G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vastaanpa vielä...
Ite olisin halunnut nenäkorun kun olin jotain 12-13v, äiti kiels... ja voi että mä olin sitten katkera, mutta kun alaikänen niin eihän sille mitään voinu...
Ekan lävistykseni (kulmakoru ) otin 23v ja sillonkin äiti meinas saada sätkyn :D Sen jälkeen niitä tullu 2 lisää (tragus ja huuli ), nuo tässä puolen vuoden sisään :) Niin ja nyt en kyllä nenäkorua enää halua, joten ihan hyvä vaan ettei äiti antanu lupaa...
Tatskaa harkitsen...
 
miu
Tatska 18-vuotiaana. Lävärin sais vaikka yläasteella, mut niin että mä valkkaan sen lävistäjän, eikä niitä reikiä aleta kaverin kanssa ite tekemään.
En oikeen tajuu että mikä noissa läväreissä niin paha asia on. Pieni arpi naamassa ei juuri mihinkään näy. Itselläni ei enää ole koruja, kun huuliläväri piti hampaiden takia ottaa pois. 10 vuotta kerkesi olla aiheuttamatta ongelmia. Nyt aattelin ottaa uuteen kohtaan. Vanha reikä falskaa joskus vähän jos syö soppaa :D Ei siis umpeudu varmaan ikinä. Kuulostaa jonkun korvaan varmaan pahalta, mutta ei arkielämää haittaa mitenkään. Jos skidi on valmispenen arven naamassaan kantamaan, niin miks ei.
Ainoo mitä en ehkä teinitytölle suosittelin, on nännilävistys. Sen kaa sai jännätä raskausaikana, että tuleeko tosta vielä maito läpi.Onneks otin sen yhdellä Suomen maineikkaammista lävistäjistä, joka selkeesti osas asiansa, eikä lääkärin tarvinnu avata. Oli lävistys tulossa sitten mihin vaan, niin ennen kaikkea kattoisin, että se tehdään asianmukaisessa paikassa neulalla, ei ampumalla, edes nenään. Ja mieluusti ite vaikka maksaisin lisähintaa siitä, että paikka on kuuluisa ammattitaidostaan ja ylitiukasta hygieniatasostaan.
 
Rukoilijasirkka
En minkään ikäsen, mun mielestä mun lapsilla on niin täydelliset kasvot, että tuntuis ihan pyhäinhäväistykseltä. No, toki minun asenne vaikuttaa siihen, minkälaiset mieltymykset lapsillakin tulee olemaan.
 
No meillä on tytöllä 17 v muutamat lävistykset ja muutamat tatuoinnit jo. Mutta mitään näistä ei ole hetken mielijohteesta tehty ja kaikki on ammattilaisen käden jälkiä ei mitään kotipileissä kännissä tehtyjä.

Meillä on myös näitä esiteinejä täällä kasvamassa ja olemme puhuneet lävistyksitä. Tytöllä 12 v on lävistetyt reijät korvissa jotta hän voi pitää korvksia kun allerginen kullalle ja hopealle. Girurginteräs ei aiheuta allergiaa mutta korut sen verran paksunpia että piti tehdä lävistykset. Huuleen on toivonnut saavansa mutta ei vielä. On ollut katsimassa muutamia lävistyksiä joten ei ehkä sen takia vielä ole ajankohtaista.

Noista tatuoinneista olemme puhuneet jo pitkään ja meillä taitaa olla semmoinen sääntö muodostumassa että pitkän harkinnan jälkeen saa ottaa kuvan millä jokin tarkoitus ja ei mitenkään kovin näkyvään paikkaan. Varmaan tossa yhdeksännen luokan kohdalla tämäkin.
Tietysti riippuu nuoresta ja haluaako sitä kaikki ei halua.

Arpitatuointia en anna laittaa sillä mulla tekee niin kamalan pahaa jo sen ajatteleminen :ashamed: Se tekeminen ei ole mukavaa katseltavaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
helppo se on sanoo (minäkin) että ei koskaan, mutta mun serkku sai "ei koskaan" vastauksen ja teki sen sitte ite. tyyppi löytyny keittiöstä pyörtyneenä sinä iltana kku se oli nenänsä lävistäny...
No aika tyhmää. Mä toivon, että mun lapset ei halua edes lävistyksiä.
Näin toivoi myös minun äitini ja isäni. Mutta heti täytettyäni 18 vuotta, otin tatuoinnin. Ja vuotta myöhemmin lävistyksen.

Hyvin he niihin tottuivat.

Lapset kun on sellaisia että voivat haluta eri asioita kuin vanhempansa, vaikka vanhemmat läheisiä olisikin. :)

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
helppo se on sanoo (minäkin) että ei koskaan, mutta mun serkku sai "ei koskaan" vastauksen ja teki sen sitte ite. tyyppi löytyny keittiöstä pyörtyneenä sinä iltana kku se oli nenänsä lävistäny...
No aika tyhmää. Mä toivon, että mun lapset ei halua edes lävistyksiä.
Näin toivoi myös minun äitini ja isäni. Mutta heti täytettyäni 18 vuotta, otin tatuoinnin. Ja vuotta myöhemmin lävistyksen.

Hyvin he niihin tottuivat.

Lapset kun on sellaisia että voivat haluta eri asioita kuin vanhempansa, vaikka vanhemmat läheisiä olisikin. :)
No totta kai niin voi käydä. Mutta niin kauan, kuin ei ole täysi-ikäinen, minä kiellän silti. Itse en ole ikinä ollut innostunut reijistä korviin, mutta nyt se käväisi mielessä, kun veli näytti mulle huuhkajalta ottamiaan kynsiä. Ne olisi olleet korvassa kivat, mutta sitten pitäisi olla semmoinen venytetty reikä...

Hylkäsin ajatuksen, koska jokatapauksessa inhottaa, jos niistä korvista sitten tulisi jotain kosteaa, eikä reikiin ehkä kasvaisi koskaan ihoa, niin, että ne ois vuotamattomat. :$ Ja sitten jos kyllästyisin, niihin korviin jäisi rumat jäljet niin paksuista jutskista. Ne oli melkeen sentin halkaisijaltaan paksummasta päästä ne mageet kynnet. :p
 
mamma
Toivon, että lapseni eivät muita lävistyksiä halaja kuin korviksia ja niitäkin mieluusti "vain" yhdet per korva ;) Tatuointi sitten 18v :) Itselläni tatuointi myös, joten en sitä kielläkään, mutta täytyy olla kuitenkin jo vähän vanhempi :) Kasvojen lävistys on turhaa, koska se vaikuttaa moneen työpaikan saantiinkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Toivon, että lapseni eivät muita lävistyksiä halaja kuin korviksia ja niitäkin mieluusti "vain" yhdet per korva ;) Tatuointi sitten 18v :) Itselläni tatuointi myös, joten en sitä kielläkään, mutta täytyy olla kuitenkin jo vähän vanhempi :) Kasvojen lävistys on turhaa, koska se vaikuttaa moneen työpaikan saantiinkin.
No, mä otin sitten opiskeluaikoijen loppupuolella jo pois mun nenälävistyksen. Eipä siitä juuri jälkeä näy.
 
mamma x 3
Lävistyksistä;
Itse pidän rajana että lapsi menee yläasteelle, ala-asteikäisen en antaisi vielä ottaa. Sitten keskustelisin asiasta, näyttäisin netistä kuvia tulehtuneista lävistyksistä yms. Kertoisin että esim. itselläni menee aina 2v. että lävistys on kokonaan parantunut. Ja sitten kun se paranee kokonaan, se ei umpeudu enää ikinä.
Jos edelleen haluaisi niin veisin kyllä lävistysliikkeeseen ja siinähän ottaisi. Voisin ottaa itse samalla jonkun lävistyksen. Se on kuitenkin vain reikä ihossa, ei sen kummempaa.

Tatuonti:
En antaisi alle 18-vuotiaan ottaa, en maksaisi sitä yli 18v. lapsellenikaan, itse olen nyt 24v. ja olen miettinyt nyt 10v. tatuointia ja nyt alan olla valmis sen ottamiseen.
Toki voisin joustaa jos vaikkapa 16v. olisi pari vuotta puhunut jostain pienehköstä, sievästä tatuoinnista ja säästäisi itse rahat niin voisin hyvinkin antaa luvan. Sen näkee sitten kun ovat murkkuja.

t. äiti jolla on ja on ollut 20-30 lävistystä mutta ei vielä tatuointeja.
 
M
Lävistyksen yläasteikäisenä, tatuoinnin täysi-ikäisenä. Lävistyksen kuitenkin saa aina pois jos alkaa kaduttaa tms, mutta tatuointia ei. Itsellä ollut pari lävistystä, tällä hetkellä enää kielikoru. En nää niissä mitään pahaa, mutta tosiaan ala-asteikäiselle en ihan vielä haluaisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
15 v:n antaisin ottaa lävärin jos haluaa, koska niistä ei jää mitään jälkiä jos ne ottaa pois (paitsi kulmakorusta)
18v saa itse päättää haluuko tatskan vai ei
mulla on ainakin huulilävistyksestä todella ruma jälki huulessa...
 
vierailija vaan..
Heippa kaikki, olen juuri 21.1 täyttänyt 13 vuotta ja äitini pää ei ole vieläkään kääntynyt. Olen jahkannut jo 1 vuoden huulilävistystä, mutta ei. Olisiko kenelläkään mitään apua millä tuo voisi onnistua? Olen ottanut huomioon jo tulehdukset, riskit ja muut sen sellaiset ja olen perehtynyt asioihin vakavasti. Tiedän seuraukset jos tulehtuu ja loput.. Mutta äitini ei silti suostu. Vuoden minua nuorempikin tyttö sai (saa) huulilävistyksen ja olen maininnut äidilleni asiasta, mutta EI. Oöen parikertaa meinannut tehdä itse, mutta halvaantumis riski on hyvin suuri (korkea). Etten ole viitsinyt.
Olisiko siis sinulla apukeinoa läännyttämään äitini pää?
KIITOS KAIKILLE AUTTAJILLE!
 
Joku kulmakoru tai nenäkoru 15-vuotiaana.. Napakoru kuuluu tähän myös. Korvikset vaikka ala-asteella.. Huuliin tai muualle naamaan 18-vuotiaana. Tatuointi myös ellei ole joku todella hyvä pieni idea minkä tahtoo ikuistaa, mutta ei mitään hetken mielijohdetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija vaan..:
Heippa kaikki, olen juuri 21.1 täyttänyt 13 vuotta ja äitini pää ei ole vieläkään kääntynyt. Olen jahkannut jo 1 vuoden huulilävistystä, mutta ei. Olisiko kenelläkään mitään apua millä tuo voisi onnistua? Olen ottanut huomioon jo tulehdukset, riskit ja muut sen sellaiset ja olen perehtynyt asioihin vakavasti. Tiedän seuraukset jos tulehtuu ja loput.. Mutta äitini ei silti suostu. Vuoden minua nuorempikin tyttö sai (saa) huulilävistyksen ja olen maininnut äidilleni asiasta, mutta EI. Oöen parikertaa meinannut tehdä itse, mutta halvaantumis riski on hyvin suuri (korkea). Etten ole viitsinyt.
Olisiko siis sinulla apukeinoa läännyttämään äitini pää?
KIITOS KAIKILLE AUTTAJILLE!
Ainoa joka voi sinua auttaa on aika :)
 
Täysi-ikäisinä saavat päättää näistä itse.
Mulla ja miehellä ei ole yhtäkään lävistystä. Lapsena on korvikset laitettu mutta on hankkiuduttu eroon niistä jo teini-ikään mennessä.
Tatuointeja onkin sitten enemmän.
 

Yhteistyössä