinkään kuulu...
Näkemys lähimpänä luonnonuskontoja...
Suomalaisin silmin nähtynä...
Uskonveli ;)
Näin voisi kai sanoa...
Aika paljon tulee tuota vanhaa kalevalamittaista kertomarunoutta luettua...
Ja luonto ympärillä vaan puhuu omaa kieltään eikä ole mitenkään teennäisen oloinen...

Keittiönoita
Näin voisi kai sanoa...
Ja luonto ympärillä vaan puhuu omaa kieltään eikä ole mitenkään teennäisen oloinen...
Aivan :) Mulla on nytkin Kalevala iltalukemistona....ties kuinka monennen kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Näin voisi kai sanoa...
Aivan :) Mulla on nytkin Kalevala iltalukemistona....ties kuinka monennen kerran.
Suomalaisen kirjallisuusseuran sivuilta löytyy lähes täydellisesti (ja tulevaisuudessa aivan täydellisesti) alkuperäismuodossa kerätyt runot...
Kannattaa tutustua, ellet jo ole tutustunut...
Kalevala minullakin on aikaajoin nokan alla...

Yhteistyössä