Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Ultramaksuista. Mun infolapussa lukee, että ultrista veloitetaan poliklinikkamaksu, mutta se seulonta (verinäyte) on maksuton. Tosi harmi, että eivät kommunikoi selvästi joka paikassa mitä maksaa yms. Kyllähän sitä moni varmasti maksaa mielelläänkin, mutta ei oo kiva saada yllärinä laskua mitä ei oo odottanut.

Eltsulta pitääkin nyt kysyä, että tiedätkö mitään Naistenklinikan remontista kun vieressä oot töissä (neuvolassa eivät vielä tienneet)? Mä kun en vieläkään tiedä minne oon menossa synnyttämään. Hyvinkäällä käytiin ultrassa, mutta matka sinne tuntui pitkältä ja jotenkin se paikka ei "houkutellut", en tiedä miksi. Ja sitten taas jos Naistenklinikalle ei helmi-maaliskuussa pääse enää kuin aivan pahimmat riskitapaukset... Uudellamaalla voi siis valita HUS:n sairaaloista ja yleisimmät (lue=parhaimmat) vaihtoehdot tässä tapauksessa on Hyvinkää, Kättäri ja Naistenklinikka.

Line ja Nano 11+6 :)
 
Hienoja uutisia teillä Epa_88 ja Line!

ON Muutaman päivän sairaslomaa viettelen tällä hetkellä pahoinvoinnin vuoksi. Yksityisen työlääkäri määräsi minulle lääkettä raskauspahoinvointiin. Hänen mukaan tällä ei ole vaikutuksia lapseen. Lääkeselosteessa lukee, että "voi käyttää tarvittaessa raskauden aikana, mutta käyttö tulee aina harkita tapauskohtaisesti lääkärin kanssa ja lääke siirtyy istukan kautta sikiöön ja tällöin se aiheuttaa lääkevaikutuksia sikiöön". Lukemisen jälkeen aloin sitten itkemään... En nyt ole ottanut lääkettä, koska en uskalla. Taidan olla hieman hysteerinen lääkkeiden käytöstä raskauden aikana... Kai se osaltaan on sitä menetyksen pelkoa. Odottelen miestä kotiin ja kysyn hänen mielipiteensä asiaan. Ehkäpä illallla kokeilen lääkettä, koska pahoinvointi on silloin yleensä pahimmillaan. Ja tää itkuherkkyys on jo naurettavissa mittakaavoissa! :)

Kirskis ja Kaiku 8+5
 
Line: Mun tuttu synnyttää lokakuussa Naikkarilla ja jos en väärin muista niin se remontti on nyt siirtynyt keväälle..tarkempaa en nyt tiiä :confused:
Mä taas en omien kokemusten perusteella ihan välttis haluis Nkl:lle, ku siel on niin kiire ja ruuhkaista esim. potilashuoneissa ja eniten sellanen sairaalaympäristö (vaikka hoitsu oon itekin). Kättärillä ja Hyvinkäällä sitte taas ns. kodinomaisempaa ja uusitut hyvät tilat. Mut ohan Naikkarilla sit taas paras osaaminen, jos tulee jotain yllättävää ja se on enempi sellanen lääkärijohtoinen paikka kun taas Kättärillä ja Hyvinkäällä kätilöt enempi päättää ja työskentelee itsenäisesti.
Mut nää on niin makuasioita ja itekin kun ekaa on menossa synnyttämään, niin ei vaan voi tietää mitä odottaa ja kaikki mitä kuulee on kuitenkin vain jonkun henk.koht. kokemuksia, sitte sen näkee mitä paikasta tykkää ja varmaan eniten kuitenkin vaikuttaa se millanen kätilö(t) omaan synnytykseen sattuu :)
Noissa HUSin kotisivuilla on myös eri synnytyssairaaloiden kohdalla joitain kuvia osastoilta ja saleista (äh, ei vissiin ollutkaan kun vaan Hyvinkään oppaassa)

Kirskikselle vielä, että kyllä sä varmaan uskallat sitä silloin tällöin ottaa; jos tarkkoja ollaan niin eiköhän Panadolilla ja ties millä kortisonivoiteilla ym ole myös vaikutusta sikiöön :) Itsekin kyllä vähän hötkyilin noiden lääkkeiden yms kanssa sillon alkuvaiheessa, nyt loppuaikana kun on aina kaikki ollut kunnossa ja vauva liikkuu paljon, niin ottaa jotenkin rennommin :)
 
Viimeksi muokattu:
Susimieli meillä maksoi se rakenneultra sen polimaksun verran kun käytiin poikkeuksellisesti lääkärillä ultrattavana. Jos kätilö olisi sen rakenneultran tehnyt, niinkuin teki nt-ultran, niin ei sitten olisi laskua tullut.
Meillä kanssa vähän yllärinä tuli se, että siitä käynnistä tuli lasku. Kukana ei puhunut kun sinne oltiin menossa, että edes mennään lääkärille. Siellä odotellessa saatiin tietää, että mennään lääkärille kun kyselin meidän vuoroa.
Info-kirje meille kyllä tuli kutsun mukana ja siinä mainittiin se polimaksu, mutta ei arvattu, että joudutaan se maksamaan. :kieh:

Aika samat tuntemukset jäi meillekkin tuosta käynnistä mitä sullakin! Vaikka ei ollakkaan käyty kun sen kerran. Rakenneultrassa oli myös sama tyyli, kaikki ok ja heippa. Neuvolassa mekin sitten saatiin tietää mitä lääkäri oli kirjoitellut kun neukkutäti luki koneelta. Onneksi neuvolassa on oma ultra niin silloin päästiin neukkutädin kanssa rauhassa vielä vilkuileen pikkuista. :)

Huh! Toivottavasti ei mihinkään parakkeihin jouduta synnyttään! Ei kyllä yhtään houkuttele! :O

Multa poistettiin aamulla jalasta luomi ja jalkapohja on vielä aikalailla tunnoton niin on kävely vähän hassua, ja tosin aika vaikeeta kun pitää varoa jalkaa! :D

tsude ja kaveri 31+6
 
..ja ultrista vielä: Mulle jäi sellainen käsitys, että kuntien pitää kustantaa kaksi ilmaista ultraa, np- ja rakenneultra. Me kun ei haluttu, että turvotusta mitataan, saatiin sitten kunnalta maksusitoumus yksityisellä käymistä varten kun oli sairaalan kanssa joku sekaannus, että sinne ei saisi mennä, jos ei mitata... Joka tapauksessa kunta maksoi molemmat ultrat, toisen yksityisessä lääkärikeskuksessa ja toisen sairaalassa. Molemmat teki lääkäri.

Täällä ensisynnyttäjille oli vielä synnytystapa-arvion yhteydessä ylimääräinen ultra, josta sitten perittiin poliklinikkamaksu. Senkin teki lääkäri, taisipa olla vielä ylisellainen.

Onpa outoa ja suorastaan törkeää, jos kunnat on määrätty tarjoamaan ilmaiset ultrat, niin silti peritään poliklinikkamaksut. Taloustilanne on varmaan joka paikassa yhtä huono, mutta ei moista eriarvoisuutta silti sais syntyä.
 
Onpas täällä taas ollut aktiivisia kirjottajia :)..

Siitä livenä tapaamisesta olen itsekkin miettiny ja siitä oli jotain puhetta yritys pinossa myös joten olen kyllä mukana jos mahdollista :)

Kirskis: Voi kun mullekkin suotaisiin sairaslomaa pahoinvoinnin takia :( mulle lääkäri vain totes että "raskaus ei ole sairaus". Oksentelen aamulla ja illalla ja voin pahoin koko ajan. Varsinkin jos teen jotain fyysistä. Eilen huomasin että autossa matkustaminen tuottaa ongelmia. Ja työmatkaa minulla 43km suunta. Moottoritiellä meinas tulla yrjö mut pärjäsin just ja just töihin ja oksensin sit siellä.

ON: Tänään oli mulla siis ensimmäinen neuvolakäynti. Otettiin verikoe ja hemoglobiiniarvot sun muut. Verenpaine oli ok. Hemoglobiini hitusen alhainen mutta pahoinvoinnin takia ei pistäny vielä rautakuurille. Maitotuotteiden liian vähäinen käyttö sai mut sit vielä kalkkikuurille :D
Ultrat ja niiden maksut Porvoossa. Ymmärsin että kunta kustantaa kahdet ultrat mutta siihen tulee kummiski se poliklinikkamaksu päälle. Sit hän myös totes että jos jostain syystä tarvitaan enemmän ultra-käyntejä joutuu ne itse kustantaa.
Toistaiseksi mulla ei mitään muuta uutta, paitsi se hemmetin pahoinvointi joka tekee olostani hirveän ja sitten se hiiva :/ ja kai mulla ilmenee enemmän väsymystä kuin normaalisti. Jos jollain on vinkkejä pahoinvoinnin taltuttamiseks otan vastaan, samoin sen hiivan kanssa. Oon nyt käyttäny sitä canestenia mutta kutisee kyllä vielä, hieman ehkä hellittäny, iltaisin on pahin :/

Bubble ja "mustikka" 7+1 (mulle ei annettu LA:ta?)
 
Onpa outoa, ettet Bubble saanut sairauslomaa pahoinvoinnin takia. Jos ei ole työkykyinen niin kyllähän sitä luulis pari päivää saavan lepoaikaa. Toki mistään pienestä kuvottavasta olosta eivät anna, mutta jos kunnolla jatkuvasti oksentaa ja on koko ajan kauhee olo yms. niin pystyykö siinä nyt töitäkään tekemään? ..Toki riippuu varmaan mitä töitä tekee yms. Kaikki riippuu aina niin kaikesta.

Antoko ne neuvolassa mitää hyviä vinkkejä pahoinvointiin? Ohan niitä pahoinvointirannekkeita yms. olemassa. Kantsii koettaa erilaisia tapoja jos joku auttais sun oloon. Itse olen huono neuvomaan tai antamaan vinkkejä kun omalla kohdalla ei ollut pahoinvointia ollenkaan. Mutta yritä pitää kaikesta huolimatta mielessä, että minkälainen palkinto sua odottaa maalissa. :)

Line ja Nano 11+6 :)
 
Ohhoh, onpas outoa, ettet Bubble89 saanut sairaslomaa! Harmi, etteivät kaikki lääkärit tajua, miten kovaa pahoinvointi voi oikeasti olla. Sinun tilanteessa varmasti yrittäisin saada toiselle lääkärille ajan tai käynnin työterveyshoitajalle.

Muutamalla meillä on ainakin vielä tuo np-ultra edessä ja löysin ohjekirjasen: Sikiön kehityshäiriöiden seulonta alkuraskaudessa. Tässä linkkiä, jos jotakuta kiinnostaa lukea http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Ai niin! Tuolla maaliskuisten pinossa on pari henkilöä suositellut käyntiä Keravan Muovi ja Lelu -liikkeessä. Ilmeisesti hieman edullisemmin saa tavaraa, joten sinnepäin vaan, jos suunnalla asustelee.

Kirskis ja Kaiku 8+5
 
Ei Porvoossa joudu maksamaan poli-maksua ultrasta! Vain jos niskapoimu-ultrassa ja veriseulassa nähdään jotain niin ylimääräisistä tutkimuksista joutuu sit maksamaan. Ei noista kahdesta "perusultrasta" joudu maksamaan penniäkään.

Bubble, pyydä saikkua terkkarilta, ne saa kirjottaa 3+2 päivää eli ensin 3 päivää ja sit tarvittaessa 2 päivää päälle.

Hus:in synnäreistä, kannatan Porvoota ja Hyvinkään sairaalaa. Molemmissa on laajat vaihtoehtoiset kivunlievitysvaihtoehdot yms. Kättäri ja naikkari on varmasti hyviä jos on jotain ekstraa mut kuinka yksilöllistä kohtelua siellä sit saa? Kättärillä syntyy about 5000 lasta vuosittain ja porvoos 350, hyvinkäällä muistaakseni ~400?? En mee näistä lukemista vannomaan mut tämän kaltaisia ne muistaakseni oli. Mulle ainakin on tärkeää että saan synnyttää yksilönä. Kuitenkin noissa pienemissä sairaaloissa on ihan yhtälailla lastenlääkäri, gyne, anestesialääkäri yms. päivystämässä ja saatavilla ympäri vuorokauden. Anteeksi tää paasaus mut mä oon huolissani tästä pienten yksiköiden lopettamis-touhusta mitä HUS suunnittelee. :( Siinä viedään sit synnäreiden lisäks myös lastenosastot ja naistentautien osastot... Ja kuitenkin sekä Hyvinkäältä että Porvoosta pääsee tarvittaessa Helsinkiin puolessa tunnissa. Huh, tulipas taas vuodatettua :O :D
-namppis the kiihkomieli :D
 
Kiitos Tiipulalle kerhon perustamisesta =)

Täällä päin ainakin ultrat (np- ja rakenneultra) ovat ilmaisia, sit jos tarvii ylimäärästä ultraa niin menee poliklinikkamaksu ( eli n.27-30 € ).

(.) Alkas nyt jo jotain tapahtumaan ! :p Mutta ei muuta kun harkkasuppareita tulee ja menee ja no, viime yönä pikkusen normaalia napakampia ( hieman kipeitäkin) supistuksia, jotka sitten meni nopeesti ohi... et kyllä siellä kai jotakin tapahtuu.... Tarvitaan nyt vaan kärsivällisyyttä =)

Sassy ja Santeri 39+3
 
Pahoinvointia ei itsellä ollut, mutta sellanen pieni ja säännöllinen syöminen useimmiten helpottaa kai..juo esim. mehua tai syö keksiä/näkkäriä tms jo ennen kuin nousee sängystä ylös. Tosin ei kai toisille auta oikein mikään : / Onneks se yleensä helpottaa sen ekan 3kk jälkeen.

Keravan Muovista ja lelusta ostettiin meiän Emmaljungat ja saatiin ne jotain 120€ halvemmalla mitä olis ollu esim. Lastentarvike-liikkeessä :)

Tänään oltiin muutama tunti pakkeloimassa ja maalaamassa mun vanhaa kämppää, jonka laitan vuokralle. Ei oikein tykännyt jalat, selkä eikä masu :| Nyt on aika hirvee olo ja jomottaa joka paikkaan, varsinki alaselkään..ehkä ei näillä viikoilla enää kannata tollanen. Onneks ollaan oma asunto jo saatu remontoitua eikä oo mitään muuttoa tms just nyt!

Eltsu ja pena 31+0
 
Namppis :) kiitos korjauksesta oon nähtävästi ymmärtäny jotain väärin :).. toisaalta nyt kun yritän muistaa kaikkea mitä hän siellä sano ei tuu mitään mieleen :D

Terveystalo on meidän työterveysasema, ja lääkäri oli miespuolinen henkilö. Tänään on pahoinvointi ollu helpompi mutta saapa nähdä sitten huomenna miten jaksaa :/.. Inhottavaa kun olin jo nielutulehduksen takia saikulla melkeen 2 viikkoo ja nyt pitäis sit vielä oksentelun takia jäädä pois.

Äidilläni on todella herkkä vatsa ja sillä oli pahoinvointia koko raskauden läpi joten toivon kovasti että en peri sitä siltä :D
Ja kun yökötyttää koko ajan ei tee mieli syödä mitää :( Tänään on tosin ollu parempi päivä kyllä kaikin puolin. Tuli sellanen fiilis että nyt voi iloita tästä raskaudesta jo :) En usko että mitään pahaa tapahtuu :)
 
Lääkkeiden syönti raskausaikana Itse sitkuttelin kesänkin ilman allergialääkkeitä vaikka niitä olisi kuulemma saanut tarpeeseen ottaa.. En vaan saanut otettua niitä. Parit päänsäryt olen kans kärvistellyt tai pistänyt miehen hieromaan niskoja. Mulla panadol ei vaikuta ja ei tee mieli ottaa kun ei kerran hengehätä oo ja kivun kestää. En tie sit miten olisin suhtautunut jos kauhea pahoinvointi olisi tullut, siltä onneksi vältyin mutta pelkään niin paljon oksentelua että pahoinvointilääkkeisiin olisin saattanut kallistua jos oksentelelulle olisi vaihtoehto..

Soittelin siitä ultralaskusta ja lasku on kuulemma poliklinikkamaksu ja siksi että meidät ultrasi lääkäri eikä kätilö. Olisihan tuon voinut meille kertoa etukäteen, me kun ei ensikertalaisina tuollaisia tietenkään tiedetä kun kerran jo on sanottu ettei rakenneultra maksa meille. Hieman tympii että samassa paikassa osa saa ihan erilaista palvelua ja ehditään katsoa ja ihastella ja me maksetaan siitä että saatiin pahamieli ja neuvolassa vasta meille ehdittiin kertoa mitä näkyi.
Alkaa olla odotukset korkealle ensi maanantain ultran suhteen, vaikka ei kai pitäisi niin ei sit pety jos on sama meno kuin viimeksi. Tällä kertaa aion kyllä napakasti sanoa että haluan tietää mitä se katselee ja muutenkin että en pidä siitä että tulee sellainen olo että siellä on tiellä.

Vauvanvaatehankintoja olen tehnyt jonkun verran tällä viikolla ja viikonloppuna haetaan ne vaunut ja ehkä maxi cosin turvakaukalokin. Tekisi mieli hamstrata kaikki tarpeellinen jo kasaan vaikka aikaa vielä on.

Susimieli ja Pieni 22+3
 
Laittelin tossa miehen kipeään selkään Voltaren geeliä ja luin sitten jälkikäteen tuoteselosteesta että raskausaikaisesta käytöstä sovittava aina erikseen lääkärin kanssa ja erityisen tarkkaa on ettei sitä käytä raskauden viimeisen kolmen kuukauden aikana. Tulehduskipulääke sekin on eli samasta syystä kait ei suositella kuin buranaa. Vähän harmittaa kun menin sillä läträämään, onneksi ei ole vielä viimeset kolme kuukautta menossa tai alkaisi pian hermostuttaa. Soitan teratologiseen tietopalveluun huomenna ja kysyn onko tosta jotain haittaa. Tietääpähän jatkossa lukea tuollaisistakin aineista selosteet.
 
Susimieli: Ei tuollasesta pienestä määrästä ole mitään haittaa. :D Varmaan kätes pesit kuitenkin laittamisen jälkeen? Eikä se Buranakaan nyt niin vaarallista ole..

Enpä ole pitkään aikaan muistanut tänne kirjoitella. Kaikki hyvin, vatsa kasvaa kovasti ja huomenna alkaa jo 32. viikko! :O Aika tuntuu lentävän.

Olen alkanut miettiä synnytystä ja olen sitä mieltä, etten halua sairaalaan ketään katsomaan vastasyntynyttä vauvaa (paitsi tietenkin mieheni). Varmaan voi henkilökunnalle esittää toivomuksen, ettei saa luovuttaa tietoja meistä, missä huoneessa olemme ja olemmeko osastolla.. Mietin vaan miten saisin hienovaraisesti innokkaille isovanhemmille viestin menemään perille, että ovat tervetulleita vasta kotiin katsomaan vauvaa. : /

Sehän olisi se 2 vkoa hyvä pitää vauva eristyksissä ulkopuolisilta pöpöiltä, jotta vauvan vastustuskyky ehtii kehittyä hieman. Ajattelin kuitenkin, että isovanhemmat voivat tulla kotiin katsomaan siinä kahden viikon sisällä, muut vieraat sitten myöhemmin.

Mites muut? Haluatteko heti vieraita sairaalaan ja kotiin, vai aiotteko rajoittaa vierailijoiden määrää?

Tiksutin ja Bebe 30+6
 
Vieraista sairaalassa. Mä olen Tiksutin sun kanssa siinä samoilla linjoilla etten halua koko sukua paikalle sairaalaan, mutta tiedän ettei isovanhemmilta (etenkään miehen vanhemmilta) tätä iloa voi riistää. Kotiin saisi vieraita tulla sitten kunhan ollaan kotiuduttu, mut ei ehkä ihan parina ensimmäisenä päivänä. Kotona saa kuitenkin omat vaatteet päälle yms. kun sairaalassa olet se ihana pyjama päällä. Osittain myös siksi haluan vain isovanhemmat ja ehkä veljeni perheen sairaalaan asti.
 
Tiksutin Jos muistan oikein, niin tuttava kertoi, että heidän sairaalansa hyväksyi vierailijaksi vain ja ainoastaan perheenjäsenet. Eli käytännössä puoliso ja omat lapset sai käydä, ei muita. En sitten tiedä, onko tämä käytössä usealla synnärillä tai ylipäätään nykyisin. Jotenkin tuntuu, että säännös olisi tullut sikaflunssan seurauksena..

Omalle kohdalle en ole tuota miettinyt ollenkaan tai tällä hetkellä osaa vielä miettiä.

Perjantaina ensimmäinen neuvolakäynti ja mä en jaksa enää odottaa... Otin tänään alkuillasta pahoinvointilääkkeen ja tuntuu, että olo paheni vaan sen jälkeen. Saas nähdä, mitä tästä tulee.

Kirskis ja Kaiku 8+6
 
Vieraista sairaalassa oli TAYS:ssa ainakin nettisivujen mukaan tiukka politiikka, mutta käytännössä vieraita kuitenkin sai käydä. Anni kun oli ekat päivät lastenosastolla ja minä taas äippäosastolla, niin pidin kyllä aika pitkälti omia vaatteita, se sairaalan pyjamatouhu ei tosiaan ollut kauhean miellyttävä... Meitä katsomassa kävi sairaalassa aika monikin, minusta se oli ihan ihanaa ja pyysinkin kyläilijöitä. Enkä mä niitä kotiinkaan kieltänyt tulemasta, mutten kyllä ottanut paineita tarjoiluista ja siisteydestäkään. :) Mun mummo toi tosin mukanaan kunnon rotinarinkelin ym., sitä taitaa vieläkin olla pakastimessa.

Tiipula
 
Vieraista sairaalassa: Meitä saa tulla mieluusti katsomaan. Sääntönä K-HKS:ssa on, että saa käydä lapsen sisarukset ja isovanhemmat. Periaatteessa. Käytännössä siellä käy muitakin. Mäkin kävin miehen kanssa katsomassa veljen vauvaa. Miehen puolelta meitä tuskin tulee kukaan sairaalaan katsomaan, ei ainakaan miehen sisaruksen kun kauempana asuvat. Miehen vanhemmista en tiiä, ne ei muutenkaan oo kovin kyläilevää sorttia. Kotiin meille saa tulla. Mä oon jotenkin niin tottunut tohon vierailuhommaan, oon itse aina ollut äidin mukana katsomassa hänen sisaruksiensa lapsia jo sairaalassa jne. Ja tulisin varmaan ihan höperöksi kotona, jos ei kukaan kävisi.
Hauska tapahtuma oli kun kävin katsomassa mun pikkusisaruksia sairaalassa. Ensin olin ihan vain äitin huoneessa (pikkuiset oli teholla). Hoitsu tuli huoneeseen ja moitti äitiä, että vain lasten isovanhemmat ja sisarukset olivat silloin ekana päivänä tervetulleita. Äiti sitten tokaisi takaisin, että "hän on minun toiseksi vanhin lapseni". :D Vähän hoitsu nolostui. Sain myös hämmentyneitä katseita, kun kävin katsomassa vauvoja teholla, "hei, olen vauvojen isosisko" :D.

Lääkkeiden syönnistä: Mä oon muutaman kerran ottanut panadolia päänsärkyyn. Ja on onneksi auttanut. Muuten oon koittanut välttää kaikenmoisia ylimääräisiä/turhia kemikaaleja. Esim. hyttysmyrkyt ja -savut on jäänyt tänä kesänä käyttämättä. Ja viime kesänä vielä miehen kanssa öljysin terassin, mutta nyt en viitsinyt mennä hengittelemään niitä höyryjä.

Ultralaskuista: Me ei maksettu nt-ultrasta mitään, ei edes polimaksua. Mutta näin olen olettanutkin, että ilmaisia ovat.
Susimieli, mä niin toivon, että teidän seuraava ultra olis parempi kokemus. :)

Mulla on kohtu nyt selvästi noussut/kasvanut. Pikkuisen sydänäänet kuului tänään jo mun navan korkeudella. :) Piti heti herättyäni kuunnella. Jäi vaivaamaan eilisiltainen masuvakoilu, kun ensin kuulin äänet tosi selvästi heti siinä kohtaa mihin anturin laskin. Ne kuului ehkä kahden sekunnin ajan ja sitten ipana karkasi johonkin. En löytänyt sitä mistään. Kovat muljumis- ja polskimisäänet kyllä kuului, taisi mennä koko ajan mun edellä karkuun. :D Nyt on selvästi pienellä enemmän tilaa, kun on lähtenyt vaeltelemaan. Vielä viime viikkoon asti äänet kuului aina tuolta ihan alhaalta ja aina vasemmalta. Nyt löytyi äänet ihan keskeltä masua ja tosiaan jo paljon korkemmalta.

Leena ja Tättärää 16+1
 
Siitä Voltarenista, en mä siis yöuniani sen takia menettänyt, enkä lopulta edes soittanut sinne teratologiseen. Pitää vaan jatkossa muistaa katsella noita ohjeita.. :D Ipanakin on myllertänyt taas koko aamun niin sekin rauhoittaa.

Mun piti ostaa tänään liivinsuojuksia, toissapäivänä huomasin että oikeasta nännistä oli pieni tippa jotain tullut rintsikoihin ja nännin päässä näkyi kosteaa. Tänään kun aamulla luin kirjaa sohvalla maaten, huomasin yhtäkkiä että mulla on paidassa reilun kokoinen märkä läntti! Ja tämä läntti siis vasemmasta rinnasta eli vissiin molemmat vuotaa. Jeh. Aika kirkasta tuo valunut tuntuu olevan, tie sitten mitä on. Kuivuttuaan jätti paitaan ainakin selvästi näkyvän ja karhean läntin. Noi liivinsuojukset vaan oli aika isoja ja kun ei mulla koko aikaa valu niin toistaiseksi mulla on vanulaput ollut liiveissä :D

Työkaveri tulee kohta tuomaan parit kestovaipat mulle, saan varmaan samalla kuulla vähän työpaikan touhuista, ja ehkä selviää oisiko mulle sijaishommia syksyksi. Tekisi mieli mennä hetkeksi töihin vaikka hieman hirvittää miten sitä jaksaa.

Piti vielä kommentoida sitä vieraita sairaalaan aihetta, mun puolesta saa tulla meidän vanhemmat ja sisarukset, kaverit tuskin lähtee ajaan toiseen kaupunkiin meidän vauvaa katsomaan. Yksi kaveri pariskunta täällä asuu, tulevat varmaan kotiin sit katsomaan jos ei laitokselle saa tulla. Ennemmin jaksan vieraat sairaalassa kuin kotona ressata sotkusta ja tarjottavista :)

Susimieli ja Pieni 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Meidän sairaalassa kun ei ole rajoitettu mitenkään vierailuja. Ei siis ole erillisiä vierailuaikoja, vaan kuka vaan voi tulla milloin vaan. Paitsi tietty on se yörauha 7-21. :| Jotenki hiukkasen ahistaa ku jos on vaikka imetys juuri kesken ja sitten joku tuttu pölähtää paikalle. Imettäminen on mulle jotenki henk.koht. juttu, etten todellakaan halua muiden nähden imettää (paitsi mieheni) ja sairaalassa nyt varmaan on pakko imettää hoitajien nähden, ainakin aluksi kun he opettavat.

En oikein ymmärrä miten tästä on alkanut tulla tällainen murhe, etten saa rauhaa tutustua omaan vauvaani sitten. Kotonakin jos on vaikka isovanhemmat käymässä ja siirryn toiseen huoneeseen imettämään, niin pelkään että anoppi tai oma äiti hyökkää sinne heti, enkä saa rauhassa ja piilossa imettää. :headwall:

No, mitä näitä vielä stressailemaan. :D Ollaan miehen kanssa vaan tällaisia erakoita, että tykätään olla ihan omissa oloissa. Sen takia on varmaan joku vieraskammo. :D
 
jeeni
vieraat sairaalassa osastolla mua kävi katsomassa mies ja omat vanhemmat. lasta teholla mies ja isovanhemmat, isoisoäiti olisi tuppautunut väkisin, mutta osastolla kun ei voi puhelinta pitää auki niin eipäs saanut mua kiinni :D ja meillä on tietojen luovutuskielto, ne keiden tarttee jotain saada tietää niin voivat kysyä meiltä tai me ilmotetaan. tänään päästään kotiinkin :)

tiipula minä kuljin ihan mielelläni taysin pyjamissa, ei tarttenu hiostaa omia vaatteita ja maitokin sai valua sairaalan vaatteisiin :)

jeeni ja poika 2vk
 

Yhteistyössä