EX-Kermit 28 - heinäkii

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö.
Täällä tehty jo molempia, mitä Omppu pohdiskelee.. Sapuskat laitettu ja syöty. Nyt jo toinen muki kaffettta menossa.
Neiti tuolla toisia päikkäreitä alottelemassa ja Hookin nukkuu. Nyt on taas parina päivänä pitäny päikyt ottaa.

Naapurin kakarat ne täälläkin kerkis vähän aamupäiväulkoilulla ärsyttää :)
Siis ihan rauhassa tuossa touhuttiin omiamme. Siistin pihaa ja Hoo leikkas nurtsia omalla leikkurillaan. Alko naapurit sitten pakkailla autoa, kun reissuun olivat lähdössä. Naapurin iskä totes siinä omilleen, että menkää vaikka Hoota katsomaan. Juu, sai isukki rauhassa tehdä hommia. No, sitten ne vinku tuossa, kun Hoo ei antanu leikkuria heille. ARGH! Pyysikö joku tulemaan ja sotkemaan toisen leikkejä. Enpäs oikein korvia jaksanu tällä kertaa noille murheille lotkauttaa. Siis yleensä kyllä kun yhdessä leikitään, niin kaikki saa käyttää kaikkia, mutta jos toiset tulee siihen vaan hetkeksi aikaa kuluttamaan, niin Hoo sai leikkiä leikkejänsä mun mielestä. NI!

Ja mitään asiaa mulla ei sitten ollutkaan..
Täytyy yksi arvotus käydä vielä suljetulle laittamassa, kun en eilen muistanu.
Jokos paljastetaan muita arvotuksia?!?
 
safiiri,
Mulla on kans kahvikupponen käpälässä.

Tuli eilen ykkösen partioleirikirje. Heillä on tässä lähistöllä loppukuusta suurleiri, minne tulee muualtakin Suomesta (ja kuulema ulkomailtaki) partiolaisia. Miehen kesäloma vaan osuu just niihin aikoihin, joten viikolla ennen leiriä ollaan Pikkusyötteellä, sitte viikonlopuksi takas tänne, sitte leirin jälkeen matka jatkuu takas pohjoiseen Rovaniemelle. Menee rälläykseksi mutta minkäs teet. Leiri on sen verran tärkeä ykköselle.

Nyt jos hiippailis välipalan laittoon ja sitte ulos. Aurinko paistaa täälläki.
 
Jazz*
Terveiset Tukholmasta!

Käytiin ex tempore-visiitillä ja nyt on koko perhe aivan naatti. Reissaaminen on mukavaa mutta rankkaa. =)

Safiirille myöhästyneet synttärionnittelut! Samoin Johannan lapsukaiselle onnitteluja!

Tuuli: mun työkuviot ovat edelleen ihan auki. Pomon visiot eivät toteutuneet, eli vanhaan paikkaan en ainakaan palaa syksyllä. Yhden rekryfirman key account managerin kanssa on treffit elokuussa. Täytyy katsoa mitä markkinoilla on tarjolla ja mitä mun työkokemuksesta ollaan valmiita maksamaan. Mutta en meinaa vaihtaa työtä ellei palkka nouse huomattavasti ja työ ole muutenkin unelmaluokkaa. Jos mikään ei natsaa niin menen tod.näk. ensi tammikuussa takaisin vanhoihin hommiin.
Tosin meillä on hirveät pähkäilyt taas meneillään miehen kanssa. Pyöritellään eri vaihtoehtoja mielessä, pohditaan mm. kämpän myymistä ja vuokralle muuttamista tai vaihtoehtoisesti "maalle" muuttamista ja hoitolasten ottamista. Vaihtoehtona on myös asua ahtaasti tässä nykyisessä. Musta tuntuu että vaihtoehtoja on tällä hetkellä liikaa, ainakin mulla on pää hajoamispisteessä kaikesta miettimisestä ja tuntuu etten ehdi nauttia elämästä ollenkaan kun koko ajan jossittelen eri vaihtoehtoja. No, ehkä me ollaan viisaampia sitten elokuussa.

Mä haluaisin saada meille lisäaikaa pohdintoihin yrittämällä sitä kolmatta lasta, mutta mies ei halua keskustella pikkukolmosesta lainkaan. Mua surettaa asia hirveästi enkä mä voi oikein käsittää miksi mun pitäisi tyytyä hänen toiveeseen? Mulla on ihan kauhea vauvankaipuu. Tuntuu tosi epäreilulta ettei hän halua edes keskustella asiasta sillä verukkeella ettei hänen mielensä tule muuttumaan. Kanta on tosi jyrkkä, asiasta on turha keskustella piste.

No, nyt lapset heräilevät päiväuniltaan, on siis mentävä.

Vilkutuksia ja halauksia teille kaikille!
 
safiiri,
Jazzilla mietintöjä. Saakos muuten udella että minkä kokoisessa huushollissa te nykyisin asustelette? Meillä tämä uus kortteeriki on huikea kolmio - tytöt asuu toisessa makkarissa ja pojat toisessa. Me miehen kanssa ollaan eristetty olkkarista vaatekaapeilla meille makkari. Onneksi olkka on sen verran tilava että onnistu ihan hyvin. Toivottavasti pääset siipan kanssa yhteisymmärrykseen kolmosesta! On varmasti viheliäistä kun itte haluais vauvelin mutta mies ei. Voi että. Halaus ja jaksuja sinullekin!
 
Ninni..
Ajattelin tulla taas pitkästä aikaa hieman purkamaan kiukkuani :) joten hyppikää yli vain.. Tuntuu vaan, et tää meidän tilanne ei helpota koskaan! koo ei nuku kunnolla ja tissi pitää olla koko ajan suussa.. On tässä jossain välissä ollut pari yötä, et menny paremmin, mut siitä on aikaa. En tiedä vaivaako hampaat vai korvat vai mikä, mut jokin taas on.. Ja ite oon niiiin täynnä, etten tiedä miten enää jaksan.. Haluisin jo lopettaa koko imetyksenkin, mut en pysty! Ja arvatkaa tympiikö ukon naama, kun se on kokoajan kotona? saikku on lopussa ja ma menee töihin, joten se vaiva varmaan helpottaa sitä myötä..Tapellaan nykyään kokoajan.. En tiedä mistä saisin lisää voimia jaksaa olla parempi äiti..miten ihmeessä jaksaisin paremmin?oon niin loppu.
 
Tehotyttö.
Purkautumispaikalle tärähtää myös hän täällä..
Hitto. Olin ajatellut tuhat ja yksi juttua mitä teen tänään, kun isäntä tulee töistä. Ei ole vielä edes kotia kohti lähtenyt ja tunnin ajomatka. PRKL! Just kävin muksujen kanssa sit kauppareissun, vaikka olin ihan toisin aatellu..

Ninnille voimia kovasti! Palajan paremmalla ajalla..
Nyt yks kiljuu puuroo ja toinen ei millään tule sisälle ;-)
 
safiiri,
Täällä näemmä raivoaa yks jos toinenki...

Tultiin just ykkösen pesiskoulusta. Poika näyttää tykkäävän lajista. Osuu palloon paremmin ku mää ikinä ala-asteaikoina. Hauska oli kattoa sivusta. Onneks ei satanu.

Nyt taas muualle. Ninnin pienokaiselle vielä toivotus että pääsis rytmiin. Mun täytyy kyllä kiittää korkeampia voimia ku nelkku on niin helppo tapaus. Osaahan hän toki mielenosotuksia järjestää, mutta suurimmaksi osaksi just nukahtaa ittekseen ja nukkuu yöt melkein kokonaan. Muutaman kerran jopa niin että on heränny aamulla ekan kerran. Sitte kuitenkin joskus voipi herätä neljästikki.

Nyt siis muualle.
 
Sini1977eikirj
Ninnille kovasti tsempityksiä! Sori, että tuppaan ketjuunne, mutta käyn välillä mm. Ninnin kuulumisia lukemassa.

Tää nyt on mun ihan oma ehdotus, jonka moni varmaan esim. allergiapalstalla ja elleissäkin tyrmää, mutta mitä jos kävisit ravitsemusterapeutin kanssa juttelemassa teidän neidin ruokavaliosta ja siitä, että jos lopetat imetyksen ja siirrytte vähälle maidolle. Meillähän tuo esikko lopetti maidon juonnin tosi varhain ja sitten yksi lääkäri totesi, että alle 10 kk ikäinen tarvii jonkun maidon. Tosin nyt on kyllä kakkoselle kyllä todettu, että joku maito pitää olla vuoden ikään asti. Saishan sitä maitoa piilomuodossa kuitenkin jonkun verran menemään. Nämä on vaan näitä mun omia pohdintoja, joita esikoisen kanssa aikanaan kävin läpi.

Oletko yrittänyt lykätä teidän neidille yöllä pulloa suuhun söiskö siitä unissaan? Tietysti ei voi ikuisesti syöttää.

Kovasti voimia teidän perheelle! Meillä mies sairastui myös esikoisen syntymän aikoihin pitkäaikaissairauteen ja hermot oli mennä kun kateltiin toistemme naamoja kotosalla 4 kuukautta ja mies ei päässyt kunnolla liikkumaan, joten tiedän tunteen ja siinä on kestämistä. Toivottavasti teillä on jo nuo maitoaltistusrumbat takana.
 
Ninni..
Sini.. Ei oo tullu toiselle puolelle paljon kirjoiteltua, eikä allergialistallekaan. Maitoaltistukset ei vielä takana, se lehmänmaidosta pilkottu almiron peptid ainoastaan altistettu, soija-altistus siirtyi elokuulle. Neocateahan mulla oli kokeilussa, mut en saanut sitä millään annettua, pari kertaa maistoi ja sit myöhemmin jo hajusta suu niin tiukassa kiinni, ettei onnistunut..oishan se varmaan alkanut menemään, jos ei muuta maitoa ois antanut, mut en silloin vielä ollut valmis lopettaa kokonaan imetystä.
En oikein ymmärrä, et miten siis piilomuodossa sais maitoa menemään? Tarkoitatko ruoan seassa?mut mitä maitoa meidän tapauksessa?mun maitoako?
Niin pullosta ei ole koskaan suostunut juomaan eikä myöskään tuttia ole huolinut. Yöllä ei olla kokeiltu..mut epäilen kovasti.
 
Tehotyttö.
Pikahuomen!
Täällä jo yhdelle sankarille tarjoiltu aamupalat sänkyyn :)
Neuvolaan tästä sännätään justiinsa. Pienillä on siis 8kk ja 3v. neuvolat.
Palaillaan astialle!

Niin, piti eilen sanomani, että kiva kun Jazz ja Ninni ovat ehtineet pyörähtämään..
Eilen kovasti mietiskelin, että mitähän Bellamariian pienelle pojalle kuuluu.

Kohta jo kiire..
Tehis
 
Niksu1
Huomenet täältäkin!

Sama säntäyssuunta Tehiksen kanssa, siis kuopuksen 5kk neuvolaan menossa. Piti vaan tulla tarkistamaan sinkkis-leffan esitysajat tossa lähikaupungin leffateatterissa - meil on mammalomailevan työkamun kanssa mammatreffit leffamerkeissä sunnuntaina...Isäntä nimittäin kysyi toissapvänä et enkö vois mennä edes leffaan tms. et kyl hän poikien kans sit on....=) No joo, enköhän mä just ja just voi mennä edes leffaan.... ;-)

Mut nyt pitää kiitää, muksut nukkuu viel. Heikunkeikun ja sitä torjantaita...=)

Niksu ja ännät 2,5v ja tasan 5kk
 
Sini1977eikirj
Ninni, mä aattelin sitä Neocatea, mutta tulee kyllä ihan toivottoman kalliiksi, jos altistus vielä tekemättä. Jos alat itse olla tosi väsynyt niin varmaan voisit kiirehtiä sitä soija-altistusta.

Tarkoitin, että Neocatea lisäisit ruokaan. Tuosta Neocaten lisäämisestä ei ole mulla kyllä täyttä varmuutta, että voiko sen siis lisätä suoraan jauheena esim. puuroon eli pitäisiko saada vastaava määrä nestettä menemään vai sopiiko siis suoraan puuroon laitettuna. Mutta jos riisi sopii niin Neocateen voisi tehdä puuron myös valmisjauheesta niin silloin maidon vitskut säilyy, tosin taas se riisi ei kovin ravintorikasta eli monimutkaistahan se on. Sitten voi tehdä kuivia soseita ja lisätä niihin reilummin maitoa. Mutta ravitsemusterapeutti ois varmaan mua viisaampi auttamaan. Toivottavasti teillä helpottaisi! Nyt pitää valmistautua asunnon katselureissuun..
 
*kapris
noppaan - kuten yleensä.

onnitteluja pienille ja isoille (vähän myöhässä) sankareille!

Kovasti tsemppiä sinne Ninnin tilanteeseen. olet kyllä mielessäni. tuntuu kovinkovin rankalta tuo teidän tilanne. toivottavasti neiti pian oppii pullon/nokkamukin/mukin ja se helpottaa sua vähän. ja miehesi palaaminen töihin varmaan auttaaa myös kovin! ei mene NIIN hermo toisen naamaan =)

Jazzin mietinnät ovat ihan kuin meidän. tai enemmän minä täällä pohdin ja mies vain kuuntelee - jos kuuntelee. joka pvä vaihtuu "se oikea ratkasu"...
välillä olen NYT tekemässä sitä kolmatta (mitä ei kyllä oikeesti olla tekemässä) ja välillä haluan rempata nykyisen asunnon vielä ihanammaksi ja pysyä tässä pitkään ja sitten taas haluaisin sen pysyvän/isomman asunnon nyt tai sitten taas ostaa joku halpa kolmio ilman saunaa yms ja saada tosi pieni laina ja rahaa käyttöön paljon...
mutta eiköhän nyt ainakin hetki tässä olla, kun hyvin mahtuu ja pidän asunnosta/paikasta niin kovin.
ja tämä myös kolmio.

hmm....
vähänkös kivalta kuullosti pikku2 ja miehen "talkoot" ;)

täällä on ehkäsy melkein käytössä. pillerit pitäis vielä hakea ja sitten alottaa seuraavaan kiertoon... mutta ihan melkein homma hallussa jo.

oli vaikka mitä kommentoitavaa. olen myös käynyt joka pvä lukemassa, mutta ei muka ole niin ehtinyt kirjoitella...ihme tekosyitä..

mutta edelleen ihanaa kesän jatkoa ja tehiksen pesueelle hyvää anoppilan-matkaa jossen linjoille ennen sitä enää ehdi.
 
Jazz*
Pikaisesti ennen ulkoilua, aurinkorasvat on jo levitettynä. =)

Tehiksen Hoolle aurinkoiset synttärionnittelut!
Ihanaista matkaa anoppilaan! Sulle ei tarvinne toivottaa pitkää pinnaa kun välit anoppiin oli ihan ok. ;)

Ninnille hurjasti jaksuja! En tiedä miten neuvoa tai lohduttaa. Toivon kovasti että saisit pian helpotusta arkeen. Sinillä oli hyviä vinkkejä, toivottavasti niistä löytyy jokin toimiva ratkaisu.
Meillä pikkumies taitaa olla myös allerginen jollekin muulle kanamunan lisäksi. Vihreätä kakkaa tulee ja välillä vatsa on aivan löysä. Olen yrittänyt pitää ruoka- ja oirepäiväkirjaa allergiaa aiheuttavan jutun selvittämiseksi, mutta toistaiseksi en ole viisaampi. Taitaa löytyä helpommin sitten kun en enää imetä, kun voi varmuudella sanoa että se on jokin ruoka-aine, jota poitsu itse syö.

Niksulle oikein rattoisaa leffailtaa! Sinkkuelämää oli oikein hauska ja viihdyttävä leffa.

Kaprikselle tsemppiä pähkimiseen, rasittavaa I know, mutta eiköhän me vielä kumpikin päästä johonkin hyvään ratkaisuun.
Safiiri, me asutaan 70 neliöisessä kolmiossa, eli onhan tätä tilaa ihan riittämiin. Mutta kun mä en ole maailman järjestelmällisin ihminen, niin kämppä on koko ajan hyrskyn myrskyn. Ja se ahdistaa. Pyykkihuolto ei toimi meillä oikein hyvin ja muita epäkohtia on myös.

Nyt on mentävä, lapset hermostuvat. Aurinkoista päivää!
 
senora
Kaprikselle tsempit pohditoihin.. kyllä se oikea ratkaisu löytyy... pohtikaa vaan kotona ääneen vaihtoehtoja...

Ninnillä tosi vaikeeta ton allergian kanssa. Kyllähän siihen jatkuvaan tissillä roikkumiseen väsyy... Täytyy vaan olla tyytyväinen, että meillä ollaan vaan päivät tissillä ja yöllä menee 4-5 tuntia yöunilla.

Safiiriko kyseli mun käsistä.. Kiitos kysymästä... Keskarien ja nimettömien sormien päät ovat turrana, välillä niitä tikkuilee. Mutta säryt ovat poissa.

Mukavia neuvolakäytejä kävijöille... Tulkaas kertoilemaan kuulumisia.

Meillä on neuvola vasta puolentoista viikon päästä eli 14.7. Sit pitäis ottaa se rota.. naapuri lupas rotarokotteensa, eivät sitä aio ottaa. Oysistahan jaettiin rokotetta kun siinä on syksyllä loppumassa käyttöaika. Oli vaan silloin loppunu kun kotiuduttiin.. Asiasta kuudenteen. Mitäs mieltä ootte siitä kun meille tuli kirje, jossa N:ää pyydettiin rokotetutkimukseen... Kyseessä olis Meningokokki b-rokote. Tää bakteeri aiheuttaa aivokalvontulosta lapsille. Se aiheuttaa myös verenmyrkytystä. Suomessa vuosittain 30-50 tapausta ja joka vuosi joku menehtyykin. Perusrokotteet annettais rokotuskeskuksessa eikä omalla terkkarilla. Rokotteita olis 3 kappaletta: 2kk, 4 kk ja 6kk. Kontrolli olis sitten vuoden vanhana. Kannattaisiko osallistua?? Alustavasti ollaan lupauduttu. Mutta ilmeisesti ekat rokotukset ois nyt seuraavassa neuvolassa, että siihen asti voi miettiä. Ton ilmottautumisen vielä voi peruakki.

Missähän se helle viipyy. Luvattiin hellepäivää... PIlveilee kuitenski.

Jahans tirpana hermostuu tuossa lattialla, pitäis yrittää sitä unten maille.. Kovasti pitää nyrkkiä suussaan ja valkeaa pilkistelee ikenistä... ettei vaan hampaita...
 
Jazz*
Heissan jälleen!

Pyh tuolla ulkona mitään aurinkorasvoja tarvinnut! Siellä sataa... grh ja mur. Tännekin luvattiin tälle päivälle hellettä. Vielä kerran mur.

Senora, voipi hyvin olla että tirpalle on tulossa hampuleita. Jiille tuli ekat hampaat 4kk:n iässä. Synnärillä oli vauva kellä oli jo syntyessään kaksi hampia suussa!

Nyt on taas mentävä. Meillä on kahvikekkerit parvekkeella ja Jii sieltä jo huutelee.

Päivän jatkoja!
 
Tuuli!
Kovinhan täällä ollaan kiireisiä heti torstai aamusta ;) Huomenta vaan niille, jotka on vielä linjoilla - monet taisi jo sännätä asioille. Hoolle lämpöiset synttärionnittelut! Ja Jazz väitätkö muka, että teidän puolella kaupunkia paistaa aurinko vai muutenko vaan aurinkorasvoja levittelet? Täällä ainakin näyttää siltä, että kohta sataa...Harmi, kun sun työkuviot eivät selvinneet. Tsemppiä pähkäilyihin kuten myös Kaprikselle! Nyt saakin olla aika tarkkana, mitä noiden asuntokauppojen kanssa tekee.

Ninnille valtavasti tsemppiä!!! Ei oikein muuta osaa valitettavasti sanoa, kun ei ole mitään kokemusta pikkulasten allergioista. Siniltä näyttää tulleen monta hyvää ehdotusta, toivottavasti niistä olisi apua. Kannattaa varmasti tosiaan kysyä apua ja neuvoja ulkopuoliselta taholta, ennen kuin väsyt ihan totaalisesti. Juu ja kyllä liika on liikaa...vähemmästäkin ärsyyntyy, jos miestä joutuisi päivät pitkät tuijotteleen :D

Gialle lähetän pikaisia paranemisia kesäflunssasta!

Miten Pikku2:n ja lasten Kesämaa -retki meni? Mukavaa, kun tekin tunnutte taas löytäneen isännän kanssa yhteisen sävelen!

Mistä tulikin mieleeni, että mainitsiko se Safiiri ollenkaan, että tuliko niitä kylvöjä suoritettua siihen otolliseen aikaan? Ettei tässä nyt ihan turhaan jännitetä seuraavaa paria viikkoa...

Mä en olekaan vielä nähnyt tota Sinkkuelämää -leffaa. Mullakin oli jo leffailta sovittuna yhen kaverin kanssa, mutta sit sille tuli työeste ja se suunnitelma meni mönkään :( No pitäisi vaan päättää nyt uusi päivä, milloin mentäisiin.

No niin mä taidan alkaakin nyt siivoilemaan. Luvatut helteet, kun siirtyi huomiselle. Jos niitä nyt sitten ollenkaan tulee...Vois vielä jonkun piirakankin pyöräyttää vieraita varten. Lauantaina olisi tarkoitus vieraiden kanssa käydä pyörähtämässä tuon eteläisen veljeskansan luona, joten siellä meneenkin sitten koko se päivä.

Mukavaa torstaita kaikille!

Tuuli
 
Tehotyttö.
Yritänpäs ensimmäisen kunnon istahduksen...

Neuvolareissu tosiaan tehty.
Neiti hoo 8kk: 69,5cm ja 8kg.
Poitsu Hoo 3v: 95cm ja 15kg.
Reissu meni hyvin. Hoo taas oikein elementissään. Vitsaili sijaistätille ym ym. Ja hoo elementissään myös. Vierasti edelleenkin, kun täti tuli koskemaan.
Hoo kiittää synttärionnitteluista!
Tänään meillä ei vielä kummemmin juhlita. Pohjosessa pidetään yhdet kekkerit ja toiset sitten reissun jälkeen, kun kaikki perheenjäsenet kotona. Tosin mansikkakakun tuo poika vaati tällekin päivälle :) Käytiin ostamassa ihan pieni kakkupohja ja täytetään se sitten yhdessä. Iltakaffeella sitten nautiskellaan...

Tsemppiä vaan kovasti asuntopähkäilyihin ym. Jazzille ja Kaprikselle!
Täälläkin välillä nuo asiat edelleen vilahtelee, vaikka mitään syytä ei toisaalta pitäisi olla.. Mitä nyt se ihana vanha pihapiiri koivukujan päässä mun päässä kummittelee.. Ja välillä tekis mieli ostaa joku lainaton tavistalo jne jne. Kesällä ei niin hirveesti ole tapetilla nämä asiat, kun tekee mieli laittaa tuota pihaa ym. Tosin nyt meni kesäkuu vähän muihin juttuihin ja kaikki hommat pahasti kesken! Parempi lähteä nyt heti isännän loman alkajaisiksi pois tekemättömien töiden keskeltä vähän latautumaan.
Ja kiitos siis myös reissutoivotuksista! Ihan hyvin mielin tosiaan anoppilaan lähdössä.. Ei olla pitkään aikaan oltu missään reissussa koko perhe, joten tosi kivaa lähteä pois näistä nurkista!!!
Ups, karkas aihe..
Toivotaan, että tosiaan teillä nuo asuntoasiat ratkeaa ja hitsiläinen se Jazzin olio sen päänsä kääntäis! MUR tommoselle!!! :-/ ;-) Harmi, että ne työkuviot ei menneet odotetusti. VIELÄ! Ehkä sua odottaa nyt jotain vielä parempaa, uskotaan niin.
Kapris vois hyvin unohtaa ne pillerit nyt, eiks juu? ;-)

Safiirilla taisi olla vielä vähän nuo ovispähkäilyt kesken, joten nuo täsmäiskut ei taida olla ihan mahdollisia? Jos en väärin ymmärtänyt...

Nyt on pakko syödä jotain. Söinköhän mä aamupalaa ollenkaan?! Olen vähän tämmönen välillä; itse unohdan syödä, kun on näitä muita ruokittavia :-D

Palaillaan.

Tehis
 
Omppu75.
No kyllä minäkin vähän hieraisin silmiäni, että Jazzilassako muka aurinkorasvaillaan... samaan aikaan tuli vettä taivaan täydeltä täällä aamulla, kun lukasin jutut. Ja niin tulee yhäti. Prkl! Todella hellepäivä juu.. käytiin teen kanssa KELAssa ym asioilla, niin kyllä kastuin.

Tänne vaan kaikki maaseudun helmaan asumaan!! Täällä on vielä paaaaljon halvempaa, kuin pääkaupunkiseudulla tai muissa kehyskunnissa. Ainoa miinus on tuo persiistä oleva päivähoitotilanne :/ Mutta, tsemppiä pähkäilyihin Jazzilla ja Kaprikselle. Meillä ei ole tarkoitus muuttaa täältä yhtään minnekään varmaan ikinä. Uus talo ehkä meibi joskus, mutta ei todellakaan ajankohtaista nyt. Katotaan sitten, kun saadaan erään ketjulaisemme tädin kanssa välit selviksi ;D Eipä siihen ainakaan periaatteessa enää pitkä aika ole.

Onnitteluparaati Tehiksen Hoolle! Iso poika jo hänkin..hyvät mitat, paremmat kuin Teellä viime keväänä. Mukavaa reissua mäkin toivotan teille jo nyt, mikäli en kohta enää muista..

Ninnille haleja. Toivon pikaista parannusta asiaan, ettet uuvahda ihan täysin. Oon varmaan joskus ennenkin kysynyt, mutta oletko saanut neuvolasta tukea?? Tsemppiä!

Sympaattisia halauksia myös Jazzille, jonka mies ei taivu kolmoselle. Mä olen joskus miettinyt mielessäni, että millä helvetin oikeudella mies saa päättää asiasta kuin asiasta. Siis mun mies on tietyissä jutuissa niin ehdoton, että mietin, että missä se tasapuolisuuden raja menee ja tosiaan millä oikeudella mies voi esim. sanoa, että kolmatta ei tule. Yhtäläiseen pitäis olla naisen oikeus sanoa, että se kolmas tulee!! No, en osaa nyt ihan ehkä selittää ajatustani täysin teille, mutta yrittäkää ymmärtää :) Vaan kyllähän mäkin tietty saan jossain asioissa lopulta vinkumalla tahtoni läpi (yleensä koskee jotain hankintoja), mutta siis onhan se lapsen saaminen kuitenkin naisen oma juttu aika pitkälti, jos nyt vois niin rumasti sanoa, että projekti. Se on niitä harvoja asioita, jota ei voi ilman miestä tehdä, niin tuntuu jotenki karulta, että mies saa sitten päättää just siitä. Okei, ajatus lentää taas... Mutta, Kapriksellahan on tosi hauskasti ehkäisy melkeinkunnossa ;) Ihan niin kuin mullakin, resepti on ollut tammikuusta tuossa hyllyllä.. vaan tais tuo munasolulla pelotteleminen toimia ennaltaehkäisevästi, kun ei Jii ole yhtään ollut vonkaamassa sen jälkeen :O

Niksu pääsemässä leffaan, kivaa! Eipä ole tullut aikoihin käytyä. Tai no viime kesänä käytiin yhden pariskunnan kanssa. On jotenkin niin sikakallista lystiä sekin...

Mä ehkä osallistuisin siihen rokotetutkimukseen, Senora. Mutta teidänhän se päätös pitää itse tehdä...

Nyt täytyy äkkiä lähettää tää, kun näyttäis olevan yhteys kunnossa. Pätkii meinaan...

Omppu
 
Tehotyttö
Päiväkahviseuraa.. Onko tarjolla? :)
Siis minähän olen siivoamassa huushollia, jotta on kiva sitten reissusta palata kotiin, kaikki huomaa...

Mä olen kans kyllä tuosta Ninnin tilanteesta ihan huolissani :-( Oletko tosiaan pyytänyt apuja neuvolan kautta? Älä turhaan sinnittele ja näännytä itseäsi. Pyydä rohkeasti jostakin jotakin... NO, ehkä sekin helpottaa, kun se ukkeli lähtee nurkista ;-)

Meillä muuten on pitkälti minä, joka nämä lapsilukuasiat on saanut päättää.. No, olen kyllä muutenkin vähän sellainen jyrä. Vaikkei tuo mieskään mikään hissukka ole, niin kyllä täällä kotiasioissa joku muu määrää ;-)
Mieshän halusi kolmosta jo pitkään, mutta minä en taipunut. Mulla on aina tuhat ja yksi perustelua ja syytä puoleen ja toiseen.. Ja hitto, että välillä ärsyttää tuo esikoinen, joka kans taitaa tuon perustelemisen :) Omenat ja silleen...
Pitkälti kyllä viitosajatus on ollut mun. Tosin onhan miehelläkin niitä herkkiä hetkiä ollut, jolloin on ollut taipuisammalla tuulella ja asioita on silloin "nuijittu". Kyllä tuo välillä tuumaa, että eikö sitä ihan riittävästi jo haasteita olisi tässäkin. Varsinkin, kun pitkälti yksi joudun pyörittelemään. No, siihenhän on hyvä todeta, että enköhän mä itse tiedä omat rajani ;-)

Tuosta Pikku2:n työmaakopista tuli kans mieleen yksi vinouma, joka mulla on.. En muista olenko kertonutennen . Mutta siis tuo itse tapahtuma Pikku2: lla kuulosti kyllä sangen eksoottiselta :-D
Siis mä en ymmärrä, mikä siinä on, että kun tuo isäntä laittaa raksahaalarit päälleen, niin minä alan käydä kuumana :p Olin taas unohtanut koko jutun, kun tuntuu, että mikään ei nykyisin himoja käynnistä. Tässä joku aika sitten touhus tossa pihalla taas haalareissaan ja minä vähitellen hivuttauduin käpelöimään.. No, eiköhän menny isännän suupieleen melkoselle kaarelle ja huomautti taas asiasta.
Jännä juttu, että en mä kuolaa yhtään kirvesmiesten perään (en ainakaan tunnusta!), mutta kun tuo oma insinööriukkeli vetää duunarikamppeet niskaan, niin huh.. :-D
Tää on kuulemma joku Niskavuoren Aarne ilmiö tai jotain... Vai oliks se Aarne, en nyt muista?!
No, anyway, vielä toi ei oo hokannu, että ehkä kantsis illalla ihan muodon vuoksi tossa pihalla käppäillä haalareissaan...

Hoh, eiköhän tätä levottomailua taas tullu tarpeeksi. Haen lisää kaffetta...
 
Tehotyttö
Jossain ilmeisesti se arska tänään kyllä paistelee..
Safiirilta tuli hehkutteleva tekstari biitsiltä :) Valittelee kotiäitiyden rankkuutta ja lähettelee kaikille terkkuja!
 
Omppu75.
Kiva että Safiirilla on kivaa.. :)

tee heräs jo ja syötiinki. Noista "virka-asuista", mun ehdoton päiväunikohde on ambulanssi-/palomiehet. Siis vaikka ne olis ihan vaan niissä teepaidoissaan ym. niin en tajuu, että mikä niissä on! Töissä niistä pääsi ennen aina nauttimaan säännöllisesti, ennen organisaatiomuutoksia tietyllä taholla...
Hihii, ilmankos teillä Tehis on niin iso tää viimeisin talo =D Otit varman päälle, että isäntä viihtyy haalareissaan vuoden jos toisenkin ;)
 

Yhteistyössä