Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Ihania kuulumisia Susimieli :flower: Kerrohan sitten, miten mummot reagoivat kortteihin:)

Kannattaa siinä seulontaverikokeessa munkin mielestä käydä. Niskaturvotuksen, tuon verikoetuloksen ja muutaman muun tekijän avulla (äidin ikä ainakin) lasketaan riskiluku, josta siis voi päätellä, kuinka iso riski on, että lapsella on vakava kehityshäiriö. Eihän se silti sido mihinkään, eli vaikka riskiluku olisikin iso, ei jatkotutkimuksiin ole pakko mennä.

Tänään on kyllä ollut niin vaikea ja tuskaisa olo, jos yrittää istua. Vauva painaa jonnekin tuonne alas ja eteenpäin nojaaminen on mahdotonta. Eli siirrynpä tästä sohvalle pötkölleen :)

Liisakaisa 29+3
 
No nyt on mummot saaneet korttinsa! Innostuneita puhelinsoittojanhan siitä seurasi :)
Oma äiti oli ihan silmännurkat kosteina ja mun isä kanssa ihan intona. Anoppikin soitti tossa ja puhui puolitoista tuntia, sillä on jemmassa paljon vauvanvaatteita ja se on melko näppärä neuloon niin suunnitteli jo mistä sen kannattaa ostaa lankoja ja mitä kaikkee se voisi neuloa :D Ja oli sillä pinnasänkykin jo tiedossa.. Eli meidän ei varmaan kauheena itse tarvi tai edes kannata ostella mitään kun mummot on niin innoissaan. Ihanaa että kaikki odottavat tätä vauvaa :heart:
 
Ihan paras äitienpäivälahja kyllä teidän äideille, Susimieli:)

Saapa nähdä, aikooko mun mies muistaa mua jollain tavoin sunnuntaina:) En kyllä odota mitään, koska enhän nyt vielä ole äiti... Muutenkin saan sitä joka vuosi muistuttaa, että muistaisi edes omaa äitiään. Mitäs muut luulette, muistetaanko teitä äitienpäivänä nyt jo?

Omanapailua: todella hassun näköistä, kun muksu ilmeisesti työntää peppuaan mun vatsanahkaa vasten ja maha pullistelee milloin mihinkin suuntaan. Pienet jalat viuhtovat jonnekin tuonne alas/sisuskaluihin, ja sekin tuntuu ihan hauskalta vielä, mutta varmaan vauvan kasvaessa alkaa käydä kipeästikin... Eli muksu on taas perätilassa (siellä 4D-ultrassa oli jo pää alaspäin). Toivottavasti kääntyy vielä itsekseen.

Sain Kelalta lopultakin päätöksen äitiysrahasta ja -pakkauksesta. Raha tulee viimeisten 6 kk:n tulojen perusteella ja on tosi hyvä, eli eipä tarvitse siitä stressata. Plus että saan palkan heinäkuun loppuun asti, kun sinne asti on sopimus (äitiysloman alun ajalta se äitiysraha maksetaan silloin työnantajalle). Pakkaus tulee kahden viikon kuluessa, en malta odottaa!

Myös isyyspakkauksen kokoaminen etenee, joskaan en saa sitä Vauva - omistajan opas -kirjaa enää mistään, joten tilasin Sami Garamin Tuoreen isän kirjan. Vielä mietin, haluanko kuitenkaan ostaa pakkaukseen sikareita, koska mies on varovasti lupaillut, että yrittää lopettaa tupakoinnin sitten kun muksu syntyy... En mitenkään painosta siihen, koska tuon jääräpään pitää saada itse päättää asiat, eli jos vähänkään vihjailen jotain, niin mies tekee taatusti päinvastoin :headwall:

Mukavaa viikonloppua!

Liisakaisa 29+5 (Myyrä-nimitys on jäänyt vähän pois käytöstä, ja nyt pitäisi keksiä uusi työnimi vielä:))
 
Tänään tuli kutsu nt-ultraan! 30.5 se on! Jee! En malttaisi odottaa että päästään näkeen Pieni kunnolla! Ihanaa!

Täällä podetaan kovaa flunssaa, nenä vuotaa ja yskittää. Äänikin menee kohta, onneksi on viikonloppu niin saa parannella itseään kunnolla.

Ostin tänään ihanan päiväkirjan, aion kirjoitta Pienelle raskausaikana muistiin meidän tuntemuksia, odotuksia ja neuvola kuulumisia, ehkä myös vauvan elämän ensimmäisiä kuukausia. Kirjakaupassa oli myös kympillä vauvakirja myynnissä, pakko oli ostaa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Susimieli ja Pieni 8+3
 
Susimieli onpa tosiaan kiva äitienpäiväylläri ollut teidän vanhemmille!

Hiusten värjäämisestä oli myös puhetta, mulle on laitettu pari kertaa raskauden aikana raidat. Vielä kerran olis pitänyt käydä kampaajalla, mutta eiköhän tuo kesä värjää mun pään taas ihan itsenäisesti...

Äitienpäivästä epäilen, että mua ei vielä muisteta. Ellei pikkuinen sitten yllätä ja synny, jolloin kyllä olis syytä muistaa. :) Vaikka eipä sitä koskaan tiedä, mieskin on kyllä aika usein päässyt yllättämään.

Liisakaisalle taitaa kuitenkin tulla sitten tuo uudempi äippäpakkaus? Kuvien perusteella oli jotenkin vaikea verrata tuohon 2010-pakkaukseen, onhan ne kamat luonnossa kuitenkin erilaisia. Ainakaan itse en saanut kuvien perusteella omastakaan pakkauksesta kovin hyvää kuvaa, vaikka tuli niitä tuijoteltua ihan urakalla. :)

( . ) Olo on melkoinen. Oon ollut tän viikon flunssassa - keuhkoputkia särki alkuun, sitten hirmuinen yskä ja nuha ja lihassäryt. Sitä vaan odottaa ja toivoo, ettei synnytys nyt käynnistyis, kun ei henki tahdo kulkea muutenkaan ja voimat on vähissä. Päätin kyllä parantua huomiseksi, mutta hiukan heikolta näyttää. Lisäksi havaitsin tänään ensimmäisen raskausarven lantiolla. Se on varmaankin syntynyt, kun maha on vähän laskeutunut. Harmillista, mä jo toivoin selviäväni ilman. :) Vaikka mulla on kyllä jo teininä lantion ja rintojen kasvaessa tullut vaikka kuinka paljon arpia, ettei se nyt ihan hirveästi yllätä, että nytkin kudokset repeilee.

Mukavat viikonloput kaikille!


Tiipula ja musi 38+6
 
Minäkin voisin tänne taas monen viikon paussin jälkeen itsestäni ilmoitella! :) Olen kyllä jatkuvasti käynyt lukemassa, mutta ei vaan ole jaksanut kirjoitella. :LOL:

Melkein puolivälissä mennään jo, kamala kun viikot vilisee ihan vaan silmissä! Ens maanantaina on rakenneultra enkä millään jaksaisi odotella! On tämäkin vain yhtä odottelua koko ajan! :LOL:
Potkut on nyt reilun viikon verran tuntunut ja on kyllä aika kivan tuntuista kun toinen rupee riehumaan tuolla. :heart: Sen verran voisi nyt kasvaa nopeesti, että mieskin pääsisi tuntemaan liikkeet. :)

Mitään vaivoja ei ole ollut, ja kiitän kyllä nyt onneani, että olen ollut niitä harvoja joilla on oireeton raskaus! =)

Hiustenvärjäykseen kommentoin myös minä, että olen pari kertaa nyt raskauden aikana värjäilly ihan kotiväreillä, enkä koe kamalaa paniikkia asian suhteen. Kaveri värjäsi päänsä melkein kerran kuussa koko raskautensa ja ihan terve poika sieltä syntyi. :) Ja ihan normaalisti myös minä aion värjäillä! Kohta pitäisikin taas värjätä, mutta on kampaajalla laitetut raidat, eikä ole varaa nyt mennä kampaajalle enkä tohtisi poiskaan raitoja hävittää, en tiijä että mitenkä pitäisi tehdä! :O

Olen myös ruennut pohtimaan tuota isyyspakkauksen kasaamista, ja aion kysyä siihen muutamia miehen kavereita mukaan. :) Tuntuu kivalle ajatukselle, että toinenkin saa jonkunlaisen paketin, kun tuntuu, että vain äitejä muistetaan aina raskauden aikana.

Ihanaa kesäpäivää kaikille! Ihanan lämmintä on tänään ollut! =)

tsude ja kersa 18+5
 
jeeni
Terveisiä neuvolasta Täällä zombi kirjoittelee...hb laskenut 130->117-> rautaa määräsi. Lisäksi verenpaine tipahtanut täysin. alkuraskaudessa oli tasaisesti n. 130/80, nyt 78/49!! mitattiin uudelleen 72/46.... Neuvolatäti ihmetteli, että miten olen ollenkaan tajuissani . Autolla ajoin neuvolaan eikä mitään oireita ole, paitsi sitten kun ruvettiin oikein mittaileen niin valkotakkiheikotus iski, mutta se on ollut ihan "normaalia".... ei tässä enää tiedä mikä on normaalia, kun tuollaisilla paineilla pitäisi kuulemma olla vähintään pyörtynyt. huomiseksi ottaa mut sinne uudelleen ja käski ottaa heti yhteyttä jos heikottaa, mutta kyllä päästi mut töihin kuitenkin.

Raskaustodistuksen sain ja eikun vaan sitten kelalle hakemuksia täyttelemään.

potkut näkyvät mahan päälle myös ohuiden vaatteiden läpi, aika moista riehuntaa tuolla masussa on.

5vk ja sitten loppuu työt enkä töihin aio enää mennäkään tänä kesänä! :)

jeeni ja kaveri 23+0
 
Toivottavasti Tiipula olet parantunut! Kohta syntyy tämän pinon eka vauva, jännää! Kovasti tsemppiä! Joko sulla on sairaalakassi pakattuna?

En vielä tiedä, tuleeko mulle uusi vai vanha äitiyspakkaus, koska vanhojakin ilmeisesti vielä jotkut ovat toukokuun puolella saaneet. Tosiaan ihan sama, kumpi tulee, koska en ole niin turhantarkka sen suhteen, minkäväristä vaatetta lapselle puen, kunhan on sopivat, puhtaat ja ehjät. Jos tyttö pissii tai puklaa kolme vaatekertaa päivässä pyykkiin, niin ei varmaan haittaa, jos on välillä vaikka harmaat tai siniset housut...

Toivottavasti se äitiyspakkaus tulee tällä viikolla, koska mulla alkaa olla isyyspakkauksen tavarat kasassa, enkä malta odottaa, että pääsen antamaan sen:) Oon sellainen hätähousu, että mun oli jo pakko vihjata miehelle, että mulla on sille yllätys, jota en kuitenkaan voi antaa vielä :D

Jeeni, kuulostaa hurjan matalalta tuo verenpaine! Olikohan se mittari ihan kunnossa? Jos siis sulla on ihan normaali olo eikä heikota ylös noustessakaan tms.

(.) Vielä kolme ja puoli viikkoa töitä :) Tosi nopeasti on kyllä mennyt tämä kevät. Ensi maanantaina on seuraava neuvola ja sitten siellä pitääkin alkaa käydä kahden viikon välein, lopussa kai viikon välein. Maha on kiristellyt muutamana iltana, ilmeisesti ne ovat niitä harjoitussupistuksia. Liikuntaa ole vähän karsinut, kun kävelykin aiheuttaa välillä tuota kiristelyä. Tänään kyllä pyöräilin töihin, kun matkaa on alle 3 km ja ilma oli niin kaunis. Se ei tuntunut pahalta, ja kotimatkan saan rullailla pääasiassa alamäkeen, niin eiköhän siitä selviä:) Viikonloppuna kävin myös salilla, nitkutin pienillä painoilla pitkiä sarjoja - melko hyödytöntä varmaan, mutta tuleepa olo, että on edes jotain tehnyt:)

Liisakaisa 30+2
 
Te menettä kaikki niin kaukana miun edellä jo, mulla vasta yhdeksän viikkoa täynnä, kymmenes alkaa. Ja Tiipula synnyttää jo kohta! Ihanaa kun täälä saa lukea kaikkea mitä on vielä edessä ja odotettavissa.

Tänään oli töissä kevätjuhla, olin miettinyt vaatteet etukäteen valmiiksi enkä siis varannut pukeutumiseen paljoa aikaa ennen lähtöä, ja kiire meinasi tulla kun housut ei menneetkään kiinni! Kunnon iltapäivä turvotus iski, enkä meinannut löytää mitään millä piilottaa mahaa ja housuja jotka sopisi tilaisuuteen ja menisi kiinni. Vatsasta kyllä huomaa että joku siellä tekee tilaa itselleen, kai tää jotain turvotusta on enimmäkseen ja kohtu työntää vatsaa edemmäs. Ennen turvotti vain illalla, nyt näkee jo aamulla jotain, mutta illat on edelleen pahimpia.

Aikaisia herätyksiä ollut tällä viikolla, huomenna vielä kello soi aamulla 5.00.. Taitaa olla aika hankkiutua nukkumaan. Haukotus!

Susimieli ja Pieni 9+0
 
Heipparallaa!

Täällä sitä ollaan, edelleen yhtenä kappaleena ja flunssassa. Höh. Mieskin sai taudin, joten olen yrittänyt pikkuiselle puhua, ettei ihan vieläkään tarvitsisi syntyä... :) Onneksi alkaa jo helpottaa, henki kulkee eikä kuumetta ole!

Tänään kävin neuvolassa, korkeintaan yksi kerta enää jäljellä täällä omalla kylällä. Melkein 1,5 kg oli tullut viikon aikana painoa, kun en ole edellisen neuvolan jälkeen poistunut sohvalta suunnilleen mihinkään ja koko ajan on kuitenkin nälkä. Oikeasti, ihan parin tunnin välein on pakko tehdä voileipää, syödä viiliä tms. Ja tämä siitä huolimatta, että lämpimät ateriatkin on tunnollisesti nautittu. Ehkäpä elimistö valmistautuu tulevaan koitokseen ja keräilee energiaa.

Sairaalakassi odottaa edelleen pakkaamista. :D Ei sitä vaan kertakaikkiaan saa tehtyä. Oon sentään miettinyt, mitä kaikkea suunnilleen tarvitaan ja jopa hommannut niitä asioita (kuten pillimehuja ja hyväntuoksuista suihkusaippuaa, kun kaveri sanoi ettei oo kiva haista koko ajan maidolta...). Ja miehenkin kassin sisältö on mietittynä. Mut miten se voi olla niin vaikeaa ottaa niitä tavaroita kaapeista ja laittaa kassiin! Tänään kuitenkin iski todellisuus, kun Liisakaisakin on jo viikoilla 30+, ni munhan pitää ihan kohta synnyttää! :D

Vauva on jo kuulemma ihan lähtökuopissa, kiinnittynytkin tän viikon aikana. Jee! Kuitenkin varoittelen itseäni odottamasta ihan liian innokkaasti sitä, että synnytys käynnistyisi lähipäivinä. Koko raskauden ajan oon ajatellut, että ylihän se menee kuitenkin. Ens viikolla on neuvolakin vasta to (rv 40+5) ja sieltä saa sitten lähetteen äitiyspolille, mut ajan saamiseenkin menee noin viikko... No, jos nyt kuitenkin toukokuussa syntyis! Pessimisti ei pety. ;)

On se silti hyvä, että on noi jääkiekon MM-kisat ni on mullakin jotain tekemistä. Ja voi huoletta katsoa kaikki matsit, kun ei tarvii huolehtia töihin menosta. Heh.

Jeenille tsempit verenpaineen kanssa, toivottavasti oli vika mittarissa! Toihan on ihan älyttömän matala! Rautaa mun käskettiin alkaa syödä jo ekassa neuvolassa, nykyään menee Obsidania 1-2 päivässä. Onneksi ei oo tullut vatsa kipeäksi, kuten muistan joskus teininä tulleen raudasta.

Ja Susimieli, raskausaika kuluu suunnilleen sen 12. viikon jälkeen niin älyttömän nopeasti, ettei sitä voi uskoa. Eipä aikaakaan, kun sä oot jo täällä hirmuisesti muita edellä ja toiset saa vuorostaan lukea sun kokemuksia ja miettiä tulevaisuutta!

Lämmintä viikon jatkoa ja mukavia päiviä!


Tiipula ja musi 39+3
 
jeeni
verenpaineen tarkistusmittaus neuvolassa tänään ... ja RR 122/82 ! täti sanoi, että oli eilen mittaillut kaikilta käyneiltä kahdella mittarilla ja olivat luvut täsmänneet toisiinsa eli mittarissa ei eilen ollut vikaa. mitään syytä ei keksityy miksi eilen on paineet romahtaneet ja tänään taas kaikki kunnossa tai miksi paineet heittelee....ja kummallisinta minusta on se, ettei olossa ole tuntunut mitään muutoksia. käski jokatapauksessa soittaa heti, jos tuntuu että olo on heikko.

jeeni ja kaveri 23+1
 
Heippa !

Oottepa ollu ahkeria kirjoittelemaan, itse en oo tänne ehtinyt kommentoimaan, mutta jospa nyt =) on ollu kiireitä ja töitä yms...

Tiipula jännää, sähän kohta saat jo vauvan ! Ihanaa !
Susimieli kiva että mummot ym on noin innoissaan ja kaikki muutenkin hyvin. Totta, että aika menee ekat 12 vk hitaasti ja sen jälkeen tosi nopeesti ! =)

Isyyspakkauksen tekeminen olisi kiva ajatus, jospa sit ehtis kasailla sitä ku äippälomalle jää ?
Kelan paprut jo laitoin ja odottelen nyt äitiyspakkausta sekä päätöstä äitiysrahasta...

Neuvolassa kävin maanantaina. Kaikki oli ok =) Nyt tihenee käynnit, eli 3 vk välein tästä lähtien.
Mittaukset ym tehtiin. Sf mitta 27 cm eli nyt on kohdun kasvu tasoittunut selvästi.
Sisätutkimus tehtiin samalla, kohdunsuun tilanne ok. Meillä ei ole erikseen neuvolalääkäriä ellei sitä tarvitse. Neuvolatäti on kätilö, joka myös tekee sisätutkimukset.
Vauvan liikkeet ovat nyt jo ihanan tuntuvia, alkuun kun hermoilin niistä. Nyt tuntuu jo masun läpikin potkut ja hyvinhän tuo päivittäin tuolla liikkuu ja potkii. Kyllä tuntuu ihanalta ! Nytkin muksauttelee tuolla masussa =)

Tämä viikko enää töitä, sitten kesälomareissulle ulkomaille 2 viikoksi ! Kesäkuulle ei mulla enää oo töitä, kun loppuu tän vk jälkeen. Äitiyslomaa hain varhennettuna eli 15.6 alkamaan.


Sassy ja Santeri 26+4
 
Tulenpa minäkin pitkästä aikaa kertoilemaan kuulumisia. Eka neuvola on takana eikä mitään ihmeellistä ollut. Ihan ok oloinen neuvolantäti meillä on. Kovasti ollaan miehen kanssa luettu sitä valtavaa määrää oppaita ja kirjasia mitä saatiin.

Mekin annettiin äitienpäivälahjaksi tuleville isovanhemmille tieto raskaudesta. Voi, että kuinka innoissaan ja onnellisia he olivat. Askarreltiin sellaiset kortit missä edessä luki Hyvää äitienpäivää ja kysymys: Kuinka haluatte minun kutsuvan teitä tulevaisuudessa? Sitten kun kortin avasi oli siellä vaihtoehtoja nimityksistä sekä ultrakuva (varhaisultrasta). Oli ihana huomata kuinka paljon meidän vanhemmat ovat odottaneet ja toivoneet tätä pikkuista vaikka eivät onneksi meiltä ole kyselleet oikeastaan ollenkaan missään vaiheessa.

Itse kyselen itseltäni jatkuvasti, että voiko tämä olla ihan oikeasti totta, että meille tällainen ihanuus suotaisiin, että saataisiin tämä raskaus saattaa onnellisesti loppuun ja saataisiin ihan oikeasti se maailman paras lahja omaan syliin?? On tää ihan mieletöntä.

Täältä on tosi kiva lukea teidän kuulumisia ja juuri mitä susimielikin sanoi, että mitä tuleman pitää.

milizza 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua näitä mun päänsärkyjä :(
Oon siis ennen raskautta jo kärsinyt migreenistä aina kuukautisten aikaan, nyt raskauden aikana on selkeästi helpottanut. Oikeastaan on vain yövuorojen jälkeen vaivannut sellaset 3-4pv kestävät päänsäryt, joihin ei Panadol tepsi, mutta ei ne kuitenkaan migreeniä oo ollu.
Nyt viime yönä sitten iski oikein kunnon kohtaus..olin varannut jemmaan Panacodia, kun tiedän, että sitä on migreenistä kärsiville määrätty raskauden ajaksi. No eipä se paljon auttanu, mutta tuli vaan niin huono olo, että aamulla oksensin ja soitin töihin, etten pysty tulla tänään..
Nyt alkaa vihdoin helpottaa, kun sain vähän nukuttua yön kärsimysten jälkeen. Ehkä olis pitäny päivystykseen mennä, että ne olis suoneen tiputtanu kipulääkettä.

Muuten kaikki kyllä hyvin, eipä mulla muita odotusajan vaivoja juuri ole ollutkaan :)

Onkos muuten meidän "kohta synnyttävillä" jo nimet pienokaisille valmiina?

Eltsu ja pena 18+5
 
*poks* 40+0!

Eikä minkäänlaista merkkiä, että olis vauva syntymässä. No ei se mitään, yskä ei hellitä edelleenkään ja selkäkin on jo ihan kipeä köhimisestä. Muutaman päivän on nyt sukulaiset soitelleet ihan yllättäin ilman mitään asiaa. Vointia kyselleet, mutta ei sentään kukaan oo vielä kysynyt, että joko siellä synnytetään. :) Onneksi olen tehnyt töissä jo useamman vuoden pinnanvenytysharjoituksia ja taitaa mulla olla luonnostaankin lehmän hermot. En siis aio hermostua vielä pariin viikkoon, vaikkei tulis merkkiäkään synnytyksestä. Kai sitten on jo pakko käynnistää!

Nimet meillä on jo valmiina, tietysti pienellä varauksella... Jos vaikka ei olekaan yhtään ajatellun nimen näköinen lapsi. Tai jos tulee mieleen joku ihan toinen nimi, kun näkee lapsen. Todennäköisesti kuitenkin homma on hallussa niin tytön kuin pojankin kannalta ja ehkä vielä seuraavillekin lapsille. Mies on alkanut jo niistäkin puhua, mutta mä oon yrittänyt sille sanoa, että josko tää ykskin saatais ensin synnytettyä. :)

Hmm, aika siirtyä viikonloppuilemaan!


Tiipula ja musi 40+0
 
Eltsulle jaksamista päänsärkyjen kanssa! Toivottavasti et joudu kovin usein niistä kärsimään. Mulla on ollut vain kerran migreeni koko raskausaikana. Se helpotti levolla loppujen lopuksi. 2 kpl Panadolia saa ottaa kerralla, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.

Tiipulalle tsemppiä myös viime hetkiin! Voin kuvitella, että tuossa vaiheessa alkaa tosiaan innokkaita kyselyitä tulla:)

Nimistä: ei ole vielä täyttä yhteisymmärrystä. Miehen suosikit ovat ehkä liian yleisiä mun makuun ja mun suosikit liian erikoisia ja/tai vanhanaikaisia miehen makuun. Pari "kompromissinimeä" on, eli en itse ole niihin älyttömän ihastunut välttämättä. Mutta en usko, että mitään tappelua tästä tulee: jospa se tyllerö on jonkin nimen näköinen:)

Liisakaisa 30+6
 
Heippa hei !

Mä en nyt täällä käy pariin viikkoon, mutta kun tulemme matkalta niin luen teidän kuulumiset =)
Jaksamista kaikille ja Tiipulalle tsemppiä, sähän oot varmaan jo saanut vauvan sillä aikaa kun me ollaan ulkomailla =)

Aurinkoista ja ihanaa kesän alkua teille kaikille =)

Sassy ja Santeri 27+1
 
jeeni
Liisakaisa Ihan sama tilanne nimien suhteen täällä. Mä haluaisin sellaisen, mitä ei sitten jokaisella ole. mies taas sellaisen mikä ei ole liian erikoinen ja mielellään mahdollisimman tavallinen nimi... no toisaalta ehkä molempien toive sitten toteutuu, kun nyt oon seuraillu kastettuja/nimensaaneita lehdistä. tosi paljon erikoisia nimiä on ollut eli pian ne onkin tavallisia ja sellaiset meidän mielestä tavalliset nimet harvinaisia :) tosin en minäkään halua erikoiselta kuulostavaa, mutta mielellään sellaisen ettei sitten joka paikassa tule vastaan samannimisiä.

jeeni ja kaveri 23+5
 
Moikka!

Meilläkin pohdittiin aamulla nimiasiaa, kalenteri kädessä maattiin sängyssä miettimässä :D Meilä on kyllä onneksi aika samanlainen nimimaku, eli eiköhän hyvin päästä yhteisymmärrykseen. Pojalle on yllätäen useampi vaihtoehto, tytölle on jotenkin vaikeampi keksiä. Mulla on kyllä niin tyttöolo ja mieskin oli nähnyt unta että synnytin tytön :D Täytynee siis pari tytönnimeäkin miettiä valmiiksi.

Mulla on tällä viikolla ollut sellaista menkkamaista jomottelua aina silloin tällöin, hieman outoa kun ei oo juuri ollut vatsassa tuntemuksia tähän menessä. Liekö se kohtu siellä alkanut kasvaa?

Päätä on täällä kanssa vähän särkenyt nyt, ensimmäistä kertaa raskauden aikana, ei tee mieli ottaa särkylääkettä, mies on onneksi hieronut hartioita joka vähän auttaa.

Sassylle Ihanaa matkaa!

Tiiipula mua kyllä jännittää sun puolesta! Ihanaa kun saatte kohta jo vauvan syliin!

Susimieli ja Pieni 9+5
 
Pikaisesti käyn päivän rakenneultran kuulumiset päivittämässä. :) Oikeastaan ei ole pitkästi kerrottavaa, koska ultraava lääkäri oli hyvin lyhytsanainen eikä oikeastaa puhunut mitään koko tutkimuksen aikana. Olisi ollut kiva koko ajan tietää mitä hän katteli kaverista ja miltä näytti. Sukupuolesta saatiin kuitenkin tyttölupaus ja kaikki oli kunnossa! =)

tusde ja pöppiäinen 19+5
 

Yhteistyössä