Etä-äiti mitä ajatuksia herättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Babina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äiti varmasti rakastaa lapsiaan niin paljon,että ymmärtää mikä on niille parhaaksi ja joissain tilanteissa se on asua isän kanssa. Esim. Jos äiti on masentunut, tai ei ole varaa huolehtia lapsista itse.

Tiedän että on väärin pitää äitiä tärkeämpänä mutta ekaks tulee kyllä mieleen että miks äiti on lapsensa ns. hylännyt. Omalla kohdalla en vois tehdä sellaista ratkaisua. Eka ajatus on ehkä jotain sellaista että mikä äidillä on pielessä.

[QUOTE="Outsa";22907305]Äiti varmasti rakastaa lapsiaan niin paljon,että ymmärtää mikä on niille parhaaksi ja joissain tilanteissa se on asua isän kanssa. Esim. Jos äiti on masentunut, tai ei ole varaa huolehtia lapsista itse.[/QUOTE]

Tai lapsi vain itse haluaa asua isän kanssa, ja se ratkaisu sopii kaikille. Helppoa ei ollut "luopua" lapsesta, mutta hänen parastaan ajatellen.

sillä kysyn, kun minusta tulee sellainen :( ei ole kiinni siitä etten haluaisi lapsia itselleni, tai että olisin varaton tai masentunut. työni on sellaista, että lapset joutuisi olemaan paljon yksin.

Varmaan lapsella on yhtä ikävä etä-äitiä kuin etä-isääkin. Lapset kuitenkin sopeutuvat, ajan kanssa. Se ei kuitenkaan tapahdu hetkessä.
Se, miten hyvin lapsi selviää eron tuomasta järkytyksestä ja ikävästä, riippuu etävanhemman ja lähivanhemman suhteesta toisiinsa ja lapseen//halusta ottaa lapsi huomioon/sinnikkyydestä/neuvottelutaidoista/ym. tervepäisen aikuisen taidoista toimia lapsen hyväksi.
Aikuisten vastuullahan se on siis koko juttu:)

Ei mitään erikoista tule mieleen. Hyvin on toiminut näissä mitä tiedän, veljeni, miehen veljen ja kaverin perheissä. Oma äiti on näillekin lapsille läheinen ja rakkain, eivät vain näe niin usein kuin isäänsä. Lapset ovat olleet pidemmät lomat sitten äidillään, juhlapyhät vuorotellaan.

Kyllähän sellasesta tulee mieleen mt-päihde-elämänhallinta ongelmainen jolla ei oo resursseja/kykyä pitää lapsia luonaan.
Itse en voisi luopua lapsistani erossa piste.

nyt olette jotkut kyllä todella naurettavia. Pistää melkein vihaksi. mutta oli hyvä kysyä täältä, osaan sitten varautua moisiin suhtautumisiin. eikö etäisä sitten ole mt ongelmainen, jne? Hohhoijaa! kyllä on suppeat maailmankuvat ja kovat ennakkoluulot. :(

Ei ole suppeat maailmankuvat vaan äiti joka ei halua asua lasten kanssa ON erikoinen ja hyvin yleistä on että on juuri edellä mainittuja mielenterveysongelmia sun muuta, ettei jaksa.

Kannattaa varautua, että paskaa tulee niskaan joka suunnalta, jos etä- äidiksi ryhtyy.
Meilläkin ero tehtiin sopuisasti ja lapset jäivät isälleen asumaan (kouluikäiset pojat) koko perheen yhteisellä päätöksellä. Silti jopa minun omilta sukulaisiltani tuli erittäin paljon negatiivista palautetta asiasta, niin vahvasti edelleen ajatellaan, että lapset kuuluvat automaattisesti äidin hoitoon

Ei etä-äiti ole sen kummempi ihminen kuin etäisäkään. Tiedän tapauksen,jossa lapsi jäi asumaan isän kanssa, koska isällä oli enemmän rahaa ja paremmat tulot, oli varaa ostaa perheen yhteinen koti omakseen. Lapsella säilyi sama koulu ja samat kaverit.
Mun mielestä tuossa tapauksessa äiti toimi lapsen etua ajatellen, kuten erotilanteessa pitäisikin toimia.

nyt olette jotkut kyllä todella naurettavia. Pistää melkein vihaksi. mutta oli hyvä kysyä täältä, osaan sitten varautua moisiin suhtautumisiin. eikö etäisä sitten ole mt ongelmainen, jne? Hohhoijaa! kyllä on suppeat maailmankuvat ja kovat ennakkoluulot. :(

Henkilökohtaisesti en tunne yhtäkään etä-äitiä jolla ei olisi jotain isoja ongelmia (esim alkoholi, mielenterveys, muut asiat tärkeimpiä kuin lapsi/lapset).

Taatusti niitä hyviäkin etä-äitejä on, uskon sen, mutta en vain tunne sellaisia.

Yhteistyössä