Kylpylään 1-vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Onko mitään järkeä? 1-vuotiaani ei ole käynyt vauvauinneissa tms. ja nyt meitä pyydettiin yhden yön reissulle kylpylään, kannattaisiko mennä?
Tiedän, että lapsi RAKASTAISI lorkkia altaassa (kylpyhetket ovat viikon parhaimpia) mutta miten siellä toimitaan noiden pienien kanssa? Siis suihkussa että saa itsekin peseytyä? Ja onko tosiaan järkeä lähteä kylpylään? Ja kauanko näin pienien kanssa viitsii siellä vauva-altaassa hengailla?

Vähän tyhmiä kyselen, mutta varmasti jollain on kokemusta. :)

Kyllä meillä on onnistunut kylpyläreissut ihan vauvaikäisenkin kanssa. Keskimmäinen oli reilu 6kk kun oli eka kertaa kylpylässä. Olihan se suihkussa käynti ja muu sellanen astetta hankalampaa muttei mahdotonta kuitenkaan.

Kyllä meillä on onnistunut kylpyläreissut ihan vauvaikäisenkin kanssa. Keskimmäinen oli reilu 6kk kun oli eka kertaa kylpylässä. Olihan se suihkussa käynti ja muu sellanen astetta hankalampaa muttei mahdotonta kuitenkaan.

Kävittekö vauvauinneissa tms? Se myös askarruttaa kun meillä ei ole minkään laista "uimakoulutaustaa", vaan lie se näillä pikkuipanoilla on veressä se uimataito. Mitä näin pienet edes siellä altaassa puuhaavat kun eivät vielä uimalla ui tai leiki? Minä olen tämmöinen ylihysteerinen mamma ja tietenkin pelkään, että lapseni vähintään hukkuu vaikka kädestä pitäisin koko ajan kiinni. :P

Ilman muuta menette! Lasten altaassa voi istua ja lotrata tai kontata pallon perässä. Meidän tyttö viihtyi myös isossa altaassa. Tukevasti vaan pidät kiinni ja lasta uima-asennossa niin kyllä on kivaa! Varo vaan ettei hörpi liikaa vettä.

meiän poika pelkäs alkuun, kun kaiku, mut tykkäs sitten olla sylissä pyörimässä altaissa. mut oltiin vaan uimahallissa. en tiiä miten jaksais monena päivänä. jos on paljon pitelijöitä, niin siitä vaan. ite et saa muuten uitua yhtään.

Meillä on kaikki muksut käyny uimahalleissa ja kylpylöissä jo pitkästi ennen yhdenvuoden ikää. Kaikki on rakastanu vettä ja lääräämistä, uimassa viihdytään tuntitolkulla. Välillä käydään saunassa lämmittelemässä. Kylpylöissä voi yleensä syödäkkin allasosastolla :) Suihkussa ja pukuhuoneissa on pienille lapsille tarkoitettuja istuimia, sittereitä ja kävelytuoleja. Niihin lapsen voi laskea siks aikaa kun itse peseytyy ja pukee.

Yhteistyössä