G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
"mardis"
Antaisin omalle lapselleni lävistyksen aikaisintaan 12 vuotiaana. Tuossa iässä mielestäni tietää haluamisensa. Ja jos vanhempana katuu, niin lävistyksen saa pois, toisin kuin tatuoinnin. Ja jos katuu lävistystä, niin oppiipahan miettimään tahtomisiaan. Itselläni on tytär, joka menee seitsemännelle, ja on nyt kuuakauden verran kinunnut huulikorua. Päätimme yhdessä kesän aluksi, että voin tuolle sen hommata, sillä omapa on neidin tahto. Eikä koru ole mielestäni ruma, siinä missä korviksetkaan. Nyt järki hoi te vanhemmat, jotka kotona mietitte lapsillenne lävistyksiä ! Kysykää, tahtovatko he tosissaan korun. Jos he vakuuttavat että haluavat, niin antakaa ihmeessä ! Miettikää, kun itse nuorena halusitte jotain kovasti, ja vanhempanne ovat sanoneet vain että "ei koskaan ". Vakuutan, että jos he todella vanhempanakin pitävät siitä, niin tulevat kiittämään teitä. Tatuointia en voisi kuitenkaan antaa alle 15 vuotiaalle, sillä sitä ei saa pois.

ainiin, minulla ei ole yhden yhtäkään lävistystä tai tatuointia, en ole halunnut, ja tuskin tulen haluamaankaan.
 
ajattelen
Hakee varmasti, uskoisin.

Saanko kysyä et miksei nuorten anneta tehdä niitä virheitä? Jos nuori katuu esim. lävistystään, niin sitten katuu ja pääsee varmaan helpommin asian yli kuin vastaan hangoitellut äiti.

Mä olen ehkä vähän kummallinen, mut mun äiti ei osaa myöskään tähän vastausta myöskään antaa, olen sille samaa ihmetellyt kun kieltää siskolta lävistyksen. Kieltää kieltämisen ilosta?

Ei pahalla, haluaisin vaan päästä jyvälle?
Mä kiellän kasvolävistykset siksi kun ne on niin rumia. Samoin isot tatskat näkyvillä paikoilla. Ja ei , ei lapsia voi kasvattaa kaikissa asioissa niin, että antaa niiden tehdä virheitä ja oppia kantapään kautta. Jokaisen vanhemman on itse tehtävä ratakisusnsa siitä että minkä verran siirtää viisauttaan lapselle ja minkä verram antaa otse tehdä virheitä ja oppia niistä. Kaikille ei aina ole ihan selvää mikä on se raja "omista virheistään opettamisella" ja suoranaisella heitteillejätöllä.
 
"öö"
tyttäreni on niin kaunis, että toivottavasti ei halua rumentaa naamaansa millään reijittelyillä. korvikset saa 11-12 v:nä laittaa jos haluaa. pojat ei tunnu olevan yhtään kiinnostuneita mistään koristautumisesta, hyvä kun dödöä ja tukkamuotoiluaineita käyttävät, iät 13 ja 15.
 
voi fittu
[QUOTE="mardis";24032459]Antaisin omalle lapselleni lävistyksen aikaisintaan 12 vuotiaana. Tuossa iässä mielestäni tietää haluamisensa. Ja jos vanhempana katuu, niin lävistyksen saa pois, toisin kuin tatuoinnin. Ja jos katuu lävistystä, niin oppiipahan miettimään tahtomisiaan. Itselläni on tytär, joka menee seitsemännelle, ja on nyt kuuakauden verran kinunnut huulikorua. Päätimme yhdessä kesän aluksi, että voin tuolle sen hommata, sillä omapa on neidin tahto. Eikä koru ole mielestäni ruma, siinä missä korviksetkaan. Nyt järki hoi te vanhemmat, jotka kotona mietitte lapsillenne lävistyksiä ! Kysykää, tahtovatko he tosissaan korun. Jos he vakuuttavat että haluavat, niin antakaa ihmeessä ! Miettikää, kun itse nuorena halusitte jotain kovasti, ja vanhempanne ovat sanoneet vain että "ei koskaan ". Vakuutan, että jos he todella vanhempanakin pitävät siitä, niin tulevat kiittämään teitä. Tatuointia en voisi kuitenkaan antaa alle 15 vuotiaalle, sillä sitä ei saa pois.

ainiin, minulla ei ole yhden yhtäkään lävistystä tai tatuointia, en ole halunnut, ja tuskin tulen haluamaankaan.[/QUOTE]

no mutta jopas oli taas oikein vuoden äiti tässä. todella kypsä suhtautuminen maailmaan
 
ajattelen
[QUOTE="mardis";24032459]Antaisin omalle lapselleni lävistyksen aikaisintaan 12 vuotiaana. Tuossa iässä mielestäni tietää haluamisensa. Ja jos vanhempana katuu, niin lävistyksen saa pois, toisin kuin tatuoinnin. Ja jos katuu lävistystä, niin oppiipahan miettimään tahtomisiaan. Itselläni on tytär, joka menee seitsemännelle, ja on nyt kuuakauden verran kinunnut huulikorua. Päätimme yhdessä kesän aluksi, että voin tuolle sen hommata, sillä omapa on neidin tahto. Eikä koru ole mielestäni ruma, siinä missä korviksetkaan. Nyt järki hoi te vanhemmat, jotka kotona mietitte lapsillenne lävistyksiä ! Kysykää, tahtovatko he tosissaan korun. Jos he vakuuttavat että haluavat, niin antakaa ihmeessä ! Miettikää, kun itse nuorena halusitte jotain kovasti, ja vanhempanne ovat sanoneet vain että "ei koskaan ". Vakuutan, että jos he todella vanhempanakin pitävät siitä, niin tulevat kiittämään teitä. Tatuointia en voisi kuitenkaan antaa alle 15 vuotiaalle, sillä sitä ei saa pois.
ainiin, minulla ei ole yhden yhtäkään lävistystä tai tatuointia, en ole halunnut, ja tuskin tulen haluamaankaan.


Edelleen: ei lapsen kuulu saada tehdä kaikkea vaan siksi että se haluu. Vanhemmuus on nimenomaan pettymyseten tuottamista ja rajojen asettamista. Eivätkä lapset/nuoret automaattisesti tee kieltoja vastaan, kyllä järkevät, perustellut rajoitukset ja kiellot ymmärtää ja hyväksyy nuori joka on alusta asti kasvatettu siihen.
 
Madonna friikki
[QUOTE="toto";23542574]Haluan kovasti smileyn tai sen lävistyksen,mutta saanko ottaa jos olen 10v Mun kaveri on ottanu 11v[/QUOTE]





Miekin haluan Madonnan. Olen 10v Pian täytän 11v :)
 
Madonna friikki
[QUOTE="mardis";24032459]Antaisin omalle lapselleni lävistyksen aikaisintaan 12 vuotiaana. Tuossa iässä mielestäni tietää haluamisensa. Ja jos vanhempana katuu, niin lävistyksen saa pois, toisin kuin tatuoinnin. Ja jos katuu lävistystä, niin oppiipahan miettimään tahtomisiaan. Itselläni on tytär, joka menee seitsemännelle, ja on nyt kuuakauden verran kinunnut huulikorua. Päätimme yhdessä kesän aluksi, että voin tuolle sen hommata, sillä omapa on neidin tahto. Eikä koru ole mielestäni ruma, siinä missä korviksetkaan. Nyt järki hoi te vanhemmat, jotka kotona mietitte lapsillenne lävistyksiä ! Kysykää, tahtovatko he tosissaan korun. Jos he vakuuttavat että haluavat, niin antakaa ihmeessä ! Miettikää, kun itse nuorena halusitte jotain kovasti, ja vanhempanne ovat sanoneet vain että "ei koskaan ". Vakuutan, että jos he todella vanhempanakin pitävät siitä, niin tulevat kiittämään teitä. Tatuointia en voisi kuitenkaan antaa alle 15 vuotiaalle, sillä sitä ei saa pois.


Mun äiti ei kyllä anna. :( Oon 10v ja pian 11v ja haluaisin Madonnan.. -.-
ainiin, minulla ei ole yhden yhtäkään lävistystä tai tatuointia, en ole halunnut, ja tuskin tulen haluamaankaan.


Edelleen: ei lapsen kuulu saada tehdä kaikkea vaan siksi että se haluu. Vanhemmuus on nimenomaan pettymyseten tuottamista ja rajojen asettamista. Eivätkä lapset/nuoret automaattisesti tee kieltoja vastaan, kyllä järkevät, perustellut rajoitukset ja kiellot ymmärtää ja hyväksyy nuori joka on alusta asti kasvatettu siihen.
 
Katariina Nieminen
En ole antanut tytölle edes korviksia ennenkuin täytti kymmenen. Sitten kun tyttö täyttää kuusitoista niin voin harkita napalävistystä se on kaunis. Muita lävistyksiä vaan jos on yli kahdeksantoista ja haluaa suututtaa äitinsä. Tyttäreni luokalla on tyttö Jolla on ollut nenälävistys ja tällä hetkellä kielilävistys aikoo kuulema ottaa vielä kulmalävistyksen ja smileyn en tajua miten hänen vanhempansa antavat tytöllä ikää vasta kolmetoista seiskaluokalla.
 
Mulla on ollu korvikset 4v:stä asti, tosin niitä "ilmesty" yläasteella muutama ylimääränen ku vähän innostuin ja tein hakaneulalla 13 reikää lisää. Lävistyksiä jouduin valitettavasti odottamaan 18v:ksi asti mutta heti kun sain kävin ottamassa kulmakorun joka on myöhemmin saanut seurakseen huulilävistyksen ja silmien välissä olevan bridgelävistyksen. Ja huuleen pitäis vielä yksi käydä ottamassa, tatuointiakin on harkittu ja sitä rataa.

Ja omalle tyttärelleni aion lävistykset sallia siinä vaiheessa kun hän ymmärtää itse vastuunsa niistä, eli tod.näk. yläasteella. Tatuointeja saa odottaa 18v:ksi asti, ehkä katsotaan nyt.
 
kurjenkello harmaana
Jaa-a, tyttö otti huulilävärin 14-vuotiaana, 15-vuotiaana tuonne kielen alle siihen jänteeseen ja nyt 16-vuotiaana otti septumin, siis tuohon nenän keskelle, vähän kuin sonninrengas! Itsellä ei ole kuin korvissa reiät, eikä tulekaan, mutta mun mielestä nuo eivät nättiä tyttöä rumenna, päin vastoin!
Tatuointia ei ole vielä halunnut, mutta jos sellaisen haluaa, niin saa.
 
jasukasi
Kyllä sen tatuoinninkin saa laaserilla pois, tosin taitaa maksaa aika paljon. Olen 14v ja haluaisin yhden tai pari lävistystä kulmaan ja/tai huuleen. Saisin ottaa kyllä vähän aikaa mietittyäni.Tatuointi ois hyvä ottaa vasta 17v tai täysi-ikäisenä.
 

Yhteistyössä