Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Mä oon Namppis ihan varma, että säkin pääset tänne. Niin hyviltä sun viivat jo näyttää. :D

Tiipulalle paljon jaksamista odotteluun. Kohta saat jo käärön syliin. :heart:

Mä soitin sit tänään neuvolaan. Viimeks uskalsin soittaa vasta rv6+0, nyt mennään vähän luottavaisemmin mielin. Eka neuvola on 13.6. rv7+5. Soitin ensin sille tädille, jolle mut viimeksikin ohjattiin, mutta se sitten käänsikin mut nyt toiselle, kun siellä on jotain kesäjärjestelyitä. Mutta ei kyllä haittais vaikka saisin sit jäädä tän nykyisen terkkarin hoiviin! Oli meinaan taas niin omituinen se eka täti. Kerroin että olin saanut plussan raskaustestistä ja että nyt tartteisin sitten ajan. "Ja testitulos oli siis.. hmm.. positiivinen vai?" En ymmärrä mitä se tarkoitti. Meil ei oo koskaan kohdanneet nää jutut. Maaliskuussa soitin sille peruakseni neuvola-ajan, niin se kommentoi "niin, ei sitten ollutkaan oikea raskaus." Joo en tajuu.

Tänään olisin niin halunnut kertoa jo mun veljen avokille, mutta pidin pintani. Mies on sitä mieltä, että vielä ei kerrota kellekään. Ei olis tykänny jos olisin sit kertonut. Oli kyllä vaikeeta olla kertomatta, ku me aina puhutaan just veljen avokin kanssa vain lähinnä vauvajuttuja. Hänellä menossa nyt rv32 ja on ollut pitkään sairaslomalla supistuksen ym. vaivojen takia. Ja he siis on tienneet meidän vauvahaaveista.

Ai niin ja oli tänään vielä pakko varmistella uudestaan digitestillä ja juuri oikein siihen tuli "Raskaana 2-3", huoh! :heart:

Sellaista vielä kysyn teiltä arvon kanssasisaret, onko teillä ollut ihan normaalisti seksiä raskauden aikana? (en muista onko tästä ollut jo puhetta) Mä en viimeks uskaltanut ollenkaan, eikä kyllä nytkään ole pahemmin mielessä. Pelottaa, että siitä kuitenkin alkaa joku vuoto tms.

Leena ja pienokainen 4+2

Jotenkin naurattaa kun kuvittelee tuon Tiipulan tilanteen: supistelee viiden minuutin välein, mutta yksi vain tekee pannukakkua vieraille :LOL: Mitenkähän ilta siitä eteni - jokohan on ensimmäinen esikoisvauva syntynyt?

Namppiksen testiviivoja munkin piti käydä tuolta kuumepuolelta kurkkaamassa, ja kyllähän tuo viimeinen on niin selkeä plussa kuin olla voi! Onnea! :flower:

Seksistä raskauden aikana: kaikki oppaat sanovat, ettei siitä ole mitään vaaraa/haittaa ainakaan alussa. Jos myöhemmin tulee vaivoja, ennenaikaisia supistuksia ja kohdunkaulan lyhenemistä tms, niin sitten voi joutua seksikieltoon. Se onkin sitten eri asia, liikkuuko koko asia edes mielessä... Omien tuntemusten mukaan kannattanee mennä tässäkin. Ja kyllä LeenaT varmaan sun mieskin ymmärtää, että nyt on vähän muut asiat mielessä?

Meillä on tiedossa kiva viikonloppu: kummilapset tulevat kylään ja vauvahankintojakin on tarkoitus päästä tekemään. Tuun välillä kurkkimaan, onko Tiipula kirjoittanut mitään - ja jos ei ole, niin sitten on ainakin synnyttämässä jo:)

Liisakaisa 31+6 (huomenna poksuu taas ja enää 8 viikkoa laskettuun aikaan! Käsittämätöntä!)

Voihan pannukakku! Kun se saatiin syötyä, laitettiin vieraat matkaan ja soitettiin mun äidille, josko se tulis hakemaan loput pannukakut ja kattomaan kissanhoitoasioita, sitten lähdettiinkin sairaalaan.

Sairaalaan saavuttiin vähän ennen kahdeksaa, ilmoitin vastaanottoon, että kuvittelen olevani tulossa synnyttämään. Siitä sitten siirryttiin pikkuhiljaa käyrille ja yhdeksän aikoihin sisätutkimuksessa kätilö totesi, että kohdunsuu on reippaasti parille sormelle auki ja synnytys on tosiaan käynnissä. Eikä muuta kuin sairaalavaatetta päälle ja suihkuun rentoutumaan. Parin tunnin päästä lisää käyrää ja lämpöpusseja, kahdentoista jälkeen ammetta ja ilokaasua, yhden jälkeen totesin, että jos sen epiduraalin meinaa ottaa, niin nyt on varmaan viimehetket. Siinä vaiheessa oli jonkun 6 cm auki, eikä kaasu ja vesi enää auttaneet.

Kahden maissa epiduraali alkoi auttaa, toisen annoksen jälkeen jäi kuitenkin kohtia, jotka eivät olleet puutuneet. Ja kun koko rahan edestä synnytetään, niin piti vielä siihen laittaa aquarakkuloita. Toisen annoksen vaikutettua myös kalvot puhkaistiin, kun ne eivät olleet vielä ainakaan alhaalta puhjenneet. Sain lepäillä hetken ja viiden maissa ilmoitin, että vois varmaan ruveta harkitsemaan ponnistamista (kun kätilö oli sitä jo pari kertaa ehdottanut). Sain vähän oksitosiinia, jotta supistukset olisivat voimakkaampia. Kun sitten lopulta uskalsin ponnistaa, oli kello jo varmaan puoli kuusi tai enemmän. Ponnistin aluksi kontillaan, mutta sitten kätilö pyysi kääntymään puolimakaavaan asentoon.

Lopulta klo 6.10 tänään meille syntyi vaaleatukkainen tyttönen, painoa 3630 g ja pituutta 50 cm. :heart: Napanuora oli kerran kaulan ympärillä, mutta sen sai helposti sujautettua pois. Aluksi tyttö oli ihan jäntevä ja keuhkot imettiin puhtaaksi varmuuden vuoksi, pian kuitenkin selvisi, että lisähappea olisi tarvis. Täällä VAS:ssa kun ei ole lastenosastoa, pikkuinen sai olla täällä tarkkailussa vain kolme tuntia ja sitten lähti jo ensimmäiselle reissulleen kohti TAYSia. Sinne mekin pian suuntaamme. Sydäntäsärkeväähän se on olla vastasyntyneestä erossa! Synnytyksessä ei ollut mitään epätavallista, käyrät olivat koko ajan hyvät ja lapsivesikin kirkasta, joten on ihan mysteeri, mistä pikkuisen hengitysvaikeudet johtuvat. Sitäpä kuitenkin aletaan TAYSissa tutkia.

Itse olen hieman järkyttynyt, mutta fyysisesti voin hyvin.

Pitäkäähän sormet ja varpaat ristissä, että kaikki sujuu tästä eteenpäin hyvin!

Tiipula ja pikku-Lilli

Onnea Tiipulalle pienestä prinsessasta! Täällä on kaikki sormet, varpaat ja hiuksetkin ristissä, että kaikki menee jatkossa hyvin.

Seksistä Meillä kyllä tuntuis seksi jatkuvan ihan samaan tahtiin kuin tähänkin asti. Itseäni kyllä vähän hirvitti, että entäs jos siitä koituu jotain ongelmia ja mies sitten äkkiä googlasi, että "katso nyt, ei siitä ole mitään vaaraa! Ihan huoletta voidaan petiä vähän heiluttaa.":LOL: Kai se pelkäs, että edessä on 8 kuukauden selibaatti :D Mutta eihän siitä siis normaalissa raskaudessa mitään vaara pitäis olla ja ite huomasin kyllä sen, että kaikki tuntui noin 10 kertaa paremmalta ja voimakkaammalta. Huh!

ON Kauhia kun ihminen voi olla itkuinen. Me ollaan tällä viikolla puhuttu nimistä ja rattaista ja kasvatuksesta ja aina oon jossain vaiheessa saanut tipan linssiin. Vielä kun tietäis, että miks. Sanoinki miehelle suuren kasvatuskeskustelun kohdalla, että me mennään vähän eri kohdissa tätä lapsen elämää nyt, kun se haluaa puhua, että miten se saadaan osallistumaan kotihommiin ja mä pohdin, että miten se saadaan pysymään tuolla sisällä seuraavat 8 kk. Vaikka on ihanaa, että mies on niin innoissaan, niin on se vähän raskasta kun tuntuu, että ei saa keskittyä tähän hetkeen täysillä vaan täytyy miettiä niin pitkälle asioita :)

Täältä tällaista :)

Viikkoja poksautellut,

Anskutin ja Taavetti 5+1

Onnittelut Tiipulalle ja koko perheelle pienestä prinsessasta! :heart:

Anskutin: Taitaa tuo itku olla ihan normaalia. Mäkin oon parit itkut tirauttanut ihan ihme asioista. Hormonit herkistää.

Ngale :hug:

Leena ja pienokainen 4+3

Tiipulalle valtavat onnittelut! Toivottavasti pikku tyttönen saadaan pian kuntoon. Ngale :( Seksistä joku kyseli, meillä on kyllä ollut normaalisti, ekalla kerralla jotenkin jännitin vähän, vaikka oltiinhan me silloinkin harrasteltu kun ei vielä tiedetty ja kaikki meni hyvin. Nyt on jotenkin jäänyt viikonloppuihin vaan koko touhu kun viikolla on niin väsynyt ettei töiden jälkeen ole mielessä kuin nukkumaan meno. Ehkä tää väsy vähän helpottuu kun tokalle kolmannekselle päästään. Seksi ei oo tehnyt mitään ikäviä vuotoja tai mitään, ehkä vähän jomottelee ja "väsyttää" vatsaa seksin jälkeen muutamia tunteja. Mutta uskalletaan kyllä sekstailla, saa nähdä sit miten ison mahan kanssa, muuttaako se tilannetta ja mielikuvia. Me saadaan kohta vauvan tavaroita hypisteltäväksi, yksi tuttu myy 2010 äitiyspakkauksen ja sit anopilla on -96 vuoden äp tavaroita, jahka mennään Tampereelle käymään niin saadaan ne mukaan ja päästään kattoon meidän tuleva pinnis ja turvakaukalo ja sitteri, niitä me ei vielä saada mukaan mutta päästään näkeen ne. Ajoissa on kaikki valmiina, ei tarvi ostaa juuri mitään sit talvella. Amme, kestovaippoja, petivaatteita pinnikseen, pieni toppahaalari ja vaunut. Toisaalta meillä on sen verran pienet tulot että hyvä kun saadaan ostettua pitkin kesää ja syksyä tavarat, niin ei tuu kerralla isoja menoja. Onpas tylsää kun kirjoittelen kännykällä niin menee kaikki teksti yhteen pötköön. Susimieli ja Pieni 10+4

Tiipulalle erittäin suuret onnittelut pienestä neitokaisesta ! =)

Täällä poksu keskiviikkona jo puoliväli! Kamalaa miten aika menee nopeesti! :O Joku aikasemmin sitä sanoikin, että rv 12 asti viikot matelee mutta siitä eteenpäin ne vaan lentää, no niin kyllä tekee!

Neiti on kova liikkumaan ja ahkerasti tulee päivän mittaan mottauksia ja välillä rupee tuntumaan jo ihan pelottavan kovaa! :D Millään ei vaan vieläkään voi ymmärtää sitä, että miten voi mun sisälle mahtua joku jo ihmisen näköinen ja suht iso ihminen? :confused: Noh, kai sen joskus vielä sisäistää. :D

Onko muilla joilla massu on jo kasvanut enempi, niin tullu tuosta massun taputtelusta minkälainen olo? Tähän asti aina kun anoppi on massua taputellut ja huudellut mummun mussukkaa niin se on ahistanut, mutta kun mies silittelee niin se tuntuu kivalle. Ehkä hyvä niin. :D Eilen sitten oltiin kaverin tupareissa ja siellähän tuli kovasti ihastuneita puheita kun massun kanssa sinne menin. Kun kaveri tuli massua taputteleen, niin se aluksi oli vain hauskaa, mutta myöhemmin sitten myös tuntemattomat tulivat taputteleen, niin se alkoi jo sitten ahistamaan.
Jotkut varmaan tykkäävät kun massua silitellään, mutta itsellä se ei niin tunnu kivalle kuin miehen tekemänä.

Tänään meillä on myös juhlapäivä, kaksi vuotta tuli täyteen tuon miehekkeen kanssa. Miten se voikaan aika mennä näin äkkiä? :O

tsude ja kersa 20+3

Hei kuulkaas, musta olis kiva nähdä teidän masukuvia. :D Jos vaan tykkäätte laittaa. NiQ:n ja Lunean kuvia onkin tuolla masukuvaketjussa ollut jo, mutta olis kiva nähdä teiltä muiltakin.

Musta on ollut nyt ihana huomata, kuinka mies on enemmän mukana tässä raskaudessa. Toki se iloitsi edellisestäkin, mutta ei pahemmin silloin puhuttu asioista. Eikä se hirveesti kysellyt mitään. Ehkä sitä vielä pelotti, kun sitä ennen oli kemiallinen. Nyt ei taida pelottaa, vaikka edellinen menikin kesken. Mies on ihan varma, että nyt me saadaan lapsi. Ja niin oon mäkin. Ollaan joka päivä puhuttu vauvajuttuja ja mies kyselee koko ajan jotain ja suunnittelee, että "sitten kun meillä on se vauva, niin..." jne. Ja kovasti jo miettii, että keneltä saatais hyvät käytetyt vaunut. :D Ei se viimeks tollasia puhunut. On tainnut mun hormoonit vaikuttaa mieheenkin! ;) Siitä on tullut ihan höppänä. :heart: Toisaalta se keskenmenokin kyllä lähensi meitä kun sain silloin purettua miehelle kaikki tunteeni.

Onnea Tiipula hirmuisesti! Ja peukut on pystyssä, että pieni pääsee pian kotiin.

Ngalelle pahoittelut :(

Meillä oli tänään taas vähän lennokasta töissä ja päätettiin ultra mun ja työkaverin vauvaa sellasella virtsarakon ultraamiseen tarkotetulla ultralla :D No vauva siellä kyllä näkyi, joka kovasti polski ja heilutti ja nyt tuntui selkeästi potkut myös anturia vasten :) Tosin oli se kuva kyllä aika epäselvä mutta ääriviivat erotti. Voi hengähtää taas, että ainakin joku siellä on hengissä :) (Meillä on rakenneultra tiistaina, mutta kun en ole vieläkään muka uskonut, että ne mitä tunnen on liikkeitä niin oon ollut huolissani, mutta kyllä ne taitaa olla).

Seksi: On kyllä paikat jotenkin tuntoherkemmät ja tuntuu tosi hyvältä :) Alkupuolella mulla oli vain ajoittain inhottavaa kipuilua kohdun seudulla, tuntui, että mies "osuu" johonkin kipeästi, mutta se oli vain joissain asennoissa eikä sitä ollut joka kerta. Nyt ei enää ole onneksi ollut kipuja. Suunnilleen samaan tahtiin sitä tulee harrastettua mitä ennenkin, tosin nyt yhdessä asuessa ei ihan joka päivä vain yksinkertaisesti ehdi ja jaksa kun on molemmilla vuorotyö. Mutta ainakin joka toinen ;)

Nii ja onneks mua ei oo kukaan (paitsi mies) taputellut mahaan, en kyllä tykkäis!

Eltsu ja pena 19+4

LeenaT Lupaan laitaa masukuvia heti kun tulee sen verran näkyviin että joku muukin sen huomaa kuin minä ja mies! :)

Masuista kun on puhetta, mites, koska teillä "nousi" kohtu, siis tuli silleen masu esille että sen kohdun tunsi itse vatsan päältä? Ja missä kohtaa se tuntui?
Kun mulla ei tossa ihan häpyluun yläpuolella missä sen kai pitäs olla, tunnu mitään eikä housutkaan tunnu siinä pahalta, ja se alun jatkuva pissahätäkin helpottanut vähän. Sit jos housut on ylempänä mahalla puristamassa niin tuntuu pahalta. Oon vaan miettinyt että voisiko se kohtu olla ennemmin tossa häpyluun ja navan puolimatkassa? Kun siihen se pömppöttää vaikka mitään selkeetä kohtua en tunne jos painelen kevyesti.

Masuntaputtelijat Sanoin jo eilen aamulle miehelle että ei sit säikähdä jos oon joskus tosi tyly jos joku tuntemattomampi käy mun iholle, meinaan sanoa ihan suoraan että kädet irti. Se on mun vatsa ja mun mielestä melko yksityisaluetta vaikka siellä lapsi onkin. Mies, meidän molempien parheenjäsenet ja parhaat kaverit saavat halutessaan koskea, siis ihmiset jotka päästän muutenkin lähelleni.

Moniko teistä meinaa kestoilla sitten vauvan kanssa? Meillä taidetaan päätyä kestovaippoihin ihan taloudellisista syistä ja myös ympäristöä ajatellen.

Eipä kai muuta, viikko on mennyt nopeasti, kohta on jo 11 viikkoa kasassa.. :) Ihan vieläkin olen täpinöissäni Tiipulan vauvauutisista. :heart:

Susimieli ja Pieni 10+5

Kaipa sitä pikkuhiljaa uskaltais tänne puolelle tulla kurkkimaan :) Laskeskelin että la oli 29.1 ja synnäri olis PS. Ajattelin myös varhaisultraan mennä jossain 7-8 viikoilla varmistelemaan että tyyppi on tulossa ja oikeassa paikassa. Hirvittää kun kaikkea voi vielä tapahtua : /.

Terkuin Namppis 4+0.

Ngalen viesti meni mulla viimeksi ihan ohi. Jaksamista! :hug:

Tiipulan ja pikku-Lillin kuulumisia odotellaan! Ymmärrettävästi ei tietenkään ehdi koko ajan koneelle, ja ehkä on tärkeämpiäkin ihmisiä, joille ilmoitella kuulumisia, kuin me keskustelupalstalaiset:) Mutta toivottavasti ehdit jossain välissä kirjoittaa. Ja kiva kun kerroit synnytyksestä!

Tsuden kommentista tuli mieleen, että mun mies ihmetteli vielä 4D-ultrankin jälkeen, että voiko olla, että tuolla mahassa on tosiaan joku, joka näyttää jo ihan ihmiseltä:) Kyllä se muakin välillä ihmetyttää.

Masun taputtelusta: en ole hirveästi ollut tilanteissa, joissa ihmiset olisivat käyneet käsiksi:) Sukujuhlia on luvassa parin viikon päästä, kun pitää kaksissa lakkiaisissa pistäytyä. Toivottavasti kukaan ei heittäydy turhan tuttavalliseksi. Se ei haittaa, jos miehen sisko tai oma sisko taputtaa mahaa, mutta vieraampien ihmisten lähestymisen kokisin kiusalliseksi. Mies saa tietysti taputella, silitellä ja kuulostella niin paljon kuin jaksaa, ja monesti käskenkin sen katsomaan, jos mahassa oikein möyrytään:)

Kohdun kasvusta: mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja tuota omaa pömppöä siinä päällä, enkä kyllä vieläkään voi sanoa tuntevani, missä se kohdun yläreuna on (paitsi silloin kun on harjoitussupistuksia ja kohtu tuntuu kovettuneena).

Eltsulle tsemppiä rakenneultraan! Meinaatteko kysyä, kumpi siellä on? (Sori jos olet kommentoinut tätä jo aiemmin:))

Kestoista en vieläkään tiedä. Pitää lukea tuota äitiyspakkauksen kestoiluopasta, koska koko asia on mulle aika vieras. Yhdeltä ex-työkaverilta saisin vissiin halvalla kestoja, jos haluan käytettyjä ostaa.

Hankintoja: ostettiin pinnasänky, hoitoalusta, harsoja, huopia yms. Ikeasta. Vielä puuttuu vaunut ja kaikenlaista pientä sälää. Vaunuostoksista tekee vaikean se, että nyt kun niitä vähän käytiin vilkaisemassa, niin haluaisin aika lailla ehdottomasti Emmaljungat. Hinta vain on hurja. Mutta onhan niillä sitten myös jälleenmyyntiarvoa. En tiedä, pitää miettiä...

Liisakaisa 32+0 poks!

Tervehdys sairaalasta!

Kiitos kaikille onnitteluista, onnellisia tässä ollaankin, vaikka alku onkin hieman hankala. Hyvässä hoidossa kuitenkin ollaan!

Lilli on lastenosastolla saamassa antibiootteja ja kipulääkettä, koska hänellä on jonkin sortin tulehdus. Ei nuo tulehdusarvot kuitenkaan pilvissä ole, mutta koholla silti. Näyttää pikkuinen aika hurjalta, kun päässä on letkua jos jonkinlaista. Lisähappea ei kuitenkaan ole eilisaamun jälkeen tarvittu ja Lilli on kovasti sisukas siitä huolimatta, että hengitys kuulostaa toisinaan possun röhkinältä ja ruoka tulee usein oksennettua liman kanssa ulos.

Minä sitten köpöttelen (tai pikemminkin kirmaan, eihän tässä kipeitä olla!) vähän väliä sinne lastenosastolle sylittelemään ja tissittelemään, että saisi maidon kuitenkin nousemaan, vaikkei vierihoitoon päästäkään. Itse olen sairaalassa tiistaihin saakka, mies viettää täällä päivät ja Lilli toistaiseksi tuntemattoman ajan. On kuitenkin ihanaa tietää, että vauva on hyvässä hoidossa koko ajan!

...ja sitten taas kirmailemaan.

Tiipula ja Lilli 1 vrk

Ihana kuulla Tiipulan kuulumisia! Hienoa, että pikkuinen on hyvässä hoidossa :)

Kestoista Me päätettiin jo aikoja sitten, ennen kuin edes oltiin päätetty että lapsi saa tulla jos on tullakseen, että meillä käytetään kestoja. Ajattelin itse ommella osan niistä ja luultavasti osa ostetaan valmiina. Katsoo nyt kuinka ahkeraksi ryhdyn omassa hikipajassani :) Serkun kanssa juttelin, kun heillä on kestot käytössä ja kertoi, että olivat miehensä kotopaikassa tehneet kaivuutöitä ja törmänneet vanhaan roskakuoppaan, joka oli jostain sieltä kultaiselta 70-luvulta. Siellä oli iloisesti kaikki vaipat maatumattomina. Sillä sekunnilla päätin lopullisesti, että meidän perheessä käytetään niin vähän kertakäyttövaippoja kuin mahdollista.

Tarvikkeista muuten Mä en malta odottaa, että pääsen kertomaan kotiväelle meidän kasvavasta perheestä, koska se tarkoittaa sitä, että pääsen kunnostamaan Taavetille kehtoa, jossa olen itse nukkunut yöni vauvana. Luvassa olisi varmasti ainakin hiomistyötä ja jonkinsortin lakkausta/maalaamista. Ja tietysti pehmusteet täytyy ommella sinne sisälle. Veljet voisi ihmetellä, jos yhtäkkiä ottaisin projektiksi kehdon ilman mitään järkevää syytä :D
Ja vaunujen kanssa mulle kävi ihan yhtä köpelösti kuin Liisakaisalle...aina oon sanonut, että mitään ihmeellistä ja kallista en tarvi ja käytetytkin on ihan hyvät. Mutta nyt en saa niitä Emmaljungan rattaita pois mielestäni ja meillä ei vain yksinkertaisesti ole niihin varaa. Ehkä mä käytän seuraavat 7 kuukautta tästä pettymyksestä toipumiseen :) Siinä vaiheessa isoveljeltä saattais jo irrota käytetyt vaunut edukkaasti.
Mites moni teistä meinaa antaa katsoa niskaturvotuksen? Kun me sitä vähän kotosalla nopeasti puhuttiin, että ei ehkä haluttais katsoa sitä tai käydä missään seulonnoissa. Enhän mä mikään nuori neitonen toki enää ole, mutta silti. Otan mieluummin vastaan sen mikä tulee sitten synnäripäivänä.

Ja tuo masun taputtelu veljen avokin masua menin kerran kokeilemaan kysymättä ensiksi lupaa ja vaikka hän nyt ei siitä varmasti pahastunut, niin itselleni tuli aika kurja olo :ashamed: Ja siksipä tuo vähän harmittikin, koska olen omasta reviiristäni sen verran tarkka, että jos joku vieras/puolituttu meinaa tulla hipelöimään mun masua, niin saa kyllä tuntea mun kiukun korvissaan ja näpeillään.

Anskutin ja Taavetti 5+2

Tiipulalle onnea kovasti pienestä tytöstä! :heart:

Masun taputtelu on aika inhottavaa, anoppi on kerran tai pari niin tehnyt. Silloin ei edes masu vielä näkynyt ja anoppi tulee jo tuituttelemaan mahalle. :headwall:

Kohdun kasvusta: Mulle toisessa neuvolassa joskus viikoilla 10+ terkka sanoi, että kohtu tuntuu jo kohonneen häpyluun takaa. Itse en sitä huomannut vielä silloin. Nyt tuntuu selvästi kohdun korkein kohta pari senttiä navan alapuolella. Ja masukin potkut tietenkin :D

Masukuvista: Mun mahasta ei vielä kovin kummoista kuvaa saa.. : / Ei ole juurikaan kasvanut. Mutta toki kattelen mielellään muiden masukuvia, omaa odotellessa. ;)

Viikon päästä rakenneultra! Jokohan selviäis kumpi mahtaa olla tuloillaan.. =)

Tiksutin ja Bebe 19+4 :heart:

Susimieli kyseli tuota kohdun nousemista, ja itsellä tunsin kohdun ensimmäistä kertaa joskus rv 12+ yhtenä aamuna kun en vielä sängystä ollut noussut ylös ja rakko oli täynnä. Vieläkin tahtoo olla niin, että ennenkö aamulla vessassa käy niin kohtu on jo tosi iso ja näkyy, mutta kun vessassa käy niin se häviää jonnekkin mahan uumeniin. :D

Kestovaippoja en kyllä itse ole ajatellut käyttää kuin äärimmäisessä rahapulassa. Hoitolapsella on kestot ja minun mielestä ei mitenkään maailman helpoin homma, aika työlästä se vaipan vaihto aina. Ja se niiden pesuralli, huh.

Niinkuin tiksutimella kuin myös meilläkin anoppi aika kova masun taputtelija, en tykkää yhtään. Mieheke on jo muutaman kerran anopille ärähtänyt asiasta, mutta ei meinaa millään uskoa. Sanoin miehelle, että hänen pitäisi selittää kunnolla anopille miksi en tykkää taputtelusta. Itse jotenkin vaikea lähteä sanomaan kenellekkään etten tykkää! :O

Masukuvan voisin tästä pömpöstä pistää kunhan joku päivä saan kuvat kamerasta laitettua koneelle. :D

tsude ja kersa 20+6

Terkkuja rakenneultrassa, kaikki oli hyvin :) Tosin Pena möllötti melkein koko ajan jalat ristissä ja kädet korvilla :D Saatiin kuitenkin poikalupaus nimittäin jokin uloke siellä näkyi ja ehkä kivespussitkin, mutta kuvakulma ei ollut paras mahdollinen, niin kätilö ei päätään uskaltanu pantiks laittaa sentään :) Itsekin kyllä oltiin näkevinämme pieni pippeli.
Pääasia että kaikki oli kunnossa.

Joutui vielä alakauttakin ultraamaan, kun eka näytti siltä että istukka olisi kohdunsuun päällä, mutta ei sitten onneksi ollutkaan. Niin ja istukka on etuseinämässä, siksi ei ole liikkeitä kunnolla tuntunut. Mutta tässä viikon sisällä on jo tuntunut ajoittain ihan selkeästi potkuja :heart:

Eltsu ja pena 20+0, puoliväli *poks*!

Eltsulle onnea poikalupauksesta! Hurjaa, että sullakin on jo puoliväli menossa! Tosiaan ne viikot karttuvat kyllä vauhdilla sen tuskallisen hitaasti etenevän alun jälkeen...

Tiipulalle ja erityisesti Lillille tsemppiä! Toivottavasti saatte pienen pian kotiin, mutta hyvä tietysti, että on hyvissä käsissä. (Lilli olisi muuten ihana nimi, olisi meilläkin harkinnassa, mutta hyvällä kaverilla on Lilja jota myös Lilliksi kutsutaan, niin ei kehtaa sitä laittaa.)

Hankinnoista vielä: Saataisiin Brion yhdistelmävaunut aika halvalla tutuntutulta. Pitää käydä katsomassa, millaiset ovat - pystynkö luopumaan Emmaljunga-haaveestani:)

Mulla on nuo masukuvat kamerassa ja/tai toisella koneella, mutta kunhan jaksan, kopion ne tikulle ja siirrän tähän omalle läppärillenikin. Lupaan sitten laittaa kuvan tai vaikka sitten vertailun vuoksi pari kuvaa eri viikoilta:) Joka viikko on viikolta 12 asti otettu kuvia.

Jotain piti ehkä vielä kommentoida, mutta ehkä ei aina tarvitse kirjoittaa mammuttiviestejä :D

Liisakaisa 32+2

Yhteistyössä