EX-Kermit 28 - heinäkii

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Niksu1
Voi tsiisus millä tahdilla tänne tulee juttua...=)

Hoolle syndeonnittelut!!!

Pikku-ännän neuvolakuulumiset: 7,41kg ja 65,2cm (eihän oo tarkkaa, eihän...). Kaikki ok, täti tuumasi ettei kunnon kiinteillä ole mikään kiire kun lapsi kasvaa niin kauniin tasaista käyrää....=) No eipä ole munkaan mielestä. Isompi ännä ja iskä oli mukana ja pikkuherra 2,5vee flirttasi niin lujaa neuvolatädille, että meinasi ihan unohtua tuo pienempi mies....=)

No niin se siitä sitten, ei taas ennätä muuta. Kuopus kellii keittiön lattialla vahtimassa mun raparperitalkoita ja ilmeisesti nyt rupee puskeen päikkäriaikaa... Pitänee rientää tekemään asialle jotain...=)

Tekaisin tossa mansikka-raparperikiisselin ja saman duon piirakka paistuu just uunissa...
 
Tehotyttö.
Ai niin, pakko kertoa yksi huvittava tapaus kauppareissulta..
Mikähän vinouma oli yhdellä miehellä?!?!

Kaupan pihalla viereen parkkeerasi yksi perhe, jossa nainen ajoi. Isäntä näkyi olutta ottavan.. :) Siinä kun lastasin muksuja kärryihin kärrykatoksessa tuli tuo äijä perääni. Alkoi puhella, että olikos mulla Vojageri vai.. Juu, on, tai oikeestaan isännän ja osittain pankin juu.. Ja kyseli sitten, että paljonkos sillä voi vetää. Pöh, mistäs mä nyt sellasia muistaisin. Ei hajuakaan. Kun hällä toi Jeep ja se on vähän sitä sun tätä, mut täytyy vetää painavia välillä. Just just. Mua ihan tosi paljon kiinnosti tää puheenaihe! No, kauppareissun jälkeen sain itseni ja muksut autoon. Olin just starttaamassa, niin ikkunaan koputetaan.. Tää sama äijä taas. Et viittis sitä rekisteriotetta vähän vilasta. No, kaivellaan sitten, PRKL :-/ Juu, löytyihän se. Ai että niinkin paljon voi vetää. Voi hitsi. Kun tuo Jeep on niin kauhee plaa plaa plaa.. Veti röökiä ja rupatteli "mukavia". Ja muija (siis ihan kaunis nuori nainen) vähän kypsän oloisena naapuriautossa. Huoh, noi miehet! Olin aika hoomoilasena jälleen kerran :-D Mä vedän puoleeni välillä kans kyl niin outoa väkeä, että ei oo tosikaan..

Heh, piti kommentoida, että Ompulla onkin melkoinen homma niitä välejä kunnostella ;-) Siis tää ei liittyny palomiehiin... Hahaaa.
Oonks mä jotenkin tulossa taas levottomammaksi vai mikähän ny viiraa?!?!
 
Tuuli!
Mulla on kaffepaussi vasta nyt ;) Tais Tehis ja Omppu ja fantasiat tosin jo häipyä takavasemmalle...

Ahkerasti ollaan siivottu ja kaupassakin käyty. M:llä meinaa vaan tehdä tiukkaa tämä siivoaminen, nyt on jo toiset unet menossa tämän siivouksen aikana ;) Onkin ollut hyvä siivousilma, kun vettä on satanut melkein koko päivän. Ja Safiiriko se muka rannalla paistattelee päivää...höh!

Täytyy mennä vielä vähäsen jatkamaan hommia. Ai niin hyvä, että Tehiksen ja Niksun pesueen neuvolakuulumiset oli hyvät! En mäkään Niksu olisi noiden kiinteiden kanssa kiirehtinyt, jos olisin imettänyt...nyt oon vaan iloinen, ettei enää tarvi kantaa litrakaupalla sitä korviketta kaupasta!

Tuuli
 
Tehotyttö.
Heh, fantasioin vielä vähän välipalan äärellä...

Piti nimittäin tuosta syömisestä vielä, siis hoon..
Meillä alko probleemat nyt, kun pitäis karkeampaa ruveta nieleskelemään. Kauhea kakominen! Ei noilla muilla ole näin hankalaa ollut, kun ovat saaneet kiinteitä jo aikasemmin. Tämähän oli täysimetyksellä sinne puoleen vuoteen.. Saas nähdä käykö äippä rippileirillä vielä muussaamassa perunat tytölle vai mitä tästä tulee :-D

Voi voi, pitäisköhän sitä oikeesti siivota. Kohta Hoo herää ja pitää alkaa sitä hänen kakkua yhdessä väsäämään.. Mulla on ollu kyllä sellanen laiskaviikko, että jestas!
 
Omppu75.
Hih, meikäläinen on tunnin leikkinyt siellä Helmen tyylitalossa. Sain itelleni ihan kivan tulevan lookin =D

Jokos se Tehotyttö sai siivottua? Mä sain lasaknen tehtyä ja just otin uunistaki. Eiku syömään..
 
pikku2
Päivystystä!

Kesämaahan kuului ihan hyvää.. onkin jo jokunen vuosi vierähtänyt kun olen siellä viimeeksi käynyt. Esikoinen oli aivan haltioissaan koko päivän, suu ympyräisenään katseli ympärilleen kun astuttiin portista sisään.. ; O Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta pari tuntia ja sitten rippas muutaman minuutin vettä ja taas poutasää.. No, tuo pieni vesisade ei haitannut ollenkaan, yllätys.. kun vesipuistossa oltiin. Siirikin kävi uimassa, vaikka veden lämpötila oli 23 ei neitiä paljoa haitannut.. Olisin vienyt pieneen vesiliukumäkeenkin, mutta mummo hankas vastaan.. no, kerkeehän se seuraavina vuosina..

Hieman on huvittanut päivän mittaan lueskella teidän fantasioitumistanne.. On se hyvä jos minusta on ollut apua sillä rintamalla ; ) Haalarimiehet on OK ja poliiiiisiiiiit!

Täällä on ilmeisesti perhe-elämä asettumassa taas raitelleen.. Isäntä on taas tänään ylitöissä, mutta illansuussa mennään kodalle makkaran paistoon.. viikonloppuna olis tarkotus mennä sitä osaketta remonteeraamaan.. (olis Tehis haalarimies näköpiirissä) Lupas nimittäin viikonlopuksi vesisadetta..

Jaahas.. ei meinaa tuo neiti viihtyä tuossa kävelytuolissaan.. joten palaillaan..

Pikku2
 
ÄssÄ!
Tirhahhaa... näen Ompun sormi pystyssä tilaamassa:" yksi palomies, ihan sama mitä päällä " xD vitsivitsi =D

Aika mielenkiinotislta kuullosti pikku2 förskotit =D (onkohan mulla joku kesto-ovis päällä kun vyötärön alapuoli on mielessä kokoajan)


Sellaset siistillä ja tummalla leukaparralla varustetut könsikkäät saa mun pään kääntymään,ja jos vielä on tukka ajettu pois =) Ei niinkään uniformuset, PAITSI jos on parta ja vielä pää ajeltu niin *Wohoo* =D
Oma ukko siis miellyttää silmää oikein kivasti

Tehis, meillä on toi ÄrrÄ ruvennu vieroksuun kökköjä kans. aika outoo kun se söi jo tosi hyvin kökköjäkin. Olen kyllä suosiolla tehny sileempää... toi meidän kohta 8v on näyttäny että maailman pahinkin sihtikurkku oppii kyllä syömään =D

Tuulin M kuullostaa tosi mukavalta siivouskaverilta! =)

Ninnillä kuullostaa kyllä niin rankalta... en oikein osaa mitään sanoa mikä lohduttaisi tai auttaisi sun tilannetta...

mitenhän tosiaan BM perhe jakselee..

jahas, tarvii vissiin mennä puurolle ton ÄrrÄn kans, simahti iltaruuan jälkeen torkuille niin siirty vähän iltahommat

moikS

 
Ninni..
Täällähän on paljon taas haaveiltu :)

Neocatea en kyllä aio heti ostaa, säilyy avattuna 4 vk ja maksaa sen vajaa 60! Neuvolassa oon sanonut tästä uupumuksesta, mut ei se ota oikein mitään kantaa..unikoulusta vaan mainitsi. Mut en usko unikoulun auttavan, jos tytöllä on nälkä? ja jos mulla ei oo voimia mihinkään unikouluihin.. Mulla ei mitään tietoa mistä tai keneltä apua saisin?! Jotenkin tuntuu, et mieskin suhtautuu tähän niinkun tää ois ihan normaalia..joten välillä tuntuu, et vika on vain mussa, kun en jaksa. Kiitos kuitenkin teille, kun te jaksatte tsempata.


Eilen koo ei oikein nukkunut päikkäreitä, mut tänään nukkui 2,5 h..ei ole ikinä nukkunut niin pitkään yhteen putkeen, ei siis yöllä eikä päivällä.

Kurjaa kyllä, jos Jazzin mies ei lämpene kolmoselle. Ja oireet kuulostaa kyllä allergialta..ja aiheuttajahan voi olla mikä vain.
 
pikku2
Yökyöpeli täällä vielä..

Nyt on enimmät ilta/yöhommat tehty.. vielä olis pyykkien ripustaminen narulle ja huomisen ruuan "kasaaminen" yhteen astiaan.. Väkersin tuossa äsken kaalista, jauhelihasta ja riisistä pannulle tollasta pataa.. Huomiseksi lupas vielä tosi lämmintä niin meinasin suunnata lasten kanssa aamusta rantsuun.. onpahan ruoka valmiina.

Erehdyin tuossa valokuvia pähkäilemään.. kyllä kuluu taas aikaa. Viimeeksi kun tilasin kuvia niin oli kiire saada Siirin ensimmäiset kuvat kotiin(siis joskus loka- marraskuun vaihteessa) ja jäi sitten muutaman kuukauden kuvat sieltä välistä kehittämättä. No, nyt on sitten muutama sata kuvaa odottamassa albumiin pääsyä.. laitan vasta kun saan nuo puuttuvatkin kuvat kotiin. Pari tuntia meni rattoisasti kun nimesin kuvia ja vähän fiksailin.. ja homma jatkuu viikonlopun yli.

Maanantaina pitäs viimestään kehittää, Ifolorilla on tarjous 0,09€/kuva.

Täällä yritin vähän saada miestä innostumaan peiton heiluttamisesta, mutta tänään ei kuulemma onnaa.. ; ( Saas nähdä mitä on viikonlopun varalle suunnitellu?

Vähän suunniteltiin niitä remonttihommia ja jos jää aikaa meinasin sulatella pakkasia. Ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa tyhjentää pakkaset ikivanhoista marjoista ja keittää niistä mehua. Tulispahan käytettyä ja olis sitten tilaa uusille.. Minulla on paha tapa ostaa kaupasta lihaa ja kanaa kun halvalla saa.. tuppaa sitten unohtumaan tuonne pakkaseen.. Meillä on tässä sisällä kaappipakastin(ylä- ja alakaappi) ja varastossa keskikokoinen arkkupakastin.. joten kyllä pitäs talven marjat mahtua.

Kone taitaa tuolla "vedellä viimeisiään", joten suuntaan kylppäriä kohti.

Pikku2
 
Tehotyttö.
Pikaiset huomenet täältä kassien ja pyykkivuorten keskeltä!

Täällä pyörikin ihan muut koneet tuohon yökyöpeliaikaa eilen... ;-)
Oli muuten ehkäisykin käytössä. Tosin vain puheenaiheena, ehheheh.

Ai ÄssÄ tykkää ajelluista päistä.. Juu, ei paha. Ne raksahaalarit ja ajeltu ruskettunut pää. Sellanen täältä löytyy siis omasta takaa kans.. Ajeltu pää on siis kesät talvet ollut jo vuosikausia, koska luonto on hoitanut osittaisajelun hällä jo kakskymppisenä ;-)
Mut JOS mä katteliSIN vieraita miehiä (mitä en tieteskään tee, EN EN!!), niin ulkoisia juttuja, jotka mun katseen kääntää on leveät hartiat ja pieni tiukka takamus :-D Näitä ei omalle kullalle ole osunut, kun on vähän eri mallinen. Hää kyllä tietää, että sellasista tykkään, mutta tietää myös sen, että pidän muita asioita ulkoisia asioita tärkeämpiä. Joten ei johda avioeroon tai mihinkään muihinkaan ikäviin toimenpiteisiin :-D Mutta voihan sitä joskus vähän tiirailla, ehkä...

Jaahas, taas meni tälle linjalle. Ehkä jatkan nyt noita pakkailuja ja siivouksetkin pahasti kesken. Nuo pienet on alkanu niin leikkimään keskenään, että sitähän pystyy tekemään vähän jotain jopa niiden kanssa :)
Ai niin, ja hoo on alkanut myös puolustautumaan, jos Hoo meinaa käydä kovakouraiseksi. Osaa nimittäin hyökätä hampailla :-D

Jatkuu jossain välissä taas..
Mukavaa hellepäivää(?) kaikille!

Tehis

 
Tuuli!
Huomenta vaan! Jeps nyt saa täälläkin kaivaa aurinkorasvat esiin. Ei ookaan vielä tänä kesänä tarvinnut, mutta nyt lupasivat niin lämmintä päivää ja mä kun palan niin helposti. Josko mentäis Ämmän kanssa jonnekin puistoon piknikille. Oon niin tyytyväinen, kun oon saanut siivottua ja leivottua vieraita varten jo aiemmin, niin ei tarvitse enää tänään tehdä mitään.

Eipä tässä kai ihmeempiä. Kiitos vaan Pikku2:lle, kun mainitsit tuosta Ifolorin tarjouksesta. Mullakin olis taas vaikka mitä kehitettävää. Tosin edellisetkin kuvat on vielä noissa kuorissa. Huh, koskahan mä saan mun kaikki kuvat kansioihin...Mä kyllä kehitän kuvia aika usein, mutten saa niitä koskaan laitettua kansioihin. Pitäis ihan ryhdistäytyä, kun Ämmän kuviakaan en ole saanut laitettua siihen vauvakirjaan. Lisäksi mä sain lahjaksi semmosen vauvavalokuvakansion. Siihen pitäis kanssa liimailla Ämmän kuvia...mut ei tänään ;)

Toivottelen Tehiksen perheelle mukavaa kesälomareissua ja kaikille oikein hyvää viikonloppua!

Tuuli
 
pikku2
Pikaisesti..

Mukavaa reissua Tehikselle!

Sain äsken päähänpiston, että lähden lasten kanssa kartsalle.. siis satamaan. Aurinko paistaa taas pilvettömältä taivaalta, joten hiekkalinna ja sataman huvitukset kutsuu.. Ei muuta kun eväät mukaan ja menoksi..

Palaillaan..

Pikku2
 
Omppu75.
ja Tehis ei sitte karkaa ennen kuin on vastannut mun suljetun kysymykseen...!

Niin huomenta, kyllä hiki virtaa. Että nyt on sit taas siinä ja siinä, että viittiikö tuolla ulkona ollakaan.. :)

Pääsinpä eilen Ikeaan. Mut ihme kyllä, en löytänyt juuri mitään kotiin tuotavaa. Rahaa meni vaan alle 15 €! No, hyvä vaan..

Jep, yks pyörii ku väkkärä sylissä..
 
Tehotyttö.
Pieni istahdus.. Neitikin jo nukkuu. Ulos pitäis päästä, mutta eipä tästä hitsiläinen vielä ainakaan ehdi. Seuraavaksi pitäisi vähän silitelläkin. Voi teitä onnekkaita ulkoilemaan lähteviä! Vetäkää arskan säteitä minunkin puolesta.
Kiitos matkatoivotuksista! On kyllä niin kiva lähteä, vaikka edes anoppilaan :-D

Vaikka muuten on outoa ja ikävää, kun yksi muksuista on reissussa, niin kyllä se on puoli lomaa ;-) Meillä tuo neiti kohta 10v. on niin puuhakas ja toimelias tapaus, että näkyy kovasti myös huushollissa. Jatkuvasti saa olla naputtamassa milloin mistäkin levitetyistä tavaroista.Lisäksi noiden isojen keskinäiset jutut välillä työllistää.. Esikoinen on ollut kuin ihmisen mieli koko viikon. Hoitelee pieniä ihan vapaaehtoisesti. Usein E vähän omii niitäkin juttuja itselleen, kun äksönin ihminen on. Mutta kyllä sitä ihanaa ilopilleriä on jo kova ikäväkin! Hällä ei tunnu olevan kauheasti meitä ikävä :-( Mummulassa kun on pari samanikäistä kaveriakin siinä naapurustossa, niin hällä on siellä huippukivaa.

Jaahas, jos menis sitten silittämään. Vieläkin koneet pyörii, kun muutamia erikseen pestäviä pitää pyöritellä.
 
Tehotyttö.
Linjoilla samaan aikaan..
Ai mihin kyssäriin?!?! *pyörittelee hölmönä silmiään* :-D
Onhan kännykät keksitty ja toimii jopa siellä anoppilan peräkylillä...
Miten voi päästä Ikeasta 15eurolla, ei tajua!!! Meilläkin on muuten nykyisin sitte se on. En oo vielä kerinny käymään. Kamu kyllä kovasti kysyny, koska päästään tuhlaamaan mun rahat. Hän lähtee aina mielellään mukaan, kun meitsi lähtee vähän shoppailemaan :-D
 
Omppu75.
=D Kts.

Nyt kahvia ja jotain, kun käytiin lenkillä ja tee "vahingossa" nukahti. Pääsen takapihalle =)

AI niin piti tota Tuulin Ämmää kommentoida, että vitsit miten unelmalapselta kuulostaa. Nään sieluni silmin, kun M vaan chillaillee ja kattelee, kun mutsi tekee hommia :D
 
Tehotyttö.
Kaffeella ja mukelot nukkuu.. Siis pienet jo ja esikoinen VIELÄ, oikeesti! Olen antanu sen nyt nukkua, koska sillä tuntuu olevan hirvee kasvuspurttikin päällä. Se vaan syö ja nukkuu, ihan niinku pikkuvauvat ;-) Tää on hälle sitä kesälomaa, kun saa valvoa ja nukkua. Se hälle suotakoon, kun ei mitään pakollista ole. Hällä pakkauksetkin jo tehty.

En ole varmaan muistanu kertoa, että sen lisäksi, että isännän puolelta tosiaan tuli lapsille uusi serkku, niin yhdellä lasten serkulla on laskettu aika pian ;-) Saa nähdä syntyykö nyt sinä aikana kun tuolla lähiseudulla ollaan... Kiva kun on samanikäistä sakkia! Tuota a-sarjalaisten ikää ei olekaan.. Mun sisaruksethan ei vielä ole serkkuosastoa alottaneekaan.

Löpönlöpön.. Nyt piippaa taas kuivuri. Se olikin sitten vimppa. Nyt on viimein kaikki kuteet puhtaina!
Palaan, jos ehdin. Jos en, niin sanon nyt jo, että muistakaahan laittaa tekstaria, jos jotain suurta tapahtuu. Ylläriplussia ja sensellasta... Linjoille en pääse ollenkaan. Tekee hyvää viimein se totaalitauko, kun kesäkuu menikin kaikinpuolin vähän toisin kuin oli ajatellut.. :-( Mutta isoista asioista infoa kiitos!
 
Tehotyttö.
Ihan näinkin pitkään pysyin pois :) Piti tulla tilit vielä tsekkaamaan. Kiva lähteä reissuun, kun isännälle tänään pläjähtäny tili palkankorotuksineen ja lomarahoineen. *hykertelee tyytyväisenä*

Ihanaa, että on ystävällisiäkin taustiksia:) Kiitos!

Ja sitten tuossa peilin edessä tuli mieleen, että en muistanu kysyä minkälaista tyyliä se Ompulle sitten onkaan tulossa... ? ;-)

 
Omppu75.
S**tana, miten kuuma! Pakko tulla sisälle karkuun. Ei vaan, kohta tee toiselle unikierrokselle lähettävä laittamaan.

Hih, täytyy laittaa vaikka sähköpostilla se mun uus luukki, löytyykö suljetulta joku sopiva meiliosoite, Tehis? Aikas säpäkkä tyyli..

Puhelu tuli välissä, enpä sit enää muista mitä piti kirjoittaa..
 
Katzu
Ilmoitan vaan että elossa ollaan :)

Neiti ei näköjään halua nukkua tänään päivällä. Nyt menee niin,että joka toinen päivä nukkuu tosi hyvin päivällä ja sit joka toinen päivä ei. Aamulla herättiin heti viiden jälkeen ja sen jälkeen nukkunut max tunnin ja sekin pätkissä. Nyt sitten väsyksissä kiukkuaa jos ei ole tissi suussa :) Voi reppanaa....

Vaunuilemaankaan en viitsi lähteä näin kuumimpaan kellon aikaa, johan vaunuihin läkähtyisi ja työntäjäkin voisi uupua..... ;)

Mä en edes ehtinyt lukea mitä kaikkea olette tänne kirjoittaneet :(

Sen muistan lukeneeni aiemmin, että Tehis kyseli milloin ristiäiset on eli 3.8.

Eipä tässä ehdi enempää notkua.Mukavaa viikonloppua kaikille
 
Tehotyttö.
Ompulle muistitestiä.. Hihii.
Sähköpostiosoite on muotoa etunimipistesukunimimiukumaukukuntajossaolentöissäpistefi :-D
Löytyy se varmaan suljetultakin yhteystietoketjusta.

Hämärästi muistin sitte oikein, että elokuun puolella nuo Nöpön ristiäiset on..
Jaksuja sinne äidille ja tyttärelle <3
 

Yhteistyössä