Hei pitkästä aikaa!! :wave:
Juliane Muistan kyllä sinut kuumeilijoiden puolelta. Ihana juttu, että olet päässyt tänne odottajien puolelle, tervetuloa!
Kaupan valmisruokia en ole erityisemmin vältellyt, kun olen hieman muutenkin ranttu niiden suhteen. Hesen majoneesilla voisin varmaankin elää, se on vaan niiiiiiiiiiin hyvää!
Roskaruoka uppoaa minuun todella helposti. Salaattipöytien herne-maissi-paprika -sekoituksia olen vältellyt. Olen kuullut, että ruokapaikat eivät panosta näiden pakasteiden valmistukseen mitenkään, vaan heittäisivät sulaneet pakasteet suoraan jakoon. En tiedä onko sitten totta vai ei...
Ehkäisy Ennen raskautta käytettiin ehkäisynä kumia tai pillereitä. Minulla ei ole mikään pitkä pillerihistoria takana, mutta silti en halua niitä jatkossa käyttää. Tulisi löytää merkki, joka paremmin kävisi minulle ja se päivittäinen muistaminen ahdistaa. Uskoisin, että kumilla mennään synnytyksen jälkeen ja pillereitä tms. en hanki, kuin vasta mahdollisen toisen lapsen syntymän jälkeen.
Paino on noussut heti alusta alkaen. Alun pahoinvointiin söin koko ajan todella paljon. Eikä mieltymys todella rasvaiseen ja suolaiseen roskaruokaan auta painonhallintaa
En kuitenkaan jaksa ottaa stressiä tästä painosta.
Kristiina84 Minullahan oli koko alkuraskauden todella epävarma olo tästä raskaudesta ja vauvan todellisuudesta. Keväinen km varmasti sai nämä tuntemukset pinnalle voimakkaammin. Oikeastaan nyt rakenneultran jälkeen olen uskaltanut enemmän iloita ja puhua vauvasta. Tietysti liikkeiden tunteminen luo myös sitä todellisuutta.
ON Viikko sitten oli
rakenneultra ja olihan se aivan ihana nähdä pikkuista! Rakenteet näytti hyvältä eli kaiken pitäisi olla kunnossa. Ultraus tapahtui vatsan päältä. Aluksi ultraaja ei nähnyt kunnolla istukan sijaintia ja olisi vielä tarkastanut sisäkautta ultraamalla sen. Kuitenkin myöhemmässä vaiheessa näki vatsan päältä, ettei istukka ollut kohdunsuulla. Istukka on etuseinässä ja matalalla. Ilmeisesti raskauden edetessä nousee ylemmäksi. Vauvan sukupuoli tulee sitten yllätyksenä, kun ei sitä haluttu etukäteen tietää. Ei se ultraaja edes kysynyt, että haluttaisiinko tietää.
Liikkeet ovat alkaneet tuntua päivittäin noin viikosta 20 lähtien. En kuitenkaan tunne niitä koko ajan ja ne eivät ole hirveän voimakkaita. Tähän vaikuttanee istukan sijainti. Mieskin on tuntenut liikkeitä mahan päältä :heart:
Ostettiin ensimmäinen body rakenneultran jälkeen. Nyt viikonloppuna pääsin lastenvaatekirppikselle, josta lähti mukaan muutama body ja puolipotkareita. Mehän tullaan saamaan sukulaisilta paljon vaatteita ja tarvikkeita, joten itse tarvitsee ostella todella vähän. Turvakaukalo taitaa olla ainut iso hankinta meille.
Millaiseen turvakaukaloon olette päätyneet, jos olette sen ostaneet ja miksi? Saman kysymyksen taidan myös heittää tuolla kerhon puolella jo vauvautuneille.
Kirskis ja Kaiku 21+0