Kaunista ja hyvää huomenta!
Aika on taas rientänyt sellaista vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä. Niinpä on täällä pinossakin monta kommentoimatonta asiaa.
Kirskikselle ja
Epalle suuret pahoittelut. :hug:
Susimielelle paljon onnea!
Hienoa, että asiat selviävät!
Raskaudesta kerrottiin meillä vanhemmille jo 6. raskausviikolla, muille sitten myöhemmin. Jos nyt joku sattui jotakin kysäisemään, niin kyllä mä aika rehellisesti vastasin. Esim. kun aloitin syksyllä uudessa työpaikassa ja sitten eräässä virkistystapahtumassa työparini kyseli, että onkos mulla jotain alkoholivastaisia periaatteita vai miksi olin tullut autolla paikalle.
Maha alkoi näkyä muistaakseni hiukan ennen puoliväliä, tosin se oli siinä vaiheessa vielä helppo piilottaa. Vielä muutama viikko sittenkin musta tuntui, että ei mulla oo mahaa nimeksikään, mutta sitten katselin jotain viimekesäisiä valokuvia ja totesin, että onhan sitä.
katso liitettä 12592
Kuva on muutaman päivän vanha, sf-mitta ehkä 31 cm ja navan ympärys siinä 108 cm. Enkä siis ole ihan pieni ennestäänkään. Väittävät vastaantulijat tyttömahaksi, mutta olen kai muutenkin niin leveä, ettei se ole sivulle levinnyt. Melko alhaalla tuo kuitenkin on...
Käsitöitä on tullut harrastettua nyt äitiyslomalla hiukkasen. Olen neulonut pienet villasukat (varmaan ihan liian pienet...), peiton vaunuihin ja yhdet ylisöpöt villahousut.
Taidan tänäänkin vielä askarrella jotain, noita lankoja kun nyt on!
Eilen meillä oli
synnytystapa-arvio. Se oli aika jännittävää etukäteen, kun ei oikein tiennyt, mitä odottaa. Lääkäri totesi sisätutkimuksella, että synnytyskanava on ihan normaali ja tilava (kohdunsuusta ja sen kypsymisestä ei kyllä puhunut mitään) ja mittasi ultralla, että pikkuinen on hieman keskiarvoa pienempi, arviolta 2900 g ja syntymäpainoksi veikkasi n. 3,5 kg, jos laskettuna aikana sattuisi syntymään. Katselin kyllä vau-kirjasesta, että siellä tuo painoarvio näillä viikoilla oli vielä hiukan pienempi.
Mies sai lopulta sokellettua, että eikö sitä sukupuoltakin voisi katsoa, me kun ei vielä tiedetä. Lääkäri sitä sitten ihmettelemään, että ai, haluaakos äiti tietää, ei hänelle enää tule mieleenkään ottaa puheeksi edes moista. No, halusinhan minä. Aikansa jalkoväliin zoomailtuaan lääkäri totesi, että tyttö se on. :heart: Tuntuu uskomattomalta tietää, eihän tätä nyt voi uskoakaan!
Huomenna olisi vielä sairaalalla
synnytysvalmennus, johon kuuluu osastoon tutustuminen ja luennointia vaikka mistä aiheista. Mehän käytiin täällä omalla paikkakunnalla perhevalmennuksessa jo ajat sitten, mutta en mä enää edes muista, että mitä näissä paikallisissa ohjeissa sanottiin sairaalaan lähtemisestä jne. :ashamed: Ja kassikin on pakkaamatta, vaikka mies on siitä muistuttanut vähän väliä. En vaan osaa laittaa sinne mitään, vaikka kuinka lukisin vinkkejä siitä, mitä mukaan kannattaa ottaa. Vaan ehkäpä tämä tästä!
Hyvää vointia itse kullekin!
Tiipula ja musi 36+3