Finnmatkojen äkkilähdöt - määrittelemätön majoitus, USKALTAAKO ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juudith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän sitä loman onnistumista voi millään taata. Säkällä saat ensimmäisenä iltana turistiripulin ja tsetsekärpäsen pureman ja siinähän sitten nautit lomasta. Jos hotellihuoneessa on moittimista, sitä kutsutaan jälkeenpäin hauskaksi kommellukseksi.

Jep, mutta tuossa tilanteessa toivoisi kyllä, että wc ei olisi jossain käytävän päässä yhteiskäytössä =)

Luulisi että tuo määrittelemätön majoitus koskee kuitenkin niitä kaikkia hotelleja
mitä he tarjoavat tuonne paikkaan minne olette menossa..eli eikun selaamaan finnmatkojen
hotelleja Kefalonian kohdalta, siltä selvinnee se huonoinkin hotelli..
Eli jos yksin/kaksin olisin lähdössä reissuun sanoisin että USKALTAA :)

Majoitus ei ole välttämättä niissä hotelleissa mitä on lomaoppaissa vaan voi olla muuallakin. Pahimmassa tapauksessa joku loukko ja parhaimmassa 4 tähden hotelli. Lähtisin siltikin heti.
T. Matkaopas aikonaan

• Tykkää
Reactions: Juudith
Itse en ole äkkilähdöillä ollut, mutta olen suunnitellut moiselle lähtöä. Reissuthan on yleensä aivan puoli-ilmaisia, mutta "riskejähän" niissä sitten on. Se että voi joutua jakamaan huoneen toisten kanssa tai kylpyhuoneettomuut on kyllä ikävää, ellei ole tottunut majoittumaan hostelleissa. Kyllä itseäni suoraan sanottuna v*tuttaisi jos lähtisin rentoutumislomalle miehen kanssa, ja jaettais huoneisto muiden kanssa. Tai olla lemmenlomalla twin-huoneessa :D Suurimpana muttana näen kumminkin sen hotellin sijainnin, mitä jos se sijaitsee oikeesti keskellä ei-mitään? Bussit ei välttämättä kulje ja taksit Kreikassa ei mitään ilmaisia ole, saattaa tulla matkalle paljonkin lisähintaa tämän takia.

Me ollaan miehen kanssa reissattu paljon ja nukutti aivan kamalissakin paikoissa. Tällaiset kestää, jos kyse on yhdestä-kolmesta yöstä kiertomatkalla, mutta jos mennään viikoksi tai kahdeksi samaan paikkaan ihan vaan lomailemaan, arvostan kyllä viihtyisää hotellia. Kyllähän sitä kaikkialla _pystyy_ nukkumaan, mutta mikäli haluaa/arvostaa tasokasta majoistusta, sitten varaa sellaisen. Usein aina sanotaan että "siellähän käydään vaan nukkumassa" - ja tottahan se onkin, mutta kyllä mä ainakin itse rakastan hienoja hotelleja, ne tuo sitä lomafiilistä niin paljon lisää! Eli ihan täysin reissukohtaista... Itse suosin omatoimimatkoja, koska ainakin tietää mitä on tulossa ja hintaa pystyy viilamaan todella paljon. Voittehan katsoa myös esim. äkkilähtölennot kohteeseen ja varata majoituksen itse, saatatte löytää todella edullisiakin 3-5 tähden hotelleja (esim. easytobook.com, hotels.com, booking.com...)

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24265536:
Siis ootko tosissas? Luuletko että saisit jotenkin galluppina selville, millaisen TE voisitte saada. Uskomatonta että kyselet tätä täältä. Eihän se liity TEIHIN mitenkään, mitä muut ovat saattaneet saada, se on täysin sattumanvaraista, ja siitä kiinni miten hotellit on täynnä sinä ajankohjtana kun TE menette.

Jos oikeesti haluat varman ja hyvän loman pariskunnalle,niin maksa oikea hinta matkasta! Kaikki noi matkajokerit sun muut on aivan sattuman kauppaa, ja sellaiselle,joka ei todellakaan välitä millaiseen murjuun joutuu.

Lähinnä ajattelin että onko se kovinkin YLEISTÄ että joutuu näillä lähdöillä "murjuihin" !!!

Viimeksi muokattu:
Otettiin "riski" ja varattiin se äkkilähtö, jännä nähä kuin meijän käy :p

Hei! Milloin olette Kefaloniaan menossa? Voipi olla, että suuntaan sinne syyskuussa ja olisi kiva kuulla kommentteja teidän visiitistä! Jos sitä itsekkin ottaisi tuollainen äkkilähdön määrittelemättömällä majoituksella. Hauskaa matkaa! Pidän peukut pystyssä majoituksen suhteen!

Ensi viikolla lähdetään, voin tulla matkan jälkeen kertomaan miten kävi ja millanen oli paikka :) Ennakkotietojen mukaan on vissiin aika upea, viime kesänä oltiin viereisellä saarella Zakinthoksella ja sielläkin oppaat kehu Kefaloniaa.

Me ollaan huomenna lähdössä Finnmatkojen määrittelemätön hotelli-äkkilähdöllä Kreetalle. Tullaan kertomaan. Matka maksoi 300e/hlö. 8 vrk.
Olen ollut Egyptissä ym äkkilähdöllä, oli hienot 4 tähden hotellit kauniine puutarhoineen ja allas-alueineen. Kesämatkan ehkä vielä kestää huonossakin, mutta talvella usein kylmät yöt ja 2 viikon matkalla ehdottomasti haluaa olla kivassa paikassa.
Ennakko-odotukseni :
2 tähden huoneistohotelli, melko lähellä, mutta ei uima-allasta tms. Katsotaan, miten meidän käy.. Tarkoitus onkin reissata ympäri Kreetaa ja vuokrata auto.
Onnistuneita äkkilähtöjä kaikille!

Koskaan ei olla varattu hotellia etukäteen, kun ulkmaille on lähdetty. Tosin me kuljetaan aina autolla, autossa tietty mahdollisuus yöpyä jos ei muka missään vapaita huoneita.

Aina on kuitenkin joku hotelli löytynyt, jossa tilaa.

Matka oli enemmänkuin onnistunut, hotelli oli viihtyisiä, siisti ja ihan keskustan tuntumassa. Oma huone, wc, suihku ja parveke. Ainut miinus oli ettei ollut uima-allasta mutta eipä juuri haitannut kun rannalle käveli sen 5min. Voin siis tämän kokemuksen perusteella suositella lämpimästi!!

Hienoa Juudith, että uskaltauduit! Me olimme Kreetalla. Kerran tuli hotellin vaihto eri kaupunkiin, mutta sopi meidän seikkailuun hyvin. Molemmat oli 4 tähden hotelleja, toisessa uima-allas ja oli kauempana. Toinen oli ison kaupungin keskustassa, joten se oli yhdistett rantaloma-kaupunkiloma:)

• Tykkää
Reactions: Juudith
Olen tänä kesänä ollut 2 x Finnmatkojen määrittelemätön majoitus matkalla Turkissa (Turkin etelärannikko). Ensimmäisen kerran olin Alanyassa ja toisella kerralla Sidessä. Molemmilla kerroilla samassa huoneessa oli ruotsalainen nainen.
Hotellit olivat siistejä, Sidessä jopa ihan vasta uusittu / rakennettu. Ei mitään valittamista :)
Alanyassa hotelli oli hieman kauempana keskustasta, mutta edulliset bussimatkat eli ei siis ongelmaa :) Ilmastointi oli 12€ viikko (eli 6€ per pää), aamupala kuului hintaan ja henkilökunta oli todella ystävällistä! :)
Ehdottomasti suosittelen määrittelemätön majoitus-matkoja! :)

[QUOTE="vieras";25280142]Kiva kuulla, että palstalaisilla on ollut onnistuneita kokemuksia. Me olemme miehen kanssa lähdössä piakkoin Kanarialle Finnmatkojen määrittelemättömällä majoituksella.[/QUOTE]

Sama jatkaa: muuten onnistunut loma, mutta emme saaneet omaa huoneistoa, vaan jouduimme jakamaan huoneiston toisen pariskunnan kanssa. Makuuhuoneissa ei ollut lukkoja.

On kokemusta Finnmatkojen äkkilähdöistä. Minulla on yleensä ollut onnistuneita kokemuksia. Mutta lukekaa tarkkaan Finnmatkojen äkkilähtöjen säännöt. Heidän säännöissään lukee, että määrittelemätön hotellimajoitus voi tarkoittaa 120 cm leveän sängyn jakamista tuntemattoman samaa sukupuolta olevan huonekaverin kanssa. Näin minulle kävi Meksikossa! Ei tullut yöunista kovinkaan hyviä. Nukuin sitten päivällä. Seuraavaksi yöksi ostin itselleni ilmapatjan ja nukuin lattialla. Sekin oli epämukava vaihtoehto. Olin juuri valmis etsimään itselleni uuden hotellin, kun Finnmatkat järjesti huonekaverilleni toisen huoneen kahden yön jälkeen.
Olin toki varautunut jakamaan huoneen ja vaihtamaan hotellia kesken kaiken. Mutta 120 cm:n sängyn jakaminen tuntemattoman kanssa menee yli hilseen. Mitähän sääntöjen laatijan päässä lienee liikkunut kun on ajatellut, että kaksi aikuista voi nukkua 120 cm:n sängyssä?! Voitteko kuvitella kahta isoa äijää yhteen noin pieneen sänkyyn? Ihan alkaa naurattaa näin jälkeenpäin. Näin heidän säännöissään kuitenkin lukee, heh! Jos vielä otan Finnmatkojen äkkilähdön, niin otan sen riskin että joudun etsimään ja maksamaan kokonaan uuden hotellihuoneen.

On kokemusta Finnmatkojen äkkilähdöistä. Minulla on yleensä ollut onnistuneita kokemuksia. Mutta lukekaa tarkkaan Finnmatkojen äkkilähtöjen säännöt. Heidän säännöissään lukee, että määrittelemätön hotellimajoitus voi tarkoittaa 120 cm leveän sängyn jakamista tuntemattoman samaa sukupuolta olevan huonekaverin kanssa. Näin minulle kävi Meksikossa! Ei tullut yöunista kovinkaan hyviä. Nukuin sitten päivällä. Seuraavaksi yöksi ostin itselleni ilmapatjan ja nukuin lattialla. Sekin oli epämukava vaihtoehto. Olin juuri valmis etsimään itselleni uuden hotellin, kun Finnmatkat järjesti huonekaverilleni toisen huoneen kahden yön jälkeen.
Olin toki varautunut jakamaan huoneen ja vaihtamaan hotellia kesken kaiken. Mutta 120 cm:n sängyn jakaminen tuntemattoman kanssa menee yli hilseen. Mitähän sääntöjen laatijan päässä lienee liikkunut kun on ajatellut, että kaksi aikuista voi nukkua 120 cm:n sängyssä?! Voitteko kuvitella kahta isoa äijää yhteen noin pieneen sänkyyn? Ihan alkaa naurattaa näin jälkeenpäin. Näin heidän säännöissään kuitenkin lukee, heh! Jos vielä otan Finnmatkojen äkkilähdön, niin otan sen riskin että joudun etsimään ja maksamaan kokonaan uuden hotellihuoneen.

Heh, onhan tuo kieltämättä huvittavaa, että noin kapeassa sängyssä pitäisi nukkua. Pariskunnalla eri asia, halailuksihan se siinä menee.
Onneksi sait oman huoneen loppuajaksi, me jouduimme olemaan kämppisten kansa koko viikon, tosin omissa sängyissä sentään. :D

Lähdemme poikaystäväni kanssa ensi tiistaina finnmatkojen äkkilähdöllä Dubaihin ja hotelli varmistuu paikan päällä. Itse soitin (jo varattuani) Finnmatkoille ja kyselin vähän niin virkailija kyllä vinkkasi siihen suuntaan ettei Finnmatkoilla oli Dubaissa mitään hirveitä hotelleja, ja ettei ole uransa aikana kuullut huoneesta jossa ei omaa WC:tä ole. Voin ilmoitella miten kävi :D

Lähdemme poikaystäväni kanssa ensi tiistaina finnmatkojen äkkilähdöllä Dubaihin ja hotelli varmistuu paikan päällä. Itse soitin (jo varattuani) Finnmatkoille ja kyselin vähän niin virkailija kyllä vinkkasi siihen suuntaan ettei Finnmatkoilla oli Dubaissa mitään hirveitä hotelleja, ja ettei ole uransa aikana kuullut huoneesta jossa ei omaa WC:tä ole. Voin ilmoitella miten kävi :D

Toivottavasti ette saa kämppäkavereita samaan hotellihuoneeseen, kuten me saatiin...

Nyt voin kertoa omankin kokemukseni 3 viikkoa sitten loppuneelta matkalta. :) Kävin Thaikuissa Finnmatkojen Äkkilähtö 1, päivä ennen lähtöä varattiin matka. Ei luvattu edes wc:tä tai suihkua. Ollaan kuitenkin nuoria ja ajateltiin että kuitenkin jos suomessa voi nukkua teltassa, siellä voi nukkua vaikka pelkässä makuupussissa rannalla. :D Anyways, päästiin hyvään hotelliin ekaksi yöksi **** tähden Centara Kata. Sitten seuraavana päivänä vaihdettiin Front Village -hotelliin Karonille (***) ja kaks yötä siellä ja sitten vaihdettiin Centara Karoniin (****) loput 1½ viikkoa oltiin siellä. :) Finnmatkoilla on yleensä asiallisimmat hotellit.

Todella epätodennäköistä, että kahden yhdessä matkan varaavan lisäksi huoneeseen/huoneistoon muita majoitettaisiin. Yksin matkustaessa saattaa huonetoverin saada. Itselläni tosin kävi tuuri, kun sain juuri remontoidun kaksion omaan käyttööni, ja hotelli oli vieläpä aivan unelmapaikalla.

Olin Venezuelassa Isla De Margaritalla sillion kuin vielä sinne Finnmatkat teki valmismatkoja,
äkkilähtö - määrittelemätön majoitus.
Ei tosiaan tiennyt että joutuuko jonkun muun kanssa samaan huoneeseen,
mutta sain pitää huoneeni itselläni koko matkan ajan.
Ja oli hyvä, siisti, 3 tähden all-inclusive & ilmat olivat todella upeat n. +30c ja joka päivä aurinkoa.
Silti Venezuela rantakohteena ei ole esim. Dominikaanisen tai Kuuban veroinen LÄHESKÄÄN.
Hintataso siellä on kyllä halpa jne + pikkusen vaarallista

Nyt mietiskelen tässä ja haluaisinkin mahdollisesti pikaista vastausta,

- Miten tuo etelä - thaimaa nykyään finnmatkoilla, kokemuksia määrittelemättömästä majoituksesta? Kamala mörskä vai ihan jees?
- Ja Tjäreborgin Meksiko - Matkajokeri?

Yhteistyössä