EX-Kermit 28 - heinäkii

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Omppu75.
Sinne lähti, Tehiksen työpaikalle pällisteltäväksi ;D

Moikat Katzullekin. Kuulostaa niin tutulta tuo välillä nukkuu, välillä ei. Kyllä sekin siittä..!

Meilläkin nyt nukutaan, saas nähä kuin kauan. *kele pitäis lailla kieltää noi päältäajettavat leikkurit, hirvee melusaaste!

Hiki!!! Nyt ois taas niiiiiin 18 cl valkkaria -keli ;) Ja valkkarista puheenollen, meikäläisen eritteet hiipumaan päin, joten jollei nyt kymmenisen päivän perästä ala punaista näkyä, niin johan on kumma!
 
Viel..
Ei tossa meidän takapihalla voi oikeesti olla!!

Tuli tossa istuessani mieleen, että missäs viipyykään Sonian hakemus suljetulle...?! Ei tainnut olla kovin kova se sun ottees niskastasi ;D
 
Tehotyttö.
Hiano pää Ompulla :) Aikas säväkkä tosiaan.
Olen muuten samanlaista selkeetä kunnon otsista kaavaillu itselleni tässä pitkästä aikaa sattuneesta syystä ;-) Täytyy reissun jälkeen mennä tyylitaloon kans..

Nyt sammuu ja pakkautuu kone. Jos tosiaan ennusteiden mukaiset kelit ensi viikolla, niin täytyy olla deeveedeenkatselulaite mukana :-(
Isäntä ei oo vielä ilmotellu, että ois kotimatkalla, joten ei tässä ihan heti matkaan päästä. Tavote olis, että ehtisin matkalla poiketa mammaa pikaisesti katsomaan sairaalassa vierailuajan puitteissa. Jyväskylään siis vaan tänään ajetaan hotskuilemaan. Ehkä huomenna vois vähän shoppailla ennen ku matka jatkuu ;-)

Nyt loppuu oikeesti täältä nää pölinät! Rauha maassa ketjussa yli viikoksi, nauttikaa siitä :-D

Tehis
 
Tuuli!
Vai säväkkää tyyliä se Omppu meinaa seuraavaksi :) Piti tulla vain pikaisesti tänne toteamaan tilanne ennen vieraitten tuloa, mutta täällä siis kaikki hyvin. Tehis män ja muut porukat taitaa nauttia auringosta, kun ei ole näkyny. Senorakaan ei ole tänään pistäytyny eikä Safiirikaan. Soniakaan ei ole kirjoitellu vaikka lomakin alkoi...tais kiireet vaan lisääntyä loman myötä ;) Entäs missä on Johanna? Katzu sentäs kävi - moi vaan! Ihanan kuvan olit laittanu Nöpöstä suljetulle!

Lämmintähän tuolla ulkosalla on. Me vähän istuskeltiin varjossa tuossa lähipuistossa. Mä luin lehteä ja M mietiskeli mitä lie syntyjä syviä. Mut nyt täytyy mennä! Nähdään viikonlopun jälkeen! Ai niin Omppu se keskiviikko sopii!

Tuuli
 
Katzu
Huomenta päivää

Tänään onkin taas sellainen päivä,että neiti ei jaksaisi herätä ollenkaan :) Kohta varmaan herää kun sain takalistoni tietsikan ääreen.

Kovasti pukkaa kaikilla reissuja. Meillä ei ole sellaisia suunnitteilla.

Eipä tässä mitään sen ihmeempää asiaa ole, taidan vielä yrittää tehdä pari pikku juttua ennen kuin alkaa ähinää kuulumaan :)

 
gia
Katzu, juu Keppiskin jo kovasti yrittää kannatella päätään. Erityisesti röyhtäyttäessä nostelee minkä kerkeää. Meillä vähän sama homma nukkumisen kanssa, mutta eiköhän se siitä tasoitu kun ikää tulee lisää..

Tarttui sitten mun flunssa Keppikseen :'( Viime yönä oli aika itkuinen ja tänään päivällä mitattiin kuume. Mittari näytti 37,5 ja lähdettiin päivystykseen. Kuulemma lämpö saa olla pyllystä mitattuna jopa 38 astetta. Joten eipä tässä mitään hätää. Nuhainen tuo poitsu on, mutta hyvin onnistuu syöminen kumminkin.. Lääkäri suositteli keittosuolatippoja nenään ja käski tulemaan uudelleen jos lämpö nousee tai vauva käy veltoksi. Sai vielä kehutkin mahtavasta tukasta:)

Vilkutukset kaikille:)

gia
 
Katzu
Täälläpä on tänään ollut hiljaista :)

Voi harmi kun Keppiskin on kipeänä, toivottovasti paranee äkkiä.

Saas nähdä suostuuko tyttö jäämään yöunille jo. Äsken vein laatikkoonsa, jotain ähinää vielä kuuluu. Sitä ennen käytiin ekaa kertaa suihkussa ja ei ollut moksiskaan. Kylvyssä käynyt tähän mennessä, mutta nyt koklasin ihan perus suihkunkin. Hyvin onnistui :)

Jos jotain pientä menisi touhuilemaan, töllöstä ei tule mitään katsottavaa.

Öitä
 
antzi*
Heips!

Voi että kuulostaa tosi rankalta Ninnin elo... :( Tulee paha mieli kun ei tiedä mitä oikein sanoisi kun eihän se mitään auta. Kyllä ne sieltä neuvolasta saisi luvan auttaa. Ehkä pitäisi sanoa suoraan että olen ihan loppu ja tarvitset apua, eikä sitten vain hyväksyisi mitään ympäripyöreätä vastausta..?

Jazzin olio ei halua kolmosta. Höh! Mä olen kanssa miettinyt välillä tuota päättämis asiaa yleensä. Mä päätän meillä aika lailla kaikesta, mutta sitten jos mies joskus sanoo johonkin ei, niin se on sitten yleensä niin. En oikein tiedä miksi. Tuo lapsiluvun pohtiminen on tietty pulmallista, kun kummallakin on oikeus päättää asiasta. Nainenhan voi (jos hoitaa ehkäisyn) tietty vaan jättää ehkäisynyn, mutta on sitten kyseenailaista onko oikein pakottaa toinen isyyteen. Toisaalta onko oikein riistää naislta oikeus olla äiti? Ei taida olla oikeaa vastausta. Siksi olisi tietty selvää, että oltaisiin ennaltaan sovittu esim. että kaksi lasta koitetaan saada. Sitten jos jompikumpi haluaa enemmän niin jos myös toinen lämpenee niin hyvä, jos ei niin pysytään "sopimuksessa". Meillä ollaan puhuttu, että jos talous antaa myöden ja parisuhde voi hyvin niin lapsiluku olisi enemmän kun 2, mutta enintään 4. Saa nähdä miten käy. :)

Kävi muuten aika kauhea juttu tuossa pari pv sitten... Olin kaverini kanssa (odottaa vauvaa rv33) ja meidän neidin kanssa ajelulla, kun risteyksessä meidän perään törmättiin! Neiti alkoi huuta hysteerisenä ja mä luulin että kuolen, pelkäsin niin paljon että nyt sattui pahasti... Emilian syliin otto katsoa, että raajat liikkuu ym, etten tee lisää vahinkoa. Onneksi neiti selvisi säikähdyksellä... Kiitos testivoittaja turvakaukalon! Itsellä on vielä selkä kipeä muttei muuta ja kaverini sekä vauva ovat myös kunnossa, olivat vuorokauden tarkkailussa sairaalassa. Autollemme ei käynyt yhtä hyvin, se meni todennäköisesti lunastukseen... Pisti taas miettimään miten tämä elämä on aika arpapeliä...

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan! Olen vanhemmillani (eivät tosin itse ole kotona) Emilian kanssa evakossa kun mies rillutelee kaverinsa kanssa meillä kotona. Taitavat olla jo paikallisessa... ;)

Antzi kp 29/ ei mitään hajua. Seuraan mielenkiinnolla millainen tämä eka kierto on...
 
senora
Toivottavasti Gia ja Keppis paranevat pian.
Harmi että noi Tirpan nukkumisongelmat ovat siirtyneet linjoja pitkin Katzun Nöpölle.

Meillä tyttö näkee taas jotai painajaista.. mahoton huuto vaunusta kuuluu. Onneksi mies hyssyttelee... ja saikikin hiljennettyä...

Tehikselle hyvää lomaa. Pidämme tekstariyhteyksiä. Myös sieltä päin pyydetään ilmoittamaan mahdollisesta plussasta :)


Eilen ei sit kerennytkää linjoille. Aamulla kävin lukemassa, kuten tänä aamunakin. Eilen ei vaan ollu rääpyä kirjoitella, kun oli kesävieraita. Lapset olivat ihan svenskatalande... aikuisille kävi suomenkielikin... Oli ihan kiva kaivella muistilokeroita ja prata svenska..

Antzilla ollu karmee autokolari... Onneksi ei henkilövahinkoja sattunu. Peltiä saa aina uutta... Aika jännäksi tuo sun kierto menee.. (peukuttaa salaa selän takana...) Vai mies teil viihteellä... täälläkin otti kaksilahkeinen rennosti pari iltaa. Istui pihalla vieraiden kans aamukahteen... Mä painuin kiltisti puol kymmenen tytön viereen nukkumaan... Kerran kävi kattomassa ja pyytelemässä takas ulos - enpä viittiny... pakko kai munkin on joskus nukkua/levähtää. Kuitenkin pitää jotenki olla hereillä kun tyttö haluaa syöpötellä.

Johannakin käyny melkein ulkomailla... mitäs tuliaisia tarjoilet?? Laivasuklaata??

Voi vitsit.... kuola alko valua kun muistelen eilistä ruokaa... Vieraat grillas foliossa lohta ja siankylkeä... kaverina oli uusia perunoita, tomaattia, kurkkua ja uutta sipulia.. slurps... ja eilen saatiin sit eka kertaa huhtikuun jälkeen käydä miehen kans kahestaan saunassa... mut vain saunottin, kun vieraat oli ihan saunan edustalla grillaamassa ja viettämässä kesäpäivää...

Hrrr... kylymä.. lämmintä 8 plussa-astetta...
 
pikku2
Illastusta!

Kesäkö se täällä linjoja hiljentää..?

Viikonloppu alkaa olla lopuillaan ja tämän viikonlopun saaliina on taas sopu. Perjantaina lähdettiin 100km päähän remonttihommiin.. tai siis isäntä kävi vanhempiensa kanssa. Minä ja lapset viihdytettiin isännän mummia. Eilen tultiin kotiin illansuussa ja esikoinen lähti anopin ja appiukon mukaan mökille yöksi. Isäntä intoutu eilen romantisoimaan.. kun käytiin saunassa ja vietettiin ns. laatuaikaa kun Siiri oli unten mailla..

Täällä olen viimein onnistunut ylipuhumaan isännän hoitamaan neitiä yhtenä yönä viikossa.. Ja viime yön sain nukkua. Odotan jo innolla la 19.7. kun ystävä pitää naisten saunaillan.. no, isännällä on kyllä edellisenä iltana loman aloittajaiset, mutta sovittiin, että la klo.18. on oltava lastenhoitokunnossa..

Tänään olen viettänyt miltei koko päivän tietokoneen ääressä valokuvien kimpussa.. Tällä hetkellä on tilattavien kuvien määrä 1500 ja jokunen sata tulee vielä lisää.. Minä kun tilaan molemmille mummoille vähän muistoja lapsenlapsista ja myös kummeille jokusen kuvan.. ja sitten olis yhdet ristiäiskuvat(Siirin) ja yhdet hautajaiskuvat.. niin äkkiä niitä kertyy.. Ja kaiken lisäksi on kehittämättä vielä kuvia 2007. Nyt kyllä päätin, että pistän puhelimen muistuttamaan kolmen kuukauden välein valokuvista.. että pysys nuo määrät edes kohtuuden rajoissa..

Täällä on syöty eilen sekä tänään mansikkakakkua ja huomiseksi pitäs vielä tehdä. Isännällä oli tänään nimpparit ja omalla isälläni huomenna synttärit.. No, eihän noita mansikkakakkuja sitten talvella tule tehtyä.. ; )

Tehis on poistunut joksikin aikaa linjoilta. Virtuaalivilkutus! Nyt on meidän muiden "tehtävä" pitää ketjua pystyssä..

Huomenna pitäs saada nuo valokuvat lähtemään linjoja pitkin. Jospa vaikka sen jälkeen kävis laittamassa muutaman tuoreen otoksen suljetullekin.. sinne suuntaan vielä ja sitten kuvien + iltahommien kimppuun..

Pikku2
 
Niksu1
Onpas todentotta hiljaista... Tehiksen menot tiedetään, mutta missäs kaikki muut?

Kiva oli kuulla Antzistakin välillä, vaikkakin hurjan kuuloinen kolari teillä on kyllä ollut...=/

Erityisen mukavaa, että Pikku2:n perheessä on taas rauhaisaa...=) Tuo naisten saunailta kuulostaa hauskalta!

Mulla oli tänään vähän luxuspvä. Isäntä nousi muksujen kanssa aamulla 9 aikaan ylös ja mä sain jäädä nukkumaan. Älysipä vielä viedä tenavat uloskin, joten sain tosiaan nukkua hiljaisessa talossa. Heräsin hissuksiin 11 aikaan ja kävin rauhassa suihkussa ja söin aamupalaa ilman että kukaan halusi minusta mitään...=) Että oli ihanaa vaihtelua. Päivällä käytiin kummipojan synttäreillä ja illalla kävin mammakaverin kanssa katsomassa sen Sinkkis-leffan. Eiköhän tällä taas jaksele tovin eteenpäin...=) Ainoa iso miinus on nyt se, ettei pikku-ännä suostu tuttipullolle ollenkaan...=( Herää varmaan kohta syömään, kun klo 17 jälkeen on juonut n. 40ml maitoa ja syönyt puoli purkkia sosetta.... Eli en halua lähteä mihinkään pidemmäksi aikaa, ennen kuin tuo syömäpuoli on hanskassa. En voisi ikimaailmassa olla esim. vuorokautta pois ja pohtia koko ajan saako toinen kunnolla ruokaa vai ei...... Ärsyttävää. Eikös Ompulla ollut teen kanssa samanmoista ongelmaa tässä taannoin ja kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin?????

Vähän ärsyynnystä herätti myös se, että ollaan kaveriperheen kanssa jo useampi kk puhuttu että reissataan sitten kesälomareissu porukalla elokuussa. Olen pyydellyt lukemattomia kertoja, että istuttaisiin alas ja lyötäisiin suunnitelmat lukkoon, jotta voin varata koirille hoitolapaikan. Aina asia on siirtynyt ja siirtynyt heidän toimestaan. Tänään sitten sivulauseessa ohimennen mainitsivat lähtevänsä etelään lomalla, matkan olivat varanneet pari vkoa sitten. Ja kun totesin ettei sitten varmaan reissata porukalla, niin totesivat vaan että katotaan nyt.... No eipä tasan varmasti katota, me reissataan oman perheen kesken ja piste. En ala enää odottelemaan mitään enkä ketään. Noin nyt on juputettukin.

Pitäis varmaan painua saunaan, jotta ehtii ennen kuin pikku-ännä kaipaa ravintoa. Reppana, nälissään joutunut menemään nukkumaan....=(

Hyvää ja toivottavasti aikaisempaa aurinkoisempaa alkavaa viikkoa kaikille säädyille!

Niksu
 
*Sonia
Heti aluksi ilmoitan, että nyt pitäis olla suljetulla hakemus :)
En tosin tienny mitä siihen ois rustannu, että älkää nyt sitten naurako pihalle heti kättelyssä :D Kuka se toimikaan tällä hetkellä valvojana?
Huomenna kommentoin enemmän, nyt pitää vaan lukasta läpi mitä tän päivän aikana on tekstiä tullu! ( siis tänään kommentoin... ) ;)
 
Sonia...
Jatkoa tulee jo... kauheelta kuulosti tuo Antzin kolari, ihan henkeä pidättelin kun eläydyin tilanteeseen! Onneksi ei kellekään käynyt kuinkaan, huh.

Ninnille voimia! Ehkä kannattaa siellä neuvolassa jo sanoa, että nyt on saatava sitä apua ja heti!

Hullua tuo, jos sitä apua pyytää, niin sitten vähätellään, eikä mitään tapahdu. Ja kuitenkin sanotaan, että sieltä voi pyytää apua jos tarttee.... ei mee mun jakeluun!
Yleensäkin on vaikeaa pyytää apua ulkopuoliselta :/
Sori, oon vissiin ennenkin tästä avautunut :D
 
Niksu1
Ei voi olla totta, mäkö muka ekana aamuvirkkuna?????? No huomenta sit vaan kaikille ja hyvää tätä viikkoa!

Sonian niskaote on sitten tuottanut tulosta, hyvähyvä.... Eikös Tehis laittanut Senoralle jotain valtuuksia ja Safiirikin lienee voi hyväksyä uusia, oliko näin?

Meillä aamu alkoi leppoisasti klo 6, kun pikku-ännä heräsi ekan kerran syömään. Ei sit tehnytkään eilis illan syömättömyyden jälkeen nälkäkuolemaa, niin kuin minä oletin....=) Sit poju nukahti takas, mut äippä ei. Onneksi isännän kello soitti ja kun tuo siinä kerran valmiiksi oli hereillä niin tilaisuus teki varkaan ja.... ;-) Sit mua ei enää väsyttänytkään. Nyt istun aamupalalla ja makselen laskuja. Yäk.....

Jos sitten niitä laskuja... Heikunkeikun.

Niksu ja nukkuvat ännät
 
Tuuli!
Huomenta ja reipasta maanantaita! Taitaa se olla tämä kesä ja erilaiset aktiviteetit, jotka pitää ihmiset pois linjoilta. Mukavaa kuitenkin, että Johannakin löytyi ja, että Sonia oli saanut tehtyä hakemuksen suljetulle!

Antzin kolari kuulosti ihan hirveältä!!!! Mä oon ennenkin sanonut sitä, että mä pelkään täällä kaupunkiajossa noita peräänajoja ihan hirveästi. Luojan kiitos, ettei kenellekään sattunut mitään!

Gian Keppikselle pikaisia paranemisia! Ikävä juttu, että Keppis sai nuhan.

Niksun sunnuntai kuulosti kyllä todella luxuspäivältä! Piditkö leffasta? Harmi, jos pikku ännä ei suostu nyt tuttipulloon. Mutta on varmasti joku ohimenevä vaihe! Mä niin toivoisin, että meidän Ämmälle tulisi takaisin tuo yksi syöminen joskus kuuden korvalla. Mulle oli helpompi herätä tuohon aikaan, kun sain nukuttua koko yön putkeen. Nyt M siis herää joskus kolmen neljän maissa syömään ja siitä posottaa sitten useimmin kahdeksaan. Eikös se teekin herää samoihin aikoihin nykyään vai? Entäs miten muiden lapsokaiset? Siiri herää kanssa kerran yössä eikös? Entä miten Ässällä? Herätäänkö teillä enää ollenkaan? Jazz?

Olen kyllä iloinen, että Pikku 2:n mies on parantanut tapojaan ;) Se kirjeen kirjoittaminen silloin oli varmastikin hyvä juttu. Paljonhan säkin Pikku2 noita kuvia tilasit! Mä en vielä ehtinyt/jaksanut tilailla, kun eilen vieraiden lähdettyä oli jotenkin ihan tööt olo.

Tästähän tämä viikko sitten taas käynnistyy. Tänään ei ole mitään erikoista ohjelmassa. Kuvat pitäis saada tilattua ja laskut maksettua. Sit onkin pari päivää tiivistä ohjelmaa, kun mun sisko perheineen tulee kylään. Mut nyt Ämmälle puuroa! Palataan!

Tuuli
 
safiiri,
Nyt ei (taaskaan) kerkeä muuta ku muutama sana raapustaa. Oltiin viikonloppuna mummilassa viettämässä kolmosen synttäreitä. Oli tosi kivaa nähhä pitkästä aikaa (no joo, viimeksi nähtiin nelkun ristiäisissä) oululaisia kavereita perheineen. Täytyy muuten kehua yhteishyvän mansikkatorttu-reseptiä. Sillä ohjeella täytin kakun, lisäksi vaan joka väliin mansikkajälkiruokaa tomusokerilla maustettuna.

Eilen paluumatkalla ajettiin anoppilan kautta ja jätettiin pojat sinne lomailemaan viikoksi. Ens sunnuntaina meen tyttöjen kanssa kummityttövauvamme ristiäisiin ja napataan paluumatkalla poitsut kyytiin. Mies ei pääse reissuun mukaan ku on töissä. Hän muuten jo laskee päiviä - tää ja ens viikko vielä ja sitte alkaa hällä loma.

Tässä muistin aikana toivottelen kaikille jotka jo lomailevat että hyvää lomaa.

Joku kyseli, oliko meillä onnistuneita kylvöjä. Tehis jo mainittiki että ei aavistustakaan. Todennäköisesti lämpöjen ja viimesen limailun perusteella h-hetki ois ehkä ollu viime ti-ilta tai ke-aamu. Siinä mielessä ajankohta ois osunu kesäkylvöille hyvin... Laskujeni mukaan tätiä vois oottaa viikon päästä tiistaina tai keskiviikkona.

Päivänjatkoja itse kullekin.

Ai niin, onneksi Antzin porukalle ei käyny pahemmin!! Ja hyvä että Senoran käet on parempina.
 
Niksu1
Hahaa, keksin ratkaisun pikku ännän ruokailuongelmaan - TAIKAMUKI!!!! Se kelpasi pikkumiehelle mainiosti, kunhan vaan jaksaa keskittyä siihen imemiseen pureskelun sijaan...=) Jiihaa, ei tarvi passittaa kotona nyt tuon yhden syömisen takia ikuisuuksia....

Ja kyllä, leffasta tykkää jos tykkää sarjastakin. Olisihan sen varmasti voinut vähän lyhyemmäksikin tehdä (nyt 2.5h), mutta saapahan kalliille leffalipulle vastinetta....=)

Keppikselle tosiaan pikaista paranemista, lomalaisille mukavaa loman jatkoa ja toivotaan että Safiirin kesäkylvöt ovat tuottaneet tulosta kevättalvea ajatellen....=)

Nyt tarvii taas kiitää, esikko huutaa lisää ruokaa, pesukone huutaa että pyykit olis valmiina kuivaukseen ja akvaarion tilannekin pitäs kai tsekata (pesin sen juuri ja pitää tarkistaa ettei kalat oo saaneet slaagia....).... Iltapvällä lähdetään tilailemaan vessaan uusia kalusteita, isäntä kun meinaa elokuussa sen rempata lattiasta kattoon...
 
senora
puhhh... onpas taas ollu mukamas säpinää... että muka vasta nyt kerkiää nettiin, vaikka seittemästä asti on hippastu.. Neitin kans juotiin aamukahvit tai mä join kahvit ja sitte neitillä oli aamupalaksi rintamaitoo... sitte ei nukuttu ku varttitunti, ja taas hieman tankattiin.. Mies tuli ysiltä kotiin. Kävin kaupoilla ja bongasin isän autoilemassa... käänsin perään ja tavattiin hautuumaalla.. Vietin kukkasia äitin haudalle... Sit ajelin kotiin ja mies lauleskeli tytölle eldankajärvenjäätä... joo lastenlaulut on hanskassa...
Laitoin ruuan ja sain tytön lopulta nukkumaan... Eiliset pyykit on ulkona vielä ... muutaman sadekuuron ovat saaneet niskaansa. Kai pitää hakea osa vaatteista sisälle kuivumaan... tai ainakin harsot...

Hieno homma että pikku2 saa yhden vapaaillan viikossa. Kirjeen kirjoottaminen kannatti. ja romantisoitukin siellä ollaan...

Safiirikin poikkelehtinu pikaisesti... Tuuttako tuohon P-alkuiseen kuntaan mummulaan.. kysäiseppäs niistä mun tutuista...

Vai Niksu keksiny taikamukin. Hyvä että löytyy konstit, kun keinot loppuu. Ja ännä syö sit muutaki ku rintaa. Harmillisia tuollaiset kaverit jotka soutaa ja huopaa yhteisten menojen kanssa. Ja tyttöjen ilta kuulostaa tosi nami-namilta...

Naapurin emäntäkin esitti mulle naisten iltaa. Ihan vaikka ens viikolla. Joo ei kiitos vielä, tyttö on nii tississä kii... Kunhan yönsä nukkuu ilman yösyöntiä, niin sitte voi aatella... Ois kyllä ihan kiva saunoa rauhassa ja otta pari olutta... mutta itteppä oon urani valinnu..

Vai on Tuulin M siirtyny yöheräämisiin.. Mistähän tuokin sit johtuu...

Ny suljetulle... Käyn yrittämäs hyväksyä Sonjaa...
 
safiiri,
Vitsit Senora, en yhtään muistanu kysyä eilen... Sama pää ku kaikki nämä vuodet keikkuu harteilla niin siinä sitä aina ollaan. Uus yritys sitte sunnuntaina.

Hoksasin muuten perjantaina ittestäni ja näistä hyvistä oululaisista ystävättäristä jännän jutun. Meidän kaikkien neljän nimet päättyy -na (mulla siis se kaks-osainen virallinen nimeni) ja sitte meiän aviomiehet alkaa kaikki j-kirjaimella. Kolmen muun miehet alkaa ju:lla, mun ja:lla. Heitinki miehelle että mitä jos hän muuttais nimensä ju-alkuiseksi niin ei erotuttais porukasta liikaa :-D Ei suostunu.

Kävin laittaan muutaman kuvan näytille niistä kolmosen synttäreistä. Sonia nyt vaan esittäytymään...

Taas on mentävä. Ai niin, Tehis tekstaili ja lähetteli terkkuja mummulasta.
 
safiiri,
Höh, ihan on unohtunu. Käytiin nelkun kans aamulla eka fysioterapiassa. Tänään nelkku päätti että ei jumpata ei. Heti ku täti laski hänet lattialle, alkoi parku. Eikä neiti rauhoittunu ollenkaan joten lähettiin pois vartin jälkeen. Sitte kurvattiin suoraan 5-kk(!) neuvolaan. Siellä hän oli hyvällä tuulella, naureskeli ihan ääneen ja jokelsi ja murisi (joo, on oppinu tällaisen hienon asian) siihen asti ku rokotettiin. Sitte alkoi parku. Strategiset mitat on 67,5cm ja 6765g. On kuulema pitkä tyttö.
 
Tuuli!
Jännää, kohta me nähdään Sonia ja Sonia tietty meidät! Muista Sonia sitten laittaa heti mahakuva näkyville ;)

Täytyykin mennä kohta suljetulle kattomaan Safiirin synttärikuvia ja muitakin uusia kuvia. Ja voih onko nelkkukin jo 5kk! No pakkohan se on olla, kun M:kin on jo
5 1/2kk. On muuten pitkä tyttö Nelkku! M oli 65 cm 4kk neuvolassa, mutta nyt en tiedä, kun ei siellä neuvolassa ole päästy käymään. Reilun viikon päästä on vasta aika ja tuo 5kk rokotus on sitten meilläkin edessä. Rokotuksista tuli mieleeni, että osallistutteko te Senora siihen tutkimukseen, mistä puhuit aiemmin?

Mikähän se tuollainen taikamuki sitten on? Mä en ole Ämmää juottanut vielä mukista ollenkaan, pitäisköhän jo? Mites se meidän esikuva Ompun tee, joko hörppii mukista? Tuota mietin kanssa, kun Katzu sanoi, että olivat käyneet Nöpön kanssa suihkussa...mä en ole vielä kertaakaan ollu Ämmän kanssa suihkussa. Jotenkin olen pelännyt, että se luiskahtaa multa siihen lattialle...Ja kolmas asia, minkä huomasin, kun Senora sanoi miehensä laulelleen Ännälle, että me ei koskaan lauleta Ämmälle eikä myöskään kuunnella mitään lastenlauluja...Kirjoja mä sen sijaan tykkään lukea. On vaan aika huvittavaa, kun Ämmää ei paljoa kiinosta, mitä se äiti lukee...lähinnä se vaan haluais laittaa kirjan suuhun. Niin ja Senora en tiedä, mikä tuon yöheräämisen on taas saanut aikaan. Silloinhan täällä sitä kyselin, että voisko tuo puuro auttaa, mutta ei kyllä ole meillä auttanut. Hirvee nälkä Ämmällä on, kun herää yöllä eli imasee 2dl korviketta ihan salamana ja alkaa taas kuorsaamaan :) Mutta siis, mitä olen käsittänyt teiltä muilta, niin yösyömiset jatkuu vielä muillakin?

On kyllä ollut rauhallinen päivä. M:kin on nukkunut jo kahdet kunnon päikkärit. Kohta sitä voiskinlähteä vähän ulos. Niin nyt on meilläkin käytössä uudet rattaat. Vaunut laitettiin jo kokonaan pois. Plääh kyllä tuo laskujen maksu aina masentaa, kun tili tyhjenee alta aikayksikön :( Tätä nyt ei tietty kunnon äidit saa sanoa ääneen, mutta mä kyllä kaipaan mun omaa palkkaa jo!

Kiva, että Tehiskin oli selvinnyt ehjänä mummolaan ;) Lähtikös se Omppu mökkeilemään, kun ei ole näkynyt linjoilla?

Tuuli
 

Yhteistyössä