Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet syksyllä ja talvella 2011-2012

Namppis tää kun on rengas ja niin napakasti kiinni ettei lähde ilman pihtejä pois, niin en usko että tämä olisi intuboidessa riskinä lähteä irti ja joutua mun kitusiini. Ei myöskään jää kiinni letkuihin ja putkiin, tappi-mallinen varmaan herkemmin jäisi. Ja tää on vielä alahuulen sivussa kiinni, ei keskellä huulta.
Pitää katsoa mitä sanovat kun mennään sit tositoimiin, en varmaan ennakoiden ota pois, menee niin hitsin äkkiä umpeen ja imettäessäkään ei suositella lävistysten ottamista, niin en osaa kyllä ajatella että antaisin tän mennä "varmuuden vuoksi" umpeen ja oisin siksi monen monta kuukautta ilman korua. En tiedä, sain tuolla Mitäs nyt-puolella melkoisia kommentteja aiheesta kun erehdyin kysymään :D

Mutta juups, pitänee mennä nukkuun, karsee väsytys.

Susimieli ja Pieni 34+0 (poksuu poksuu, enää kuusi viikkoa laskettuun aikaan!)
 
Hei taas!

Täällä taas pännii asiat. Nyt tosin työt. Ei kiinnosta, väsyttää ja ahdistaa. Kolmen työpäivän jälkeen selkä kipeä ja outo kipu iski jalkaan perjantain jälkeen. Olin niin lähellä että oisin saikkua käyny hakee kun ei vaan tehny mieli tehdä töitä. Odotan niin että pääsisin äitiyslomalle. Ja nyt kun vauvan liikkeet tuntuu päivä päivältä enemmän toivon jo että voisin pikkuista pitää sylissä. Eli nyt tuntuu vaavi todelliselta <3 Voi kun mieskin sais kokea ne liikkeet.

Taidan jatkaa angstailua tuolla kerhon puolella jos vahingossa tulee sellasta tekstiä että joku tunnistaa itsensä tai mut.

Bubble ja Lillus 19+2


Ei sitä angstia nyt tuukkaa :) Lueskelin teidän juttuja kerhon puolella ja tulin paremmalle mielelle :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei Susimieli. Kävin nyt ihan uteliaisuudesta lukemassa ton sun mitäs nyt-ketjun ja on kyllä asiattomia vastauksia mutta ei tuolta vapaan kirjoittamisen palstalta voi oikein muuta odottakaan. Siellä mennään henkilökohtaisuuksiin ihan ilman mitään perusteita. :(

Ajattelin nyt lähinnä sellaisia kompromissivaihtoehtoja sulle että onnistuisko sun vaihtaa ainakin metallikorut muovisiin ja sit se huulikoru mahdollisesti sellaiseksi minkä saa tosi nopsaan pois? Vaikka tämmöseen mistä vaan silikoni-lenksu vaan nyps-pois? Korumaailma - H Löytyy kulmakorunakin. Korumaailma - H Tai sit sellaseen spiraali-koruun mut jätät pallon pois. Kyllä se siinä huulessa pysyy sen spiraalin avulla yhden synnytyksen ja on sit nopee napata ilman tuhoja pois jos tarttee. Korumaailma - L

Ihan vaan ehdotuksena niin ei mene sitten kiva koru umpeen :) Ittellä kielilläväri ja melko varmasti joudun sen poistamaan : /
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!! :wave:

Juliane Muistan kyllä sinut kuumeilijoiden puolelta. Ihana juttu, että olet päässyt tänne odottajien puolelle, tervetuloa!

Kaupan valmisruokia en ole erityisemmin vältellyt, kun olen hieman muutenkin ranttu niiden suhteen. Hesen majoneesilla voisin varmaankin elää, se on vaan niiiiiiiiiiin hyvää! Roskaruoka uppoaa minuun todella helposti. Salaattipöytien herne-maissi-paprika -sekoituksia olen vältellyt. Olen kuullut, että ruokapaikat eivät panosta näiden pakasteiden valmistukseen mitenkään, vaan heittäisivät sulaneet pakasteet suoraan jakoon. En tiedä onko sitten totta vai ei...

Ehkäisy Ennen raskautta käytettiin ehkäisynä kumia tai pillereitä. Minulla ei ole mikään pitkä pillerihistoria takana, mutta silti en halua niitä jatkossa käyttää. Tulisi löytää merkki, joka paremmin kävisi minulle ja se päivittäinen muistaminen ahdistaa. Uskoisin, että kumilla mennään synnytyksen jälkeen ja pillereitä tms. en hanki, kuin vasta mahdollisen toisen lapsen syntymän jälkeen.

Paino on noussut heti alusta alkaen. Alun pahoinvointiin söin koko ajan todella paljon. Eikä mieltymys todella rasvaiseen ja suolaiseen roskaruokaan auta painonhallintaa :D En kuitenkaan jaksa ottaa stressiä tästä painosta.

Kristiina84 Minullahan oli koko alkuraskauden todella epävarma olo tästä raskaudesta ja vauvan todellisuudesta. Keväinen km varmasti sai nämä tuntemukset pinnalle voimakkaammin. Oikeastaan nyt rakenneultran jälkeen olen uskaltanut enemmän iloita ja puhua vauvasta. Tietysti liikkeiden tunteminen luo myös sitä todellisuutta.

ON Viikko sitten oli rakenneultra ja olihan se aivan ihana nähdä pikkuista! Rakenteet näytti hyvältä eli kaiken pitäisi olla kunnossa. Ultraus tapahtui vatsan päältä. Aluksi ultraaja ei nähnyt kunnolla istukan sijaintia ja olisi vielä tarkastanut sisäkautta ultraamalla sen. Kuitenkin myöhemmässä vaiheessa näki vatsan päältä, ettei istukka ollut kohdunsuulla. Istukka on etuseinässä ja matalalla. Ilmeisesti raskauden edetessä nousee ylemmäksi. Vauvan sukupuoli tulee sitten yllätyksenä, kun ei sitä haluttu etukäteen tietää. Ei se ultraaja edes kysynyt, että haluttaisiinko tietää.

Liikkeet ovat alkaneet tuntua päivittäin noin viikosta 20 lähtien. En kuitenkaan tunne niitä koko ajan ja ne eivät ole hirveän voimakkaita. Tähän vaikuttanee istukan sijainti. Mieskin on tuntenut liikkeitä mahan päältä :heart:

Ostettiin ensimmäinen body rakenneultran jälkeen. Nyt viikonloppuna pääsin lastenvaatekirppikselle, josta lähti mukaan muutama body ja puolipotkareita. Mehän tullaan saamaan sukulaisilta paljon vaatteita ja tarvikkeita, joten itse tarvitsee ostella todella vähän. Turvakaukalo taitaa olla ainut iso hankinta meille. Millaiseen turvakaukaloon olette päätyneet, jos olette sen ostaneet ja miksi? Saman kysymyksen taidan myös heittää tuolla kerhon puolella jo vauvautuneille.

Kirskis ja Kaiku 21+0
 
Huomenta! :)

Onnea Julianelle plussasta! :)

Tuo Kirskisin vastaus valmisruokiin on niinku suoraan mun suusta! :D Hesen paprikamajoneesi, nam! :p

Painoa on tullut n. 6kg :ashamed: Mulla on ihan totaalivitutus päällä mun paria työ"kaveria" kohtaan! Torstaina yks sanoi (jonka kans puhun ehkä kerran kuussa), et tuo sun maha on kyllä ihan valtava jo nyt, paljonko sulle on oikeen tullu painoa?!! Teki mieli sanoa että paljonkohan sulle on tullut!! Ja muutama v-sana päälle. Sit eilen toinen työkaveri kysyi et onko sieltä tyttö tulossa ku näytät takaapäin niin leveältä?? Thx! :kieh: Voi että mä ootan sitä päivää että ei tarvi enää mennä sinne mulkkujen sekaan! (Anteeksi kielenkäyttö :ashamed: )

Liikkeet on tuntunu varmana jostain 15 viikosta asti, ja mahan päältä 18 viikosta asti. Ne tunsi mahan päältä ekana neuvolantäti! :D Iltaisin varsinki ku menee maate, alkaa hirveä sarjatulitus tuolla masussa, mut heti ku mies laittaa käden mun mahan päälle niin vauva lopettaa potkimisen :D

Turvakaukalo saadaan ystäviltä lainaan. Se on Gracon Logico S, telakallinen malli.

(.) Viikonloppu oltiin reissussa, ja piti tehdä taas vähän hankintoja vauvalle :) Ikeasta tuli ostettua pinnasänky, lipasto vauvanvaatteille ja hyllykkö vauvan huoneseen. Sit ostettiin toppahaalari, fleecehaalari, bodyja, housuja ym.. Sit ostettiin Aappa makuupussi- ja pussilakanasetti, ku ei oteta äitiyspakkausta.

-Pätkis- + Helmi 21+3
 
Kirskis, saatiin mun veljeltä turvakaukalo, jonka merkkiä en itse asiassa edes tiedä mutta koska kyseessä on melko vanha malli eikä veljeni löytänyt "pienennysosaa" siihen niin tämä lahjakaukalo saa jäädä varalle esim. isovanhempien käyttöön ja itse ostin nyt tällaisen: Ora Baby SAFE Turvakaukalo - Orasel Maksoi tarjouksessa 69€ mutta nyt on näköjään hinta noussut 99€. Kävipä hyvä tuuri :D Värikin on juuri tuo ruskea ja kaukalo vaikuttaa muutenkin hyvältä, tuossa se olohuoneen nurkassa odottelee :)

Saanko Pätkis kysyä miksi ette ota pakkausta? Eihän sillä 140 eurolla saa puoliakaan pakkauksen tavaroista kuitenkaan ja teilläkin esikoinen kyseessä. Vai saatteko jostain vastaavat tavarat? Ei tietenkään tarvitse vastata jos koet kysymyksen jotenkin epämiellyttävänä, jokainen tietysti tekee sen valinnan kun parhaaksi näkee! Mun mielestä tuo pakkaus on vain niin kätevästi koottu :)
 
Namppis Toki saa kysyä :) Se äitiyspakkaus ei vaan oo yhtään mun makuun, niin ostetaan sit sillä 140 €:lla mieluisia vaatteita/tavaroita. Ja sit saadaanki aika paljon vauvalle vaatetta ym.. Ja joo, on turhamaista, mutta tähän päädyttiin :D
 
Namppis minulla on kielen alla siinä jänteessä koru eikä sitä tarvinnut pois ottaa, eikä tosiaan missään vaiheessa kukaan mitään kysynytkään vaikka leikkaukseenkin mentiin. Että tuskin sinunkaan nyt ainakaan valmiiksi kielikorua tarvitse pois ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Tsude, mukava kuulla toi sun lävistysjuttu, aion tyynesti sanoa että hei, mun tuttu on siellä just ollut synnyttämässä ja sektiossa, ja sekin sai pitää suun sisällä olevan korunsa, niin enköhän mäkin pidä tän huulirenkaani.

Turvakaukalo Meidän kallein hankinta, ainoa joka ollaan uutena hankittu. Ostettiin Maxi Cosin Cabriofix, juurikin tuollaisena farkkuna. On turvallisuustesteissä hyvin pärjännyt, kevyin kantaa ja siinä on vastasyntyneelle sellainen koroke, ettei selkä ole liian kaarella. 79€ se muistaakseni maksoi. Niin ja on ilman telakkaa, on niin kätevä kiepsauttaa turvavyöllä kiinni ettei nähty mitään syytä maksaa kaukaloa kalliimmasta telakasta.

Uudelleenohjausilmoitus

Me lähdetään tästä ravintolaan, miehellä on vapaapäivä ja kait tässä on molemmilla vähän sellainen fiilis että kauaa ei enää kaksin mennä. Ollaan viime aikoina käyty elokuvissa jne enemmän kuin yleensä. Ja sitä paitsi kun naamioi tän kuumeiden vauvan odottamisen tuollaisiin arjen pieniin ylellisyyksiin, niin menee tää odotteluaika helpommin :D

Susimieli Ja Pieni 34+2
 
Mekään ei oteta äitiyspakkausta. Osa niistä vaatteista on omannäköisiä mutta iso osa myös sellaisia, mistä en pidä. Nykyään saa niin edullisesti lastenvaatteita ostettua muualtakin, että ostelen mielummin itselle mieluisia. 140€:lla saa kuitenkin aika paljon jo perusvaatetta. Kuitenkin pitäisin vauvalla vaatteita, joista pidän eniten niin tuntuisi haaskaukselta ottaa sitä pakettia. Varsinkin, kun on esikoisesta kyse niin oikein odotan, että saan ostella sille kaikkea kivaa. Pitää näyttää siis omaan silmään kivalta, eikä vain ajaa sitä käytännöllisyyttä, että kuhan on jotkut vaatteet. :)
 
Pitihän mun muutakin sanoa... Ensi viikolla toka neuvola :)Odotan jo kovasti, että pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Viikko sitten kävin viimeksi, ihan muuten vaan. Mies ei ollut viikko sitten mukana, joten kiva, kun hänkin kuulee ensi viikolla sykkeet, jotka olivat huomattavasti vahvemman kuuloiset, kuin viimeksi. Kuulin muuten sellaisen uskomuksen, että tyttöjen sykkeet kuuluisivat vahvemmin/selvemmin, kuin poikien. Oletteko kuulleet moista? Sen olen kuullut, että tytöillä olisi nopeampi lyöntitiheys.

Muutoin tässä mennään päivä kerrallaan ja odotellaan liikkeiden tuntemista. Maha on vähän pyöristynyt eikä sitä enää niin vain vedetä sisäänpäin. Ainakin siitä tulee todella epämukava olo, kun yrittää. :D Töissä vielä yritän peitellä.

white gold rv 15+0 tai 2 :)
 
No kyllä mä ton vaateasian ymmärrän että halutaan ostaa omannäköisiä yms. mutta ajattelin sillä käytännöllisyydellä lähinnä sitä että äippäpaketissa tulee kuitenkin mukana kaikki peitot, makuupussit, rasvat, kylpylämpömittarit yms. mitä en ainakaan minä osais ostaa valmiiksi :) Mut juuri siksihän sitä saa valita, että ottaako pakkauksen vai raha-avustuksen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Turvakaukalosta: Me hankitaan Akta Gracon Logico telakalla. Ja varmaankin sitten vielä siihen matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinni. Meillä on kyllä jo yhdistelmävaunut, mutta noi rattaat olis kätevät eikä oo kalliit. Brion Primo kaukalo näytti niin pieneltä, että päädyttiin tohon Gracoon, joka sitten on isompi.

Äitiyspakkauksesta: Mäkin kyllä jouduin hetken miettimään, että otetaanko pakkaus vai ei. Meillä on niin paljon vaatteita, ettei oltais tarvittu enää lisää. Tykkäsin kyllä niistä pakkauksen vaatteista. Monet toki on vielä tosi isoja. Makuupussi ja muutkin tavarat oltais saatu käytettynä, mutta halusin silti lopulta pakkauksen. Se oli mulle eräänlainen välietappi. Oli ihanaa miehen kanssa yhdessä hakea se paketti ja tutkia mitä kaikkea sieltä löytyi. :) Seuraavasta lapsesta kyllä otetaan avustus rahana.

White gold, mä en oikein usko noihin sykejuttuihin. Lähinnä luulisin, että sykkeen kuuluvuuteen vaikuttaa äidin kroppa ja vauvan asento ja sijainti. Sama kuin se kun vatsan muodon perusteella arvuutellaan sukupuolta. Mä ainakin oon sen mallinen, että mulla ei varmaan oo edes mahdollisuuksia "poikavatsaan".

ON: Loistava olo jatkuu. Tuntuu vähän hassulta hehkuttaa, kun toisilla kuitenkin on jos jonkinmoista vaivaa. Mä vaan niin nautin tästä raskaana olemisesta. Närästyskin on ollut jo viikon verran poissa. Vatsa kasvaa ja vauva liikkuu tosi paljon. Tänäänkin on vapaapäivä, mutta vauva oli työpäivän rytmissä ja rupes potkimaan ennen kuutta niin paljon, että en enää saanut nukuttua. Aivan kuin vauva olisi tökkinyt tahallaan, että "herää äiti jo". :D Mutta oltiinhan me jo 9 tuntia nukuttu, niin oikeassahan se napero oli. :)

Leena ja Tättärää 28+0 *poks*
 
No meidän pojalla on sykkeet 150 luokkaa ja ne on kuulemma jo "tyttösykkeet" että siinä meni sekin teoria :D Maha mulla on kuulemma poikamaha mutta onpa noita tyttöjä syntyny poikamahoista ja toisin päin että en menis siihenkään luottamaan. :D
 
Oho, kuulemma se meidäm turvakaukalo maksoikin siis 179€ olin jonnekkin unohtanut satasen hinnasta..

Äitiyspakkauksesta, me otettiin koska on se sellainen "juttu" saada se. Ja oli siellä osa ihan jees tavaraa, pakko kyl sanoa että osa ei ollut yhtään omaan makuun. Seuraavalle tai seuraaville ei oteta varmaan, sit on jo noi pussit ja sakset ja lämpömittarit jne.

Poika vai tyttö arvuutteluista, meidän pojulla oli kans alkuun "tyttösykkeet", luulemma sikiön ikä ja sen hetkinen aktiivisuus siihen vaikuttaa eniten. Ai niin, mulla on selkeistä selkein "poikamaha" , mutta se johtuu mun ruumiinrakenteesta täysin, en usko että tällä kropalla tyttömahaa saa vaikka tyttöä joskus odottaisikin.
 
Mä taidan pummia siskopuolelta ne sakset, mittarit ym. :D Musta kans ois toisaalta ollu ihana hakea se paketti ja ruveta penkomaan mitä kaikkea sieltä löytyy, mut kallistuin kuitenki sille kannalle että ei oteta sitä.

Neuvolassakin tuli käytyä. Verenpaine 104/65, sf-mitta 23cm (huitelee ihan omilla käyrillä) ja painoa 600g/viikko. Sf-mitasta sanoi että pienikokoisilla se on yleensä korkea, että ei tarvi olla huolissaan, koska vauva kuitenki on normaalikokoinen ja lapsivettä normaalisti. Hemppaa ei mitattu ja sykkeestä ei sanonut mitään.

-Pätkis- +Helmi 21+4
 
Äitiyspakkaus ollaan ottamassa. Itsellekin se tuntuu olevan omanlaisensa välietappi tässä raskaudessa. Seuraavalla neuvolakäynnillä sitä saakin jo niitä Kela-lappuja!

-Pätkis- Mekin käytiin viime viikonloppuna Ikeassa! Sillä silmällä tuli katseltua lipastoja vauvanvaatteille. Yksi oli ihan lupaava, mutta lopulta ei ostettu, koska ei meillä tänne kämppään mitään kalusteita enää mahdu, siis pinniksen lisäksi. Saako udella, että minkä nimisen lipaston ostitte?

LeenaT Ihana juttu, että olet hyvinvoiva raskauden aikana! :) Kumpa itsekin jossain vaiheessa, kun nyt tuntuu, että koko ajan jotain vaivaa on kropassa.

Jokohan Tryffe ja Leeniliini ovat jakautumassa?! Tiksutin ei ole vielä tainnut ilmoitella itsestään?

Kirskis ja Kaiku 21+1
 
HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJHHHHHHHHHH!!!
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJKKKKKKKKKSSSSSSS!!! *sekoo* :D :cool:

Varhaisultra on sitte tasan viikon päästä keskiviikkona klo 11. Ounou! Ouuunouuu! Sit se totuus paljastuu, voi että mä toivon ja rrrrukoilenn et kaikki on hyvinn :heart: Voeevoee..

Emby^ (ja rakas Jormaliini (7+0))
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bubble89
Turvakaukaloista Olen saanut jo yhden siskolta ja toinen tulossa kunhan niitten pienin sitä ei enää käytä. Eli nyt alkuun ei osteta uutta vaan mennään käytetyillä. Jännää huomata miten mieli muuttuu. Aluksi olin ihan sitä mieltä että haluan vauvalle uutta ja hienoa mutta nyt kun asiaa on miettiny niin turha sitä on uutta ostaa jos saa halvemmalla käytetyn ja vielä pois toisen nurkista. Niitä turvakaukaloita kun saa ostaa muutaman kun vauvoilla on tapana kasvaa ;) Gracon merkkinen on tämä joka on nyt jo meillä :)

Äitiyspakkaus Olen ehdottomasti sitä mieltä että se tulee meille. Odottelen kovasti että saan laittaa hakemukset sisään. Tämän tulokkaan jälkeen otetaan rahakorvauksena :) Minulle se pakkaus on sellanen välietappi. Ja tekee asiasta vielä enemmän todellisen :) Varsinkin miehelle :) Kiva päästä tarkistelee sen sisältöä lähempää :)

Vaunut ja rattaat Jossain vaiheessa oli puhetta vaunuista. Itse olen melko varma että Emmaljunga vaunut me halutaan. Kun kaikki muut tavarat ollaan saatu ilmaseks tai halvalla niin ajateltiin että vaunuihin voitais sitte panostaa enemmän. Voi olla että mainitsin tämän jo aikasemminkin mutta onhan tänne uusia tullutki matkan varrella :) Tähän siis on mulle tullu kysymys. Saisin tutulta Emmaljunga-rungon ja siihen tarttis sitten sen kopan. Tietääkö joku että onko tällanen mahdollista? Heidän koppa on nimittäin saanu homevaurioita ja sen takia käyttökelvoton. Olisi nimittäin varmaan halvempi ostaa pelkkä koppa kuin että ostaa koko hoidon? Vai? :)

Pinnasänky? Vai joku muu? Miten ootte suunnitellu nukkumiset alussa ja missä vaiheessa siirrytte seuraavaan vaiheeseen? Kävin taannoin Ikeassa kattomassa niiden vauvatarvikkeiden tarjontaa, en aikasemmin ole sillä silmällä niitä kattonu. Mun mielestä niiden pinnasängyt oli tosi "halpamaiset". Onko joku samaa mieltä tai kenties eri mieltä? Onko teillä kokemuksia? Mulle tuli sellanen fiilis että kun lapsi hiukan kasvaa ja alkaa pomppii siellä niin sänky on heti rikki tai nurin. Eihän ne kaikki sellasia ollu mutta suurin osa?
Ja sitten vielä toinen juttu niiden sänkyjen kanssa. Itse haluisin sellasen pinnasängyn jossa sen toisen laidan saa laskettua alemmas. Ja joo pohja liikkuu ylös ja alas mutta siis haluaisin nimenomaan myös sen että se laita taikka sivu on mahdollista laskea ja nostaa. Ymmärtääköhän kukaan teistä mitä ajan takaa? Tehdäänkö sellasia sänkyjä vielä? Tarkotus oli että tulevana viikonloppuna mentäis shoppailee mutta nyt kaupathan on kiinni lauantaina joten se siirtyy myöhemmäks ja tämän takia teihin turvaudun :)

Tämä ois tässä tältä erää :) huomenna rakenneultra, iiik <3 Toivon niiiiin että kaikki on niinku pitää.

Bubble ja Lillus 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Bubble, joihinkin Emmaljungan vaunuihin myydään erikseen koppia. Citykoppa nimellä löytyy. Emmaljunga Tuolta näet, mihin runkoihin se käy.
Noita pinnasänkyjä, joissa on alaslaskettava laita, löytyy monesta paikkaa. Briolla on ainakin. Ja Hakutulokset - ON24 Sisustustavaratalo . Katso myös Lastentarvike Kyllä näitä löytyy paljonkin. Google vain hommiin. :)

Me ei olla ostettu mitään uutena. Ostin Emmaljungat huuto.netistä, samoin kuin tänään kaukalon+telakan+matkarattaat (Aijaa.com - 8947098.jpg). Pinnasänky on siskon vanha, ei aavistustakaan mistä ostettu. Mekin ajateltiin aluksi ostaa kaukalo uutena, kun kaikki muu ollaan saatu ilmaiseksi/halvalla. Mutta mitäpä sitä hyväksi todettua linjaa muuttamaan. :D
Meidän vauva nukkuu ensin suvussa kulkevassa rottinkisängyssä meidän huoneessa. Omaan huoneeseen ja tavalliseen pinnasänkyyn siirtyy sitten heti kun yöt sujuu paremmin.

Kirskis, mä en saanut neuvolasta yhtäkään kela-lappua. Terkkari sanoi vain, että katso netistä. :|

Emby, tsemppiä varhaisultraan! Pidän sulle peukkuja, toivottavasti kaikki on hyvin. :heart:
 
Siis etkö sä LeenaT saanu edes raskaustodistusta? Sehän on pakko saada kun ei niitä kelan etuuksia voi muuten hakea. En mäkään saanu niitä kelan kaavakkeita koska kelan toive on nykyään saada hakemukset sähköisesti. Näin ainakin mun terkka sanoi. Ärsyttää nyt muutenkin tapella noiden lomakkeiden kanssa, mun pomo on pihalla kun lumiukko näistä ja kävin jo palkkatoimistossa kysymässä miten mun pitää toimia ja sieltä vasta selvis et mun pitää hakea työnantajalta äitiysloma erikseen. Ja vasta sitten ne voi palkoista toimittaa kelaan tarvittavat tiedot. Kelasta tuli nimittäin lappu mikä piti palkkatoimiston täyttää ja toimittaa. Eikös menekin ihanan hankalaksi? :)
 
Heippa hei!

Meillä asustaa nyt pikkuinen tyttö, syntyi 24.10 (rv 41+4). Painoa pienellä oli 3150g ja synnytys meni oikein hyvin hitaan alun jälkeen. En selvinnyt ruhjeitta, neiti tuli kyynärpää taktiikalla ja jouduttiin paikkailemaan tuolta sisältä nukutuksessa. Sen lisäksi tuli pieni pintanaarmu ylemmäs. =) Epiduraali oli taivaan lahja, auttoi todella hyvin eikä vienyt ponnistustarvetta vaan jouduin hiukan odottelemaankin viimeiset sentit että saa ponnistaa. Ponnistusvaihe oli muutenkin suht lyhyt (20min). Synnytyksen kokonaiskesto oli 10h, mutta supistukset olivat alkaneet jo pari vuorokautta aiemmin mutta lopahtivat aina ja lasku alkoi aina alusta supistusten harvetessa.

Kaiken kaikkiaan synnytys oli todella ihana kokemus, eikä lainkaan niin kipeä mitä kuvittelin vaikka kyllä sitä itkua väännettiin supistusten kourissa. :D

Nyt opetellaan ja ihmetellään tätä pientä tuhisijaa. Imetys tuottaa päänvaivaa ja lisämaitoa ollaan jouduttu antamaan, mutta sitkeästi yritetään. :p

Tiksutin ja Bebe 9 vrk
 

Yhteistyössä