Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Liisakaisa joo, onn tullut selailtua sieltä, ihan lohduttavaa lukea että kaikki on kunnossa tyrvotuksista huolimatta. Alkaa kyllä olla sellainen olo että kaikki on hyvin, toivottavasti maanantai vahvistaa sen. Tulisilla hiilillä oloa on kyllä tää oottelu.

Saatiin eilen tietää että päästään heinäkuun alussa muuttaan 60m2 kaksioon, siellä tehdään remppa ensin ja saadaan sit olla ekat jotka astelee uusilla laminaattilattioilla ja uudet tapetitkin sinne tulee. Ihanaa kun saa alkaa suunnitteleen uuden kodin laittoa ja saa samalla vähän muuta ajateltavaa kun huolehtia.

Eilinen helle paljasti kurjan jutun, deodorantti ei pidäkkään hormonihikeä :( Pitänee apteekista hakea joku tehokkaampi perusdödö. Höh, on kyllä kiusallista huomata haisevansa.
Onko muilla käynyt samaa nyt raskauden aikana?

Susimieli ja Pieni 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käytiin tekemässä vuokrasopimus uuteen kämppään, saatiin valita sinne tulevat tapetitkin! Vautsi! Ollaan niin innoissaan muuttamassa sinne!

Maanantai lähestyy päivä päivältä ja jännitys kasvaa sitä mukaa. Kumpa siellä olisi Pienellä kaikki hyvin!

Susimieli ja Pieni 12+5
 
Heippodei,

enpäs ole oikein ehtinyt käydä täällä, kun eilen tultiin Kööpenhaminasta ja huomenna lähdetään Lappiin viikoksi.

Kovasti peukkuja pystyyn Susimielelle ja pikkuiselle maanantaille!

Huomasi tuolla Köpiksessä, että kyllä se turvotus vissiin alkaa nyt kesällä painaa jaloissa. Meinaan niiiin poikki oli kyllä koivet, kun aina aamusta iltaan asti ravasi kaupungilla ja oli tosi kuumakin; illasta särki niin paljon jalapohjia, että piti vain maata jalat ylhäällä..
Painokin on mulla nyt lähtenyt selkeästi nousuun, no kai se tässä vaiheessa jo saakin, kuitenkin n.2kg vasta tullut lisää. Ja masu näkyy jo aika selvästi :) Joku taisikin siitä kysellä, niin mulla alkoi ehkä rv15 > vähän näkyä, mutta kunnolla nyt vasta viimeisen muutaman viikon aikana.
Ja liikkeitä tuntuu jo mukavasti pitkin päivää, etenkin istuessa :)

Enpä nyt muuta osaa tauon jälkeen kommentoida kuin, että ihanaa odotuksen jatkoa kaikille ja nautitaan ilmoista :wave:

Sitä piti vielä sanoa, että mä en osaa ostaa vauvanvaatteita! Olin kuvitellut, että meen Köpikseen nimenomaan niitä shoppaamaan, mutta ei siitä mitään tullut. Kaikki tuntui jotenkin liian tylsiltä ja tavallisilta (tai sitten oli tosi kalliita). Jotenkin yritin, ettiä sellasia mistä löytyy jokin juttu tai juju tai on hauskan näköisiä, mutta ei vaan löytynyt..tai sitten oli samanlaisia (H&M) kuin kaikilla tutuilla jo on. Ehkä se syksyllä iskee, että jotain vaatteita vain on ostettava :D

Eltsu ja pena 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Susimielelle onnea kämpästä!

Eltsulle hauskaa Lapin-reissua!

Vauvanvaatteista: olen ostanut aika paljon edullisia perusvaatteita alesta ja kirpparilta, koska ne menevät kuitenkin niin lyhyen aikaa vauvalle. Pari mekkoa ja muuten vähän "persoonallisempaa" vaatetta on. Ja uskoisin, että lahjaksikin tulee:)

(.) Päättäjäiset on juhlittu, ja se tarkoittaa, että olen kesälomalla ja ensi lauantaista alkaen äitiyslomalla:)

Mukavaa viikonloppua!

Liisakaisa 33+6
 
jeeni
mä en osaa ostaa mitään vauvatavaraa.... käytiin tänään kattelemassa vaunuja, ja mietin vaan, että miksi ei voi olla vain yhtä vaihtoehtoa, kun ei niistä tiedä mitään, maksavat paljon ja pitäisi saada hyvät tietämättä yhtään mitään...

yhdistelmävaunut halutaan, mutta että pehmeällä kopalla/kantokassilla vai kovalla? entä kääntyvillä etupyörillä vai 4 isoa pyörää? ketteriltähän ne kääntyvät kaupassa tuntui, mutta entä sitten kävelytiellä talvellä, kun on lunta?

ootteko te muut jo ostelleet vaunuja/ saaneet? mites Tiipula, millaisiin vaunuihin päädyit?

Eltsu kirppareilta löytää kivoja ja kävin myös läpi äitini varaston, vanhoissa lastenvaatteissa on jotenkin paljon kivempia kuin pelkät h&m - vaatteet. tosin niitäkin on täällä :)

jeeni 26+4
 
Vaunuista: ostettiin käytetyt, todella hyväkuntoiset Brio Kombi -yhdistelmät (vm. 2006, olleet käytössä kesästä 2007 viime kesään).
- Niissä ei ole kääntyviä pyöriä - en halunnut, koska uskoisin, että neljä samaan samaan suuntaan menevää pyörää ovat paremmat lumisilla pyöräteillä.
- Vaunuissa on kova kantokoppa, ja uskoisin sen olevan näppärä, kun varmaan usein ratasosa jää kuistille ja nostetaan vauva kopassa sisälle.
- Vaunuissa on heittoaisa eli työntösuuntaa voi vaihtaa. Luulisin, että tämä on hyvä ominaisuus sitten, kun lapsi istuu rattaissa - välilä voi katsella äitiä ja välillä maailmaa :) Lisäksi heittoaisa on kuulemma hyvä bussissa, niin aisaa voi kääntää pois tieltä, jos on ahdasta.
- Tavarakori on suht tilava. Joissakin vaunuissa se on niin matala se tila, ettei sinne mahdu edes maitopurkki pystyyn. Käypä siinä sitten vaunutellen kauppareissulla.

Ainakin tuollaisiin asioihin kiinnitimme huomiota. Kantokoppa olisi voinut olla vähän tilavampi kuin noissa vaunuissa nyt on, mutta ei nyt sitten sen takia jätetty ostamatta noita.
 
Saas nähdä tuleeko uneton yö, huomenna on se erikoislääkäri joka syynäilee Pienen päästä varpaisiin ja katsoo näkyykö huolestumisen aihetta. Jännittää perhanasti. Olen yrittänyt koko viikonlopun olla asiaa miettimättä, aina kun se pääsee livahtamaan ajatuksiin niin oikein mahanpohjasta vihlaisee.
Luojan kiitos se on jo 8.15 niin sen saa heti aamusta alta pois, ei mene koko päivä hermoillessa.

Tulen sitten kertomaan uutiset, pitäkää meille peukkuja kaverit.

Susimieli ja Pieni 13+0
 
Susimieli miten meni? Onko kaikki hyvin?

Täällä hyvä päivä siinä mielessä etten oo oksentanu töissä :) Viinirypälepaketti tossa vieressä ollu aamusta asti ja niitä napostellu niin vähän helpompaa on ollu. Mut etoo kyllä...
 
Heippa!

Ultrasta kotiuduttu ja piti heti mennä päiväunille kun yöunet jäi niin onnettomiksi.

Pienellä on kuulemma turvotusta lukuunottamatta kaikki kunnossa, sydämestä löytyi hyvät virtaukset ja kaksi kammiota, navan ympäristö siisti, suolet siis paikoillaan, nenäluu kunnossa, virkeä ja liikkuvainen lapsi (olit puolet ajasta selkä lääkäriin päin, ja kääntyili aina uudestaan hankalasti kun lääkäri yritti saada anturin alle).
Tietenkään se lääkäri ei voi ton perusteella poissulkea kromosomipoikkeavuuksia vaikka niihin ei viitteitä näkynytkään, kun se veriseulakin oli jotain hälyttänyt. Meillä siis Downiin laskettu 1:6 ja oisko ollut trisomia 13 1:75 ja se trisomia kahdeksantoistakin oli suurempi kuin se 1:250 millä saa puhtaat paperit. Eli meillä turvotus ja veriseula yhdessä hälytti, mutta hyvältä näyttää silti!
Mutta esim Downia poissulkevia juttuja oli muutama (nenäluu, sydämen virtaukset.) ja niitä kamalimpia, 13 tai 18 trisomioita pois sulki siisti vatsa, suolten vatsan sisällä olo, lapsi on normaalin kokoinen, trisomioissa monesti pienempiä).

Eli meille on varattu punktioon aika 20.6, pitää vielä päättää mennäänkö vai ei. Olisihan se varmistus johonkin suuntaan ja hyvillä tuloksilla pääsisi ehkä vihdoin nauttimaan tästä raskaana olosta, mutta mua pelottaa se km-riski ja mies ei pääse mukaan kun se on jo np-ultran ja tänpäiväisen ultran ollut työajalla.

Mutta siis, turvotusta oli nyt 4mm (viime viikolla 4,43mm), mutta näyttäisi että kaikki on silti Pienellä hyvin. Kai tässä voi vähän huokaista helpotuksesta.

Ja kamalasti Pieni oli viikossa kasvanut! Hui! Ihan selvästi jämäkämpi oli nyt ja ne jalat! Viimeksi oli pikkukintut jotka oli koukussa paljon, ja nyt se ojenteli pitkiä sääriä! Varpaitakin taisi oikein heilutella kun ne näkyi nyt kanssa!

Kesäkuussa onkin 3 käyntiä jossakin vauva-asioissa, tämä tämänpäiväinen, sit neuvola 14. päivä ja jos punktioon meen niin se on 20. päivä.

Susimieli ja Pieni 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Susimieli, hyvä kun Pienellä kaikki näillä näkymin kunnossa. Sanoivatko että selviäisikö punktiosta jotain ratkaisevasti enemmän kun kerran nyt jo näytti noin hyvältä? Että onko se pieni mutta todellinen km-riski kannattava?
 
Punktiosta saa selville onko lapsella jossain kromosomiparissa vikaa, eli ne mitä tutkitaan on Down eli trisomia 21, sit trisomia 13 ja trisomia 18. Noi 13 ja 18 tarkoittaa yleensä niin pahaa vammaa ettei lapsesta ole eläjäksi.

Yritin kanssa kysellä että paljonko se voi poissulkea noita ultralla, että onko mikä todennäköisyys noihin trisomioihin. Mutta eihän se voi varmaksi sanoa. Eli lapsivesipunktio on ainoa millä voi raskauden aikana saada tiedon onko lapsella kaikki kunnossa vai joku poikkeavuus. Hyvältähän toi näytti tänään, pitää nyt miettiä kun tässä on pari viikkoa aikaa päättää menenkö punktioon vai en.
Ja kuitenkin kun vastaukset tulee silloin kun ollaan jo melkein viikolla 16 niin ei me downin takia lähdetä keskeyttämään.
 
Susimieli, hyvä että ootte saaneet lisää tietoa teidän Pienestä. Toivottavasti punktiossa selviää, että teidän Pieni on terve. :hug:

Namppis, mä oon myös rypälelinjalla! :D Töissäkin pakko käydä vähän väliä napsimassa että pysyy olo jotenkin kohtuullisena.

Ihanat masut Liisakaisalla ja Lunealla . :heart:

Vauvatavaroista: Mulla on aika paljon jo vaatteita. Kirpparilta oon ostanut joitakin ja sitten on pikkusisaruksilta pieniksi jääneitä. Äitiltä saadaan myös pinnasänky, amme ja syöttötuoli (tosin sitä ei heti aluks tarvita). Eli hankkia täytyis vaunut, turvaistuin ja joku hoitoalusta. Toppapuku pitäisi myös pikkuiselle ostaa, kun taitaa äippäpakkauksen puku olla aluksi vielä aivan liian iso.

Mulla on pahoinvointi astunut kuvioihin. Eilen illalla oksensin ekan kerran ja tänään tuli heti aamulla töissäkin oksennettua. Mulla on ihan kamala ällötys leipää kohtaan, ajatuskin jo oksettaa. Ja tietysti sitten mä vastaan työpaikalla mm. leipäosastosta. Onneks enää 13 työpäivää ennen kuin alkaa loma. Ruokakaan ei maita, syön lähinnä hedelmiä.

Keskiviikkona on suuri päivä. Silloin on varhaisultra. Viimeksi tuli sydämeen särö. Toivottavasti tällä kertaa olis kaikki hyvin.

Leena ja pikkuinen 6+5
 
Susimieli, voimia vaikeaan päätökseen, menetkö siihen punktioon. Hyvä joka tapauksessa, että turvotus oli pienentynyt ja kaikki vaikutti kehittyneen normaalisti. :hug:

LeenaT, peukut pystyssä, että saatte iloisia uutisia ultrassa! Tsemppiä myös pahoinvoinnin kanssa, kuten myös Namppikselle.

Oma olo: tarvin jonkun hellemekon, jossa kuljen koko kesän, on niin hiki... Nukkuminen on vaikeaa, koska a) on kuuma, b) saa juosta vessassa ja c) liitoskivut tekevät kyljen kääntämisestä niin kivuliasta. Mutta silti, edelleen, vain pieniä vaivoja! Hengittäminen on myös vähän helpottanut, ja olen jaksanut parina päivänä taas pikku kävelyitä tehdä.

Liisakaisa 34+1
 
Voi kun olis varhais-ultra jo aikaisemmin kun 16.6 niin loppuis tää hillitön hermoilu että onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa. Mikäli oireet kertois tyypin olemassa olosta 100% varmasti niin sit ei olis huolta kun niin paljon oireita oon näihin viikkoihin ehtinyt käydä jo läpi :D

Kerrottu ollaan mun mielestä jo liian monelle... rakas puolisoni on aikamoinen hölö asian suhteen, sanoo mulle että nyt kerrot tai hän kertoo esim. nyt viikonloppuna mun hyvälle ystävälle "pakotti" kertomaan. En haluaisi joutua selittelemään jos siellä ultrassa onkin joku ongelma eikä vauvaa olekaan tulossa. About 15 ihmistä jo tietää ja näistä ihmisistä olen itse halunnut kertoa ehkä kolmelle näin aikaisin... Ja surullinen tosi asia on että vaikka kuinka ihmiseen luottaisi niin parhaillekin sattuu vahinkoja ja mitä useampi tietää niin sitä suurempi todennäköisyys vahinkoon on. Anteeksi hieman negatiivinen kirjoitus mutta pelottaa tänään jotenkin ihan vietävästi että mitä jos... : / Ilmeisesti kuuluu asiaan tämmöset pelot mut ei kivaa :(

-Namppis 6+1 ja kuten ystäväni leikkimielisesti masukkia kutsui: Predator :D
 
Namppis, ymmärrettävää tuo pelko! Me maltettiin varhasiultraan asti ja sitten kerrottiiin jo aika monelle, vaikka viikkoja oli vasta 7. Kyllähän se mietitytti, että sitten joutuu kaikille niille myös kertomaan, jos tuleekin keskenmeno... Mutta kaikki on mennyt onneksi hyvin.

(.) Eilen oli lopultakin eka kerta perhevalmennusta neuvolassa. Aikojen kanssa on ollut sählinkiä ja pitikin siirtyä myöhempään ryhmään, että päästään paikalle. Yhteensä noita kertoja on kolme. Eilen oli aiheena vanhemmuus ja varhainen vuorovaikutus. Ryhmä oli varsin pieni, eikä keskustelua juuri syntynyt, mutta kyllä se silti antoi ajattelemisen aihetta. Seuraavaksi aiheena on synnytys, ja mieskin pääsee onneksi mukaan. Toivon, että siellä puhuttaisiiin nimenomaan oman sairaalan eli Oysin käytännöistä, koska sellaista yleistä synnytysjuttua olen lukenut jo monesta oppaasta. Saapa nähdä.

Edelleen vaivaa epätodellinen olo. Vaikka luen synnytysjuttuja, en silti oikein ymmärrä, että se olen minä, jonka sinne saliin pitää astella ja päättää, millaiista kivunlievitystä haluan jne. Tajuatteko, mitä tarkoitan? On siis vaikea eläytyä siihen ajatukseen ja ylipäätään kuvitella sitä koko tilannetta etukäteen. Auttaisi ehkä, jos pääsisi katsomaan sitä synnäriä etukäteen, mutta täällä ei pääse. No, ehkä se on hyväkin, ettei ole liikaa etukäteen suunnitellut, miten sen synnytyksen "pitää" mennä.

Lomasta huolimatta tai ehkä juuri siitä johtuen heräsin pirteänä kuin peipponen klo 6.30. No, onpa paljon aikaa saada asioita tehtyä :)

Liisakaisa 34+3

Muoks. viikot kuntoon:)
 
Liisakaisa Mullakin on loma nyt, päiväkodeista nakataan aina sijaiset kesäksi pois, ja pakkolomalla siis tavallaan olen. Mies on kesätöissä ja herään sen kanssa aina puoli kuudelta aamuisin syömään aamupalaa. Pitkä päivä kulutettavaksi kun toinen tulee neljän jälkeen kotiin. Olen tänäänkin jo kahdeksaan mennessä vienyt koirat lenkille, pessyt pyykkiä ja asianpesukoneenkin käytin päällä. Nyt tässä ei muuta olekkaan kuin aikaa. Taidan pakata viltin ja kirjan ja mennä eväskaupan kautta rannalle kuluttamaan aikaa. Jos vaikka vähän ruskettuisi :)

Synnytyksestä vielä, mä näen aika usein jotain synnysys unia, ne on aika selkeitä aina "avautumisvaiheen" mutta sit "ponnistamisvaihe-kohdassa" katson aina ulkopuolisen silmin, sitä ei jotenkin osaa mielikuvitus kehittää, ehkä se johtuu siitä että tuskin on mitään vastaavaa tuntemusta johon verrata. En osaa jotenkaan jännittää synnytystä, en pelkää sitä kipua ja uskon että luonto opastaa kyllä. Osa syy on myös varmaan se että tässä kun on tätä lisäjännitystä ollut noista niskaturvotuksista niin kaikki jännitysenergia on mennyt siihen onko siellä masussa ylipäänsä kaikki kunnossa. Synnytykseen on mulla vielä niin paljon aikaa.

Tämä mamma lähtee nyt ruskettamaan itseään, aurinkoista päivää kaikille!

Ja Namppis, elä jännitä, kyllä siellä eloa on! :) Myökin kerrottiin heti ekan neuvolan jälkeen viikolla 8+ kun nähtiin syke, ei ees mietitty että mitä jos jotain tulee.
 
No niin, tänään oli se varhaisultra. Ja meidän pikkuisella oli kaikki hyvin! :heart: Mittaa oli 8mm ja syke löytyi. Oli ihanaa nähdä se syke ihan itsekin ja kaiken lisäksi vielä saatiin sillä samalla anturilla syke kuuluviinkin. Siellä se pieni sydän jumpsutti. :) Harmittaa kun mies ei päässyt mukaan.
Kotimatkalla poikkesin sitten äitin luona kertomassa. Itkuhan siinä tuli sekä mulle että äitille. Ehkä nyt taas jaksaa paremmin tätä oksentelua ja kamalaa kuvotusta, kun tietää että sen aiheuttaa jokin niin ihana ja rakas.
Ei mulla muuta tällä kertaa. Maanantaina eka neuvola.

Leena ja pikkuinen 7+0 *poks*
 
Ihanaa, LeenaT! Jännitti avata tätä pinoa kun huomasin, että olit kirjoittanut. Mahtavaa, että kaikki oli hyvin. :heart: Enpä tiennyt, että 8 mm:n kokoiselta pieneltä voi jo kuulla sykkeen :D (Meillä ei silloin varhaisultrassa kuunneltu, nähtiin vain.)
 
Liisakaisa, mäkään en tiennyt aikaisemmin että sydänäänet voisi jo kuulla tuolloin. Nopeasti silti löytyi äänet, kun se sitä anturia tuolla sisällä liikutteli.

Jee, sain syötyä jotakin ruokaisampaa eikä se oo vielä tullut ylös. Okei se oli vain Billy's pizza, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Gynekin sanoi, että nyt tämmösen kuvotuksen ja oksentelun takia saa syödä just sitä mitä tekee mieli, kunhan jotain syö. :D
 
Jospa minäkin ilmoittautuisin tälle puolelle :) Raskaustestin tein 27.5 ja nopeasti siihen tuli kaksi viivaa. Meillä tärppäsi ekalla kerralla, jee! Sitä en kyllä olisi uskonut. Me kyllä heiluteltiin todella ahkerasti peittoja oviksen aikaan, oikein yrittämällä yritettiin ;) Laskettu aika on laskurin mukaan 2.2.12.

Hirveesti ei ole ollut oireita vielä, mitä nyt nännit ovat todella kipeät, mahaa turvottaa aina illalla ja on koko ajan jano. Lämmintä ruokaakaan ei tee hirveästi mieli. En ole kuitenkaan oksentanut kertaakaan. Ensi tiistaina on ensimmäinen hoitajakäynti. Asutaan Yhdysvalloissa joten saa nähdä miten täällä toimitaan. Vähän jänskättää...

Nyt tuli vain omaa napaa. Olen kyllä lukenut ketjua alusta asti ja onkin tosi kiva, et tällainen "vertaistukiryhmä" on olemassa.

Heddy 6+0
 
Heddylle onnittelut! Mukava kuulla miten siellä päin hoituu nuo äitiysneuvolakuviot, toivon mukaan mekin joskus tulevaisuudessa asutaan siellä päin maailmaa jos mies valmistuttuaan pääsee unelma duuniinsa. Oletteko kauan asuneet siellä?

Omaa napaa: Masu alkaa ehkä vihdoin oikeasti vähän kasvamaan, tänään se on koko päivän ollut vähän pömpöllä, ei pelkästään iltaisin. Ei sitä ehkä vieläkään mua tuntematta osaa sanoa vauvamahaksi, mutta työkaverit bangasivat pömpön kun olen nyt pari viikkoa ollut lomalla ja tänään kävin työpaikalla poikkeamassa. Aika siistiä, mä niin odotan että tulee sellainen kaunis pallero-maha!

Puhuttiin miehen kanssa tänään siitä lapsivesipunktiosta, ja emme kumpikaan koe saavamme siitä sellaista hyötyä, että siihen kannattaisi mennä.
Jos lapsella jokin kehityshäiriö todettaisiin, kynnys keskeytykseen on kuitenkin niin suuri että emme ennen rakenne ultraa tekisi mitään, ja tuskin sen jälkeenkään.
Saimme maanantaina tiedon että vauva näyttää ihan normaalilta, joten miksi mennä punktioon? Jos rakenne ultrassa jotain kummaa näkyy niin sitten tilanne arvioidaan uudelleen. Ehkä sitten käymme punktiossa tai muuta sellaista. Nyt tähän hetkeen emme kuitenkaan koe saavamme siitä mitään irti, mikä olisi keskenmenoriskin arvoinen. Emme ole niin uteliaita että huvin vuoksi punktioon menisimme, tai edes "varmuuden vuoksi".

Olo on aika hyvä kun asia on nyt puhuttu, ja kun molemmat olemme samaa mieltä, itse olen alunperinkin suhtautunut melko vastentahtoisesti koko ajatukseen, mutta sanoinkin miehelle eilen illalla että olen valmis menemään punktioon jos hän tarvitsee sieltä saadun tiedon. Oli kuitenkin tullut tulokseen ettei näe sitä tarpeelliseksi.

Tietysti nyt on riski että emme saa "valmistautumis aikaa" jos jotain häikkää onkin, mutta ainahan lapsella voi olla jotain mihin ei olla varauduttu. Pelkäsin itse myös että nyt koko loppu raskaus menee pilalle kun jännittää syntymään asti että onko kaikki hyvin. Tietynlainen jännitys tulee nyt olemaan, mutta en usko että se kokonaan menisi pois vaikka saisikin tiedon että kromosomipoikkeavuuksia ei ole. Eli tässä on jo pahimmat pelot pelätty, nyt alamme odottamaan että liikkeitä alkaisi tuntua ja maha kasvaa lisää. Me aiotaan tästä nauttia, meidän ihana pieni esikoinen! Tämä lapsi on niin täydellinen meidän perheeseen, juuri sellaisena kuin hän tulossa on! :heart:

Susimieli ja Pieni 13+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lunea
Susimieli: Vasta tän vuoden alussa muutettiin tänne, eli ei olla kauaa asuttu. Miehen työn takia muutettiin tänne. Mies on siis ihan suomalainen. Ollaan sen ikäisiä, et vauva olisi ollut tervetullut tässä vaiheessa jo muutenkin. Täytän kesällä 30v. Äitiysneuvolaahan täällä ei ole vaan kaikki hoituu vakuutuksien kautta. Onneksi miehellä on kattava vakuutus työn kautta, joka kattaa myös minut. Saa nähdä mitä kaikkea he tekevät mulle ensi tiistaina. Käynti on vissiin ihan vaan hoitajakäynti, jossa käydään läpi papereita mitkä pitää täyttää ja ottaa mukaan tiistaina. Sen jälkeen ollaan vähän viisaampia taas, toivottavasti :)

Susimieli:ihan oikea asenne!

Aurinkoiset terveiset, Heddy 6+0
 
Tämä lapsi on niin täydellinen meidän perheeseen, juuri sellaisena kuin hän tulossa on! :heart:
Tästä kohdasta tykkään erityisesti, hyvä Susimieli!!

Ja tervetuloa Heddy, sekä onnea nopeasta plussasta.

Onnea myös LeenaT loistavista ultrakuulumisista! Sinulla onkin ollut aika paljon varmempi olo tämän raskauden suhteen alusta asti, näin olen ymmärtänyt?

Tää ois nyt saanut sokerirasituksen pois päiväjärjestyksestä, eikä syytä huoleen. Neuvolalääkärissäkin käyty, kaikki hyvin, kohdunkaula 3cm ja kiinni.

En muista, kerroinko jo siitä 4D-käynnistä Femedassa, mutta siellä siis myös käyty ja oli kyllä aivan ihana kokemus, joka euron arvoinen. Tosi hyviä kuvia saimme pikkuisestamme, ja olen ajatellut yhden niistä käsitellä ja tehdä tauluksi. Tytöllä on ainakin isänsä suu. Ihana prinsessa!

Tämmöisiä lyhyesti.

-Lunea ja Nötö 28 *poks*-
 
Heddy, onnea ja tervetuloa tänne puolelle!

Susimieli, ihanasti kirjoitit! Varsinkin tuo loppu, minkä Luneakin lainasi.

Luneallakin on jo hurjasti viikkoja kasassa! Viimeinen kolmannes alkaa, jos olen oikein ymmärtänyt, miten ne määritellään...

(.) Kaksi perhevalmennuskertaa takana. Ekassa puhuttiin vanhemmuudesta ja varhaisesta vuorovaikutuksesta, toisessa synnytyksestä. Meitä oli kummallakin kerralla 5-6 äitiä, ja toisella kerralla oli isiäkin mukana enemmän. Terkkari kävi läpi yleiset jutut synnytyksen vaiheista jne, ja kivunlievityksestä tuli ehkä vähän täsmällisempää tietoa siitä, mitä yleensä missäkin vaiheessa annetaan ja mitä ensisynnyttäjälle tavallisesti käytetään. Nähtiin myös video Oysista, mikä oli ihan mukavaa, koska sinne ei tosiaan pääse käymään.

Viikonloppuna on tarkoitus ahkeroida tavaroiden järjestelyn merkeissä - pinnasänky on vielä kokoamatta ja vauvan vuodevaatteille yms. pitää raivata kaappitilaa jne. Samaan syssyyn innostuttiin pistämään koko olohuone uusiksi, eilen maalattiin ja huomenna käydään ostamassa uusia hyllyjä/kaappeja yms, niin saadaan tavaraa paremmin pois pikku käsien ulottuvilta:)

Mukavaa viikonloppua niin lomalaisille kuin työssä sinnitteleville!

Liisakaisa 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei !

Susimielellä ihan oikea asenne ! :)
Tervetuloa Heddy ! :) Ja ihana kuulla Leenan ultrakuulumisia, hienoa että kaikki on hyvin ! :)

Vaunuista oli puhetta: meiltä puuttuu vielä vaunut ! Kaikki muu jo onkin melkein... vaatetta tosi paljon ja muutkin tarvikkeet alkas olla kasassa.... ja meillä kaikki melkeen käytettyä, mut hyväkuntoista. Mutta täytys ottaa ja lähtee Lastentarvikkeeseen niitä vaunuja vertailemaan...
Ja makuuhuonetta pitäs järjestellä uudelleen ja vauvan tarvikkeet on vielä varastossa...tekis jo mieli alkaa niitä ottaa esille ja laitella paikoilleen :)

Perhe/synnytysvalmennus Meidän täytys raskausviikon 32 jälkeen varata aika sinne. Pääsee tutustumaan synnäriin yms. Hui, alkaa tuntuu todellisemmalta tää synnytyksen lähestyminen !! Mut toisaalta tuntuu niin epätodelliselta, että kohta minäkin oon synnyttämässä !

(.) Maanantaina olis taas vaihteeks neuvola. Välillä mulla on semmonen olo, et voikun vauva jo syntys!! Ihan hullua, kun aikaa on vielä se pari kuukautta! Olo on ollu hyvä ja kaikki muutenkin ok.
Mulla on myös iskeny se kamala siivousvimma, täytyy siivota kaikki paikat kotona ja saada järjestykseen... no nyt on aikaa ja energiaa sellaseen :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille !

Sassy ja Santeri 31+0 ( POKS !!! ) :)
 

Yhteistyössä