EX-Kermit 28 - heinäkii

• Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Sonia...
Joo, pitäis vaan ensin ottaa niitä mahakuvia :D
Esikoisestakaan mulla ei oo kuin yks mahakuva paria päivää ennen synnytystä, ja ihan takki ympärille pingotettuna ;) Ja synnytyssalista muutama... eikä edes paljasta mahaa niissäkään.
Ei mulla oo itestäkään juuri kuvia, 0 digiaikaista :)

Tehis lähti sitten reissuun, leppoisaa lomailua siis sinne!

Tuuli, tuo lukeminen on varmaan ihan hyvästä, en muista, että meilläkään pahemmin ois laulettu.... en meinaa kehdata ääneen :D Oikeestaan en osaa juurikaan noita lastenlauluja, enkä tiiä oisko se Zen Cafèkaan mieluista vauvan korville ;)

Hmmmm, taikamuki, ei sano oikeen mitään... kiva jos se kuitenkin auttaa!

Pikku2:lla kuulostaa nyt oikeen mukavalta tuo perhe-elämä, tuollaista on niin mukava lukea!

Nyt sitten viikon päästä päästään Safiiria jännäämään onko uusia pikkuisia saatu alulle... :)

Tyttö meni kyläilemään, tuli siis pe-la yönä kotiin. Oli ollu jo äitiä ikävä :)

Käytiin muuten ostaan vaunut viime viikolla, valittiin sitten Emmaljungan city crossit, värinä sellanen jungle. Oli niin ihanat pienet, kevyet ja ketterät.... oon ite niin lyhyt, että en toiset tuntu suurilta.

Ja arvatkaa vaan oonko jo pessy vauvan vaatteet, silittäny ja asetellu lipastoon *viheltelee*

Viime viikon lääkärintarkastus meni hyvin, ei oo tapahtunu muutoksia kohdunsuulla (käsin vaan kokeili), verenpaine ok, rt sillä hetkellä ja painoa nyt tullu n. 5 kg. Sf-mitta kasvo taas useamman sentin kun eri mittaaja... minusta vaan tuntuu, että kasvatan tällä karkin/jäätelön ahmimisella sellasta 5 kiloista...

Sonia ja Pötkis 30+3

Guest
Päivystystä!

Täällä ollaan Siirin kanssa sisähommissa.. Ruoka olis valmiina, mutta isäntä soitti just, että ei tarvii ihan vielä odotella.. Oli työkaveri miltei kaatanu meidän traktorin ja jää sitä nyt sitten ojasta nostamaan..

Esikoinen on päikkäreillä.. joo, ei sitten millään meinannu malttaa käydä nukkumaan. Vihdoin ja viimein pienellä kiristyksellä onnistuin saamaan pienen isännän hiljenemään.. Hän on lähdössä huomenna kummiensa kanssa Tykkimäkeen.. joten pientä porkkanaa oli.

Kakka haisee.. Tänään ei oo oikein tuo pottailu onnistunut. Yleensä neiti tekee useamman kakan päivässä pottaan.. mutta tänään on jokin sähellys vimma, ei vaan malta olla hetkeäkään paikallaan.. Niin ja eilen tyttö tajus, että telkkarissa/DVD:ssä ja Digiboxissa on kivoja nappuloita.. ; ) Niin ja stereot osaa kyllä jo päälle laittaa..

En laittanu vielä eilen kuvia eteenpäin.. pitää vielä tänään käydä minun vanhempien luona varmistamassa etten turhaan tilaa tuplia..

Ja sitten kurkkimaan suljetulle..

Pikku2

pikku2
Ai ja yösynnistä..

Meillä neiti syö illalla kahdeksan maissa puuron ja noin puolen tunnin päästä tuttelia.. Sitten nukahtaa vaihtelevalla menestyksellä.. Nukkuu 2-4 syö velli/tuttelia n. 2dl ja jatkaa uniaan.. Saattaa nukkua aamuun asti, riippuu äidin laiskuusasteesta herätäänkö puurolle vai annanko 5-7 velliä. Yleensä äiti saa nukkua 9, reipas isoveli leikittää neitiä tunnin verran ja sitten aamupalalle..

Meillä siis ihan pullosta, joten onnistuu keneltä tahansa.. Neiti syö yöllä tosi reippaasti silmät kiinni ja jatkaa uniaan.. Helppo lapsi!

Niksu1
Taikamuki on sellainen kannellinen nokkamuki, josta ei tule neste ulos kuin imemällä. Eli muksut ei saa loiskuteltua nesteitä ympäriinsä vaikka vähän haparoiden puuhailisikin mukin kanssa.

Meidän yöt siis menee niin, että 21-22 ännä syö vikan kerran ja sit seuraavan kerran 5-6 aikaan, sit nukahtaa ja herää 8-9 aikaan syömään. Taas oli 3 yötä peräkkäin niin, että heräsi jo puoli 4 syömään, mutta viime yönä taas nukkui ja heräsi vasta aamulla puoli kuuden jälkeen. Ja meillä myös tuo aamun eka syöttö meni puolinukuksissa, ännä ei edes avaa silmiään koko toimituksen aikana, mä yleensä torkun sen aikaa...=)

Tuuli: mä kaipaan mun palkkaa myös.... Varsinkin nyt, kun saatiin palkankorotus tästä kuusta alkaen, niin olis ihan kivaa. Mut ei, marraskuussa sitten vasta.

Ja sit sinne suljetulle kurkkimaan Soniaa.....

Tuuli!
Juu mäkin kävin kurkkimassa Sonian paljastuksia, mutta sitten alkoi sivut tökkimään. Vai on Sonia saanut valittua mieleiset kärryt! Ja hyvä kuulla, lääkärissä oli kaikki hyvin. Ei sulla periaatteessa enää ole kauaa jäljellä...

Hei tuosta nokkamukista piti kysymäni, että oisko hyvä aloittaa juomisen opettelu nokkamukilla vai käykö ihan tavallinen muki?

Aika samaa rataa näyttää sitten menevän nuo yösyömiset meidän Ämmällä, Niksun ännällä ja Siirillä. M:kin syö silmät kiinni, huokasee syvään, kun pullo loppuu ja jatkaa uniaan ;) Mun oma sisäinen kello vaan tykkäs enemmän noista puoli kuuden - kuuden herätyksistä kuin neljän. Vaikka saan helposti taas unen päästä kiinni, niin silti mä oon jotenkin ihan kohmeessa aamulla kahdeksalta, kun herään Ämmän jutteluun. Paljon pirteempi olin, kun heräsin kuudelta, vaikka siihen aikaan M ei aina edes nukahtunut uudestaan.

Juu eipä kai mulla mitään asiaa ollut, joten voinen poistua ;)

Tuuli

senora
hellou... Missäs kaikki on... ja oonko mäki siellä??

Eilen kävi neitillä vieras... Huh- olipa taas varsinainen herranenkeli.. kun ei ollu nukkunu päikkäreitä. niitä kyl yritettiin hartaasti moneen kertaan ja ei tullu uni silmään edes äitin sängyssä... Niinpä sitten kun vieraan kans oli saatu kahvit juotua, niin tyttö rupes parkumaan väsyä ja kai nälkääkin... Oli siis illan tankannu ja tissit oli ihan tyhjät ja tyttö veti oikein kunnon raivarin... Oli pakko antaa pullosta... Koko 2 desiä nannia meni illan mittaan... Mies häipäs reisulleen ja ruokailukin viivästyi... Söin vähä ja maitoaki alkoi herua... huh.. Tyttö kun ei suostu nukkumaan maha täynnä nannia, vaan sekaan pitää saada ihan aitoa maitoa...
nii ja meijän vitamiinilusikka on ny hukassa... sellainen pitkä muovinen liberon lahjus... onx joku nähny missä se on??

Tuuli on saanu muilta vertaistukea M:n yösyöntiin..

Tehiksen kans tekstailtiin... Hyvin menee ja laittaa kaikille kovasti terkkuja. Laiton hälle viestiä Sonian hyväksymisestä suljetulle... Täytyyki käydä lurkimassa, ollaankos tuttuja, ku samoilta seuduilta ollaan...

senora
Olihan Soniakin päässyt jo suljetun makuun... Siellä keskusteluissa on vielä oma esittelyosuus, laita sinne vähä kertomusta ittestäsi... Olitki etelämmästä... Jotenki salaa toivoin, että olisit ollu vähä pohjoisempaa... Mutta samoilla seuduilla Safiirin kanssa... ja joku muukin... Hitsit, lauantaina ois ollu Ylivieskassa ravit, oltais siellä voitu treffata, mut ootellaan seuraavat ravit...

Voi jumpe ku taas sataa vettä...vähä kyl oon kade kun saatte aikasex kehittää paperikuvia, munki pitäis....

Katzu
Heissan

Meillä tytteli on kohta nukkunut jo neljä tuntia :) Välissä käyty lääkärissäkin.Nyt siis nukkuu turvakaukalossa. Eilen illalla alkoi vasen silmä erittämään rähmää (normaalista poiketen) ja aamulla punoitti sisänurkasta poskeen päin. Tulehdus ja siihen lääkkeet. Jaahas mitenköhän saan alaluomelle laitettua tökötin? Ja kunhan nyt ensin heräisi :)

Eilen olikin sukulointi päivä ja en koneelle ehtinyt.

Nonni nyt alkoi itkua kuulumaan. Hyvä keino saada tyttö hereille on tulla tänne palstalle :)

Se on moro

safiiri,
Katzu, saitteko silmään sitä valkosta tököttiä jota laitetaan kahesti päivässä? Siinä onki aika hauska juttu ku yrittää laittaa tippaa pieneen silmään. Meillekki alkuun määrättiin aina niitä pipettejä, jotka loppu tyystin kesken ku välttämättä yhestä pipetistä ei riittänykkään tippaa molempiin ku laittamisessa saatto mönjää mennä hukkaan. Viime aikoina jos ollaan tarvittu tippoja, oon heti sanonu että haluan tuubin. Toivottavasti teillä menee tulehus ohi eikä tartu keneenkään muuhun.

Eipäs muuta tällä kertaa.

Sanna.
Safiiri.... Joo, tsemppiä tosiaan tarvitaan huomiseen ultraan. Hirvittää. On tullut niin monasti tuijotettua liikkumatonta ultra kuvaa että en haluaisi sitä enää koskaan katsoa. Toivottavasti huomiset näkymät ovat erittäin liikkuvaisia ettei taas vedetä mattoa jalkojen alta.

Tuuli!
Iltaa vaan! Onkin ollut hiljanen päivä täällä. Senora, siellä, missä mä olin, ei ainakaan näkynyt meikäläisiä, joten jonnekin muualle ovat karanneet ;) Ämmän serkut on täällä päin lomailemassa, joten meillä on tässä ollut vähän retkeä tänään ja huomenna vielä jatkuu. Siis tyyliin Korkeasaari, Linnanmäki jne. Me vaan kuljetaan joukon mukaan, otetaan vähän niinku tuntumaa :)

Toivottavasti Katzun Nöpön silmätulehdus paranee pian!

Sannalle waltavasti tsemppiä huomiseen ultraan!!!

Täytyy mennä laittaan M yöpuulle. Se on moro!

Tuuli

gia
Toivottavasti Nöpö siellä pian paranee.. Nukkuuko hän omassa sängyssä? Meillä saattaa nukahtaa pinnikseen, mutta yösyötön jälkeen en henno enää alkaa toista nostelemaan vaan annan nukkua vieressä. Keppis alkaa olla paranemaan päin. Keittosuolatippoja ollaan laitettu nenuun ja nänäfriidalla imetty räkää pois. Huomenna olisi meilläkin sukulointia tiedossa. Taidan hukuttaa kaikki Keppistä sylissä pitävät ihmiset desinfiointiaineeseen, ettei taas saada jotain tautia. No, jos nyt en kuitenkaan..

Repeilen täällä itsestään Sonia Zen Cafe heitolle.. Taisin eilen laulaa Keppikselle Eppu Normaalia.. :D Onnea uusista vaunuista! Meillä ainakin Emmaljungat on toimineet hirmu hyvin. Itsekkin haaveilin city crosseista, mutta ostettiin sitten ceroxit.

Mites teillä synnyttäneillä on paino laskenut synnytyksen jälkeen? Mulla jäi laitokselle 6kg ja siihen tyssäs.. Hieman tympii.

gia

safiiri,
Sanna, silmäilin aikasemmin nostalgiasyistä helmikuun 2009 ketjua. Ihan äsken sitä itte oli samassa tilassa mutta helmikuu 2008:ssa.

Gia, mulla on jäljellä viis kiloa lähtöpainosta. Tuntuu että on tähän jämähtäny. Tosin en oo liikkunukkaan pitkään aikaan mitenkään sen kumemmin. Pitäiski ottaa itteä niskasta kii ja vaikka alkaa polkeen kuntsikkaa taas. Grrr.

Jännitys tiivistyy sitte täällä:

Niksu1
Jee, päästään taas jännäämään testituloksia....=)

Nöpölle ja Keppikselle pikaista paranemista!!!

Mulla istuu kans kilot todella tiukassa, liki 10kg ois jäljellä...=((((( Paino kävi jo alhaisemmissa lukemissa, mutta kesä ja miten sattuu syöminen on tehnyt tehtävänsä. Että mua ottaa pattiin tämä oma saamattomuus tuon ruokarempan suhteen. No, josko kesän jälkeen ryhtiliike sitten ja kroppa kuntoon ennen töihinpaluuta. Mun piti niin kovasti aloittaa lenkkeily mun hianon sykemittarin kanssa ja sitä ja tätä, mutta kevät mennä livahti ihan ohi ja taitaa tää kesä mennä samaan syssyyn...=/ Mut eikös kaikki kuntoiluharrastukset ja yleisesti ottaen parempi elämä aloiteta aina syksyisin???

Me on liki koko pvä autoiltu paikasta toiseen etsimässä soppeleita vessan kalusteita. Saldona sata esitettä ja varmaan torstaina lähdetään sitten yhden esitteen kanssa liikkeeseen kyselemään saadaanko tilattua sellainen kokonaisuus kuin halutaan. Että voi olla vaikeeta yhden 4 neliön p*skahuussin sisustus....=) Loppuaika ollaankin sitten oltu ulkona nauttimassa ihanasta auringosta. Illansuussa käytiin rannassa sen verran että esikko pääsi "uimaan". Siis ekaa kertaa molskimaan rantaveteen kunnolla. No, vesi oli tosi kylmää ja kaveria selkeästi hirvitti koko homma ensi alkuun, mutta lopputulos oli läpimärkä perhe ja sinihuulinen mutta äärimmäisen onnellinen herra 2,5vee....<3

Sannalle peukut ja varpaat pystyssä....=))))

Nyt tää menee saunaan ja nukkuun, oon ihan silmä ristissä... Pakko tietty kiertää vielä suljetun kautta. Heipatpatpat....

Niksu

senora
Sannalle peukutukset ultraan... Kyllä siellä kaikki on hyvin, onhan... Tuu pian kertoilemaan näkymistä...

Vai Niksu on käyttäny lapsia uimassa... Me kans käytettiin lomalaisia... lämmintä oli varmaan 12, taivas pilvessä... vaatteet vaaan rannalle ja järveen.. hrrr.. ite mietittiin että kaivetaanko toppatakit päälle... Polskivat aikansa ja sit tulivat ja hytisivät. Vedessä oli kuitenki lämpimämpää...

Miellä tyttö nukahtaa illalla viereen ja vien sen omaan koppaan nukkumaan ekaa pätkää. loppuyöksi jätän viereen, kun nukkuu niitä kahden tunnin pätkiä, tiijä sitten nukkuisko omassa kopassa pitempään. Tänä aamuna tyttö näki taas jotai painajaista,herättiin kun tyttö itki isoon ääneen... Otin syliin ja juttelin. Lopulta heräsi ja katteli suurilla silmillään... Juteltiin ja syöpöteltiin lopuksi, sitten vielä simahti... jätin seiskalta tytön vielä koisimaan ja hipsin itte kahville. Melkein tunti saatiin olla ihan kahestaan. Oli muuten oudon hiljaista. Häläristä kuunneltin tytön nukkumaääniä.

Päätettiin osallistua siihen meningokokkirokotetutkimukseen... Maanantaina on oma neuvola ja torstaina pitäis ajella Ouluun rokotettavaksi. Tän viikon aikana pitäis hakee se rotarokote naapurista.

Toivottavasti Nöpön silmät paranee... Täälläki rähmi silloin alussa, mut ihan keitettyyn veteen kastetulla vanutupolla rähmät lähti.

Safiiri kehittäny hienon stickerin... *peukuttaa jo plussan puolesta*

Painoista ootte jutellu... Mulla on tainnu lähtee pari kiloo jälkitarkastuksen jälkeen. Ei kyl haittais jos vaikka 10 kg lähtis. ois sit aika normaalikokoinen...

Vai Niksulassa huussin sisustus... Voi olla tosi vaikeeta... toivottavasti saatte mieluisat sisustukset.

Katzu
tyttö olkapäällä joten lyhyesti.

joo just sitä tököttiä ja ei meinaa laitto onnistua. näyttää jo paremmalta onneksi tuo silmä.

nöpö nukkuu joko laatikossa tai meidän välissä. aamulla viimeistään jää viereen:)

mä painoin laitokselle mennessä 73 kg, pois lähtiessä 69.5 ja nyt kuusi viikkoa myöhemmin 62kg. ekassa neuvolassa 61kg eli ihmeen hyvin tippunut tällä herkuttelulla.muutama kilo saisi vielä tippua ylimääräista.

nyt valmistauduttava lääkärille menoon.

ps sannalle tsempiä ultraan

**Johanna**
Morjens!

Muilta paino lähtee, mulle vaan tulee ja tulee.. =0) Taas oli tullut 700 grammaa per viikko, neuvolantäti pudistelee päätään. :) Mutta mä olen kaksi lasta kasvattanut vatsassani tähän ihan samaan tahtiin, niin en ole kauhean huolissani. Sf-mitta on yläkäyrillä, mutta niin se on ollut aina ennenkin. M oli 3185g ja E oli 3380g, joten tuskin tästäkään mitään jättivauvaa kasvaa.
Niin siis neuvolassa tuli käytyä tänään. Kaikki on ok. Verenpaine vaan laskee, nyt oli 104/69. Sitä se kesäloma teettää. Hih. Kerroin, että musta tuntuu, että vauva on koko ajan vaan poikittain. Potkut nimittäin tuntuu aina kyljissä, yhtään en ole tuntenut ylhäälle tai alas. Ja vauvan asento sitten taas kielisi siitä, että istukka on edelleen tuolla kohdunsuun edessä estämässä ns. normaaleja asentoja. No, se nähdään sitten elokuussa, kun menen sinne kontrolliin.

Oltiin eilen kesäteatterissa Samppalinnassa katsomassa Hääkeikka! Oli ihan jees veto, Sami Hintsanen on todella hyvä, muut oli keskivertoja. Ville Pusaa en olis laittanut päärooliin, hän on turhan hento siihen. Mutta siis hyvä reissu naapurin rouvan kanssa kaikenkaikkiaan.

Noista kiloista vielä, että mulla on laitokselle jäänyt molemmista tytöistä sellainen 12 kiloa. Ja kun molemmista on tullut yli 20 kiloa, niin sitä pudotettavaa on aina jäänyt ihan runsaasti. Noin 6 kk synnytyksestä olen ollut aloituspainossa. Että gia imettää vaan ja yrittää olla stressaamatta, kyllä ne kilot karisee, varsinkin kun on nuori. ;)
Okei, nyt jään jännäämään sitä Sannaa: peukut on pystyssä!

Johanna 25+5

Katzu
Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok. Pyysin minipilleri reseptin, nyt pitäisi päättää alanko niitä syömään. Olikos muilla niistä kokemuksia? Kumi ei kiinnosta ja vähän voisi vielä varttua ennen kuin uutta alkaa suunnittelemaan.

Tytteli onneksi nukkui koko reissun ajan :) Kohta varmaan heräilee (kun tänne koneelle istahdin).

Mukavan näköinen/tuntuinen ilma :)

Johannallakin ollut hyvät neuvolakuulumiset. Juu turhaan murehdit painon noususta, jos sinulla on tosiaan aiemmin mennyt samalla "kaavalla". Huisia vauhtia sinullekin noita viikkoja kertyy.

Meille tuli kanssa kutsu osallistua tuohon rokotus hommaan. Ei olla päätetty vielä. Rokotettavaksi pitäisi ajaa 70 kilometrin päähän. Täytyy vielä harkita.

Safiiri jännäilee.... ja me muut tietty samalla

Jospa menisin syömään ennenkuin neiti herää

gia
Katzulla kyllä hirmu nopeasti raskauskilot haihtuneet. Hyvä, että jälkitarkastuksessa kaikki ok. Mulla on sama edessä ensi viikolla. Kokemusta ei ole minipillereistä. Itse olen kanssa miettinyt minipillereitä ja kierukkaa. Ehkäisy pitäisi meillä olla sellainen, ettei hirveästi sekoita kropan omaa hormoonitoimintaa. Mulla tuppaa atooppinen ihottuma pahenemaan e-pillereistä..

Kivahan se olisi ollut, että imetys olisi edes muutaman kilon vienyt, mutta nyt nautin tästä vauva-arjesta.. Vararenkaita kerkeää poltella myöhemmin:)

Meille annettiin Rota-rokote synnytyssairaalasta ilmaiseksi. Vissiin oli menossa joku kampanja. Ensi viikolla lääkärineuvolassa Keppis saa ekan annoksen.

Johannalla hyvät neuvolakuulumiset:) Aika menee niin nopsaan, vastahan plussasit..

Toivottavasti Niksulla huussin hankinnat onnistuu! Nyt olikin jossain juttua, että järvivesi on kylmempää kun vuosiin..

gia

Sanna.
Hyvin meni. Taika hengissä ja vastasi viikkoja 9+3 niinkuin pitikin.
Kyllä pelotti. Nukuin viime yön tosi huonosti ja ehdin jo pohtia moneen kertaan mitä tulee kuulemaan. Onneksi täysin toisin meni.
Nyt huojentunein mielin taas tovin aikaa....
S ja Taika 9+3

Yhteistyössä