Facessa ihmisillä ihana elämä?

• Viestiketjun aloittaja "bambam"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="bambam";25709525]Mä en koe, että ihmisiä kiinnostaisi mun treenit, koti, lapset, matkat... Sori. Lisäksi näitä kaveripyyntöjä satelee ihmisiltä, joihin olet tyyliin kerran törmännyt.[/QUOTE]

Eli mistä aiheista sinä päivittelet naamakirjaasi?

hikhihki
itse päivitän 3-5kertaa viikossa statustani, aiheet vaihtelevat ulkoiluista,lapsista,leipomisista,työjutuista,koirista yms. koskaan en mitään negatiivista laita sinne, koska mun mielestä ei tarvitse ihan kaikkea jakaa, en tiedä sitten onko musta tullut yltiöpositiivinen kuva joillekkin? en siis hehkuttele asioitani, mutten myöskään laita sinne, että vittu miehen kans riideltiin ja lapset kiukkuaa ym.ym valivalivali..

"jepulis"
Päivittelen useinmiten suljetussa ryhmässä. OIKEIDEN ystävien kesken esim. sovitaan missä nähdään.
Muutenkin luen mielelläni "huumoripäivityksiä" ja sain "uuden työpaikan"-kohokohtia.
En jokaista pa´kakäyntiä jaksa keneltäkään lueskella.

:LOL:Ihan loistava ketju! Joo, itse lukeudun varmaan noihin Jeesus- tyyppeihin, laitan joskus raamatunlauseen,joka tuntuu sille päivälle hyvältä. Monesti kuulenkin, että kiitos kun laitoit tuon tai tuon lauseen. Mä oon sitä mieltä että ketään ei ihan OIKEESTI kiinnosta kaikki mun omat asiani, vaan ennemmin sellaiset asiat mitkä koskettaa kaikkia. Siks jätänkin omani vähemmälle vaikka joskus sitä päivittää jotain roskajuttuja...

• Tykkää
Reactions: ohukainen
Varmaan tosiaan se vaihtelevuus ja kuinka usein päivittää vaikuttaa siihen ärsyttääkö vaiko ei. Jos samantyyppisiä päivityksiä sataa monta kertaa päivässä tai joka päivä niin niille tulee melkein sokeaksi. Sitten kun tietää et joku kirjottaa vaan jotain: "Aamukahvi ja töihin", "Pannu kahvia ja taas jaksaa", "Iltateet ja nukkumattia moikkaamaan" juttuja päivät pääksytysten niin ei sen ihmisen juttuja tule enää tarkkaan luettua ja voi sit missata jotain oikeesti kiinnostavaa. Ja saahan noista päivityksistä tietynlaisen kuvankin ihmisistä. Toki saahan sinne kirjotella lähes mitä sielu sietää. Oppii tosiaan kenen päivityksiä vaivautuu lukemaan.

"jepulis"
Kyllä mä kattosin joskus jonkun kuvan krapula-aamulta, askeettiselta iltapalalta, stressaavasta toimistotyöstä yms. eikä kaikki aina vaan niin näyteltynä. Miksi todellisuutta peitellään?

Paljon mielenkiintoisempaa on lukea, että jollakin on joskus jotakin muuta kerrottavaa, kuin sitä ainaista ihanuutta. esim. "Ihana mies rakensi ihanan talon, ihanasti osti veneen, mä oon niin ahkera, katso mun kaunista vartaloa." "Taas on lenkkeilty 3,5km 16 minuutissa. Oh Jeah!"
"Mun lapsi tänään 3kk2päivää, 27min. ja osaa jo kävellä ja lukea. "
Tässä musta hauska kuva (matkii putousta kenties tai jotakin sinne päin)! Haa haa haa, kun naurattaa. Ei jaksa!

"hih"
koulutehtävien teko, näyttösuunnitelmat ja ylipäänsä koulunkäynnin rankkuus ärsyttää itseäni facessa. Onko pakko yrittää niin kamalasti, jos läheiset joutuvat kuuntelemaan jatkuvaa valitusta koulunkäynnistä? Ei kukaan valita työntekemisestäkään tai sitten ymmärtää tehdä asialle jotain?

"hmm"
[QUOTE="hih";25710369] Ei kukaan valita työntekemisestäkään tai sitten ymmärtää tehdä asialle jotain?[/QUOTE]

Ai ei? :D Mä saan lukea melkein päivittäin miten aamulla ei jaksais lähtee töihin ja sit kolmelta iltapäivällä kun on ollu niin kiire ja väsyttää ja haluaa kotiin ja taas illalla et pitää mennä ajoissa nukkuun kun pitää herätä niin aikasin... Monikin tekee tuota. Ja mä ymmärrän kyllä paljon paremmin. esim. gradun tekemisen tuskan kuin sen, että on niiin v-tun rankkaa istua joka päivä perseellään tietokoneen ääressä tai vastata puhelimeen....

Pippa M.
Kihi. Mä oon varmaan tollanen ärsyttävä mutsi, kun lapsen kanssa käytyjä keskusteluja tulee päivitettyä aika paljon. Ja sit ruoka-juttuja, niitä yritän kyllä vähän rajoittaa. Lisäksi kerron jotain esim. töistä, hassuista sattumuksista, ulkona käymisistä jne. Saa siellä kaikki tunteet mun puolesta näkyä, jonkun positiivisen (tai ainakin sarkastisen ;) ) perusvireen yritän pitää. Tietty myös harrastan uutisten jakamista ja kollegoiden kanssa omaan alaan liittyvien linkkien jakoa ja kommentointia.

Ite tykkään lukea muiden arjesta. On siellä jokunen super-mutsi joiden elämän täydellisyys ei mee muhun läpi, sit nää maailman tylsimmät ihmiset (aka. "Oltiin lapsen kanssa Prismassa") ja yks joka voi huonona aamuna aiheuttaa mussa ihan kohtuuttomia melkein raivareita on sellanen maailmaa syleilevä hippi, jonka kaikki statukset on henkisestä kasvusta kertovia itse kirjoitettuja runoja, jotka on kuorrutettu sydämin. En tietenkään kasvotusten näitä ihmisiä dissaa, enkää oikeastaan edes ihmisinä, ovat ihan kivoja tyyppejä. Mut salaa joskus nyppii.

[QUOTE="hih";25710369]koulutehtävien teko, näyttösuunnitelmat ja ylipäänsä koulunkäynnin rankkuus ärsyttää itseäni facessa. Onko pakko yrittää niin kamalasti, jos läheiset joutuvat kuuntelemaan jatkuvaa valitusta koulunkäynnistä? Ei kukaan valita työntekemisestäkään tai sitten ymmärtää tehdä asialle jotain?[/QUOTE]

Voin tunnustaa, et muakin ärsyttää toi koulunkäynnistä jauhaminen, ensiks niiiiiin halutaan kouluun ja sit kun on sitä opparia ja popparia ja gradua pradua niin tehdään valtavan iso juttu kun siltä seisomalta ei saada väsättyä sitä hommaa kasaan.

Huvittaa kieltämättä nämä jotka päivittää litaniassa kuinka on pyykit pesty, imuroitu, roskat viety ym. ja sitten muutamat kommentoi kilpaa tyyliin "vähänkö olet reipas, miten sä aina jaksat!" ja seuraavana päivänä taas uusiksi.
Mutta ehkä se on sitä kaivattua arjen luksusta että roskienviennistäkin saa kunnolla kehuja ja hehkutusta.

äskeinen
[QUOTE="jepulis";25710563]Mitä siitä hyödyt? Onko parempi sixari kesällä vai? Tuleeko frendeiltä respectii? Mun naama on noita täynnä ja ihmettelen vaan (osalla) läskin määrää tolla urheilemisella.. eli taitavat vielä liioitellakin/valehdellakin.[/QUOTE]

En etsi siitä mitään hyötyä, enkä päivittele kuin joskus satunnaisesti.
Mutten näe syytä miksen saisi päivitellä vaikka koko ajan.
Voi ollakin sixari. Riippuu ihan ihmisestä kunnioittaako ja jos kunnioittaa, niin mitä kunnioittaa.

Siis vaikka liikkuisit, ei sun rasvat mene nolliin. Jos et katso mitä syöt, ei myöskään silloin. Jos haluat olla lihaksikas, se voi vaatia aika paljon, ellet syö anabolisia. Riippuu monesta...

No sitä en tiedä valehteleeko tuttusi.

"jepulis"
En oo kuule kieltänyt päivittelemästä. Mulla on kavereina kuitenkin jo kaikki Suomen huipputreenaajat, parhaat äidit, rikkaimmat ukot ja ylilahjakkaiden lasten vanhemmat.

äskeinen
[QUOTE="jepulis";25710679]En oo kuule kieltänyt päivittelemästä. Mulla on kavereina kuitenkin jo kaikki Suomen huipputreenaajat, parhaat äidit, rikkaimmat ukot ja ylilahjakkaiden lasten vanhemmat.[/QUOTE]

No kiva.

Mä tykkään lukea ihmisten positiivisia päivityksiä ja katsella matka-, lasten ja lemmikeiden kuvia.
Enemmän ottaa päähän ne jotka valittaa joka päivä milloin mistäkin, raportoi perheriitansa ja vaihtaa monta kertaa viikossa parisuhdestatusta.
Niin ja sit mua ärsyttää se kun viihteelle lähtiessä päivitetään rai rai :D

Kukin kirjoittakoot mitä itse haluaa elämästään esille tuoda, valtaosalle se on vaan tuota arkista tarinaa mitä kuitenkin on kavereilta ihan kiva kuulla.

Yksi mikä itseäni välillä on ihmetyttänyt on tuollaisen runsaasti alkoholia käyttävän sosiaalipummi-äidin paljastukset. Ja siis todella mainostaa jatkuvasti sitä juomistaan, krapulaa, veren oksentamista ja taas krapularyyppyjä. Samoin kuin jatkuvaa pa olemista, pummimassa ja lainaamassa rahaa että saisi lapselle vaippoja tai ruokaa. Kertoo kaikki sossukäynnit ja kiroaa p****t sossut kun eivät ole johonkin rahaa myöntäneet. Samoin haukkuu lähisukulaisiaan ja parhaita ystäviään tuolla aika värikkäästi, tappelee profiilissaan poikaystävänsä kanssa yms. Kaikenlaista muutakin. Voihan ihminen toki olla rehellinen, mutta ehkä olisi hyvä pitää silti jotain rajaa. Ihan jo itsensä vuoksi kun joku juttu voi vielä joskus kaatua omaan nilkkaan...

Huvittaa kieltämättä nämä jotka päivittää litaniassa kuinka on pyykit pesty, imuroitu, roskat viety ym. ja sitten muutamat kommentoi kilpaa tyyliin "vähänkö olet reipas, miten sä aina jaksat!" ja seuraavana päivänä taas uusiksi.
Mutta ehkä se on sitä kaivattua arjen luksusta että roskienviennistäkin saa kunnolla kehuja ja hehkutusta.
Musta tuntuu,että jo siitä saattaa tulla hyvä mieli,että voi jakaa muille sen mitä on tehnyt..vaikkei kukaan kehuisikaan. :)

"aapee"
Jaa vikat tilapäivitykset... Kiitellyt varmaan onnitteluista tai vastaillut multa kysyttyihin kysymyksiin. Suljetussa ryhmässä kirjoittelen vapaammin.

Piruuttaan tekisi mieli välillä laittaa, jotakin ihan päätöntä. Njääh, enpä oo viitsinyt.

Kävin kurkkimassa, niin siellä oli taas näitä: Loppuis jo tämä talvi! Maanantai... en jaksa. Henriikka Pirkko Matami Sirpaleena 3-vuotta ja oksennustaudissa. Zumba 1h, hölkkä 45 min. 115% tavoitteestasi. Eipä mulla oo tuohon oikein mitään lisättävää. Hitto! Kävin kyllä tänään juoksemassa, mutta en tiedä prosentteja, eikä ollut kelloakaan mukana, darn.

vrs
[QUOTE="aapee";25711907]Jaa vikat tilapäivitykset... Kiitellyt varmaan onnitteluista tai vastaillut multa kysyttyihin kysymyksiin. Suljetussa ryhmässä kirjoittelen vapaammin.

Piruuttaan tekisi mieli välillä laittaa, jotakin ihan päätöntä. Njääh, enpä oo viitsinyt.

Kävin kurkkimassa, niin siellä oli taas näitä: Loppuis jo tämä talvi! Maanantai... en jaksa. Henriikka Pirkko Matami Sirpaleena 3-vuotta ja oksennustaudissa. Zumba 1h, hölkkä 45 min. 115% tavoitteestasi. Eipä mulla oo tuohon oikein mitään lisättävää. Hitto! Kävin kyllä tänään juoksemassa, mutta en tiedä prosentteja, eikä ollut kelloakaan mukana, darn.[/QUOTE]

Eli oot facessaki seinäruusu ja vtuttaa, ku muut osaa jotain siihen tilapäiviysruutuun laittaaki. :D

Yhteistyössä