G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Ei koskaan jos multa kysytään. Itse kävin 16v otattamassa salaa nenälävistyksen. Nyt 20vuoden päästä siinä on edelleen reikä, eikä se koskaan häviä. Nenä on kuitenkin aika keskeisellä paikalla, ja häpeän aina kun joku katsoo kasvojani.

Tatuointiin voisin suostua, mutta vasta 18v. Omasta nuoruudessa otetusta tatuoinnista en tykkää, mutta se on onneksi piilossa.
 
"Sirkkeli"
En antais ottaa lävistystä naamaan missään iässä. Tästä on tuon 15-vuotta täyttävän kanssa väännetty jo pari vuotta. Ja lävistystä ei tule niin kauan kuin asuu minun kanssa. Sittenhän en voi enää vaikuttaa, kun muuttaa himasta.
 
Vanhempani ovat tatuoituja ja lävistettyjä. Itse sain ensimmäisen tatuointini kun täytin neljätoista ja ensimmäisen lävistyksen kasvoihini teki äiti. Olin silloin 11-vuotias.

Joten, omat lapseni saisivat puolestani tatuoittaa ja lävistyttää itsensä siinä iässä kuin haluaisivat.
 
Viimeksi muokattu:
"Sarana"
Suomessa saa lain mukaan kuusitoistavuotias päättää lävistyksistään!! Vanhemmalla ei silloin enää ole asiaan sanomista! Älkää menkö siis kuusitoistavuotta täyttäneitä neuvomaan lävistyksistä, asia ei teille kuulu!!!!
Poikkeuksena genetaalilävistykset joissa ikäraja 18!
 
"Jenis"
[QUOTE="Sarana";30693342]Suomessa saa lain mukaan kuusitoistavuotias päättää lävistyksistään!! Vanhemmalla ei silloin enää ole asiaan sanomista! Älkää menkö siis kuusitoistavuotta täyttäneitä neuvomaan lävistyksistä, asia ei teille kuulu!!!!
Poikkeuksena genetaalilävistykset joissa ikäraja 18![/QUOTE]

Ja ikää oli?

Niin kauan kuin mun lapset asuu kotona ja/tai odottaa että mä autan esim. kuluissa kuten vaatetuksessa ja ruuassa, läväreitä ja tatskoja ei tule. Jos tahtovat esim. 16-vuotiaana muuttaa kotoa ja alkaa ansaita niitä ruoka-, vaate- ja lävärirahoja itse, niin omapa on valintansa. Toki pyrin siihen että lapsistani ei tule idiootteja, mutta mistäpä sen koskaan tietää.
 

Yhteistyössä