Siitepölyallergiasta täälläkin kärsitään, mutta kun täällä pohjoisessa asuu, niin se ei ole vielä päässyt valloilleen. Lunta oli maassa aamulla... Nenäsuihkeella ja silmätipoilla pitäisi pääosin pärjätä, mutta antihistamiiniakin (Loratadin) saan ottaa tarvittaessa. (Jännä, että lääkkeen pakkausselosteessa kielletään käyttö sekä raskaus- että imetysaikana, mutta lääkäri sanoi, että voin ottaa tarvittaessa sekä nyt että imetysaikana.) Jotenkin en ollut tullut ajatelleeksi, että nämä kaikenlaiset kiellot ja rajoitukset jatkuvat vielä sittenkin, jos/kun imettää. Mutta joo, pieniä asioitahan nämä ovat...
Vakuutus vauvalle otetaan samasta firmasta, johon muutenkin siirrettiin meidän vakuutukset, eli Turvasta. Mies saa ammattiliiton kautta sieltä alennusta. Hakemus on viety jo ja päätöstä odotellaan. Taisi olla, että 2 kk ennen laskettua aikaa piti olla paperit siellä. Koen asian tarpeelliseksi sen vuoksi, että OYSin päivystykseen en kyllä haluaisi pienen vauvan kanssa joutua. Oulussa kun on helposti sitten noita yksityisiäkin lääkäreitä saatavilla. Miehellä on aikanaan ollut tuollainen vakuutus ja oli tarpeen, koska sairasteli paljon.
Hiustenvärjäys: en ole raskausaikana värjännyt, koska ei ole tarvetta. Mulla on tällä hetkellä ihan oma väri päässä, ja mun nykyinen kampaaja ei kuulemma edes halua värjätä mun hiuksia, koska on niin kaunis sävy omasta takaa
Mutta en olisi asian kanssa hysteerinen niin kuin en ole minkään kemikaalien kanssa (meikit, voiteet ja pesuaineet jne.)
Eltsu vaikea sanoa tuosta sukunimiasiasta mitään. Onko sun miehellä vahvaa kantaa asiaan? Itse otin miehen nimen silloin, kun mentiin naimisiin, koska miehellä on kaunis ja harvinainen sukunimi ja inhosin omaa, melko yleistä nimeäni. Mutta jos mulla olisi ollut harvinainen nimi itselläni, en olisi sitä kyllä vaihtanut. En tiedä, mihin ratkaisuun olisimme silloin päätyneet lapsen sukunimen kanssa... Ehkä miehen nimeen, niin ei tarvitsisi ainakaan koskaan selitellä, että tämän miehen lapsi se on
Mutta toisaalta en kyllä itsekään haluaisi olla eri niminen kuin lapsi. Vaikea kysymys! Kerro sitten, mihin päädytte.
Susimielen neuvolakuulumisia odotellessa, toivottavasti kaikki on hyvin!
Ai niin, eka heinäkuisten pinon vauva on syntynyt, hui! LA oli päivää ennen kuin meillä, mutta lapsivesi meni jo viikkoja sitten, eli äiti on ollut sairaalassa vuodelevossa siitä lähtien. Eilen sitten syntyi pieni tyttö.
Itse koitan ajatella niin, että kun LA on 17.7, niin meillä on viimeistään heinäkuun loppuun mennessä vauva. Uskon siis ennemmin, että tämä menee yliajalle kuin että syntyisi liian aikaisin. Toki kaikki välttämättömät tarvikkeet haluaisin hommata viimeistään kuukautta ennen laskettua aikaa, ettei tule stressiä niistä... Mutta miksen saa edes sitä äitiyspakkausta, vaikka lähetin paperit kolme viikkoa sitten? : / Perhanan hidas Kela!
Liisakaisa 29+2