EX-KERMIT 19 vko 46

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 22.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 24v, LA 9.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 41v, la 26.4.08 , ensimmäinen
sanna, 33v, la 10.6.08, tyttö 6/2000 ja poika 7/2003 ja enkelipoika 36rvkoa 11/2006
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm (LA 15.9.07 esikoinen)
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz (vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 8LA 18.10.07 )
Tehotyttö 35v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 ( LA 14.10.07 )

tytöt 8 - pojat 8

Huomenta ja mukavaa lumista viikonalkua kaikille! lauantaina aloitti lumisateen ja eilenkin vielä sateli... Ihanan lumista jokapuolella. Lumi on kyllä ihanaa, kun vain joku tekis ne lumityöt... Linko kävi illalla putsaamassa tien... Mutta pihalla on melkein kahlata asti lunta...

Kapris vielä yhtenä... vai auttoiko isäinpäiväsauna?? Lisää vaan ässiä peliin: Shoppailua, suksimista, sauvakävelyä ...:) ja mitä muuta niitä olikaan... Huomennakos se yliaikakontrolli on?? Ja nyt jo kolmatta suunnitellaan... Mikäpä siinä, kun vaan tämä kakkonen luopuisi yksiöstään...

Voimia Sannalle... Ruusu ja kynttilä pikkuveikan haudalle on ihan hyvä ajatus...
Mä luin kans eilen Vauva-lehteä ja siinä oli kohtukuolemajuttu... Kovasti lähetin sinne voimasäteitä kuin myös Sannan perhelle... KOhtahan teillä sit on jo np-ultra ja pääsette moikkaamaan maha-asukkia... siellä se sit vilkuttelee vanhemmille ...

Omppukin selvisi muistotilaisuudesta.. hyvä-hyvä... Vaikka noi hautajaiset on kyllä aika ankeita tilaisuuksia... Toisaalta jotkut virret on tosi kauniita... vai Toivo potkiskelee vähä joka suuntaan... Kyllä se varmaan piakkoin kiinnittyy... Eihän vuokrasoppariakaan oo kuin vajaa kuukausi jäljelllä !! huh... Vai suppareita... koitahan nyt pysyä vielä kuukauden verran kasassa!

Isäinpäivistä on ollu yleisesti puhetta... Mä kävin vanhempien luona viemässä isäinpäivälahjukset... Mies oli töissä, joten ei päässy mukaan. Isä oli hirvimetsällä ja äiti yksikseen kotosalla. Syötiin kakkua ja torttuja... Isä soitti äitille että olivat saaneet hirven. Äiti kertoi että olin just käymässä ja olin tuonu neliskanttisia lahjoja... Illemmalla isä sitten soitti ja kiitteli lahjoista, erityisen otettu oli ollu viskipullosta... kertoi, että oli ihan märkä kun tuli kotiin ja ovat äitin kanssa parit totit kahvin kanssa ottaneet ja veret on lähteny kiertämään. Sauna oli heilläkin lämpiämässä... Toinen neliskanttinen paketti olikin sitten kirja. Mietin kyllä lauantaina kaupoilla että pitäiskö sille miehellekki jotain laittaa, onhan siitä tulossa isä, mutta sitten aattelin, että ens vuonna sitte. katotaan millaisen äitienpäiväperinteen hän aloittaa niin sitten samalla mitalla isäinpäivää... :)

Kiva kun Tehiskin kävi moikkailemassa. Tosiaan nimensä veroinen... montaa hommaa yhtä aikaa... Meikäläisellä kun just ja just onnistuu käveleminen ja purkan pureminen yhtä aikaa... Kiitos kun lupaudut meille ensimmäisen odottajille virtuaaliopettajaksi vauvan hoidossa. :) vai tikanpojasta mietit sanontaa... Meilläpäin tikanpoika viettää yöt tintinpöntössä talvella.

kiva kun Tuuli kävi meitä nostamassa... Monikaan ei kai viikonloppuna käy kirjoittelemassa... Kun meilläkään ei vielä se yhteys toimi... (Tai yhteys toimii, mutta dna ei vielä oo toimittanu sitä mötikkää... tai se ois pitäny Oulusta hakea, mutta soitin ja lupasivat postittaa...) Vai Tiitillä potkuharjoitukset, jospa siitä tuleekin potkupalloilija ??? Olikos hyvä konsertti??

ÄssÄkin käyny kurkkimassa...Prinsessa siellä vaan kasvaa... Mukava että neitikin saa oman kristallimaljansa... Sielläkin vuosipäivä tänään... Miten tuo Loka-marraskuun vaihe olikin viime vuonna niin synkkää aikaa, ja niin moni hyvin alkanut raskaus päättyi???

Älkää te vauvautuneet ihan heti meitä jättäkö... Vaikka onhan tuolla vauvanhoitopuolella tuttujakin, ja äkkiähän nuo vähän oudommatkin tutuiksi tulevat... Ja Onhan teitä aika monta menossa sinne puolelle yhtä aikaa... teillä on tukea toisistanne... Toista se on sitte mulla kun Antzilla on la 1,5 kk aikaisemmin ja Katzu ja Sanna tulevat saman verran jäljessä...Ihan yksin...

Katzulla rankka viikko, mutta huomennahan sulla on se ultra!! Sun on vaan luotettava että kaikki menee nyt hyvin... Mä olin kans paniikissa sen viikon (rv7+) kun km tuli... ja toinen panikointi oli kun tuli vuosi km:stä... Saitkos pihan talvikuntoon?? Jos sua yhtään lohduttaa, niin meilläkin on kaikki vähä rempallaan... Mutta nyt alkaa olla sitä virtaa, että vois järkätä paikkoja...

Jazzillakin poika kasvaa hurjaa vauhtia... Toivottavasti se patti ei ole mitenkään vaarallinen, ja laskeutuu ihan itsekseen. Ja toivotaan että ne mahavaivatkin loppuu...

Täytyy kyllä ruveta välillä talon töillekki! Ihanaa viikkoa kaikille!
senora 16+6

Huomenta. Täällä ei ihan niin paljoa lunta kun Senoran asuinseudulla. Mutta kaikki pikkutiet aika huonossa kunnossa.

Sain siivottua takapihan sekä sen jälkeen imuroin, pyyhin pölyt ja moppasin. Sit lähdettiin appivanhemmille kahville ja klo 16.30 eteenpäin makasin sohvalla. Nyt sitten hartiat muistuttavat kipeydellään siitä makaamisesta...... :)

Voi kökkö pitää vielä tämä ja huominen päivä jännittää!!!!!!!!! Huomenna menenkin yksin sinne ultraan, mies lähtee pariksi päiväksi reissuun.

Kapriksen kuulumisia myös odottelen. Jokos sitä ollaan jakaannuttu?

Miten hiivatissa näin maanantaisin väsyttää???? Kello kun soi, olin täysin valmis kääntämään kylkeä, mutta eihän mikään siinä vaiheessa enää auta.

Täytyypi aloitella työnteko vähitellen.

Lumista viikonjatkoa kaikille :)

Huomenta! Ja taas uutta viikkoa pukkaa :) Vai on Senoralla ja Katzulla jo lunta. Mikäs se on nyt sitten Kapriksen suunnitelma tälle viikolle? Eilen ei ole tainnut pikkuinen ehtiä maailmaan, kun iltasella olit käynyt vielä hyväkuntoisena ilmoittelemassa itsestäsi. Tosin etkös ole ollutkin vähän sitä mieltä, että tämä kakkonen tulee vauhdilla maailmaan?

Ompullakin ollut jo supistelua. Kylläpä sen pinnasängyn varmaan voi jo koota, kun ei tässä nyt enää niin mahdottomasti ole aikaa. Eikös sulla ollutkin ultra tänään? Mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta äippäpolilta eli en tiedä aikovatko nyt ultrata sitä tiitin kokoa vai ei. No onhan tässä vielä aikaa. Josko ultraavat sitten myöhemmin. Ens viikolla olis sitten neuvola. Mäkin olen sitä miettinyt, ettei tiitin kaikki iskut ole varmaankaan potkuja, osa taitaa olla nyrkiniskuja ja jotain muita pyörähdyksiä. Mutta kyllä sen huomaa, että tyyppi siellä kasvaa, kun tosiaan välillä tulee niin voimakkaita iskuja, että meinaa henki salpaantua.

Vilkutuksia Ässälle, Jazzille ja Tehikselle! Toivottavasti Jazzin pojan imukuppipahka-asia selviää ja mahavaivatkin helpottaisivat. Mukava se on minustakin lukea vauva-arjesta, joten kirjoitelkaa tänne vaan (ettei tarvitse niin montaa ketjua kahlata läpi ;)). Vai aikooko Tehis siirtyä suoraan takaisin vauvahaaveet puolelle? Meillä ei ole vielä puhuttu kakkosen "työstämisestä" mitään. Vaikka yllättävän pianhan se on edessä, kun niitä pillereitä tarvii sitten taas alkaa syömään. Kun tiiti syntyy tammikuussa, mulla tulee tasan kaksi vuotta siitä, kun lopetin pillerit ja tämä "projekti" alkoi. Tosiasiahan lienee, että tässä iässä ja tällä taustalla, ei sitä päätöstä useammasta lapsesta voi enää kovin kauaa vatvoa. Mut katsotaan nyt, kun saatais tämä ensimmäinenkin turvallisesti maailmaan.

Katzulle vielä tsemppiä huomisen ultran odotteluun! Mä en saanut niinä ekoina kuukausina myöskään tehtyä yhtään mitään kotona. Mies välillä imuroi suurimmat villakoirat keskilattialta.

Eipä muuta kuin mukavaa viikon alkua kaikille ja Kaprikselle SUPPAREITA!

Tuuli

Kapriksen kuulumisia kurkkimassa.. Jokohan sieltä olisi sitten kuitenkin lähdetty tositoimiin... =)

Pikaisesti tulin vilkaisemaan mitä täällä tapahtuu. Enkä oikein osaa nyt kommentoidakaan mihinkään... =( Mut jos omaa napaa sitten senkin edestä..
Oon edelleen kipeänä, ei se kakka taida tuolta poskionteloista liikahtaa ilman apuja. Pitää ottaa järeät aseet kotosalla käyttöön ja alkaa huuhdella sillä kannusysteemillä. Yöks. Oon nyt kuitenkin töissä, kun on sijainen saanut kaikki hommat niin sekaisin, että paree setviä niitä tässä välissä ainakin kertaalleen.

Viikonloppu oli tosi ihana! Paras isänpäivä ever, vaikka varsinainen isän juhliminen jäi vähän vähemmälle. Pe vietiin lapsi ja koirat hoitoon ja nautittiin koti-illasta kaikessa rauhassa. La-aamuna sinkaistiin hyvissä ajoin liikeelle, shoppailtiin kaupungissa joululahjoja pari tuntia, sit mentiin musikaaliin, sit hotskulle kamat ja syömään pitkän kaavan kautta, sit elokuviin (kauhuleffa - 1408 - hui kamala...) ja sit vielä istuttiin hotellin ravintolassa parisen tuntia jutustelemassa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Kun kerrankin sai keskeytyksettä jutella. Sit painuttiin huoneeseen ja... Noo, sanotaanko näin, että mahduin kuin mahduinkin pitseihin.. =) Eilen sit iltapäivällä ajeltiin kotiin, haettiin lapsi ja koirat hoidosta ja palattiin arkeen... Laskin muuten huvikseni, että se ois tasan 6 vkoa töitä jäljellä ennen joulua ja äitiyslomaa. Ja kahden viikon päästä ois sitten ultra taas. Äkkiä tää aika menee....

Mua vähän jänskättää mikä kohdunkaulan tilanne mahtaa olla, on taas supistellu aika reippaasti jos vähänkään yrittää ripeämmällä tahdilla tehdä jotain. Pitää sitten parin vkon päästä kuulostella mitä lääkäri sanoo ja jos taas tarjoaa saikkua niin taidan ottaa vastaan... =/ Olisi jo viimeksi (muutama vko sitten) laittanut mut loppuajaksi saikulle, kun istumatyö on kuulema NIIN rasittavaa...

Äh, työt kutsuu. Vilkutuksia ja viikon alkua kaikille tasapuolisesti!

Niksu 28+1

Hyvää alkanutta viikkoa!

Mhy, illalla soittivat terveyskeskuksesta, että eipä tarvi tänäänkään ultraan mennä.. :(. Eikä antaneet uutta aikaa, ei kuulemma mitään tietoo, koska lääkäri on taas töissä. PItää sit soittaa puhelinajalla neuvolaan, että mitäs mitäs. Varaanko peräti Hyvinkäälle ajan vai ootellaanko vaan. Kun piti olla se lääkärintarkastuskin samalla.

Aamulla kerkis olemaan kauhun tuntikin.. heräsin ja oottelin Toivon tervehdystä. Ei mitään! Vaikka kuinka tönin ja tökin, niin peppu oli sitkeesti samassa asennossa. No jossain vaiheessa olin ihan varma, että Toivo hengitti, kun selkäranka nousi tasaseen tahtiin. Hypin välillä sängystä ylös ja taas takasin, tökin ja tönin, mut ei, hiljaista oli. No, just kun alkoi tunti tulemaan täyteen, tuli pienelle hikka ja sittenhän sitä liikettä löytyi jo muutenkin. ONNEKSI! Ihan kamala tunne oli, kun toinen vaan oli...

Ja Jazzia peloteltu pojan pahkasta.. en osaa sanoa tohon mitään, kun ei ole tullut vastaavaa eteen, mutta ehkäpä ne siellä Kättärillä kuitenkin tietävät parhaiten ja kaikki siis ok. Hienosti on poika kasvanut!

Niksulla ollut onnistunut viikonloppu, ihanalta kuulosti! Munkin pitäis miestä jollain tapaa vähän hellitellä, kun tuntuu, ettei vois vähempää kiinnostaa, kun paikat on niin kipeenä. Eilen just mietin, että olis kiva mennä vaan toisen kainaloon ja vähän halia, mutta kun tiedän tasan tarkkaan, että toinen ajattelee sen heti välittömästi siinä silmänräpäyksessä niin, että housut pois ja hoitoon. Mua nyt vähän ärsyttää sellanen ja siks yritän pitää matalaa profiilia..

Katzulle tsempit huomisen varalle!

Onpahan Senorallekin jo viikkoja kertynyt huimat määrät! Todella upee homma!

Kapris.. huhuu??? Eilen muuten BB:ssä näytettiin vastasyntynyttä Hyvinkään sairaalasta, voi kun tuli tippa linssiin...

Jaaha, poika kaipaa.. päivänjatkot!

Omppu ja Toivo 35+5

Tervehdys ketjuun!

Täällä selvitty ensimmäiseltä ulkoilureissulta pienten kanssa yksin. Itse asiassa oli ensimmäinen ulkoilu tuolla pienellä, vaikka lupa saatiin jo silloin terkan kotikäynnillä. En ole vielä vaan niin pientä osannut ulos viedä. Nyt sitten tehtiin puistoreissu ja ihan hyvin meni. Meillä siis se seisomatelinesysteemi noissa vaunuissa. Aikaa saa kyllä matkantekoon varata, kun poitsu haluaa itse kävellä ja tienvierustoja tutkiskella :-)

Onpas Senoralla tosiaan viikkoja, ohhoh ;-) Tämä on ikuinen ihmetyksen aihe, miten kaikilla muilla ne viikot aina kertyy niin nopsaan!

Ompulla ollutkin piinallinen tunti, huih. Välillä osaavat pelästyttää kyllä jo tuolta yksiöstä käsin. Onneksi hikottelut ja liikkeet kuitenkin tuli. On ne pelottavia hetkiä.

Niksulla kyllä ihanan kuuloinen viikonloppu, voi hitsi! Onneksi ette näe tätä vihertävää väriä poskillani :-) Tuollaisen voimalla sitä jaksaa kyllä arkea taas kummasti. Tosi hieno juttu!

Kiva kun Jazzkin kerinnyt kuulumisia laittamaan. Kuulostaa kurjalta tuo pahka, mutta eiköhän se siitä ajan myötä lähde. Mulla itselläni on kuulemma ollut pienenä kans tosi paha. Ei se pahoja jälkiä jättänyt ;-)
Siitä tulikin mieleeni, että äitini oli minua ponnistellut kellonajassaKIN samaan aikaan kuin minä tuota tytteliä. Mutta meillä tosiaan tyttö syntyi ennen kolmea, kun taas minä parkaisin vasta viiden jälkeen. Äitini oli ponnistellut minua yli kolme tuntia :-/
Onkos teillä Jazz muuten se kantoliina jo tullut ja käytössä? Mulla vielä opettelematta se kehtosidonta. Tuossa nuo ohjeet odottaa katsojaa... Pojasta silloin hankin sen hiukan myöhemmin, joten mentiin suoraan pystyasentoon. Pitäisi kyllä nämä kädet vapauttaa :-)

Noista supisteluista.. Siis mullahan supisteli paljon ja kauan tässä raskaudessa, eikä sillä todellakaan ollut mitään vaikutusta. Ja välillä tosiaan napakammin ja tiheämminkin. Ilmeisesti vasta ne yöllä alkaneet alkoivat oikeasti tekemään jotain kohdunsuulla. Tietääpähän sitten, jos vielä joskus... ;-)

Ei meillä siis ole vielä tehty päätöstä suuntaan eikä toiseen. Paljon asiasta puhutaan. Jos haluaisin, niin varmasti olisin saanut isännän jo suostumaan viidenteen. Hän on hyvin valmista kauraa tässä vaiheessa, kun vauva on pieni. Se on sekaisin tälläkin kertaa tuosta pikku nyytistä!
Oikeastaan ainut, mikä minua estää päättämästä hankkia viidettä on se, että neljä tervettä lasta saaneena ei jotenkin uskalla ehkä enää. Olen noista neljästä niin onnellinen ja kiitollinen! Ainakin seuraavassa raskaudessa kyllä kävisin kaikki seulonnat ja tarvittaessa myös punktion, vaikka sotiikin minun ajatuksia vastaan. Kuitenkin on niin, että pitäisi ottaa huomioon jo olemassa oleva iso lapsijoukko. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin, niin välttämättä ei vaikeasti vammaiseen lapseen olisi enää rahkeita. Tietenkin lapsi voi vammautua tai sairastua myös myöhemmin, mutta lähinnä tarkoitan nyt kehitysvammaisuutta. En olisi ikinä uskonut, että näin tulen ajattelemaan. Niin ne vaan ajatukset muuttuu ja kehittyy.
Kovasti siis HAAVEILEN kyllä siitä viidennestä, mutta tositoimiin ei ihan lähiaikoina ryhdytä. Viimeksikin hormonitoiminta käynnistyi vasta vuoden kuluttua synnytyksestä, joten hyvin tässä on aikaa ajatuksia hautoa :-) Tuskin mitään ehkäisyä otan käyttöön tässä vaiheessa. Katsotaan varmoilla päivillä ja kumilla nyt hetki :-D Ja ei siis olisi katastrofi, vaikka varmat päivät pettäisikin. Eka vuosi on siis varmoja päiviä ;-)

Oho, tulipas nyt pitkästi.
Kaikille kovasti terkkuja!

Tehis

Voi tuota Niksua... onnittelut tosi onnistuneesta viikonlopusta...

Onkohan Kapriksen saunomiset tuottanu sittenkin tulosta??? Hu-huu!!!

Ompun lekuriaika peruuntu... hmph... ja mikä pahinta et päässy ultraankaan...

Kiva kuulla että Lahjakin on päässyt ulkoilemaan. Ja Tehis suunnittelee jo viidettä... huh...

Tuulikin miettii jo pillereiden popsimista... Mitenkäs... muistelen, ettei niitä oikei suositella imetysaikana, vai oonko taas ihan väärillä jäljillä. Ittekseni oon aatellu, etten enää siihen pillerirumbaan ala... Jotain muuta ois kehitettävä...

Ihan vaan tiedoksi, että ihan itse sain just asennettua meille laajakaistan... oon mä hyvä!!

Vähän säätämistä noitten johtojen kanssa kun risteilevät pitkin poikin. Mutta periaatteessa toimii...

Onnittelut Senoralle onnistuneesta asentamisesta :) Hitto mäki haluisin tästä pöytäkoneesta eroon, siis kannettavaa halajan. Ja seuraava masiina tulee sitä olemaankin, sitte joskus..

Pakko lähtee kehittämään jotain ruokaa. Mutta, näöntarkastuksessa kävin ja onhan tuo toinen näköelin vähän muuttanut näkökykyään. Ja mikä hassuinta, miinuksesta plussaan päin. Mutta, täytyy keväämmälle sinnitellä, kun kuulemma voi muuttua imetyksen jälkeen normaaliksi... Melko ilkee tunne vaan, kun en meinaa tästä näytöstä oikein saada kunnolla selvää..

Mäkin olen miettiny, että mitä sen ehkäisyn kanssa tulevaisuudessa tekis. Ei yhtään hotsittais alottaa niitä pillereitä, kun oon niin kauan ollu ilman ja kun kumminki tähän mennessä olen aina oviksen tuntenut..mutta toisaalta, houkuttelee se varmuus siitä, että tietää tasan millon menkat on edessä. Ja sitäkin mietin, että jos alotan, söisin sen muutaman kuukauden putkeen ja ottaisin tyyliin kolmet menkat vuodessa tms. No, mutta, onhan tässä aikaa miettiä.

Niin joo, neuvola siirtyi ens viikolta nyt torstaille, ja lähete Hyvinkäälle on vetämässä. Katotaan, huoliiko ne mua sinne ultraan, vai miettivätkö, ettei tarvi...

Onpas ollu hiljainen ilta...
Hyvä juttu Omppu että sait uuden neuvola-ajan... Ja toivottavasti pääset ultraankin.
Katzulla on tänään ultra... Tsemppiä!

Kiirus viikko tiijossa, mutta onneks on ny kotona yhteydet, niin iltasella voi käydä linjoilla...

jes-17 vk tasan!

Huomenta

Oli eilen kiva ylläri kotona. Siis appiukko oli yhden kaverinsa kanssa laittamassa kahteen makuriin meillä paneelit kattoon. Olivat klo 8-16 välisen ajan. Siis tämä osio ei ollut se ylläri :) Mennäänpä itse asiaan. Tulin sisälle ja ihmettelin että miten hiivatissa tuntui niin kylmälle. Katsoin lämpömittaria ja oli huimat 16 astetta lämmintä. Muutenkin kun palelee, niin tuo kruunas kyllä koko tilanteen. Miehet olivat sitten vissiin kokopäivän pitänyt takaovea auki, koska sirkkelöivät terassilla ja takaovesta kantoivat sitten paneelit sisälle. Saa nähdä kuoleeko kukat. Takaoven läheisyydessä on jokunen kukka. Yhden kattolampunkin olivat saaneet rikki.

Muuten täällä ei mitään sen erikoisempaa paitsi että jännittää jälleen kerran ihan sikana.

Senorakin nyt saa ihan uutta ajanvietettä illoiksi, kun pääsee kotona surffailemaan :)

Te kun mietitte noita pilleriasioita, niin oletteko miettinyt kierukoita? Minulla ei ole kierukasta kokemusta, mutta aika monella synnyttäneellä ne tuntuvat olevan.

Huh... Onpas Katzulla ollu viileetä... Toivottavasti kukkaset eivät ole kovin kärsineet. Mutta kiva kun on uudet paneelit katossa...
Mihinkäs aikaan sulla on se ultra?? Turhaan jännität... (paraskin sanoja...) Kyllä siellä on kaikki hyvin...

Huomenia täältäkin! On totisesti ollut Katzulla eilen viileetä kotona! Mutta onhan paneelit nyt katoissa ;) Ja Senorakin sai sitten laajakaistan toimimaan, hyvä juttu. Meiltä lähtee pöytäkone kotoota ihan näinä päivinä. Täytyy tässä vähitellen alkaa kai jotain konkreettista tekemäänkin sen tiitin huoneen suhteen, eikä vain suunnitella ;) Eli osa kamoista + kone roudataan pois ja sitten täytyis hankkia lipastoa tai jotain muuta säilytystilaa sinne huoneeseen.

Niksun viikonloppu kuulosti varsin onnistuneelta ;) Vai on sullakin ollut ihan reippaita supistuksia,hm. Mikä mahtaa olla Safiirin tilanne?

Höh, ettei Omppu päässyt sitten ultraan eilen. Toivottavasti pääsisit nyt kumminkin sitten joku muu päivä! Aika jännästi kyllä on sun näkö muuttunut miinuksesta plussaan.

Eipä ne pillerit kai ole ainut vaihtoehto; onhan sitä olemassa ehkäisylaastarikin, kierukka ja mitä vielä. Täytyy katsoa sitten, mitä gyne sanoo jälkitarkastuksessa, mikä olisi hyvä vaihtoehto. Ei minuakaan ne pillerit mitenkään erityisesti houkuta, vaikkei niistä kylläkään ikinä ole ollut minulle mitään ongelmia. Varmoihin päiviin en kyllä osaa luottaa, sillä vähän kyllä "pelottaa", miten mun kroppa mahtaa toimia synnytyksen jälkeen, kun keskenmenon jälkeenkin se meni niin sekaisin. Mutta sitten se on eri juttu, jos se ei olisi mikään katastrofi, vaikka varmat päivät pettäisivätkin. Se vaatii kuitenkin sitten jo vähän perusteellisemman keskustelun miehen kanssa. Kuten sanottua mehän ensin mietittiin tätä ekaakin todella kauan ja sitten vielä "tehtiinkin" sitä vielä pidemmän kaavan mukaan ja muutenkin ollaan oltu sillä linjalla, että yksi riittää. Mutta katotaan nyt, miten tässä seotaan sitten, kun tiiti on maailmassa ;)

Mikäs Kapriksella on tilanne???? Huhuu???

Mukavaa tiistaita kaikille!

Tuuli

Höh, tuota Katzun ylläriä, toivotaan tosiaan etteivät kukat pahasti ottaneet itseensä..
Mutta varmasti ihan kivaa kun on panelit katossa.. =) Tsemppiä ultraan, taatusti siellä on kaikki ihan hyvin!

Mä en oikein varmaksi tiedä miten tuon ehkäisyn kanssa tekisi synnytyksen jälkeen. Toisaalta pillerit on niin helppo vaihtoehto, mutta sitten taas toisaalta eivät anna imettäjille muuta kuin cerazetteja. Ne saivat mun hormonitoiminnan ainakin ihan sekaisin tosi pitkään, siis siihen saakka, että tuulimunan jälkeen hain reseptin ihan toiselle merkille... Kierukkaa en halua missään tapauksessa ja kortsutkin tökkii. Mut kai se on kumiukkojen kanssa pelattava, kunnes saa sitten ihan "oikean" ehkäisyn käyttöön. Tällä kertaa ajattelin kokeilla ehkäisylaastaria imetyksen jälkeen, oon kuullut siitä pelkkää hyvää palautetta. Aika monella kaverilla on se käytössä.

Senoralle onnittelut ilmeisen onnistuneesta laajakaistan asennuksesta.. =) Meillon kanssa läppäri ja se on paaaljon parempi kuin pöytäkone. Lähitulevaisuuden hankintalistalla on myös langaton netti, jotta voi sitten surffailla vaikka soffalla tai sängyn päällä pötkötellessä.

Kiva kun Omppu sai edes johonkin sen neuvola-aikansa. Toivotaan että ultrauskin onnistuisi!

Hei, mä sain äitiyspakkauksen eilen!!! Vähän se on ihana, paljon paljon ihanampi kuin 2005 malli. Oon tosi tyytyväinen kun sen otin. Meinasi vaan ottaa postista haku vähän koville. Siis meidän paikkakunnalla on posti lakkautettu ja tilalle tuli asiamiesposti yhteen paikalliseen kauppaan. Asiakaspalvelu on siellä vähän sitä sun tätä ja se tuli taas iloisesti ilmi eilen.. Mies haki paketin, oltiin varmoja että siellä on äippäpakkaus ja kuitenkin pakettikortilla sai stigan rattikelkan... Mies oli moneen kertaan varmistanut että onkohan nyt ihan varmasti meidän paketti, onononononon... Selvä. Mä sitten tutkin paketin autossa, eihän siinä ollut edes mun nimeä (tai kenenkään muunkaan) missään kohtaan. Asiakaspalvelija ei ollut siis edes tarkistanut onko paketti menossa oikealle tyypille. Vein lootan takaisin ja ilmoitin että haluan sen mun äitiyspakkauksen, koska lasta on aika hankala verhoilla stigaan... Tosin esikko olisi ollut tosi iloinen siitä rattikelkasta.. =) Pitkällisen etsinnän jälkeen sain kuin sainkin omani pois, stigan kohtalo jäi sitten epäselväksi kun eivät tosiaan tienneet kenen se edes oli. Mun tuurilla se oli just se stiga, jonka anoppi on ilmoittanut tilaavansa esikolle joululahjaksi.. =)

Mitäs mieltä olette, kuulostaako tyhmältä: vien lapsen ensi lauantaina 2v kuvaukseen valokuvaamoon ja ideoitiin eilen kuvaajan kanssa spostitse että josko otettaisiin jo "sisaruskuva". Siis sellainen missä esikko poseeraa "pelkän" masun kanssa ihan noin virallisissa puitteissa... Onko ihan dorka idea? Jos ei, niin olisiko mielestänne parempi masu paljaana vai paitaan verhottuna?

No johan sitä tekstiä tuli, oon sitä kyllä tässä takonutkin satunnaisesti jo kohta tunnin verran, aina kun sijaisen silmä välttää.. =) Enkä taaskaan ole puuttunut juuri muuhun kuin omaan napaan. HYI MUA...

Joka tapauksessa letkeää tiistain jatkoa, tää lähtee nyt palaveriin.

Niksu 28+

Niksu pähkäilee sisaruskuvan kanssa... jaa kumpikohan sitten ois tosiaan parempi... eikös ne ota useampia kuvia, ja niistä saa sen onnistuneimman valita! Voi ku ihanaa kun oot saanu jo äippäpakkauksen, pääset hypisteleen ... tahtoo kans!! Just ja aivan takuulla oli esikon joululahja, josta ei vielä oo tullu pakettikorttia, se stiiga siis...

Meillä kans noi kumiukot tökkis... Mutta siihen on vielä niin pitkä aika, että pitää vaan toivoa että lääketiede kehittäis jonkun muun hyvän systeemin... Millainen se ehkäisyrengas olisi??? muistelen että sellainenkin olisi...

Me muuten kans mietittiin sitä langatonta nettiä, mut sit aateltiin, että tuolla periferiassa langallinen on parempi... Kun sinne ei saanu elisaa tai soneraa... Se mokkulajuttu ois voinu olla ihan kiva... Mutta kun meijän kännykkäkentät ovat niin surkiat... Läppäri on kyllä tosi kätevä, mutta näppäimistö vähän teettää töitä, kun se on jotenkin erilaisempi kuin pöytäkoneessa... Pitää jatkossa miettiä, että investoisiko erilliseen näppäimistöön. Niitähän on langattomina ja langallisina saatavina...

Kävipä tässä just yks kaveri, jolla on helmikuulla la.. 10 kiloo kerto tulleen lisää, mutta muuten olo mitä mainioin... Jää sit vuodenvaihteessa saikulle ja sit tammikuun puolivälissä äippikselle... Eihän siihen oo sit enää kauaa *laskee sormilla* 2 kuukautta viralliseen alkamiseen... ja kuukauden, puolitoista aikoi olla töissä... Mietin vaan, että vieläkö mulla se kuukausi pysyy salassa... kattellaan...

Höh missä se Kapris nyt on? Oliko tänään menossa johonkin kontrolliin vai miten se oli, muistaako joku? Vai joko on synnyttämässä?

Minusta on kiva idea tuo Niksun "sisaruskuva. Itse ehkä olisin maha verhottuna, mutta ihan, miltä itsestä tuntuu. Mä en jostain syystä muutenkaan tykkää, jos mun paljas maha vilkkuu (kotona tietty välillä vilkkuu, mutta muuten). Tehis olikin laittanut suljetulle ihana ryhmäpotretin koko katraasta. Käys muuten Omppu päivittämässä kanssa mahakuvasi, niin nähdään vielä se, ennen kuin Toivo päättää tulla maailmaan ;)

Ehkäisyrenkaasta en ole kuullut mitään kokemuksia, mutta tuo laastari yhtenä vaihtoehtona kiinnostaa kyllä muakin.

Moneltahan se Katzun ultra oli?

Tuuli

Ei kai vaan ne saunomiset oo vaikuttanu Kaprikseen?? Kävikös eilenkään... Eipä muuten käyny... Ettei vaan olis Kapris vauvanhakumatkalla... Pitääkin käydä tuolla suljetulla osastolla katsomassa olisko siellä kännyn nroa ja pistää vaikka tekstari...

Kiva kun kaksi päivää näkyy samalla sivulla... Taitaa kohta muuten mennä siihen, ettei joka viikko tarttiskaan omaa listaa.. Vai miten? Ottakaas kantaa... Ollaanko me laiskistuttu kirjoittamaan?? Tai sit se on vaan sitä ettei meillä nyt ole äippälomalaisia, jotka joutaisivat kirjoittelemaan päivällä ja me työssäkäyvät ei ennätetä palstailla..

Milloinkas Tuuli on päivittänyt oman kuvansa?? Mullakin on eka kuva ottamatta. Mutta kun mun mielestä tässä ruhossa ei oo tapahtunu muutoksia. Ois kai pitäny ottaa heti elokuulla, että ois voinu sitte verrata. Tai otin, mutta oli niin karseen iso lähtökuva, että deletoin sen heti kamerasta...

Safiirilta tuli just viestiä ja kyseli kuulumisia. Laittoi kovasti terkkuja kaikille tutuille. Koiruudella tulehdus- ja maksa-arvot koholla...Mutta on kovin pirteä. Omasta olostaan ei maininnu mitää...

Ihan tulee orpo olo, jollei täällä ehdi pyörähtämään... Pakko siis jostain repiä se aika. Nyt onkin molemmat pienet päikkäreillä ja isot vielä koulussa, joten hengähdystauko :-) Olenkin muuten nyt päättänyt ottaa ihan uudenlaisen ajattelutavan näiden päivien kulkuun. Olen luonteeltani sellainen pitäissaadapaljonaikaiseksivähässäajassa ja välillä menee herne nenään jos asiat junnaa paikallaan. Nyt olen ottanut itselleni päivän tavoitteet -listan ja se riittää. Päivän aikana pitää tarjota lapsille virikkeitä ja raitista ilmaa. Vaikka tuohon ulkoiluhärdelliin pukemisineen ym. meni vaikka kolme tuntia, niin mitä sitten! Se on siis tavoite numero yksi. Toinen tavoite on tarjota lämmin lounas kolmoselle. Kolmas tavoite saada pienet nukkumaan riittävä määrä. Neljäs tavoite laittaa päivällinen klo 16. Tavoite nro 5: päivän tiskit eivät loju keittiössä. Kuudentena tärkeä eli viettää itse pieni hengähdyshetki surffaillen tms. Ja päätavoitteena: ottaa ihan rennosti, vaikkei näiden lisäksi saisi mitään muuta aikaiseksi :-D Siinä oikeasti menee vaan hermot, jos tavoittelee jotain suuria projekteja. Parempi antaa itselleen lupa ihan relata! Ei ole helppoa, mutta eiköhän se tästä vähitellen.

Ehkäisyistä ollut puhetta enemmänkin... By the way, tuo mun sepustus tuosta viitosen haaveilusta oli aikas sekavaa :-) Kukaan tuskin pääsi jyvälle mitä tarkoitin...
Tuota ehkäisyrengasta terkka esitteli neuvolassa. Laitetaan kolmeksi viikoksi emättimeen. Erittää siis jotain hormonia. Pitää muistaa ottaa pois ja laittaa taas uusi.
Itse en haluaisi mitään hormonaalista ehkäisyä. Hormonikierukkaa kyllä tosi monet kehuu. Kuparikierukasta mulla jotenkin huono käsitys, mitä juttuja on kuullut. Voipi olla tietty vaan sattunut huonoja esimerkkejä. En nyt edes muista mitä tuon myötä on ollut, mutta kalskahtaa vaan korvaan koko kuparikierukka :-/
Todellakin melkoinen arvoitus siis täälläkin koko ehkäisyasia, jos viitoshanke täysin keskeytetään ;-) Ei ne kumiukkelit täälläkään erityisesti miellytä. Harvemmin sitä karkkejakaan syödään paprut päällä...

Niin, mikäs se Kapriksen tilanne mahtaa olla? Ei oo kukaan mitään tekstaria saanut???

Tosi kiva idis toi Niksun vatsakuva! Mä itse varmaan menisin kyllä nakulla vatsalla. Jotenkin se pikkusisarus on silloin "lähempänä".

Nyt taidan kuitenkin jotain pientä mennä tekemään... Jos vähän siivousta alottaisi jo, ettei jää kaikki loppuviikolle. Torstaina tulee vielä lastenneuvolan terkkakin kotikäynnille ja perjantaina vieraita, joten johonkin järjestykseen pitäisi kämppää saada. Tulisi nyt ihan oikeasti kunnolla nuo pakkaskelit, jotta tuo hiekan ja sonnan kulkeminen sisälle loppuisi! Tänään jo vähän pakasti, mutta lumesta ei kyllä tietoakaan näillä seuduilla.

Mulla oli joku asia Jazzillekin, mutta nyt en muistanut. Imetysklementia vaivaa... Palailen siis, kun taas muisti palailee.
Ai niin, vielä yksi juttu... Mua jo vähän huolestuttaa, kun Kirpusta ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään. Toivottavasti on vaan nettiyhteys pois tai jotain. Olisi kiva pian kuulla, mitä sinne kuuluu.

Nyt lopetan. Kivaa tiistaipäivän jatkoa kaikille!

Tehis ja "Lahja" melkein 3vkoa

Moi!
Kyllä se Kapris nyt on päässyt hommiin.. no, jos ei mitään kuulu perjantaihin mennessä, niin etsin hänet käsiini sairaalasta :) Tänään tuli meinaan kutsu äitiyspolille. Ottavat oikein sydänkäyrääkin ja lääkärinkin tapaan. Vaan eiköhän Kapris jo siihen mennessä ole kotiinkin päässyt.. Eikö kenellekään ole tekstaria laittanut?

Niksu, ihana idea tuo "sisaruskuva"! Mäkin kyllä ilman paitaa ehkä menisin.. mutta totta kai teet niin kuin parhaimmalle tuntuu! Kotona täs viikkoja sitten otettiinkin sellanen kuva, että poikakin on kuvassa mukana, esikoinen siis. Vois päivittää senkin otoksen. Äsken olisin masukuvan ottanut, mutta kamerasta tietenkin virta loppu (pitääkin heti kohta laittaa latinkiin!!). Täytyy vaikka huomenna ottaa päivitys, kun on tasaviikot.

Moneltako se Katzun ultra olikaan? Tsempit vielä!!

Ja Tehiksellä tavoitteita riittää :) Onhan mullakin toki tavoitteita aina päivän varalle, mutta harvemmin ne etenee toteutusasteelle, heh. No, on mulla jo ruoka uunissa ja pyykkinarunkin sain tyhjennettyä, että jotain sentäs. Niin ja aamupäivällä kävin päiväkodilla loppukeskustelussa. On meillä sitten erinomainen poika.. :)

Se on moi taas..hiton kylmä keli kyllä! Onneks noi appivanhemmat ulkoiluttaa poikaa.. itelle kun ei mahdu ku farkut jalkaan, jäätyisin pystyyn.

Omppu ja Toivo 35+6

Mä jo varuiksi kyselin kuvaajalta että minkä värisen paidan laitan, JOS en sitä ota pois ennen kuvaa.. =) On tuo kalmankalpea mahanahka vaan jotenkin niiiin karmean näköinen että oksat pois. Mutta pitää varmaan oikeasti ottaa kanssa ja ilman, jotta näkee sen eron sitten paperilla. Kiitokset osanotosta tähän hirvittävän tärkeään galluppiin.. =)

Vilkutukset Tehikselle ja Ompullekin!!

Heippa

Johan sitä on tiedusteltu minun ultra aikaa :) En päässyt vastaamaan kun istuin koko päivän palavereissa.

Siis aika oli klo 15, mutta lääkäri oli etuajassa joten pääsin jo 14.50. Siellähän sit kolme senttinen nöpö vilkutteli kovasti. Viikkoja 9+5 eli päivän edellä la:ta.Oli kyllä aika ihana näky. Sain digikamerallakin pienen viedon pätkän kuvattua. Voi sit miehelle näyttää kuinka vilkutteli. Toki jo lähetin kamerakännyllä otetun kuvan. Sain kaksi tosi selkeää kuvaa mukaan ja toisesta otin kännyllä kuvan ja lähetin sen.
Gyne oli nuori nainen ja oikein mukavan tuntuinen. Yhteensä olin ehkä 10 minuuttia vastaanotolla.

Nyt täytyy mennä viemään koira ulos, ettei sen raasun rakko repeä :)