Finnmatkojen äkkilähdöt - määrittelemätön majoitus, USKALTAAKO ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juudith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Thaikkuihin uskaltaisin uudestaan lähteä finnmatkojen kyydissä määrittelemättömällä. Kokemukseni viime reissusta voit lukea sivulta 2. Odotettiin jotain ihan muuta mitä saatiin, ei voi kuin suositella :)

[QUOTE="jooo";24261076]Matkaoppaastahan sä voit ne vaihtoehdot katsoa. Ei ne mitään majoja ole:) Ja onko joku oikeasti matkustanut suomalaisen matkanjärjestävän hotelleihin, jossa ei olisi ollut vessaa??? Koskaan ei ole ollut samassa huoneistossa muita.[/QUOTE]

Siellä matkanjärjestäjän "määrittelemätön majoitus" - ehdoissa kyllä mainitaan varsin selvästi, että kyseessä voi olla hotelli, jota ei matkaoppaassa ole. Koska jos kaikki matkanjärjestäjän varaamat hotellipaikat ovat esim täynnä, niin he vetävät sitten pystymetsästä jonkun hotellin tähän määrittelemättömään majoitukseen. Ja siinä on aina se riski, että että voi saada myös suuren huoneiston, joka on jaettava muiden kanssa. Tai esim. juuri sen yhteisvessan.

Mulla on eräs kaveri näitä harrastellut. Kerran sanoi olleensa yksin jumalattoman kokoisessa kattohuoneisto-sviitissä :D Ja muutaman kerran on ollut sitten pieni ennemmin siivouskomeroa muistuttava luukku. Ja joskus jotain siltä väliltä. Mutta kaikki hotellit ovat olleet aina KATALOGIN ULKOPUOLELTA !

Olen parastaikaa akkilahtomatkalla, Finnmatkat veloittaa vahintaan 500 euroa, jos haluaa vaihtaa hotellia.. Ns. hotellini on Khao Lak Inn, ei uima.allasta, vain kadun varren rotankolo, ei ole Finnmatkojen hotelliluettelossa. En suosittele missaan tapauksessa Finnmatkojen akkilahtoa.

olemme miehen kanssa olleet 3 kertaa määrittelemätön majoitus -lomalla, ja jokainen reissu on ollut onnistunut. kahdella reissulla oli jo lapsikin mukana. paras hotelli oli juuri valmistunut 4 tähden hotelli, 2 isoa uima-allasta vesiliukumäkineeen ym. toisella reissulla perushyvä 3 tähden hotelli, todella hyvät aamupalat ja uima-altaat. kolmannella reissulla 2+ tähden hotelli, uima-allas oli pieni mutta hotelli oli lähellä merenrantaa.

kertaakaan ei ole tarvinut hotellia vaihtaa kesken matkan, aina on ollut oma suihku ja wc sekä parveke. vain yhdessä hotellissa ilmaistoinnista piti maksaa erikseen. kaikki hotellit olivat matkanjärjestäjän katalogista. uskaltaisin jatkossakin matkustaa ilman määriteltyä hotellia :)

terve kaikkille olen lehtimies ja mulla on yli 200 juttuja hotelista mutta venajan kielissa pyydan anteksi virheista mutta kerron .olen ostettu matka 1 viikko elokuu Määrittelemätön hotelli alanissa Deturin sivulta- ensimainen asia se etta kaikki juopot lentokonesta olivat meidan bussissa ja matka antaliasta alaniian kesti 6 tuntia se on outo asia minun kun melkein aina otin taksi 11 euro ja matka kesti vahan yli tunnin kun me tulimme alaniia hyva jumalla.....humaaisia hutavat koko matka tekevat pissa bussin lattialle ja juovat paljon olutta koko matka juoksevat bussilla 1 yo olemme hotelissa kleopatra tower ja kun oli jo klo 6 aamu ma en lahti sinne ja jai odotomassa huone Lonicera city se on meidan hoteli. ja meidan porukasta nainen meni sinne nukumaan ja siella hotelin porukka varasteli hanelta 500 euroo ja 3 bikini ylaosa!!! uskomatton asia jos joku paasee kleopatra tower ala saasta rahaa ja vaihta hoteli! tai jai ilman rahaa siella!
lonicera city on ihana hotelli tosi korkea luokka hyva huone hissi toimii ihan hyvin huonessa uusi kaluste ja remontti uimaranta melkein lahella 5 minutti aamiainen hinta 5-50 euro tottakai baariss hinnat ovat korkea ja pitaa ymmarta etta viela heitatte yli 400 euro jos etta juo alkoa alkon kans varmaa tuhat- hyvaa loma kaikkille! taalla on 42 lampo

Olen ollut Kreetalla äkkilähdöllä toukokuussa ja olimme 4 tähden hotellissa koko viikon. Oikein loistava matka!
Äkkilähdöissäkin kannattaa varmaan pitää se mielessä, että "off seasonilla" on paremmat mahdollisuudet saada hyvä hotelli + asua siellä rauhassa + ilman muita. Jos kohteessa on muutenkin hiljaista, niin ei ne silloin ala ihmisä siirtämään hotellista toiseen, jos ei pakko ole, sillä matkatoimisto maksaa siirtymiset.

Tilasimme äkkilähdön Thaimaa, Phuket, määrittelemätön majoitus. Meidän vietiin kuitenkin Khao Lakiin hiekkatienlaidassa olevaan rähjäiseen hotelliin jossa kuhisi aulassakin muurahaisia vastaan. Hotelli oli keskellä ei mitään. Koska varauksessamme luki, Thaimaa, Phuket, emme suostuneet kirjautumaan hotelliin ja aloitimme yhteensä 12h kestävän väittelyn matkatoimiston kanssa! Opas saatiin hotellille 8h:n väittelyn jälkeen.
Olen matkustanut 20vuotta eri matkatoimistoilla käyttäen äkkilähtöjä, kaikki matkat olleet hyviä, hotellit jopa 5 tähden hotelleja. Koskaan aiemmin en ole saanut näin huonoa kohtelua, väittelyä enkä pettynyt näin kovin hotellin osalta. Saimme lopulta taisteltua itsemme Phukettiin, ja otimme itse paremman hotellin.

Onko kukaan ollut Finnmatkojen kautta Teneriffalla (Puerto de la Cruz lähinnä) määrittelemättömässä majoituksessa? Olen lähdössä yksin ex-tempore reissuun ja olisi kiva kuulla kokemuksia!

Olen parastaikaa akkilahtomatkalla, Finnmatkat veloittaa vahintaan 500 euroa, jos haluaa vaihtaa hotellia.. Ns. hotellini on Khao Lak Inn, ei uima.allasta, vain kadun varren rotankolo, ei ole Finnmatkojen hotelliluettelossa. En suosittele missaan tapauksessa Finnmatkojen akkilahtoa.

On tullu käytyä tuossa samassa :D Omistaja on mukava mutta hotla on tosiaan rotanloukku kaikkine torakoineen. Kyselin huvikseni paljonko tämä huone maksaisi kuukaudeksi, 250e kk sis ilmast+sähkö. huh ainakin on halpaa, varmaa lakin halvimpia. Finnmatkojen äkkilähdöt omien kokemuksien mukaan surkeimpia, nähty mm thaimaa,kreikka,kroatia,turkki,bulg, ja kaikissa finnmatkojen majoitus selvästi huonoin äkkilähdöistä. Tjärellä parhaat.

Me oltiin joskus nuorina miehen kanssa määrittelemättömässä majoituksessa Rhodoksella. Saatiin tilava tasokas kaksio. Matkaa keskustaan / rannalle oli kolmisen kilometriä, mutta mehän nuorina ja reippaina käveltiin se, aniharvoin otettiin taksi.

Nykyään aina varataan hotelli jo hyvissä ajoin, että päästään sinne minne halutaan. On tullut näitä määrittelemättömän majoituksen varanneita vastaan lomilla, ja esimerkiksi voi olla niin, että viikon lomalla joutuu hotellia vaihtamaan kesken viikon.

Matkustan lähes aina kaksin/kolmisin määrittelemättömään hotelliin ja maahan kuin maahan. Koskaan en ole joutunut usean kilometrin päähän keskustasta, saatikka murjuun, missä ei voisi viikkoa/kahta lomaansa viettää. Finnmatkoilla varsinkin, kaikki hotellit ovat hyviä, testattu on.
Suosittelen varaamaan, tulet matkan jälkeen kertomaan, monenko tähden hotelliin päädyitte:sneaky:

Hei, minulla oli surkea kokemus Finnmatkat kanssa. Maksoin äkkilähdön määrit-mätön hotelli paketista 620 euroa Bulgarian ja sain "campus" hotelli hinnalla 150 euroa+ lennot 150. Surkea kokemus ja hotelli, kun halunnut vaihtaa en saanut rahaa takaisin ja piti lisää maksaa 600 (mitä Finnmatkat tarjoisivat) tai itse löytänyt 4+ hotelli all inclusive 300 euroa. Joten matkaa meni tosi kalliiksi. Kuluttajana en uskaltanut, että voin maksaa tuplasti ja saada niin huono hotelli. Henkilölunta vain sanoi, luetko ehdot? Jos tiesi, että meni tämä tavalla voisi maksa oma toimimatka 4+hotellija, jossa on all inclusive ja lennot loppuhinnalla 520!

Olen useita kertoja ollut eri toimistojen määrittelemättömillä äkkilähdöillä ja pääasiassa positiivisia kokemuksia keskitason hotelleista. Italiassa jaoin huoneen erotuskissaan ryyppäävän leidin kera, joka vielä aamuöisin poltteli tupakkaa huoneessa. Kreikassa oli norjalaistyttö samassa lukaalissa, hän ensintulleena makuuhuoneessa ja minulle tehty sänky kapeaan eteiseen. Kertaalleen on kämppä vaihtunut viikon reissulla, ei onneksi huonompaan ! Vielä jatkan määrittelemättömiä reissuja, sillä tunne reissuun lähtiessä on melkein sama kuin nuoruudessa interreilatessa - mikään ei ole itsestäänselvää ! Life is a cabaree, my friend - life is a cabaree !

Eräs entinen tuttavani oli kerran ottanut määrittelemättömän majoituksen ja joutui kahdeksan hengen huoneeseen ja muut olivat nudisteja. Eipä sillä - henestäkin tuli nudisti.

Yhteistyössä