Facessa ihmisillä ihana elämä?

  • Viestiketjun aloittaja "bambam"
  • Ensimmäinen viesti
"bambam"
Kuntoilijat: tarve päivittää joka hikilenkki metrin tarkkuudella, salitreenit, kahvakuulailut.

Matkat: 400 kuvaa Thaimaasta. Hohhoijaa.

Kakkavaippaäidit: Meidän Ville nyt, tunti sitten, kaksi tuntia sitten... mun lapset on parhaita kaikessa. Kattokaa mä leivoin taas upean synttärikakun!

Remonttireiskat: Remonttikuvia vaihe vaiheelta. Toinen ryhmä: sisustusihmiset. Uusi sohva Ikealta. Kommentit: Ai miten ihana. Oi oi, kun sulla on nätti koti.

Vihjailijat: Heittävät jonkin lauseen esim. Nyt meni hermot... Ihana viikko tiedossa... Onko enää totta tämä.. ja sitten jotkut älykääpiöt tietysti kyselevät, että MITÄ MITÄ?

Mä en koe, että ihmisiä kiinnostaisi mun treenit, koti, lapset, matkat... Sori. Lisäksi näitä kaveripyyntöjä satelee ihmisiltä, joihin olet tyyliin kerran törmännyt.
 
  • Tykkää
Reactions: ohukainen
Minä myönnän kuuluvani ryhmiin kuntoilijat ja remonttireiskat :)

Unohdit listalta huippukokit, jotka päivittävät jok ikisen niiiiin herkullisen lounaan, päivällisen ja iltapalan, jonka ovat valmistaneet.

Et myöskään maininnut yltiö ylpeitä vanhempia, jotka päivittävät kaikki "muka hauskat" lastensa sutkautukset, koetulokset, urheilusuoritukset ja älynväläykset.

Joo, onhan noita "kategorioita" pilvin pimein, mutta mitä ovat ne asiat, joita Faseen SAA päivittää?
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25709576:
Minä myönnän kuuluvani ryhmiin kuntoilijat ja remonttireiskat :)

Unohdit listalta huippukokit, jotka päivittävät jok ikisen niiiiin herkullisen lounaan, päivällisen ja iltapalan, jonka ovat valmistaneet.

Et myöskään maininnut yltiö ylpeitä vanhempia, jotka päivittävät kaikki "muka hauskat" lastensa sutkautukset, koetulokset, urheilusuoritukset ja älynväläykset.

Joo, onhan noita "kategorioita" pilvin pimein, mutta mitä ovat ne asiat, joita Faseen SAA päivittää?
:ashamed:

En mä kyllä ihan joka ateriaa, mut auta armias, kun on vähän erikoista ni jo on päivitystä :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
ällöä
Mua ei ärsytä mikään noista yhtä paljon, kuin ne "elämä on ihanaa <3"-tyypit!

Siis aina vaan kaikki on ihana avaikka taivas tippuis niskaan, "auto hajos mutta onneks on ihan perhe <3". Ja näitä erityyppisiä, sydämiä sisältäviä ihkutuksai on ainakin 10 päivässä... Heti aamulla : "Huomenta, ihana päivä <3", sit "Poika hajotti kukkaruukun, mut iloitsen siitä että mulla on niin aktiivinen lapsi <3" ja tietty väliin näitä ketjuviestejä: "jos sulla on maailman para sisko niin kopsaa seinällesi <3"

Hyi vittu. Joo on mullakin ihana elämän, mut toi on jo liikaa. Tulee mieleen että ehkä noiden elämä ei ookaan niin ihanaa kun sitä pitää noin hehkuttaa?
 
Niin ja sitten on nämä eläintenystävät. 200 kuvaa päivässä turresta ja kavereista. Unohtamatta tarkaa selostusta, mitä sen turren kanssa on tehty. Näyttelytulokset päivitetään varmuuden vuoksi kolmeen kertaan, ettei keneltäkään vaan mene vahingossa ohi.

Uskikset ovat oma ryhmänsä. Tyyliin "lisää tämä Jeesuksen kuva seinällesi, niin Jumala astuu sydämeesi". Onko se oikeesti noin helppoa :LOL:

Pahimpia ovat poliittisesti valveutuneet ihmiset vaalien aikaan. Silloin "piilota" nappula on kiva olla olemassa :D
 
"vieras"
Noh, kertokaa sitten mitä haluatte lukea Facessa? Miksi ylipäänsä kuulutte sinne? :D

Itse päivitän harvakseltaan, mutta lapsiin taitaa liittyä enimmäkseen. Voi kurjaa, jos joitakin ei kiinnosta lukea. Minulle lapseni ovat maailman ihmeellisin ja ihanin asia, mutta tiedän etteivät he ole muille, enkä niin oletakaan kun päivitän tyyliin "lapseni oppi juuri kävelemään!" :)
 
ällöä
[QUOTE="vieras";25709672]Noh, kertokaa sitten mitä haluatte lukea Facessa? Miksi ylipäänsä kuulutte sinne? :D

Itse päivitän harvakseltaan, mutta lapsiin taitaa liittyä enimmäkseen. Voi kurjaa, jos joitakin ei kiinnosta lukea. Minulle lapseni ovat maailman ihmeellisin ja ihanin asia, mutta tiedän etteivät he ole muille, enkä niin oletakaan kun päivitän tyyliin "lapseni oppi juuri kävelemään!" :)[/QUOTE]

Avainsana olisi varmaan se vaihtelevuus, eli ei samasta asiasta (oli se sit ihkuvauva <2, päivän menu tai politiikka) tunnin välein jotain soopaa. Joku lapsen kävelemään oppiminen on hieno asia ja sellaisesta voi facesta lukeakin mielellään, mutta jos k.o. aiheesta on kuvia, videoita ja "oi nyt osas jo kaks askelta peräkkäin!!!<3"-viestejä tunnin välein, niin sit kyllä helposti poistaa koko ihmisen päivitykset näkyvistä... Onneks on sellainenkin mahdollisuus!
 
ihmettelenpä vaan
Saaks kysyä, että mitä sä siellä facessa sitten teet, jos noin ärsyttää?
Moni asia kyllä totta, mitä tuossa kirjoitit...mut entä sitten...poista kavereistas jos ärsyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
"Niin"
No joo... Kyllähän se joidenkin jatkuva elämänsä esittely joskus riepoo, mutta mitä sitten? Itse kuulun näihin "meidän neiti on tänään 5kk" tyyppeihin :D

Kaikista eniten mua ärsytti pressanvaalien aikaan tyypit jotka linkitti ihan ihme juttuja molemmista ehdokkaista. ja sitten vielä kehdattiin kertoa erittäin avoimesti oma mielipide kyseisestä ehdokkaasta. Ja kun monesti ne jutut mitä linkkien alle kommentoitiin oli kuulopuheitten peruustella tehtyjä muka omia mielipiteitä. Huoh!

Toiseksi eniten ärsyttää ne jotka päivittää tilaansa "on töissä", " menossa iltavuoroon", "aamuvuoro takana" , "ja taas huomenna töihin"... aaargghh. Moni muukin käy töissä, minäkin. Eikä mulla ole mitään tarvetta sinne työvuorolistaani päivittää. Mutta kukin tekee tyylillään.
Kyllähän sitä mielellään siellä facessakin kertoo niitä juttuja mitkä itelle on ajankohtasia :)

Ja mä ainaki tykkään kattella jonku matkakuvia ja kommentoida niitä. Ja samalla olla melkosen kateellinen ja vaan toivoa että itekki joskus pääsis jonnekki! :D
 
:LOL: Kylläpä te kuulostatte katkerilta.

Yleensä ihmiset haluavat jakaa iloisia, positiivisia juttuja elämästään, olipa se sitten ihana mies, toimeliaat lapset, hyvä työ, elävänä säätynyt kukka kun ruukku hajosi, uusi auto, varaa aloittaa kattoremppa, hyvin sujunut koulunkäynti...

Kannattaa ehkä poistua facesta tai vähentää käyttöä rajusti jos toisten päivitykset noin rassaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
poistukaa
Poistukaa hyvät ihmiset sieltä jos noin paljon häiritsee. Minusta on ihana lukea iloisia ja onnellisia päivityksiä, ihana lukea rakkaudesta, lapsista, koiranäyttelyistä ja remonteista. Itsekin päivitän n. kerran päivässä asioita laidasta laitaan. Minusta nolompaa on haukkua omaa miestä tai valittaa siivouspäivää. Pahinta on parisuhdevälienselvittelyt, avioliitto->sinkku->vaikeasti selitettävässä suhteessa->avioliitossa.
Miksi ihmisten pitäisi olla hiljaa niistä asioista joista itse iloitsee?! Jos itsellä on valta poistaa ärsyttävät tyypit kaverilistalta niin kannattaa niin tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
[QUOTE="bambam";25709525]
Mä en koe, että ihmisiä kiinnostaisi mun treenit, koti, lapset, matkat... Sori. Lisäksi näitä kaveripyyntöjä satelee ihmisiltä, joihin olet tyyliin kerran törmännyt.[/QUOTE]

Millasia päivityksiä sitten tykkäät lukea? Mitä itse kirjoitat?

Mä kirjotan itse hyvin harvoin mitään, mutta luen ihan mielelläni toisten lapsista, matkoista, remonteista jne. satunnaisesti. Mutta ymmärrän kyllä, että jatkuvat viestit samasta aiheesta alkavat nopeasti kyllästyttää. Itseäni ärsyttää eniten nuo "Vihjailijat", varsinkin pahaenteiset "En tiedä jaksanko enää..." -tyyliset päivitykset. Sitten saa kaverina olla sydän syrjällään kun odottelee, että kirjoittaja suvaitsisi valaista mistä nyt on kyse. Nykyään en enää kommentoi tuollaisiin mitään, vaanmieluummin vaikka soitan ja kysyn missä mennään, jos oikeasti huolestun.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
"vieras"
No oisko se mielenkiintoisempaa lukea päivityksiä jonkun eroista, ulosottoveloista ja vaimon hakkaamisista?

Sit oltais täällä jauhamassa kuinka sopimatonta on avautua oikeista ongelmista facebookissa.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
yhdyssanat
Aikuisten ihmisten päivityksiä tulee joskus epäuskoisena ihmeteltyä;
"Loppus jo tuo vesi sade"
"Pitäs lähtee yö vuoroon"
"Huomenna alkaa hiihto loma"
"Ostettiin uus perä kärri"
 
  • Tykkää
Reactions: Lilith
Mua kiinnostaa lukee ihmisten päivityksiä harrastuksistaan ja lapsistaankin. En hyväksy kavereikseni mitään puolituttuja tai sit poistan jos statuspäivitykset rupee ärsyttään. Oon mäkin tosin joskus miettiny yhtä mun kaveria jolla on kolme alle neljävuotiasta lasta ja niiden elämä tuntuu olevan pelkkää ihanuutta, mutta ehkä kaikki ei halua päivittää niitä rankempia juttuja sinne.
 
Ei minua nyt OIKEESTI ärsytä nämä päivitykset. On vaan hassua, miten ihmiset voi päivitysten perusteella jakaa ryhmiin :)

Oikeasti ärsyttäviä on nämä "Paska päivä ja paska elämä päivitykset", joihin tulee 30 huolestunutta kommenttia, joihin aloittaja ei kuitenkaan koskaan vastaa mitään.

Iloiset päivitykset on aina... noh, iloinen asia :)
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Tässäpä olis mukavia
Kyllä sitä aina mieluummin lukee semmosia rujoja päivityksiä, ne onnelliset on niin lässytystä. Tässä pari ehdotusta;
" Oottelee et ois ajokunnossa niin pitäs lähtee hakeen Pena putkasta. Tuli vähä nujuttuu yöllä baarin jälkeen. Paljonkohan hampaan istutus maksaa?"
"Ottaa tässä punaviiniä kun alkanu toi alko maistua aika tiuhaan, tälläkin viikolla jo kolmet iltakännit vetäny, ei paljon töissä jaksas"
"Vituttaa nuo kakarat, jaksas kuunnella niiden huutoo. Tekis mieli heittää säkkiin ja säkki mereen"
" Reino pani mua perseeseen eilen, huhhuh miten on pylly ruvella nyt"
"Sainpas taas kuulla mieheltäni olevani tyhmä lehmä. Tästä se viikonloppu hyvin alkaa"
" Näkyy taas Timppa olevan hyvässä nousussa perjantai-illan kunniaksi, ensi yönä tulee turpaan"
"Lähtee tässä työmatkalle ja meinas samalla tsekata Kallion huorat. Perhe saa vähän isistä lomaa"

Kylläpä olis nautinto lukea!
 
Mulla on facessa ihana elämä ja se joka ei jaksa lukee mun juttuja niin voi poistaa mut kaverilistaltaan ja mulla on ihan ilman faceekin ihana elämä :D

Ja mä kyl tykkään lukea muiden päivityksiä, katsella matkakuvia ja kysellä mitä, mitä kun tulee epäselvä päivitys. Ja face on ollut ihana tapa saada monta kadotettua ystävää takasin ja kun toiset asuu kauempana niin niiden kanssa voi chattailla. Ja kun oma mies on ulkomailla hommissa niin facen kautta saa katsella kuvia meistä ja voidaan jutella kun face ei töki kovin pahasti niiden linjoilla.

Eli jos olen ystäväsi niin poistathan mut listaltasi et saan pitää edelleen ihanan elämän muille tietona facessa ilman et jonkun päivä menee siitä pilalle..? :)
 

Yhteistyössä