G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
15 vuotta meillä raja. 14 v on kärttäny huulilävistystä jo kohta vuoden (täyttää 15 loppu vuodesta) ja sanoin että 15 pitää olla. Ajattelin et saattaa olla myös hetken huumaa ja unohtaa...saas nähä :D mut liikkees pitää tehdä :D tein nenä lävistyksen 15 vuotiaana ite, tosin silloin ei noita liikkeitä ollu jotka niitä tekee.
 
Mä en vaan pidä sitä minään selityksenä, että on kiellettyä, koska äiti/isä ei yksinkertaisesti tykkää niistä. Jos äiti ois aikoinaan mulle sanonut, että et saa ottaa kulmakorua kun hänen mielestään ne on rumia (en tosin tiedä, ovatko), niin olisin kyllä vaatinut vähän tukevampia perusteluja...

Joku kysyi arpitatuoinneista yms., niistä mäkin sanoisin että täysi-ikäisyyttä sais odottaa, on sen verran rankempia kuitenkin. Täällä kuvia: LINKKI
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mä en vaan pidä sitä minään selityksenä, että on kiellettyä, koska äiti/isä ei yksinkertaisesti tykkää niistä. Jos äiti ois aikoinaan mulle sanonut, että et saa ottaa kulmakorua kun hänen mielestään ne on rumia (en tosin tiedä, ovatko), niin olisin kyllä vaatinut vähän tukevampia perusteluja...

Joku kysyi arpitatuoinneista yms., niistä mäkin sanoisin että täysi-ikäisyyttä sais odottaa, on sen verran rankempia kuitenkin. Täällä kuvia: LINKKI
Aiiih :eek:
 
vilmaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..
Monellakohan nykypäivän teinin vanhemmalla on läväreitä, en ole nähnyt. Silti niitä on lastensa naamat täynnä =) Minulla ei ole kuin tatuointi, mutta lävärin lapsi saisi ottaa 15 vuotiaana jos itse tykkää.
Eiköhän tämä ole just se pointti, siksi teinit niitä ottaa kun vanhemmilla ei ole. Muistelen ainakin omasta nuoruudesta, että haluttiin olla erinäköisiä kun vanhemmat ja tehdä asiat erilailla. Se on sitä kapinointia! Tästä tulikin mieleen konsti mitä pitää varmaan kokeilla kun omat lapset on sitten joskus teini-ikäisiä. Itse en pidä lävistyksistä ja toivon ettei lapsenikaan niitä ota. Kun ekan kerran lävistyksistä tulee teinin kanssa keskustelua, marssin heti ottamaan itselleni napin naamaani. Tuskinpa teini enää sen jälkeen sellaista itselleen haluaa kun äidilläkin on samanlainen? =)
Huoh. Ite oon kohta neljätoista ja tulin kattomaan, että onko kaikkien muidenkin vanhemmat niin vastahakosia lävistyksiä kohtaan. Toi edellinen viesti tuli vastaan niin rupes ärsyttään! Ei se ainakaan mun kohalla eikä varmaan monen muunkaan oo sillain vaan että nyt kapinoidaan. Koittakaa ymmärtää, että se lävistys vaan voi kuulua jonkun tyyliin tai persoonallisuuteen. Vaikka mun äiti hakis lävärin, niin oma ois naamansa ja niin munkin ei se mun mieltä muuttais. Sille vaan nyt ei voi mitään et nuoret alkaa kiinnostuu läväreistä "murkkuiäs". Mikä siinä on niin hankalaa antaa ottaa? Kun mä kysyin niin äiti sano et halus sekin 14 vuotiaana nenäkorun ja tatskan ja et ne on oksettavia ja rumia ja mä en siks sellasia voi ottaa. Haluaisin snakebitesin (eli kummallekkin puolelle alahuuleen tapit), kun se kuuluis mun tyyliin, mutta ei. Ja yritystä on kyllä ollu oon ettiny tietoo ja kertonu riskeistä ja kaikista. Toivonu läväriä tässä oon jo kaks vuotta ._.' Mutta siis kuitenkin siitä jää huulessa vaan pieni piste jos sitäkään kun kasvaa umpeen (eri asia ois vaikka kulma, joka uloskasvaessa jättäis aika pitkän arven) ja SE ON MUN OMA NAAMA! Oon ajatellu et laitan jotkut maangneetit tai korvikset sillain huuliin aina kun oon kotona et ei kuitenkaan huules reikää, niin ne olis siinä näkyvillä ja ois melkeen sama ottasinko ne reijät ja ois siistimmän näköset. HUH tulipa pitkä :D
 
ei sen ikäisenä että minulta pitäisi kysyä lupa. Tatskoista en tykkää ja naamaläväreilläkin on rajansa mutta päälle 18 v ei voi enää kieltää, mutta luojankiitos asennekasvatus on tuonut tulosta eikä naamasta roiku mitään ylimääräistä eikä nahkaa ole kuvioitu missään kohtaa.
 
vilmaaaa
huoh. no kyllä nää sillain just ymmärtää että kun ei vanhemmat anna ottaa kun ei niiden aikaan oo sellasia ollu muilla kun jollain huumehörhöillä, mut maailma on muuttunu ja ne on nyt vaan osa monien tyyliä. EI KUOLEMANVAKAVA ASIA!
 
spösse
Alkuperäinen kirjoittaja vilmaaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..
Monellakohan nykypäivän teinin vanhemmalla on läväreitä, en ole nähnyt. Silti niitä on lastensa naamat täynnä =) Minulla ei ole kuin tatuointi, mutta lävärin lapsi saisi ottaa 15 vuotiaana jos itse tykkää.
Eiköhän tämä ole just se pointti, siksi teinit niitä ottaa kun vanhemmilla ei ole. Muistelen ainakin omasta nuoruudesta, että haluttiin olla erinäköisiä kun vanhemmat ja tehdä asiat erilailla. Se on sitä kapinointia! Tästä tulikin mieleen konsti mitä pitää varmaan kokeilla kun omat lapset on sitten joskus teini-ikäisiä. Itse en pidä lävistyksistä ja toivon ettei lapsenikaan niitä ota. Kun ekan kerran lävistyksistä tulee teinin kanssa keskustelua, marssin heti ottamaan itselleni napin naamaani. Tuskinpa teini enää sen jälkeen sellaista itselleen haluaa kun äidilläkin on samanlainen? =)
Huoh. Ite oon kohta neljätoista ja tulin kattomaan, että onko kaikkien muidenkin vanhemmat niin vastahakosia lävistyksiä kohtaan. Toi edellinen viesti tuli vastaan niin rupes ärsyttään! Ei se ainakaan mun kohalla eikä varmaan monen muunkaan oo sillain vaan että nyt kapinoidaan. Koittakaa ymmärtää, että se lävistys vaan voi kuulua jonkun tyyliin tai persoonallisuuteen. Vaikka mun äiti hakis lävärin, niin oma ois naamansa ja niin munkin ei se mun mieltä muuttais. Sille vaan nyt ei voi mitään et nuoret alkaa kiinnostuu läväreistä "murkkuiäs". Mikä siinä on niin hankalaa antaa ottaa? Kun mä kysyin niin äiti sano et halus sekin 14 vuotiaana nenäkorun ja tatskan ja et ne on oksettavia ja rumia ja mä en siks sellasia voi ottaa. Haluaisin snakebitesin (eli kummallekkin puolelle alahuuleen tapit), kun se kuuluis mun tyyliin, mutta ei. Ja yritystä on kyllä ollu oon ettiny tietoo ja kertonu riskeistä ja kaikista. Toivonu läväriä tässä oon jo kaks vuotta ._.' Mutta siis kuitenkin siitä jää huulessa vaan pieni piste jos sitäkään kun kasvaa umpeen (eri asia ois vaikka kulma, joka uloskasvaessa jättäis aika pitkän arven) ja SE ON MUN OMA NAAMA! Oon ajatellu et laitan jotkut maangneetit tai korvikset sillain huuliin aina kun oon kotona et ei kuitenkaan huules reikää, niin ne olis siinä näkyvillä ja ois melkeen sama ottasinko ne reijät ja ois siistimmän näköset. HUH tulipa pitkä :D
Samaa mieltä :--/ ite täytän kohta 15, ja äiti on ihan vastaan läväreistä. Ihme et anto ottaa napaan lävistyksen 14v- lahjaks. Vanhemmat on jotenkin ylihuolehtivia (anteeks, en syyllistä ketää, ymmärrän että jos jotkut ei vaan tykkää siit että nuoret pukeutuu/lävistää ittensä, kuuluen johonkin tyyliin: emo, punk, rock ..) ja mun mielestä niiden pitäis vaan lasten antaa tehä ne virheet, ja katua sitä sitte koko loppuelämänsä, jos ne sitte tulee katumaan .. mut siis jos vanhemmat kieltää sen, ni todennäkösesti jos sitä lävistystä oikeesti haluu, ni sitä sitte jankuttaa koko loppuvuoden tms. Ite haluisin tatuoida käsivarteen sellasen ihan pienen tähden, vähän ranteen taakse. En tiiä että miten äiti siihen suhtautuu, mutta pitää yrittää kysellä ..
 
18v vaikka näkeehän noita jo ala-aste ikäisilläkin. Siksi haluaisin odotuttaa pidempään, kun aina ne reiät eivät kasva umpeen. On monta ammattia, joissa ei saa pitää lävistystä naamassa työpäivän aikana. Onko sitten kivaa olla kaiket päivät reikä naamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRAplain:
18v vaikka näkeehän noita jo ala-aste ikäisilläkin. Siksi haluaisin odotuttaa pidempään, kun aina ne reiät eivät kasva umpeen. On monta ammattia, joissa ei saa pitää lävistystä naamassa työpäivän aikana. Onko sitten kivaa olla kaiket päivät reikä naamassa.
Tuli tosta mieleen, että huvitti vähän kattella pikkusiskooni ja sen kavereita koulussa, kun ne joutui kulkemaan naama tapetoituna sinisellä laastarilla. Olivat tehneet kesällä toisilleen läväreitä naamat täyteen ja sit syksyllä menivät kouluun suurtalouskokki-linjalle. Siellä ei niitä hyväksyttykään vaan tosiaan piti peittää kaikki lävistykset tolla sinisellä laastarilla/teipillä. :headwall: :p
 
..
Itse olen ottanu sen ikäisenä madonna-lävistyksen, mutta kysyin siihen äidiltäni luvan vaikken oisi tarvinnut!! Itselläkin parempi mielenrauha kun ei salaa ottanut.. :D Tatuoinnin laitoin 19 vuotiaana ja salaa.. mutta äiti oli tietoinen että joskus otan!! Kehui kovasti tatuointiani ja kysyi miksen ottanut isompaa kuvaa.. :D Myöhemmin otin vielä kieleen ja niskaan lävistyksen..

Niska- ja kielikoruni eivät nyt niin julkisesti näy, mutta madonnasta (=koru ylähuulessa, "kauneuspilkkuna") olen kyllä kuullu vanhemmilta ihmisiltä.. Kerran yksi mummani tuttava kysyi että onko meillä päin ammuttu sorsia!! Ihmettelin että mitähän varten hän sitä minulta kysyy.. Kyseinen herra tokaisi vaan perään et ku sullon tuollaanen hauli jääny tuohon huuleen roikkumaan!! :D :D
 
Korviin saa kun on ekalle menny, jos tajuu pyytää. Lävistyksiä yläasteella, jos tahtoo, mutta määrä o rajoitettu. Nenään saa, kulmaan ei (siitä jää ruma arpi), huuleen ei, ku hammaskiille on vaarassa. Niskaan saa. Korviin saa mihin kohtaan vaan. Napaan saa. Nänneistä ei kannata edes haaveilla. Ja kaikesta voidaan keskustella. Tatuointi on jyrkkä ei alaikäiselle.
 
Itse laittaneena
Tulen antamaan lapsilleni luvan lävistyksiin, luultavasti n. 15-vuotiaina, ehkä jopa aiemmin. Itse laitoin itselleni yläasteella neljät korvareiät (yhdet oli saatuna 10v lahjaksi), napakorun ja nenäkorun. Onneksi säästyin tulehduksilta yms, mutta lapsilleni laitatan mieluummin liikkeessä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Mun 13v, pian 14 v tyttö kärttää nyt kulmakorua.
Mä tyhmä oon joskus menny sanomaan, et ainoo nätti koru naamas on toi..
Nyt mä taistelen itteni kans et antaakko vai ei. Toistaseks oon kieltäny.
Mie oon miettiny, et teininä niitä lävistyksiä "ilkee" kantaa. Et se on jotenkin se ikä, jolloin niillä ilmastaan itseä. Joten mie varmaan antasin sillä ehdolla, et jos se alkaa kasvaa ulos, niin koru otetaan heti pois, ettei jää sitä järkkyä arpea.
 

Yhteistyössä