Ex-mieheni on väkivaltainen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten turha olenkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niiden jotka eivät ole väkivaltaisen miehen kanssa eläneet on helppo sanoa että tee näin tai noin. TIEDÄN että poliisit ois hyvä kutsua. Mutta meillekin poliisit tulee liki 80km päästä. Ei ole täällä heti kun niitä tarvitsen. Ja olen kokenu olevani enemmän turvassa kuitenkin jos vaan istun aloillani, kuuntelen ja koetan keskustella mistä milloinkin haluaa ( yleensä suree esim. koiransa kuolemaa, veljensä ongelmia tai mitä tahansa vaan millonkin keksii ). Välillä sit riehaantuu selittäessään heittelemään tavaroita tai lyömään seinään tms.
Exä ei siis ole vihainen siitä että minulla on oma elämä. Ei ole mustasukkanen tai mitään sellaista. Suree ihan muita elämänsä alueita. Silti, koska on aikanaan lyönyt, käynyt rajustikin käsiksi ja muutakin tehnyt, niin aiheuttaa kyllä pelkotiloja minussa joita ehkä hallitsisin paremmin jos mieheni olisi kanssani!

Ja nyt ongelmana en siis pitänyt sitä miksi itse olen näin ylikiltti ja "tyhmä" niinkuin joku sanoi vaan sitä ihmettelin että miksi mieheni katoaa paikalta eikä jää turvaksi? Vaikka nyt siis odotan hänelle lasta? Tai miksi ei halua edes jälkeenpäin puhua asiasta? En siis ymmärrä sitä. Eikä suostu puhumaan. Ihan kuin menisi enemmän lukkoon tilanteessa kuin minä.

Ootko kertonut miehellesi, mitä odotat häneltä? Pyytänyt ihan suoraan jäämään kotiin, kun eksä tulee?

Koko hommasta tulee kyllä sellainen kuva, että olet jotenkin antanut nykyisellesi kuvan, että eksä saa tulla teillä riehumaan, koska olet niin ''kiltti'', ettet uskalla kieltää. Enkä pidä tätä nyt miehesi ongelmana, vaan sinun ongelmanasi. Sun pitää asettaa rajat eikä olla joku Viktorian ajan pyörtyilevä heikkohermoinen neiti, joka odottaa miehen ratsastavan valkoisella ratsulla ratkaisemaan kaikki ongelmasi.

[QUOTE="mies";27904792]Joo sehän on tosi helppo perus insinöörin vaikkapa alkaa % kerholaista käskyttään.[/QUOTE]

Perusinsinööri ei osaa soittaa poliisia paikalle?

Tilanne on varmasti miehellesikin pelottava. Hän ei tiedä miten toimia, haluaisi unohtaa koko asian. Hänelläkin voi olla jotain pelkotiloja oman menneisyyden takia tai sitten hän ei ole koskaan joutunut tuollaista kokemaan ja pelkää vielä enemmän, eikä osaa toimia. Haluatko sä loppuelämäs kuunnella sen ex-miehen humalaisia juttuja? Kun kerran "helpommalla pääset"? Haluatko että lapsesi saa viettää viikonloput peläten sun humalassa riehuvaa exää?

Nykyinen mieheni kyllä tietää että sen pidä siitä että ex täällä käy. Tietää myös mitä ex on minulle tehnyt ja mitä olen kokenut. Vaikka ei nyt lähiaikoina olekaan satuttanut.
Onhan ongelma minun enkä tietenkään olisi tahtonut tälläistä ongelmaa tuoda tullessani mieheni elämään. Olisin vaan nyt hämmentynyt siitä että miksi mieheni ei asiasta halua edes puhua. Ei sanallakaan. Kun tulee kotiin on kuin ei missään olisi ollutkaan, touhuilee omiaan eikä halua puhua aiheesta.

Ap. Sinun pitää lopettaa tuo exän päättäminen teidän kotiin. Aseta itsesi nykyisen asemaan. Onko se oikeasti hänen tehtävä loppujen lopuksi olla missään tekemisissä exäsi kanssa?

Ihan totta. Pidä ovet lukossa. Jatko on sinusta kiinni.

[QUOTE="Vieras";27908177]Ap. Sinun pitää lopettaa tuo exän päättäminen teidän kotiin. Aseta itsesi nykyisen asemaan. Onko se oikeasti hänen tehtävä loppujen lopuksi olla missään tekemisissä exäsi kanssa?

Ihan totta. Pidä ovet lukossa. Jatko on sinusta kiinni.[/QUOTE]

Enkä haluakaan että uusi mieheni olisi joku ällöttävä raivohullu joka kävisi vetäsemässä exää turpaan heti kun astuu tontin sisäpuolelle. En todellakaan kaipaa yhtään enempää väkivaltaa, raivoavia ihmisiä tms. elämääni.
Mutta jotenkin tuo ettei sano asiasta mitään saa minun olon tutumaan siltä että hän ei ehkä välitäkään minusta? Siis kun ei PUHU siitä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja yritäs;27908213:
asettua sen kenkiin ja unohda ittes hetkeksi.. Arvaa hävettääkö sitä ?

Ajattelen myös häntä. Eikö hänellä muka ole tarvetta puhua asiasta? Mitään, ikinä, kellekään?? Eikö tuollainen paina hänen mieltään? Jos hänen exänsä tulisi tänne riehumaan niin en tasan tarkkaan katoaisi paikalta ja jättäisi miestä tänne yksin kuuntelemaan vaikka hänestä ei vaaraa miehelleni olisikaan. Ja kysyisin kyllä jälkikäteen mitä mieheni ajattelee tai haluaisiko hän puhua asiasta.

[QUOTE="mies";27904792]Joo sehän on tosi helppo perus insinöörin vaikkapa alkaa % kerholaista käskyttään.[/QUOTE]

Perusinsinööri voi ottaa tekniikan apuun valvonta/hälytysjärjestelmän muodossa. Lisäksi luulisi hänellä olevan taitoa suojata kotiaan murtautujilta. Tietty jos vaimo avaa oven niin tilanne on eri.

Ei mieheni kai nössö ole vaan minä.
Olen viimeiseen asti koettanut nyt välttää niitä tilanteita missä ex kävisi kimppuuni. Nyt vaan riehuu ja joskus heittää jollain ( ei painavalla tai terävällä asialla vaan esim. hanskoilla ) mutta ei satuta minua fyysisesti. Jotenkin tuntuu että se että raivoaa hetken ja häipyy jossain vaiheessa on pienempi paha kuin se että soittaisin poliisit ja saisin paeta vessaan ja pelätä että tulee päälle oven läpi? kun kuitenkin jään yksin eikä poliisit ole paikalla hetkessä. Hänelle ei myöskään ole ongelma tulla sisälle vaikka en ovea avaisikaan. Ehkä lukko vähän hidastaisi mutta ei luultavasti estäisi. Siksi kai jotenkin vaan olen halunnut tehdä asiat helpomman kautta ( ajatellut itsekkäästi vain itseäni ) ja yrittänyt kuunnella häntä sen aikaa kun hän haluaa mieltään purkaa. Tai lähinnä istua hiljaa ja odottaa että lopetta kun ei hän minua kuuntele. Räyhää ja selittää hirveessä humalassa epäselvästi jotain todella sekavaa eikä edes kuule vaikka jotain sanoisinkin. Hän vaan siis purkaa ajatuksiaan vaatimatta vastakaikua.

Oikeesti mitä helvettiä? Mä en ikinä voisi kuvitella omalle kohdalleni tilannetta että ex tulisi meille riehumaan ja oma mies vaan hipsisi pois. Huhhuh! Jos joku ex tuppais tänne riehumaan niin sais mieheltä sellaset kohtelut ettei tulis takas ikinä.

En tiedä sit mikä sun miestäs vaivaa, pelkää ilmeisesti exääs ja siksi ei puhu asiasta kun häpeää pelkuruuttaan? Sinuna nyt sanoisin exälle rauhallisesti että et halua häntä enää luoksesi koska tulee aina kännissä eikä sulla ole mitään syytä ole hänen terapeuttinsa. Älä sano tätä kun hän on kännissä tai olet yksin hänen kanssaan vaan silloin kun hän on selvänä ja mieluiten puhelimessa. Ja jos vielä on millään tavalla yhteydessä niin virkavalta kehiin.

Teidän kyllä pitäisi saada miehesi kanssa puhuttua asiasta, muuten sua varmasti jää kaihertamaan tunne ettei hän olisi tukenasi muunlaisessakaan tukalassa tilanteessa...

Ei mieheni kai nössö ole vaan minä.
Olen viimeiseen asti koettanut nyt välttää niitä tilanteita missä ex kävisi kimppuuni. Nyt vaan riehuu ja joskus heittää jollain ( ei painavalla tai terävällä asialla vaan esim. hanskoilla ) mutta ei satuta minua fyysisesti. Jotenkin tuntuu että se että raivoaa hetken ja häipyy jossain vaiheessa on pienempi paha kuin se että soittaisin poliisit ja saisin paeta vessaan ja pelätä että tulee päälle oven läpi? kun kuitenkin jään yksin eikä poliisit ole paikalla hetkessä. Hänelle ei myöskään ole ongelma tulla sisälle vaikka en ovea avaisikaan. Ehkä lukko vähän hidastaisi mutta ei luultavasti estäisi. Siksi kai jotenkin vaan olen halunnut tehdä asiat helpomman kautta ( ajatellut itsekkäästi vain itseäni ) ja yrittänyt kuunnella häntä sen aikaa kun hän haluaa mieltään purkaa. Tai lähinnä istua hiljaa ja odottaa että lopetta kun ei hän minua kuuntele. Räyhää ja selittää hirveessä humalassa epäselvästi jotain todella sekavaa eikä edes kuule vaikka jotain sanoisinkin. Hän vaan siis purkaa ajatuksiaan vaatimatta vastakaikua.

Ovi ja lukko uusiksi, mahdollisesti kalterit ikkunoihin. Poliisille soitto heti kun alkaa meuhkaamaan pihalla.

[QUOTE="diu";27908398]Oikeesti mitä helvettiä? Mä en ikinä voisi kuvitella omalle kohdalleni tilannetta että ex tulisi meille riehumaan ja oma mies vaan hipsisi pois. Huhhuh! Jos joku ex tuppais tänne riehumaan niin sais mieheltä sellaset kohtelut ettei tulis takas ikinä.
[/QUOTE]

Tilanne voi olla se että nykyinen on selvästi altavastaaja, mutta toisaalta ex saisi pahoinpitelystä syytteen. Pesäpallomaila tai vastaava katsottaisiin todennäköisesti hätävarjelun liioittelemiseksi.

Ei häntä ole koskaan mistään rikoksista tuomittu. Nykyinen mieheni on kyllä ruumiinrakenteeltaan lihaksikaampi, isompi ja vankempi kuin exäni jonka olemus on lähinnä surullisen nuhjuinen ja kyyristynyt alkoholin liiallisen käytön vuoksi. Mutta raivo on paljon suurempi exässäni kuin nykyisessäni. Nykyinen on paljon rauhallisempi eikä koskaan riehu tai korota ääntään.

Jestas minkälaisen sopan olen saanut aikaan :( Itseäkin ihan ahdistaa! Mitä olen miehelleni aiheuttanu :(

Mitenkähän voisin sitten auttaa miestäni? Jos hänelle on tästä vaikka tullut jotenkin ahdistunut olo tai jotain. Kuinka helpottaisin sitä? Kun ei halua edes puhua minulle mitään :( Täytyy yrittää vaikka puhua exän kanssa sitten kun joskus on selvinpäin. Mielelläni puhuisin kyllä niin että joku olis mukana tai edes lähellä jossain jos tarvetta tulee, mutta mieheni se ei varmastikaan ole. Ei hän halua.

lopetat ekaks voivottelun sit soitat ukollei vaikka huomenna ja sanot et e on loppu nyt ja soitat poliiisit heti ku tule seuravan kerran.
Ja annat miehesi olla ego o ottanu kipeetä mut toipuu jos sat ton loppumaan.

Ei ole miehesi tehtävä joutua sairaalaan tai vankilaan yhteenotosta ex-miehesi kanssa, varsinkin jos itse pidät yhteyttä tähän mieheen ja päästät hänet sisälle taloonne. Pidä ovet lukossa ja soita poliisit jos ei lähde himaansa. Ja sitten kun on tarpeeksi soittoja kytille niin hae lähestymskieltoa. Miksi miehesi pitäisi saada puukosta tai rikosreksterimerkintä sinun takiasi?

Mutta eihän nuo tietysti välttämättä mitään auta, ykis vaihtoehto on pakata ukon kanssa kimpsut ja kampsut ja muuttaa jonnekin missä meno on sivistyneempää ja missä poliisi on nopeasti paikalla.

Ainakin jos mulla olis itselläni tuollainen tilanne niin haluaisin miehen olevan tukenani. Sanoisin hänelle, että meidän on pakko puhua asiasta vaikka hän kuinka siitä ahdistuisi. Hänkin luultavasti haluaa exän vierailujen loppuvan joten hänen olisi paras tulla mukaan juttelemaan exälle. Tee selväksi että puolison kuuluu olla tukena tuollaisessa tilanteessa!

Jos miehesi ei tule mukaan puhumaan exälle, tapaa ex jossain julkisella paikalla jossa on muita ihmisiä. Ei todellakaan niin että olette kaksin jossain korvessa ettei hän tee sulle mitään.

Yhteistyössä