Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Moikka Poikkka, ja tervetuloa mukaan :) Hyvä että uusia saadaan mukaan kun niin moni jakautuu kohta puolin :) Ei sinulla helppoa näköjään ole ollut joten toivotaan ja pidetään peukkuja että tämä on nyt se!

Nopeasti olen kommentoinut muutamien juttuja täällä mut sen enempää ei mulla ole ollut aikaa joten nyt ajattelin vöhän päivittää kuulumisia :)

ON
Työt on siis lähtenyt käyntiin todenteolla. Viime viikolla tein yhden 17 tunnin työpäivän ja muut oli siinä 9 tunnin tienoilla. Nyt kaduttaa että tämän tein koska olen ihan puhki. Huomaan myös että alkaa asiat masentaa enemmän koko ajan. Kai ne on ne hormoonit vaan jotka mun pään sekottaa. Ei kiinnosta muu kuin sängyssä loikolu päivät pitkät. Tähän lisäks näin pari päivää sitten unta siitä että sain keskenmenon. Aikasemmin en ole sitä hirveesti ajatellu mut nyt pelottaa koko ajan. Mietin koko ajan että mitä jos mä nyt satutan vauvaa, ja voinko tehdä näin ilman että vauva kärsii. Tiedän että riski on pieni että jotain tapahtuisi mutta koko ajan on se pelko että minä teen jotain väärin ja menetän sen sen takia :( Kai tämä murehtiminen myös kuuluu asiaan.
Muihin aiheisiin, mielestäni vatsa on hieman kasvanu. Ei niin paljoa kun toivon mutta silti että välillä huomaan sen, varsinkin tämän illan jumppien aikana huomasin että se on muuttanut ulkonäköä kun olin tietyssä asennossa. Tämä oli musta ihanaa. Toivon sitä vatsaa niiiiin paljon. Ehkä oon vähän outo siinä mielessä :D
Mainitsin tässä jo aikasemmin päivällä että mammajooga kiinnostaa. Tämä siksi koska nyt huomaan että kun näitä peruslihaskuntoliikkeitä teen oottaa se epämukavasti vatsaan. Painaa kohtua tosi inhottavasti ja en siis voi liikkeitä tehdä kunnolla. Jooga on kuulemma tosi hyvä juttu ja nimenomaan mammajoogaan haluan kun siellä ne varmasti osaa neuvoa mua kun en näistä asioista sitten tiedä pätkän vertaa. Vaikka liikunnallinen oon ja tiedän asioista paljon niin mitä tulee raskauteen ja liikkumiseen en tiedä mistään mitään :D mutta haluan tietää kaiken!

Kestovaipat Näistä oli puhetta tässä jossain vaiheessa ja nyt tuun minäkin mukaan. Oon tosi kiinnostunu tästä varsinkin kun siinä säästää rahaa ja plussana se että se on ympäristöystävällisempi vaihtoehto. Siskoni harrasti kestoilua pienimmän lapsen kanssa ja innostui täysin ja on luvannu opastaa mua siinä. Tosin aion kyllä myöskin käyttää siinä sivussa kertakäyttösiä. Varsinkin silloin kun ei olla kotosalla :) Ehdottomasti aion siis kokeilla ja sen jälkeen päätän että miten jatkan :)

Kirskis Kiva seurailla sun kuulumisia tällä kun meillä menee ne viikot just sopivasti :) Minäkään en vielä suoraan usko että olen raskaana vaan odottelen niitä menkkoja vaan. Ja mikä on vielä oudompaa on se että musta ei tunnu että ne ois edesmyöhässä. Kovasti odottelen minäkin potkuja sieltä vatsasta että tietää että se pikkunen oikeesti on siellä.

Kysymyksiähän mulla taas taisi olla mutta jälleen unohtunu tässä kirjotellessa. Hmm...Niin joo.. Missä vaiheessa ne ultraa alateitse? Oon siis ymmärtäny että näin tehdään just silloin vähän myöhäsemmässä vaiheessa jolloin tarkistetaan miten päin se siellä on. Oonko ymmärtäny oikein vai väärin?
Mulla on seuraava ultra marraskuussa jolloin viikkoja on 19+5. Mitä ne silloin tekee? Haluaisin miehen mukaan mutta en haluis häntä mukaan jos ne silloin tarkistaa alateitse. Se tuntuu musta oudolta. Mitä kokemuksia teillä on ollu tämän asian kanssa? Ovatko ne tädit ymmärtäväisiä näiden asioiden suhteen? Kauheeta kun joutuu stressaa tällasia asioita. It just makes me feel uncomfortable.

Bubble ja Blåbäret 16+4

Bubble89: Ei mulla oo ainakaan kertaakaan ultrattu alakautta. Kaikki ultrat on tehty vatsanpäältä ja nimenomaan tuo rakenneultra, joka tehdään raskauden puolivälissä, tehdään vatsan päältä. Vauvan asentoa kohdussa aletaan tarkkailla vasta loppuraskaudessa ja vasta synnytystapa-arviossa tarkastettiin kohdunsuun tilanne alakautta. Mies oli tässäkin mukana, eikä se nyt kovin kummoinen juttu ollut kun ei kestänyt kuin muutaman minuutin. Ja toisaalta, mun mies tulee synnytykseenkin mukaan ja ronkitaanhan sielläkin alapäätä koko ajan :D

Täällä poksuu viikot 40+0! Olin niin varma, että vauva syntyy ennen laskettua aikaa. No, eipä syntynyt, joten piinapäivät alkaa. Menkkakipujen tyyppistä jomotusta oli eilenkin aika paljon, samoin harjoitussupistuksia. Yöllä ei kuitenkaan mitään. |O

Hajottaa tää odottaminen. :headwall:

Tiksutin ja Bebe 40+0 POKS!

Viimeksi muokattu:
Alakautta ultraus tapahtuu yleensä alkuraskaudesta, kun vatsanpeitteiden päältä ei vielä välttämättä näe kunnolla. Mulla ainakin varhaisultra oli alakautta, nt tais olla molemmilla tavoilla (eron kuvissa kyllä huomasi!), myöhemmin sit vaan vatsan päältä + sisätutkimus.

Tiipula

Sisätutkimus tarkoittanee, että spekula sisään (se metallinen härpäke), lääkäri sitten katsoo sisään, että onko kohdunkaula yms. kunnossa. Luultavasti myös kokeilee sormilla kohtua sisältä, mulla ainakin varhaisultrassa. Ei kestä kuin hetken ja voithan vaikka pyytää miestä katsomaan toiseen suuntaan. :) Mäkin varoittelin ukkelia, että ronkkivat sitten siellä kaikilla vekottimilla mua (ultrattiinkin luonnollisesti alakautta näillä viikoilla), mutta se vain sanoi, että ei se yhtään haittaa, se konteksti (asiayhteys) kun on niin erilainen kuin ne muut yhteydet joissa mua siltä suunnalta katselee. ;) Ja ei muakaan ihan alkua lukuunottamatta (kun piti siihen asettua makoilemaan haarat auki) nolottanut tai tuntunut oudolta, vaikka mies mukana olikin. Siinä pörräs pienessä huoneessa miehen lisäksi hoitaja, lekuri ja harjoittelija, joten yleisöä mun jalkopäässä riitti...:whistle:

Moikka! :wave:

Eiköhän mutki vois pikkuhiljaa lisäillä tännekin listoille :) Eli LA 10.3 ja ikää 26v. Oon käyny aina välillä kurkkimassa teidän juttuja, mut ei oo tullu kirjoteltua muuta ku maaliskuisiin. Rakenneultra ois ens keskiviikkona, ja jännittää kovasti :) Mulla on ollut alusta asti tosi vahva tyttötunne, niin saas nähä mitä siellä ultrassa näkyy, jos ei kovin ujo tapaus oo :)

Terkuin Ex- MM-11 +Helmi 18+5

Mun sisuksiin ei kyllä oo raskauden aikana spekulaa kertaakaan työnnetty! Kaikki sisätutkimukset on tehty ihan käsikopelolla, eli lääkäri tunnustelee sormella kohdunkaulan tilanteen. Ja lisäksi tuossa synnytystapa-arviossa, joka oli viikolla 37 lääkäri tunnusteli käsin myös lantioluiden tilavuuden siis emättimestä käsin.

Tervetuloa uusille!

Hassua, mua tutkiessaan ovat lääkärit (kaikki kolme joiden luona olen jo "saanut" juosta) käyttäneet kyllä spekulaa. Ehkäpä se ei näin alussa haittaa mutta myöhemmin siitä luovutaan? No, sen tiedätte varmaan te pidemmällä raskaudessa olevat.

t. Avocado ja Kivi 7+0 (poks! :) )

Mun täytyy sanoa että mä en muista miten mulla oli ekassa lääkärineuvolassa :D Käsikopelolla kohdunsuun tilanteen tarkasti mutta en muista tekikö sellaista "yleissilämäystä" spekulan kanssa vai ei. Oli muutenkin niin nopea tutkimus että epäilen ehtikö herra lääkäri mitään todetakkaan :D

Kohta lähtö kelaan taistelemaan äitiys-etuuksista...

Hei vaan pitkästä aikaa!

Olen ollut taustalla ihan tarkoituksella, koska oon kovasti odotellut ultraa. Mutta ensin tsemppiä synnytykseen lähtijöille ja pian lähteville! :) On tämä niin hassua kun on seurannut alusta asti joidenkin tarinaa ja kohta ne vauvat ihan oikeasti on olemassa :)

Avocado Toivon todella, että tilanne selviää piakkoin. Ihanan positiivinen asenne sinulla :)

Tervetuloa uusille odottajille! :)

ON: Eli siis tällä viikolla oli vihdoin ja viimein se ultra (miten pitkälle viikot ovat tuntuneet) ja kaikki oli hyvin! NT-mittaus ok, ei mitään hälyttävää eikä huolestuttavaa. Mikä helpotus! Vauvalla kaikki palikat kohdallaan, siellä se välillä nukkui ja välillä heilutteli koipiaan ja käsiään. Mikä mieletön fiilis nähdä oma vauva :heart: Voin kyllä sanoa, että tähän astisen elämäni hienoin ja ihanin päivä. Muutaman päivän isompi oli, mutta LA säilyy entisellään.
Nyt olenkin tuijotellut ultrakuvia koko ajan, en saa silmiä irti niistä :)

Pahoinvointi helpottanut jonkin verran, jospa tämä tästä. Kyllä tuota riittikin. Väsymys edelleen kovaa, johtuu osittain varmaan tällä hetkellä flunssasta, joka valvottaa. Toinen flunssa tällä syksylle jo :(
Ai niin, maha on yllättäen alkanut jo hieman kasvaa. Ulkopuoliset ei sitä vielä huomaa (paitsi äiti joka kyttää koko ajan, ärsyttävää!), mutta mieskin on huomannut saman. Siitä se lähtee pikkuhiljaa kasvamaan lisää.

Hyviä vointeja kaikille! :)

Kristiina ja Onni 12+5 (ultran mukaan tänään 13+1 mut pidetään vanhat lukemat :))

Viimeksi muokattu:
Onnea Kristiina, oonkin miettiny että mitä teille kuuluu kun mitään et ole jutellut :)

Hei tuli tässä mieleen, että kun muutetaan niin meiltä jäis ylimääräiseksi tuommoinen UPO:n astianpesukone, 3v vanha ja uutena meille ostettu. Olisiko jollain tarvetta? Halvalla lähtis. Asutaan siis itä-uudellamaalla, että jos haluaa tulla hakemaan ;) Taitaa olla malli D606.

Viimeksi muokattu:
Meille syntyi tänään aamulla poika 3770g 51cm ja pipo 36cm. Tokana supisteluyönä lähettiin näytille ja olinki jo 6cm auki, ammeessa aukenin 8cm ja sitte ehdin saada spinaalin ennen ponnistusta joka olikin vähän vaikea ja meinattiin joutua imukuppiin mut sainkin puserrettua :) eppari piti tehdä ja sepä onkin aikas kipiä..Yllätyin että käynnistyi jo 40+3 ja että eteni noinkin rivakkaa tahtia.. Palataan jahka kotiudutaan.

Oi eltsu, paljon onnea! :kiss: Mä meinasin just kysellä, että missähän menet, mutten vielä osannu päättää, että kysyisinkö täällä vai kerhossa! :)

Huutelenkin sitten vaan tsuden perään, sielläkin lienee vauva jo maailmassa...?

Paljon onnea Eltsu81 pienestä pojasta :flower::heart:
Kristiina84 hienoa että ultrassa kaikki oli hyvä ja pahoinvointisi on helpottamaan päin :)
Avocado Kaikki tsempit sinnepäin ja toivotaan että pikkuinen saa jatkaa kasvamistaan ja kaikki menee hyvin :) Me mennäänkin suht samoilla päivillä.

Eilen alkuraskauden ultra, kaikki oli hyvin yksi pieni löytyi ja sydän sykki vaikkei ääntä siitä vempeleestä kuulunutkaan :heart:
Tällä hetkellä siis mennään 7+1.

Yhteistyössä